[#1] RTSy na OCS/ECS
Tak na fali ostatniej popularności Dune 2 postanowiłem sprawdzić co jest....

HOL RTS

i oprócz Dune 2 to na OCS/ECS nic nie ma... poważnie? aż tak bidnie przez te wszystkie lata? nikt się nawet nie pokusił o jakiś klon Dune 2 z rycerzami i katapultami albo cokolwiek?
[#2] Re: RTSy na OCS/ECS

@softiron, post #1

Settlers :D
[#3] Re: RTSy na OCS/ECS

@softiron, post #1

Zależy co podciągasz pod RTS (niektórzy wliczają tu np. Settlersów, albo Populousa), ale były jeszcze:

Tiny Troops (podobno słabe)
K240
Utopia
[#4] Re: RTSy na OCS/ECS

@recedent, post #3

Megalomania można też podciągnąć pod to.
[#5] Re: RTSy na OCS/ECS

@softiron, post #1

No niestety, bieda jest w RTSach.

Jest MoonBases oraz niedokończony Almagica: Scions of the Forgotten World. Choć z tego co czytam oba wymagają AGA.

No ja pracuję nad Dune 2 AGA. Ale chodzi Ci o gry OCS/ECS. Jak napiszę silnik, to jak załatwisz jakąś grafikę OCS do RTSa, to ją podepnę. (będę musiał też przepisać pod system 1.3).

Generalnie nie chcę zadowalać wszystkich, bo mi się nie uda. Najpierw robię silnik tak, jak mi wygodnie pod Amiga OS3.1 i AGA, później można dostosowywać do Amiga OS1.3 i OCS.

Tak jak piszę w sąsiednim wątku, optymalizuję kod w asemblerze, więc jest szansa, że na Amidze 500 będzie działać również szybko i nie będzie z dostosowaniem dużo roboty.

Tylko cierpliwości, studia cały czas mam na głowie teraz, dzisiaj projekt indywidualny, do tego doszedł egzamin komisyjny, więc mam mniej czasu.

Ale na mojego RTSa możesz liczyć.

@Recedent

Tiny Troops - grałem, bardzo fajna gra. Tylko to nie jest klasyczny RTS jak Dune 2 ze szkoleniem jednostek i budową baz.
[#6] Re: RTSy na OCS/ECS

@Sir_Lucas, post #4

Czy ja wiem:)? W RTS jednostkami się steruje. W Megalomanii wrzucasz "ludków" na pole przeciwnika i czekasz na efekt inwazji:).
[#7] Re: RTSy na OCS/ECS

@fazior, post #6

podobnie w settlersach, doprecyzuję więc. RTS w klasycznym ujęciu zapoczątkowanym przez Dune 2 gdzie mamy misje, mapy, drzewka rozwoju, technologie itd...

A nie da się obecnie po tylu latach wziąść kodu D2 i dorobic nową grafę, inną konwencję, coś w tym stylu? bazując na silniku dobrze znanym i ogranym zrobic klona jakiegos...

Wiem, Hexmage kleci Dune 3 od nowa ale nie o to mi chodzi.
[#8] Re: RTSy na OCS/ECS

@softiron, post #7

Kod Dune 2 nie jest upubliczniony. Ja dawno temu przeprowadzałem reverse-engineering i poznałem parę rzeczy.
[#9] Re: RTSy na OCS/ECS

@Hexmage960, post #8

To może jakoś wspólnymi siłami Panowie Koderzy mogliby stworzyć jakiś właśnie reverse-eng pełny, zebrać to do kupy w jednym miejscu aby móc swobodnie korzystać i potem już tylko pławić się w kolejnych wersjach i odsłonach RTSa bazującego na silniku D2
[#10] Re: RTSy na OCS/ECS

@softiron, post #9

Już dawno tak zrobili.
[#11] Re: RTSy na OCS/ECS

@softiron, post #9

Szybciej będzie napisać własny silnik. I ja tak robię. Nie ma moim zdaniem sensu reverse-engineering, zbyt czasochłonne.

Ostatnia aktualizacja: 27.03.2017 11:42:37 przez Hexmage960
[#12] Re: RTSy na OCS/ECS

@softiron, post #1

Jest jeszcze "Red Mars", co prawda nie grałem, ale wygląda z grubsza na RTS.
[#13] Re: RTSy na OCS/ECS

@recedent, post #10

tia?
a pójdzie mi to na pińcecie z 1MB?
[#14] Re: RTSy na OCS/ECS

@softiron, post #1

[#15] Re: RTSy na OCS/ECS

@Hexmage960, post #5

Almagica swietnie sie zapowiadala. Szkoda ze porzucili ten projekt. Doskonale bawilem sie przy preview i przechodzilem go kilkukrotnie. Dziwne ze nie pociagneli tego dalej bo mieli juz dobry silnik.

Ostatnia aktualizacja: 27.03.2017 12:11:52 przez Axi0maT
[#16] Re: RTSy na OCS/ECS

@PopoCop, post #12

Red Mars to "turówka" a nie RTS.

[#17] Re: RTSy na OCS/ECS

@Solo Kazuki, post #14

W Dune zbytnio nie gralem, ale zdecydowanie GW24 jest swietne. Nawet chyba kiedys wyslalem gotowke za gre autorom i nie otrzymalem pelnej gry . Czy ktos sie orientuje gdzie to mozna kupic, (doczytalem, ze jest w rodzynkach)?

Ostatnia aktualizacja: 27.03.2017 12:27:41 przez pgru2
[#18] Re: RTSy na OCS/ECS

@pgru2, post #17

The game was to be released as a commercial title back in 1999 by Twin Spark Soft company, but due a wrong condition of Amiga market, the release was cancelled.

Wyczuli pismo nosem, nabrali przedpłat i teraz pławią się w luksusie gdzieś na Bahamach
[#19] Re: RTSy na OCS/ECS

@pgru2, post #17

Jak już kiedyś wysłałeś pieniądze, to ściągnij sobie bezpłatnie.
[#20] Re: RTSy na OCS/ECS

@Solo Kazuki, post #16

Red Mars to "turówka" a nie RTS.

OK, mój błąd.
[#21] Re: RTSy na OCS/ECS

@PopoCop, post #20

Dla mnie RTS to też Reunion. Czas w nim płynie nawet jak się wchodzi do menusów. Jest drzewko technologii i pewna swoboda, itp.

Pozdrawiam,

Azz
[#22] Re: RTSy na OCS/ECS

@Azzorek, post #21

idąc tym tropem to UFO też można podciągnąć skoro Reunion został wymieniony (czas w nim również płynie)

Ostatnia aktualizacja: 27.03.2017 14:52:47 przez AmigaPL
[#23] Re: RTSy na OCS/ECS

@softiron, post #1

Steel Empire - też można podciągnąć pod RTS.
RAMPART
[#24] Re: RTSy na OCS/ECS

@AmigaPL, post #22

Moja głowa...

W Reunion masz wszystko RTS (łącznie z walką), w UFO jedynie "geo-widok", sama walka po wylądowaniu odbywa się na tury. Więc przykład strzelony z...

@Hubez

Gdzie ty w Rampart (będącym zręcznościowo-locziczną grą z automatów!) masz jakiś aspekt strategii? Układanie klocków? A może strzelanie celownikiem do statków?

To tak jak z Cannon Fooder, niektórzy też uważają go za RTSa.
[#25] Re: RTSy na OCS/ECS

@Solo Kazuki, post #24

jak ktos nie wie co oznacza skrot RTS, to pozniej mowi, ze SUPERFROG to tez RTS
[#26] Re: RTSy na OCS/ECS

@Azzorek, post #21

Piękny ten Reunion, nie grałem, choć chyba ten tytuł zasłyszałem.
[#27] Re: RTSy na OCS/ECS

@Axi0maT, post #15

Pamiętam jak w demku Almagica były dwa surowce do zbierania - złoto z kopalni i ten drugi, jeszcze przeze mnie niepoznany. Ja wówczas nie znałem jeszcze WarCrafta i nie wiedziałem czym jest ten drugi surowiec. Dziwiłem się czemu nie mogę budować niektórych jednostek, czy budynków. Myślałem, że to jakieś ograniczenie demka. Dopiero jakiś czas temu po wielu latach od pierwszych zagrywek w to demo zgadłem, że chodzi o drewno z drzew.
[#28] Re: RTSy na OCS/ECS

@Azzorek, post #21

W czasie rzeczywistym jest też strategia Dominium. Choć czas biegnie tam powoli.

[#29] Re: RTSy na OCS/ECS

@Axi0maT, post #15

szkoda to bylo tego BattleCraft z tym, ze tak na serio preview, to jakies 10% gry wiec trzeba bylo "dokonczyc" 90%.





Ale konwersja grafiki na OCS byla moim zdaniem przeswietna, to pokazuje, ze z karta turbo na Amige mogly spokojnie wychodzic najlepsze RTS'y, tylko cieciom sie nie chcialo pisac badz nie potrafili
[#30] Re: RTSy na OCS/ECS

@selur, post #29

Battlecraft

Też uważam, że nieźle to wygląda jak na OCS/ECS.

BattleCraft - HOL
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem