[#1] WHDLoad, 040, MK2
Czy ktoś posiadający 040, WHDLoad i Mortal Kombat 2 mógłby mi sprawdzić pod którą wersją WHDLoad działa, jakie ma CRC obrazów oraz napisać jakie opcje włącza w tool types dla wersji AGA?

Niestety bawię się już od kilku godzin i cały czas w losowych momentach mam błędy Access Fault.

Ew. jeszcze CRC pliku z ROMem w Kickstarts oraz CRC pliku relokacji.

Slejwy najnowsze. Wrzucam opcje Preload i opcjonalnie cpu nocache ale to i tak nie daje rady. Testowane pod systemem i bez s-s.

Sprzęt to A4000, 16 MB RAM, OS 3.9 BB2.

Moje sumy CRC32:

Disk.1 - 83a9995f
Disk.2 - f77297d0
Disk.3 - 4f67d1fb
MortalKombat2.slave - de652451
MortalKombat2AGA.slave - 5654c5a2

kick40068.a1200.rtb - cf631e0b
kick40068.a1200 - 1483a091

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2014 17:22:35 przez pong777

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2014 17:24:23 przez pong777

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2014 17:24:50 przez pong777
[#2] Re: WHDLoad, 040, MK2

@pong777, post #1

Sprawdź przypadkiem, czy jeśli zaraz po uruchomieniu gry ponaciskasz fire na joyu, aby pominąć intro, to czy czasem, gra się nie uruchomi poprawnie.
[#3] Re: WHDLoad, 040, MK2

@pong777, post #1

Jeśli ktoś potrzebuje narzędzia do CRC32:

link

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2014 17:28:48 przez pong777

I jeszcze pytanie czy da się WHDLoad zmusić do korzystania z zadanego ROMu? Może sobie "myśli", że skoro A4000 ma kick 3.1 to już nie ładuje tego z A1200?

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2014 17:30:33 przez pong777
[#4] Re: WHDLoad, 040, MK2

@gegu, post #2

Nie ma znaczenia z dżojem. Te same obrazy i kick działa na WinUAE. Sprawdziłem na nim CRC32 i się zgadza.

Nie napisałem wcześniej, że postacie mrugają. Czasami robi się przekłamanie kolorów.

Pod WinUAE skonfigurawanym jako A4000 jest OK.

Error to dokladnie: Exception "Access Fault" ($7008), PC= $5638. Word read from $303900E1

Pamiętam, że grałem z tymi obrazami pod Blizzardem 030 i też nie było problemów natomiast pod Apollo 040/40 były takie same problemy jak na A4000.

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2014 21:29:57 przez pong777
[#5] Re: WHDLoad, 040, MK2

@pong777, post #4

Sam rozwiązałem problem i leżał on po mojej stronie.
Prawidłowa komenda do wyłączenia cache brzmi

NoCache


a nie

cpu nocache
.

Gra zdecydowanie zwolniła a komunikaty z błędem już się nie pokazują.

Mam pakiet Amiga Forever 2013 a w nim pliki ROM i RTB. Z przykrością stwierdzam, że ROMy tam zawarte są brandowane przez Cloanto. Jak przejrzę sobie zawartość plików ROM hex edytorem to pełno tam odwołań do Cloanto, adresów WWW, (C) 2010 itd itp.

Nie wiem jak to brandowanie ma się do WHDLoad, które nie chce działać dobrze ani na kickach z fixami ani na piratach.

Używacie plików ROM dla A500 256KB czy 512KB? Jaki jest sprawdzony CRC32 dla Waszych plików?
[#6] Re: WHDLoad, 040, MK2

@pong777, post #5

To, że gra zdecydowanie zwolniła uważam za koszmar. Ja pod WHDLoad nie gram w MK2, bo po prostu nie da się grać. na A1200 z 020 działa bardzo płynnie, ale po wyłączeniu cache w 040 zwalnia tak straszliwie, że dziękuję...
[#7] Re: WHDLoad, 040, MK2

@OSH, post #6

Może to kwestia przyzwyczajenia bo ja w MK2 najwięcej grałem na A600 i tam chodziło wolno ;) Przyznam szczerze, że na A1200 z Blizzardem 1230/50 MHz grało się jednak najpłynniej chociaż może ciut za szybko i przez to dość trudno.
[#8] Re: WHDLoad, 040, MK2

@OSH, post #6

A też masz tak, że bez tej opcji gra się totalnie sypie? Czy na tą dolegliwość nie pomaga włączenie innych przełączników a pozostawienie Cache włączone czy bardziej chodzi o to, że gra działa za szybko?
[#9] Re: WHDLoad, 040, MK2

@pong777, post #8

Slave dla WHDLoad jest bardzo stary. Wypadałoby go przepisać. Spróbuj napisać bugreport do Stingraya lub Psygore, którzy może zajęliby się jego odświeżeniem.

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2014 19:07:46 przez mailman
[#10] Re: WHDLoad, 040, MK2

@OSH, post #6

Ja pod WHDLoad nie gram w MK2, bo po prostu nie da się grać. na A1200 z 020 działa bardzo płynnie

Ja w MK2 pogrywam w wersję z HD (bardzo stara- nie WHDload)) wymagająca 2MB CHIP bądź 1MB FAST i 1MB CHIP, ma zgodnie z "ReadMe" "ulepszone sample"- śmiga na gołej A1200, oraz na A1200 z Apollo 040- polecam.

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2014 09:44:27 przez BULI
[#11] Re: WHDLoad, 040, MK2

@pong777, post #8

Pong777,tak właśnie mam. Działa za szybko i wywala się jeszcze zanim zdążę dojść do ekranu wyboru opcji. Pomaga tylko ustawienie w tooltype'ach NoCache...
[#12] Re: WHDLoad, 040, MK2

@BULI, post #10

BULI: bardzo dobry pomysł. Przeszukam moje archiwa powinna gdzieś być chyba ta wersja.

OSH: Pójdę za radą mailman'a. Wygląda faktycznie na jakiś bug. Wieczorkiem napiszę do obydwu.

Slave'y nie są aż tak stare. Strona WHDLoad.de wskazuje na 2012 rok.

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2014 10:26:22 przez pong777
[#13] Re: WHDLoad, 040, MK2

@OSH, post #11

Jeszcze raz pobrałem nowe slejwy. Okazało się, że miałem... 2 miesiące starsze. Wrzuciłem zalecane NoError i EmulTrap ale efekt jest identyczny bez NoCache :/
[#14] Re: WHDLoad, 040, MK2

@pong777, post #5

Po pierwsze "cpu nocache" to jest komenda w CLI, a nie komenda
dla WHDload.

Wpisz w CLI:
cpu nodatacache
lub
cpu noinstcache

A potem normalnie uruchom MK2, powinno zadzialac przy ktorejs wersji
o ile slave jest dobrze napisany. Bedzie troche szybciej niz jak
wylaczysz caly cache. W zaleznosci od tego przy ktorej wersji gra
zadziala, bedzie tez wiadomo, czy problem dotyczy samomodyfikujacego
sie kodu czy tez po prostu datacache musi byc wyczyszczony po
jakiejs operacji w grze (najpewniej po rozpakowaniu danych), ewentualnie
w grze jest inny blad, ktory nie zostal wylapany przez testach na
innych konfigach.

Po drugie ta gra/slave nie uzywa zadnego kickstartu, no bo po co.
[#15] Re: WHDLoad, 040, MK2

@pong777, post #13

Spróbuj w sysinfo powyłączać po kolei najpierw copyback, potem po kolei bursty danych, potem instrukcji i na końcu cache danych. Za każdym razem sprawdzaj MK2.
[#16] Re: WHDLoad, 040, MK2

@sanjyuubi, post #15

Jak wyłączy w SysInfo to tylko tam to zadziała.
Żeby wyłączyć Cache,Burst i Copyback na stałe należy w startup-sequence dodać linijkę:

CPU >NIL: NoCache No Burst NoCopyBack - na początku jeśli nie masz "spaczowanego" s-s,
na końcu przed linijkami kończącymi się komendą EndCLI - jeśli masz "spaczowany" s-s.

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2014 17:08:54 przez glichtanski
[#17] Re: WHDLoad, 040, MK2

@pong777, post #12

OSH: Pójdę za radą mailman'a. Wygląda faktycznie na jakiś bug. Wieczorkiem napiszę do obydwu.

Slave'y nie są aż tak stare. Strona WHDLoad.de wskazuje na 2012 rok.


Ale sprawdź jakie poprawki wnoszą i kto je zrobił. Slave jest z epoki WHDLoad 10.
[#18] Re: WHDLoad, 040, MK2

@glichtanski, post #16

Nie pomagają żadne przełączniki z CLI tylko NoCache w tooltypach.
[#19] Re: WHDLoad, 040, MK2

@mailman, post #9

Na razie poszedł bugreport oficjalnie na WHDLoad.de i został przeniesiony automatycznie do:

link

Zobaczymy jak się dalej losy potoczą. Będę sprawę monitorował.

Sam Bert Jahn będzie się tym zajmował.

Ostatnia aktualizacja: 26.04.2014 00:22:09 przez pong777
[#20] Re: WHDLoad, 040, MK2

@pong777, post #19

Ciekawe, dziala mi ta wersja na B1260.
[#21] Re: WHDLoad, 040, MK2

@F7sus4, post #20

Na B1260 nie sprawdzałem tylko na BPPC z 060.

Jeszcze jedno pytanko. Czy komuś MK2 "wersja czterodyskietkowa" działa na gołej A4000 bez Guru?
[#22] Re: WHDLoad, 040, MK2

@pong777, post #21

Wiem że po ptokach, ale. Na B1260 wszystko jest ok. Przy okazji pierwszych testów 1260 w Magazynie Amiga (chyba bo to było wieki temu) była wzmianka o tym, że 060 jest bardziej kompatybilny z 000 niż 040. Slave Mortala jest baaardzo stary. Jeżeli komuś przeszkadzają buraki w tym wydaniu, to polecam poszukać jakiejś starej wersji Mortala 2 jeszcze z przed czasów JST/WHDLoad. Łatwo było ją poznać, bo losowo włączała/wyłączała filtry, co objawiało się miganiem diody POWER w A1200. Ile pamięci wymagała nie mam pojęcia. Zdaje się że działała na gołej A1200, ale mogę się mylić.

edit:

Aminet znajduje tylko tyle, ale to też jakiś trop.

Ostatnia aktualizacja: 15.06.2014 23:08:40 przez Red_Bullet
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem