[#61] Re: Gra wzorowana na D&D.

@selur, post #60

Co racja, to racja. Skończymy więc CH najpierw.

Ok, znalazłem krótkie video castle hacka na tubie. Za dużo tego nie ma, więc teh naświetl o co dokładnie ma chodzić w tej grze. Rozumiem, że wszystko jest w 32 kolorach? Jak duże chcesz tile i postacie? Standardowe 16x16?

Ta postać miała być do czego innego, ale można ją wykorzystać jako jednego z bohaterów/npc.
Pełna animacja, wszystkie klatki załączone:



@Selur - grafika wygląda bardzo dobrze. zawsze później możnaby przerobić idee CH i zrobic strzelanke top view typu alien breed. albo i co innego:)

Ostatnia aktualizacja: 17.04.2015 19:25:29 przez aszu
[#62] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #61

W skrócie: podpinasz 4 joye do Amigi i ciukasz przez kolejne poziomy lochów i innych lokacji. Chcieliśmy zrobić coś pokroju HammerWatcha albo znanego z Amigi Gauntleta, tylko że ładniejszego, mniej nudnego. Bo na Amigę nie ma gier na 4 osoby, ile można grać w bombermana. Do wyboru tryb story albo arcade, czyli generacja poziomów w nieskończoność. Postacie raczej nie lvlujące, bardziej gra na refleks niż rozwijanie statsów.

Parę postaci do wyboru, w tym siekające na krótki dystans lub miotające strzałami/fireballami. Grafiki bobów szerokie na 16px, wysokie były chyba na 20 albo 24. Grafika na 32 kolory (plus jakieś efekty EHB dla szybszych sprzętów), paleta może być zmienna wraz z tematyką lokacji + stałe kolory na postaci. Jeśli mamy kontynuować dyskusję o CastleHacku, to proponuję w osobnym temacie. Daj mi na PW znać, że jesteś chętny, to takowy założę i bierzemy się z kopyta.

Generator poziomów mam, ograniczenie wielkości map do 4096x4096 kafli, a i to by można było zwiększyć. Brakuje grafiki, grafiki i jeszcze raz grafiki.

Ostatnia aktualizacja: 17.04.2015 19:39:25 przez teh_KaiN
[#63] Re: Gra wzorowana na D&D.

@teh_KaiN, post #62

Stara grafika Koyota z arcymaga, ktory ostatecznie sie nie ukazal, rozmiar i rzut idealnie by pasowal do CastlH. Chyba jest w 64 kolorach ale nie problem przerobic na 32kol, trzeba zapytac Koyota o zestaw i mozna by dzialac.
[#64] Re: Gra wzorowana na D&D.

@selur, post #63

link Binding of Isaac jest genialne jak by ktoś nie znal . Warto zabierając się za tego typu gierkę przestudiować jego konstrukcje.Link jest do przegladarkowej ver. demo.
[#65] Re: Gra wzorowana na D&D.

@selur, post #63

Pomyśleć że minęło już 6 lat... a ja nie widzę w swoim warsztacie zbyt dużo postępu. W użyciu Ppaint.


Bierzcie i korzystajcie. Może coś się z tego przyda ;)
[#66] Re: Gra wzorowana na D&D.

@Kamikadze, post #50

Ja na swoim koncie już mam kilka gier.


Proszę zaprezentować jakie to gry :)
[#67] Re: Gra wzorowana na D&D.

@odyseja_lkc, post #66

Proś! :D
[#68] Re: Gra wzorowana na D&D.

@Kamikadze, post #67

Dawaj, pochwal się. Też jestem ciekawy
[#69] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #68

No ale czym?
Dwie to jeszcze na atari były.
Jedną na PC ale to bardzo stare dzieje.
Też dawno temu coś wyskrobałem pod Nokię jeszcze na symbianie.
No i z 6 lat temu na Windows mobile to jakiś symulator gier hazardowych był.
Gdzieś ten telefon jeszcze mam, więc być może i ta gierka tam jest.
Ale to wszystko co mogło się pozostać z mojej twórczości rozrywkowej.
Nigdy nie przykładałem do tego wagi.
Programowanie to nie jedyna z moich pasji.
[#70] Re: Gra wzorowana na D&D.

@Kamikadze, post #69

Dwie to jeszcze na atari były.


Cool! :)
Miałem kiedyś Atari 800XL z Turbo Blizzard, bawiłem się CMC (ale tylko bawiłem, muzykiem nie jestem), Coalą, nawet Quick Assembler oryginał miałem, ale tylko z Tajemnic Atari przepisałem parę programów, nic swojego, co najwyżej jakieś proste tekstówki w Basicu, raz se proste demko zrobiłem z muzyczką z CMC i mini graficzkami wyświetlanymi w trybie graficznym #7, przerobiłem demko dodane do oryginalnego CMC (pokazujące 3 bary w trybie graficznym #3).
[#71] Re: Gra wzorowana na D&D.

@Koyot1222, post #65

Tile koyota trzeba bedzie tylko przekolorowac do 32 kolorow i palety ale ogolnie sa super:)

Tak ja widze podziemia/lochy.





Wersja z cegłami wydaje mi się wyglądać lepiej niż ta bez, która z kolei jest bardziej czysta, 3 rozne, lekko się różniące od siebie tile na końcu.
Do tego z różne kolory cegieł, na różne poziomy.
[#72] Re: Gra wzorowana na D&D.

@odyseja_lkc, post #70

Ja miałem 65XE, ze stacją CA2001.
Niestety dałem go siostrze dla dzieci, i żałuję bo potem go wyrzucili. :(
[#73] Re: Gra wzorowana na D&D.

@Kamikadze, post #72

A to miałem też takiego kolegę co sprawnego Timexa 2048 wyrzucił, normalnie ręce z szelestem opadają.

edit------

W sumie niezły offtop, ale na tym Timexie też się trochę pobawiłem zanim wyrzucił, do dzisiaj mam "Przewodnik po ZX Spectrum", robiło się grafikę z fontów (generator znaków się to nazywało), albo sztuczki z zapisem programu w taki sposób, że podczas wczytywania "rysował" obrazek.

Offtop mode off :P


Ostatnia aktualizacja: 18.04.2015 04:34:03 przez odyseja_lkc
[#74] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #71

Ok, kilka poprawek:





Co myślicie?

@teh - załóż może osobny temat dla CH, ok?
[#75] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #71

dwa razy zapostowałem przypadkiem hide2

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2015 13:27:03 przez aszu
[#76] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #74

"Lajkuję!" Fajnie się patrzy jak ktoś też coś produkuje ;)
Bardzo przyjemny początek. Jestem ciekaw następnych rzeczy. OK
[#77] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #74

Fajne,tylko murek zupelnie nie pasuje do podlogi.
[#78] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #74

Ta grafika mi się bardzo podoba. Póki co chyba to jeszcze nie grozi, ale trzeba uważać na kontrast - tak żeby postacie i obiekty na pierwszym planie były widoczne od razu bez wytężania wzroku i tło (podłoga) była stonowana. Sam murek jest wyrazisty, ale powinno to się ładnie komponować.

Założę oddzielny temat jak uprzątnę mój najnowszy kod blitterowy i skrobnę coś żyjącego. Do tego czasu chwal się tutaj.

BTW. "teh" to przedrostek będący umyślną literówką "the", który dodaję przeważnie gdy sam nick "KaiN" jest już zajęty. ;)
[#79] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #74

Ja bym dal najciemniesze kolory na podlodze z jakims wzorkiem, tak aby kontrastowaly do postaci, ktore wczesniej narysowales.


Masz powazny blad w sztuce. Powinienes miec kolejny kolor czarny, poniewaz pierwszy kolor w palecie (aktualnie twoj czarny) to kolor uzywany przy maskach sprajtow/bobow/ tilesow i w zasadzie koloru zero w rysowaniu nie powinno sie uzywac, bo w grze bedzie to kolor przezroczysty.
Wywal jeden kolor z palety zastap go czarnym a pierwszy kolor czarny potraktuj jako "nie uzywac!" (najczesciej uzywa sie jakiegos koloru kontrastujacego z reszta grafiki, zeby bylo wiadomo co jest maska a co grafika np. ja uzywam koloru rozowego).
[#80] Re: Gra wzorowana na D&D.

@selur, post #79

Co do podłogi to spróbuję ciemniejszą. Ta którą wrzuciłeś wygląda ok, więc nie wiem czy coś zmieniać, jeśli się tiluje.
Co do kolorów, to nie jest finalna paleta, być może będą zmiany. Wiem ze kolor zerowy to maska i dlatego go nie uzwam:)
[#81] Re: Gra wzorowana na D&D.

@selur, post #79

Bardzo mi się podoba Wasza współpraca, z takiej burzy mózgów powinno wyniknąć dużo dobrego. Co do maski - tak naprawdę przy blitowaniu i tak trzeba podać oddzielny bitplane, na którym 1 przepuszcza piksele a 0 nie, także można bez problemu korzystać ze wszystkich kolorów. Kolor na przezroczystość sprawdza się tylko przy sprite'ach. O czym należy również pamiętać to to, że na OCSie kolor zero stanowi kolor ramki obrazu.

Czadowe pochodnia i okno!

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2015 20:04:20 przez teh_KaiN
[#82] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #80

Niestety to bylo sklepane na szybko i nie calkowicie sie tiluje (uzylem 32x32 zeby szybciej bylo, ale tak tez mozna wtedy podloga ma mniej powtarzalny wzorek). Co do koloru czarnego to w sprajcie masz czarne oczy :P a poza tym sprajta mozna by rozszerzyc do 16x24 i pod jego nogami narysowac czarny cien co da wieksza glebie grafice.
Nie przychodzi mi teraz nic do glowy, ale podpatrz jakies stare gry RPG na telefony komorkowe. Wiekszosc rysowala wlasnie w takim rzucie i z malymi postaciami, mozna stamtad czerpac pomysly na calosc grafiki.
[#83] Re: Gra wzorowana na D&D.

@teh_KaiN, post #81

Pochodnia elegancka. Miała być następna do narysowania. Do tego można ją zanimować i będzie jeszcze lepiej:) Sam miałem dorysować kilka rzeczy, jednak wstrzymałem się, żeby poznać zdanie.

Troszkę ściemniłem mur na próbę i tak to wygląda. Dla porównania zostawiłem poprzedni:)




Szczerze się przyznam, że myślałem o w miarę "czystej" podłodze i górze murów. Ale zależy co podoba się bardziej, możemy zrobić ciemną/użyć tej zrobionej przez Selura. Poza tym chyba będzie można dorysować cień muru po prawej stronie i na górze może:)

@Selur, kurczę musiałem przegabić przy tym dziadku:) Wszystko rysowałem w 16x16 póki co, ale zawsze moża wydłużyć/coś dorysować:)

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2015 20:19:05 przez aszu
[#84] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #83

Moja rada: zacznij od rysowania golych murow i podlogi. Dobierz sobie kolor czarny + 8 odcieni szarosci na murki + bialy a reszte uloz z kolorow ktore juz masz. Jak na poczatku ustawisz sobie zla palete, to pozniej przekolorowanie wszystkich tilesow bedzie udreka. Dobra paleta na poczatku, to podstawa pikslowania ok, racja
[#85] Re: Gra wzorowana na D&D.

@selur, post #82

Tak miał wyglądać skeleton w CastleHacku. Autorstwo moje, w zasadzie jest to szczyt moich umiejętności:


x2:


Klatki kolumnami: stand, walk1, walk2, attack1, attack2. Oczywiście nie ma problemu żeby to przeorganizować inaczej.
Mój util do generacji pliku potworów przyjmuje 33 kolory: 32 z palety + róż do wygenerowania maski, przez którą są blitowane.

Podłoga 32x32 jak najbardziej jest akceptowalna, nawet większa. Po prostu generator map będzie ją układał z mniejszych kafli składowych.

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2015 20:39:17 przez teh_KaiN
[#86] Re: Gra wzorowana na D&D.

@teh_KaiN, post #85

@kain, czy ja dobrze rozumiem, ze moge uzywac 32 kolory i dodatkowy jeden na maske?

ok, popracowalem troche nad podloga i mam juz jej szczerze dosc:)
od lewej strony ida tile selura, ktore potem przeskalowalem jeszcze 2 razy, co widac. dalej ida kamienie, ktore moim zdaniem srednio pasuja oraz kolejne kafelkie ze wzorkami. ktores na pewno sie nada. moim zdaniem najlepiej pasuja te przeskalowane tile selura.



[#87] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #86

Dokładnie tak. :)

Tileset możesz sobie próbować tutaj. To stary util napisany przeze mnie na szybko. Niestety póki co obsługa jest jednokaflowej podłogi, ale same ściany i ich łączniki można badać na żywo. Potrzebujesz do tego w miarę nowej przeglądarki z obsługą HTML5. Przy okazji możesz obadać tileset, który namalował Proxy - też miał dużo pracy z podłogą i to było najlepsze, do czego dał radę dojść. I to miała być mapa, którą mieliśmy przedstawić na RK - zabrakło nam 10 minut żeby ją poprawnie przekonwertować do gry. ;)

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2015 22:41:41 przez teh_KaiN
[#88] Re: Gra wzorowana na D&D.

@teh_KaiN, post #87

czyli 33 kolory. super:)
ok. podłogę zostawiam w spokoju i zajmę się pozostałymi ścianami, jak rozumiem, te białe są lepsze niż ciemniejsze? będzie pewno mały poślig bo od jutra jestem w robocie i będę dorysowywał w miarę czasu:) Mapa jest elegancka, dorobi się z jednego czy dwóch wrogów i będzie gites:)
[#89] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #88

Obie kolorystyki mi się podobają. Sam nie wiem, które lepsze. Może by jaśniejsze zrobić w górnych, "oficjalnych" częściach zamku, a ciemne jeszcze bardziej pobrudzić i zrobić z nich niższe poziomy lochów?
[#90] Re: Gra wzorowana na D&D.

@teh_KaiN, post #89

Proszę. Wydaje mi się, że póki co wystarczy. Można zawsze później zanimować kraty, drzwi, pochodnie, dorysować więcej urozmaiceń, etc. Wydaje mi się, że teraz powinienem narysować z jednego czy dwóch wrogów i bohatera/bohaterów. I demko gotowe:)



Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem