kategoria: WHDLoad
[#31] Re: SWOS 96-97 WHDLoad

@zeter, post #30

Ok, problem rozwiązany ale dziw bierze że tak jest.
Jeśli dyskietke pod x-copy sformatuje z opcją X to działają save_y. Jak natomiast tą samą dyskietke sformatuje w samym sensiblu pod opcją Save Disk Filing to juz nie działa i przy savewowaniu wywala Disk ERROR

pozdrawiam
[#32] Re: SWOS 96-97 WHDLoad

@zeter, post #31

Czy po wgraniu nowych składów możecie grać kariere? Ja, jak podmienilem plik team.028 to niestety wywala mi się gra na wejściu do kariery.
Mecze towarzyskie bez problemu da się grać na nowych składach.
(wersja dyskietkowa, nie whdload)

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2015 14:11:39 przez zeter
[#33] Re: SWOS 96-97 WHDLoad

@zeter, post #32

Niestety ja tylko wersja HDD (ale nie whdload), tam da się grać karierę bez problemu z tymi składami.
[#34] Re: SWOS 96-97 WHDLoad

@lysyzastary, post #33

Nie będę zakładał nowego tematu, podpinam się tu.

Mam problem, bo nie potrafię gry SWOS 9697 podpiąć pod iGame!
Gra jest ładnie zainstalowana w katalogu gier z WHDLoad i tylko jej iGame mi nie "wykrywa", milion innych tak. Gra jest w wersji pod WHDLoad i spod ikony normalnie się uruchamia. Nawet "ręczne" podpinanie pod iGame nic nie daje.

Tylko ja mam taki problem?

(A1200 BIV 030/50 32MB AmigaSYS 4 AGA 1.3)
[#35] Re: SWOS 96-97 WHDLoad

@Renton, post #34

[nie potrafię edytować postów - sorry]

Ściągłem kilka innych wersji tej gry - starszych SWOS 1.1 ... działają elegancko, może ktoś by poratował najnowszą możliwą wersją która współgra z iGame?

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2016 21:28:05 przez Renton
[#36] Re: SWOS 96-97 WHDLoad

@Renton, post #35

To może jeszcze ja z innej beczki, jak uruchamiam SWOS WHDLoad na mojej A600 z CHIP 2MB Ram + to co ma Furia EC020 to gra zwalnia w momencie gdy na boisku się dzieje jakaś większa akcja a jak odpalę SWOS z dyskietek gra pracuje normalnie bez zwalniania, zresztą inne wersje Sensible Soccera uruchamiane z WHDLoad też zwalniają.
Jakieś pomysły ? Może ktoś też tak miał ?
[#37] Re: SWOS 96-97 WHDLoad

@Kocio, post #36

Pod WHDLoad tak może być. To jest na swój sposób "emulacja" jakiejś konfiguracji, która umożliwia uruchomienie gry jednocześnie odcinając się od systemu. Możesz pokombinować z różnymi parametrami Cache (WHDLoad ma tego sporo) - może któryś poprawi sytuację.
[#38] Re: SWOS 96-97 WHDLoad

@Kocio, post #36

Miałem identyczną sytuację, nie tylko na WHDLoad, ale również na wersji z adfów i goteka. Problem występował na konfigu A500+ACA500+ACA1232 (030/25Mhz).

Po zmianie karty na ACA1221 SWOS pracuje normalnie.

Na Twoim miejscu spróbowałbym z dyskietek/adfów bez akceleratora. Wiem, że to słaba rada
[#39] Re: SWOS 96-97 WHDLoad

@void, post #38

Szczerze to nie chce mi się grzebać i odpalam z Goteka adf-y a i tak najlepiej mi się gra na rozbebeszonej A500 w Battle Squadrona.
[#40] Re: SWOS 96-97 WHDLoad

@Kocio, post #36

Czy ktoś rozwiązał może problem zwalniania SWOSa?

Mam taką konfigurację:

A600 + ACA620 + 1MBCHIP + HDD na SD + Multi Kickstart + WB 3.1+WHDload

Używam kicka 3.1 i ACA w konfiguracji 9,5 MB RAM

SWOS 95/96 i 96/97 się masakrycznie ścina podczas meczu po odpaleniu z WHDload.
Animacja to jakieś 5-10fps w porywach, nie da się grać.

Próbowałem grzebać w ustawieniach ACA, zmieniałem różne cache, próbowałem w różnych konfiguracjach pamięci, zawsze to samo.

Widziałem w którymś wątku, że komuś na procku 060 też ścina, a innemu na normalnej 600 z WHDload chodzi normalnie.

Nie ukrywam, że dla mnie pakiet WHDload to nowość, bo za czasów aktywnego amigowania mnie ominął.

Czy ktoś mógłby wspomóc radą co zrobić, by móc normalnie zagrać w SWOSa poprzez WHDload?
[#41] Re: SWOS 96-97 WHDLoad

@devlin, post #40

To nie kwestia ACA tylko, zwalony SLAVE pod WHDLoad ok, racja
Podobno najnowsze działają OK.
[#42] Re: SWOS 96-97 WHDLoad

@BULI, post #41

Aha, ok dzięki za info ;)

Zabieram się do grzebania w takim razie, "career" czeka :D
[#43] Re: SWOS 96-97 WHDLoad

@devlin, post #42

Wszystko się wyjaśniło...

Okazuje się, że winnym jest... ACA.

Podobno jej asynchroniczne działanie zegara sprawia, że jej procesor w niektórych momentach na chwilę jest wolniejszy od 68000. Gdzieś przeczytałem, że dzieje się tak gdy taktowanie procesora nie jest wielokrotnością 7MHz.

ACA620 ma 16MHz...

Anyway, rozwiązaniem jest ustawienie tooltype CACHE w każdej grze pod WHDload.
Inaczej wszystko bardziej lub mniej się tnie.

Teraz SWOS śmiga jak po@#$#ny czyli tak jak powinien :)

Trochę lipa, że nie usunięto takiego buga przy testach karty, ale jeszcze gorzej, że nie ma żadnej oficjalnej adnotacji producenta na ten temat, a problem jest poruszany na forach...

W każdym razie żadne inne slave'y, inne wersje WHDload, nic nie pomaga.

Tylko ten tooltype.
[#44] Re: SWOS 96-97 WHDLoad

@devlin, post #43

Myślałem, że pierwsze sprawdziłeś toolltype i opcje
Czyli masz już poprawionego SLAVE ok, racja
Po to właśnie jest WHDLoad. żeby nie wyjmować karty z komputera OK
[#45] Re: SWOS 96-97 WHDLoad

@BULI, post #44

Na początku sprawdzałem opcje konfiguracji ACA i nic to nie dało.

Z powodu mojej znikomej wiedzy o WHDload musiałem pokopać trochę na różnych forach i grupach i parę osób miało podobny problem z ACA i na mocniejszych procesorach.
Tam też dowiedziałem się o tooltype CACHE, który rozwiązał problem :)

Teraz muszę popracować trochę nad wyglądem i ergonomią mojego WB, bo jest do bólu szary i standardowy, a i wchodzenie za każdym razem w katalogi z grami na WHDload zajmuje niepotrzebnie czas, przydałby się jakiś browser czy coś takiego.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem