[#1] Problemy z WHDLoad'em
Grając w różne gry uruchamiane przez WHDLoad'a, po pewnym czasie zawieszają się. Nie wiem, czy wina leży po stronie WHDLoad'a, czy też po stronie systemu. Najgorsze jest to, że jeszcze niedawno nic się nie działo, a problem dotyczy tylko gier uruchamianych przez ten program. Może ktoś miał podobne kłopoty. Jeśli tak, to jak sobie z nimi poradził

[#2] Re: Problemy z WHDLoad'em

@Dawi, post #1

Ja na gry w WHDlooad nażekałem sporo na początku. Wiele gier z BTTR poprostu zawieszało mi albo Winuae albo całego windowsa. Później przeżuciłem się na nowszą wersję, a starsze pliki Whdlooad poprostu kasowałem. Potem poprostu robiłem assign do jednego pliku w C. Czasem też niektóre gry wymagają plików "kickstartcośtam.dev" w katalogu dev. Czasem też okazywało się że gra była poprostu źle zrobiona i po pewnym czasie w pewnym miejscu wywalała się do wb z komunikatem że wystąpił błąd.

[#3] Re: Problemy z WHDLoad'em

@Dawi, post #1

po pewnym czasie zawieszają się.

Co to znaczy zawieszają się? Jaki masz konfig? Co to za gry? Która wersja WHDLoad.
[#4] Re: Problemy z WHDLoad'em

@ZigZag85, post #2

Wiele gier z BTTR po prostu zawieszało mi albo Winuae albo całego windowsa.

WHDLoad powstał głównie z myślą o klasykach, a nie WinUAE. Odwołuje się do układów komputera, a UAE to tylko emulator, który z czymś może sobie nie radzić.

Czasem też niektóre gry wymagają plików "kickstartcośtam.dev" w katalogu dev

To nie powoduje zawieszenia (wyłączenia) gry w trakcie, lecz nie uruchomienie się gry w ogóle.

Czasem też okazywało się że gra była po prostu źle zrobiona i po pewnym czasie w pewnym miejscu wywalała się do wb z komunikatem że wystąpił błąd.

Nie wszystkie gry z BTTR są obsługiwane przez WHDLoad (w całości lub częściowo). Poza tym na BTTR też są cracki, a te nie wszystkie są przez WHDLoad obsługiwane.
[#5] Re: Problemy z WHDLoad'em

@mailman, post #4

Wiem, ja tylko piszę o problemach jakie kiedyś miałem. Aktualnie używam najnowszej wersji whd i nie mam z nią problemów. Wiadomo jak się źle ściągnie archiwum z grą to może się nie uruchomić albo zawiesić. Aktualna wersja i poprzednia whd działa bardzo dobrze pod winuae.
Na BTTR jest dużo gier, w whd, w jst, czy poprostu normalnie zainstalowanych. Są tam też wersje zkrakowane jak "Dylan Dog", który w pewnym momencie po wyjściu z lochów pod willą się zawiesza. Albo Banshee, nie ma ostatniego etapu.

[#6] Re: Problemy z WHDLoad

@ZigZag85, post #5

Nawet z najnowszym slave Banshee się wysypuje na ostatnim etapie? Nie powinno już. A jak się wywala to bugreporta trzeba słać do JOTDa.
[#7] Re: Problemy z WHDLoad'em

@mailman, post #3

Dokładnie tak jak mówi Mailman MUSISZ jak najdokładniej opisać swój konfig i system, jakichłatek ewentualnie używasz i co się dokładnie dzieje. Bez tego to pomaganie tobie to tak jak wróżenie z fusów.

[#8] Re: Problemy z WHDLoad'em

@mailman, post #3

Muszę zacząć od tego, że jakimś cudem nie zauważyłem tej odpowiedzi na moje pytanie. Zawieszanie się gier polega na ich "zamrożeniu". Wygląda to zupełnie tak, jakbym włączył pauzę, tyle tylko, że nic nie da się zrobić i nie da się jej wyłączyć. Najdziwniejsze jest to, że z zawieszonej gry mogę wyjść używając np. "F10" czy "Del". Posiadam A1200, AmigaOS 3.1, 040/40 MHz, 32 MB FAST. Gry, z którymi mam problem, to wszystkie te, do których używam WHDLoad'a, ale dla przykładu podaję kilka tytułów: "SWOS 97/98", "Batman The Movie", "Mr Nutz". Obecnie używam wersji 16.1 WHDLoad'a.
[#9] Re: Problemy z WHDLoad'em

@Dawi, post #8

040/40 MHz

Jezeli to Apollo, to potrzebne jest dobre zasilanie i dobra pamiec i...chlodzenie.
[#10] Re: Problemy z WHDLoad'em

@Andrzej Drozd, post #9

Zgadza się, to jest Apollo. W dodatku niedawno wymieniałem pamięć, więc to chyba może mieć jakiś związkek?
[#11] Re: Problemy z WHDLoad'em

@Dawi, post #8

Szczerze powiedziawszy to w przypadku WHDLoad z czymś takim jeszcze się nie spotkałem. Spróbuj może najnowszej wersji WHDLoad. Być może ten błąd był znany autorowi i już został poprawiony.
[#12] Re: Problemy z WHDLoad'em

@Dawi, post #8

Hmm...

po pierwsze: ściągnij jak najnowszy WHDLoad

po drugie: a czy przez przypadek nie zostawiasz włączonego stosu TCP/IP?

[#13] Re: Problemy z WHDLoad'em

@Solo Kazuki, post #12

Może to pytanie wyda się dziwne (proszę się nie denerwować), ale jaki związek z WHDLoad'em ma stos TCP/IP?
[#14] Re: Problemy z WHDLoad'em

@Dawi, post #13

Z tego co wiem WHDLoad lubi się wieszać gdy stos TCP/IP jest aktywny.
[#15] Re: Problemy z WHDLoad'em

@mailman, post #14

Dokładnie. Spowodowane jest to tym że zarówno stosy TCP/IP jak i WHDLoad korzystajâ z kilku tych samych procedur, przez co moűe dojôę do "kociokwiku" i zwieszki. Krótko mówiâc - Wyîâcz najpierw stos TCP/IP jak chcesz poprawniekorzystaę z WHDLoad.



Ostatnia modyfikacja: 27.02.06 19:42
[#16] Re: Problemy z WHDLoad'em

@Solo Kazuki, post #15

Dziękuję za wytłumaczenie i za pomoc.
[#17] Re: Problemy z WHDLoad'em

@Dawi, post #16

Podbijam temat - u mnie problem występuje przy uruchamianiu Dyny Blaster - jakieś kłopoty z wyświetlaniem są, nie wiem o co biega. Oto screeny komunikatów. Dodam, że zmieniałem już w tooltypach na PAL i to nic nie dało.




[#18] Re: Problemy z WHDLoad'em

@Falcon, post #17

A dodałeś odpowiedni tooltype? Domyślnie gra wykorzystuje NTSC i trzeba wymusić tryb PAL.

In ToolTypes, set:
-----------------
- Custom1=1 to display a PAL screen


Ostatnia aktualizacja: 14.01.2017 14:08:27 przez Solo Kazuki
[#19] Re: Problemy z WHDLoad'em

@Solo Kazuki, post #18

OK, problem z tooltypami ogarnąłem, przez tyle lat nieużywania Amigi zapomnaiłem, że po edycji należy nadusić enter i dopiero potem save. Jeden problem rozwiązany, ale pojawił się kolejny. :/ Screen:

[#20] Re: Problemy z WHDLoad'em

@Falcon, post #19

Zmień whdload na najnowsze. 18.2.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem