[#1] Benefactor Edytor
Temat kierowany raczej do Minnata który jest specem w tej kwestii. Nie mogę dotrzeć w żaden sposób do jakiś przykładowych map w Benku w wersji whdload gry wszystko siedzi pewnie w plikach disk1 do disk4 w którym siedzą mapy z dodatku. Istnieje jakiś relatywnie prosty sposób na uzyskanie przykładowych map do edytora żebym mógł się nim nauczyć posługiwać ? Bo sam edytor mam w wersji 2.0 przeczytałem też tutek ale bez przykładowych map albo map z gry ciężko jest polecieć z tematem dalej. Bo z NDOS dyskietek raczej sobie tego nie wyciągnę co nie ?

[#2] Re: Benefactor Edytor

@bigbadcompany, post #1

Przejechałem dyskietkę NDOS disk.4 softem Track2file ale nic mi to zbytnio nie pomogło :) Edytor CF'a już rozpukałem i robię powoli mapki ale chciałem też do Benka mapy porobić... Please help :)

[#3] Re: Benefactor Edytor

@bigbadcompany, post #2

Edytor Minniata nie pozwala na wczytywanie oryginalnych map, a jedynie te, które się stworzy samemu (lub stworzy ktoś inny i Ci je podeśle).

[#4] Re: Benefactor Edytor

@mailman, post #3

Hmmm no tak ale dodatek jakoś powstał dlatego zwracam się z prośbą do twórcy o udostępnienie jakiś przykładowych map żeby można było coś rzeźbić w tym temacie dalej. Po co komu edytor z którego tak naprawdę nie można skorzystać ? W newsie opublikowanym na ppa było napisane, że mapy są w iff'ach a jak próbuje doczytać coś co w paincie np. sam zrobiłem, nie da rady. Rozszerzenie map też jest jakąś wielką niewiadomą. Po prostu nie rozumiem skąd było takie podniecenie na forach ludzi którzy tak naprawdę napisali, "łoo świetnie" i nic w temacie nie działali.

Pomóżcie człowiekowi który chce coś zrobić a nie tylko biernie przyglądać się postępom czyiś prac.



Ostatnia modyfikacja: 07.05.2011 20:17:26
[#5] Re: Benefactor Edytor

@bigbadcompany, post #4

Po co komu edytor z którego tak naprawdę nie można skorzystać ?

Bo w przypadku tego programu słowo edytor jest trochę na wyrost. To raczej kreator.

W newsie opublikowanym na ppa było napisane, że mapy są w iff'ach a jak próbuje doczytać coś co nawet w paincie zrobiłem, nie da rady.

Format IFF to tzw. container. Możesz mieć plik w formacie IFF zawierający tekst, animację, grafikę. W tym duchu mapy generowane przez ten program są w IFF, ale to nie oznacza, że gdy narysujesz mapę w PPaint program to zrozumie. To nie tak.

Rozszerzenie map też jest jakąś wielką niewiadomą.

Rozszerzenie plików jest wewnętrznym rozszerzeniem rozpoznawanym przez program.

Po prostu nie rozumiem skąd było takie podniecenie na forach ludzi którzy tak naprawdę napisali, "łoo świetnie" i nic w temacie nie działali.

Jak to nie zdziałali? Dla mnie ten program to bomba. Przy pomocy jego pierwszych wersji, które były znacznie bardziej toporne, stworzyłem kilka map (wtedy nawet instrukcji nie było). Przeczytaj dokładnie instrukcję użytkowania programu, a na pewno przekonasz się o jego możliwościach. A jeżeli nie dasz rady, no cóż, widać program ten nie jest dla Ciebie.

P.S. Mała podpowiedź. Gdy uruchomisz program, wciśnij klawisz S.

[#6] Re: Benefactor Edytor

@mailman, post #5

Załóżmy, że uda mi się zrobić mapę... Jak ją mogę przetestować ?
O klawiszy S wiedziałem (napisałem, że czytałem tutek). Mam takie wrażenie, że samemu nie poskładam tego w całość bo a) roszerzenie mapy jest mi obce b) nie mam dostępu do pilków c) wszystko jest skompilowane w jakiś sposób w każdym z dysków gry.

Generalnie chodzi o to, że:

- po wykonaniu mapy nie wiem w jakim formacie ją zapisać co wiąże się z kolejnym podpunktem czyli...
- nie przetestuje jej w żaden sposób bo...
- nie wiem jak wykonać dysk z dodatkowymi levelami

Reasumując jeśli wykonam mapę muszę ją podesłać do twórcy edytora który wkomponuje całość w kolejny extras disk.



Ostatnia modyfikacja: 07.05.2011 20:36:56



Ostatnia modyfikacja: 07.05.2011 20:42:06
[#7] Re: Benefactor Edytor

@bigbadcompany, post #6

Dlatego pewnie ludzie nie chcieli dłubać nad nowymi levelami bo jest tak wiele niewiadomych i tak dużo ograniczeń. W porównaniu do CF'a wystarczy mieć instalkę whdload z grą gdzie po podmiance plików z mapami po uruchomieniu gry (przy założeniu, że wszystko dobrze zrobiliśmy) możemy je testować bez ograniczeń. A w Benku ? Zrobisz mapę i możesz się na nią jedynie popatrzeć tak samo jak dodatków w postaci własnych grafik nie można dodać. Tak się składa, że mam kilku znajomych zajmujących się pixel artem i tworzą cuda wianki w palecie 64 kolorów i mogliby porobić świetne graficzne extrasy do benka...



Ostatnia modyfikacja: 07.05.2011 20:48:00
[#8] Re: Benefactor Edytor

@bigbadcompany, post #6

Załóżmy, że uda mi się zrobić mapę... Jak ją mogę przetestować ?
O klawiszy S wiedziałem (napisałem, że czytałem tutek).


W takim razie mieszasz dwie kwestie - tworzenia mapy i jej testowania. Narzędzie służy do tworzenia map i z tym problemu mieć nie powinieneś, jeżeli czytałeś dokumentację, a skoro czytałeś, to w czym problem?

Mam takie wrażenie, że samemu nie poskładam tego w całość bo a) roszerzenie mapy jest mi obce

Jakie znaczenie dla użytkownika tworzącego mapę ma rozszerzenie pliku i fakt, że jest mu obce? Wiele programów zapisuje różne wyniki swojego działania w różnych formatach plików. Najważniejsze jest, aby program potrafił zapisać i wczytać dany format. Narzędzie Minniata to potrafi, więc w czym problem?

b) nie mam dostępu do pilków

Jakich plików? Wszystko co niezbędne do stworzenia map jest w archiwum z edytorem.

c) wszystko jest skompilowane w jakiś sposób w każdym z dysków gry.

To zażalenie musisz już napisać do twórców gry.

Generalnie chodzi o to, że:

- po wykonaniu mapy nie wiem w jakim formacie ją zapisać co wiąże się z kolejnym podpunktem czyli...


Zapisujesz ją z rozszerzeniem .map (mówi o tym dokumentacja) i wysyłasz do Minniata. Poza tym z punktu widzenia programu i użytkownika format nie ma znaczenia. To nie GIF czy PNG.

- nie przetestuje jej w żaden sposób bo...

Tak, to jest minus tego programu, ale Minniat o tym wie i w nowej wersji ma już być funkcja tworzenia pliku Disk.4, który będzie można wczytać do gry w wersji WHDLoad i przetestować własne poziomy.

- nie wiem jak wykonać dysk z dodatkowymi levelami

j.w.

[#9] Re: Benefactor Edytor

@bigbadcompany, post #7

Zrobisz mapę i możesz się na nią jedynie popatrzeć tak samo jak dodatków w postaci własnych grafik nie można dodać.

Na to pytanie odpowiedziałem w poprzednim poście.

Tak się składa, że mam kilku znajomych zajmujących się pixel artem i tworzą cuda wianki w palecie 64 kolorów i mogliby porobić świetne graficzne extrasy do benka...

Mapy do Benefactora stworzone narzędziem Minniata muszą wykorzystywać banki graficzne gry, tak więc zdolności artystyczne Twoich znajomych na nic się tutaj nie przydadzą. Edytor w wersji 2.0 udostępnia tylko jeden taki bank, ale poprzednie wersje oferowały więcej. Minniat kiedyś je wszystko dołoży. Chyba, że masz na myśli, że Twoi znajomi przy wykorzystaniu tych banków stworzą mapy. Ty możesz zrobić to samo. Tworzenie mapek jest żmudne.

Weź również pod uwagę fakt, że edytor do Benefactora powstał przez tzw. reverse-engineering gry. Minniat sam rozpracował design map i w ramach tego powstał jego program. Nie jest idealny, nie jest taki jak każdy wyobraża sobie jako edytor, ale pośrednio spełnia swoją funkcję.

W swoich zbiorach posiadam już łącznie chyba pięć plików Disk.4 z dodatkowymi mapami do Benka ;)

[#10] Re: Benefactor Edytor

@mailman, post #8

Przepraszam, faktycznie jak poczytałem sobie to co napisałem to wyglądało na to jakbym nie potrafił tych dwóch kwestii rozgraniczyć. Chodziło mi bardziej o fakt testowania (tym samym zapisu w odpowiednim formacie narzuconym przez grę). W przypadku stworzenia nowej mapy nie mogę sprawdzić gdzie popełniłem błąd, czy mapę można ukończyć itd. Dlatego narzędzie wydaje się dla mnie mało praktyczne. Bo minniat może mi tylko odpisać, źle i nawet nie będę wiedział gdzie popełniłem błąd a ciągłe przesyłanie map i siedzenie komuś nad głową jest średnio przyjemne. Dlatego kombinowałem jak ten problem rozwiązać samemu. Niestety bez owocnie. Mam nadzieję, że nie podniosłem żyłki ciśnienia zbytnio mailman. To chyba nic złego, że jeszcze ktoś się interesuje pracą innych i chce przy tym rozsławić dobre imię twórcy edytora w świecie :P

A można wiedzieć jaki jest progres nad wersją edytora umożliwiającego testowanie map i tworzenia nowych dysków extras ?



Ostatnia modyfikacja: 07.05.2011 21:09:26
[#11] Re: Benefactor Edytor

@bigbadcompany, post #10

W przypadku stworzenia nowej mapy nie mogę sprawdzić gdzie popełniłem błąd, czy mapę można ukończyć itd. Dlatego narzędzie wydaje się dla mnie mało praktyczne. Bo minniat może mi tylko odpisać, źle i nawet nie będę wiedział gdzie popełniłem błąd a ciągłe przesyłanie map i siedzenie komuś nad głową jest średnio przyjemne.

W przeszłości, gdy przesyłałem Minniatowi mapy to raczej on poprawiał popełnione przeze mnie błędy, więc tego bym się nie obawiał. On się na pewno ucieszy, gdy ktoś podeśle mapę, bo głównie to chodzi o jej design, który jest najbardziej pracochłonnym elementem.

A można wiedzieć jaki jest progres nad wersją edytora umożliwiającego testowanie map i tworzenia nowych dysków extras ?

To trzeba zapytać Minniata, ale na funkcję testowania w edytorze bym nie liczył. Jak napisałem wcześniej, wraz z edytorem będzie udostępnione narzędzie do stworzenia paczki map i wrzucenia ich do pliku obrazu, który można podłączyć pod grę w wersji WHDLoad. Ale mogę się mylić i może Minniat wymyśli jakieś procedury weryfikacji mapy.

[#12] Re: Benefactor Edytor

@mailman, post #11

Dzięki mailman za objaśnienie sytuacji. Myślałem, że będzie mnie minniat opierdzielał :) Nie wiedziałem, że ktoś jest jeszcze może być tak doinformowany. Kończę właśnie mapę. Podeślę ją do minniata żeby sprawdził błędy popytam się w kilku kwestiach. Kto wie może kolejny relase edytora będzie wypuszczony z moją paczką :) (Mrrr marzenie) :P

[#13] Re: Benefactor Edytor

@bigbadcompany, post #12

Jeszcze jedno pytanie. Co ze stworkami ? Bo w edytorze raczej nie ma opcji dotyczących tych kochanych przeszkadzajek :)

Sorka pomyliłem się są ale chyba nie wszystkie :P



Ostatnia modyfikacja: 07.05.2011 23:48:01
[#14] Re: Benefactor Edytor

@bigbadcompany, post #13

Masz na myśli przeszkadzajki?

[#15] Re: Benefactor Edytor

@bigbadcompany, post #13

Już jestem i odpowiadam:

1. Edytor w wersji 1.2 umożliwiał tworzenie własnych data-disków, był dołączony zestaw skryptów tworzących data-disk, również umożliwiał ładowanie oryginalnych map, jednakże od wersji 2.0 wykorzystuję inny model bazy danych o obiektach z tego względu musiałem wyłączyć ładowanie oryginalnych map do edytora, bo po prostu program nie rozpoznawałby wszystkich typów obiektów, które na nich występują. Dopiero po wprowadzeniu danych o tych obiektach taka funkcjonalność powróci. Obecnie u mnie trochę krucho z czasem, dlatego proszę o cierpliwość.

2. Jak zrobisz mapki to je prześlij, zapisuj je w formacie IFF który udostępnia gra, później będziesz miał możliwość konwersji swoich map, traktuj jednak tę wersję beta 2.0 jako testową, poczekaj na pełną wersję 2.0 ze wszystkimi feature'ami. Gorąco też zachęcam do przesyłania opinii o edytorze. Jeśli miałeś do czynienia z poprzednimi wersjami to zauważysz znaczącą różnicę w wygodzie i działaniu edytora. Edytor jest szybszy jak i umożliwia tworzenie obiektów w prosty sposób, nie ma już w ogóle konieczności wpisywania nieznanych liczb w formie szesnastkowej! Poza tym wszystko jest już obsługiwane myszą. Mam nadzieję, że edytor w tej postaci jest już super wygodny i łatwy w obsłudze.

[#16] Re: Benefactor Edytor

@Minniat, post #15

Napisałem mejla na gmail (ten który był podany w tutku wersji 2.0)

[#17] Re: Benefactor Edytor

@mailman, post #14

Przeszkadzajki = stworki :P Tylko jeden jest dostępny w 2.0

[#18] Re: Benefactor Edytor

@Minniat, post #15

Szukałem tego 1.2 edytora ale gdzieś go posiałem. Jest jeszcze możliwość pobrania go ? Czy muszę cierpliwie czekać na 2.0 ? By the way mam dwie mapy do testu o czym napisałem w mejlach :)

[#19] Re: Benefactor Edytor

@bigbadcompany, post #18

Odkopałem ze swojego ftp, nie wiem czy 1.2, ale modyfikowane w 2007 to 2.0 to nie jest, a nie mam jak teraz sprawdzić. Link tymczasowy i raczej tylko przez tydzień dostępny.

http://www.doomer.ols.vectranet.pl/BenefactorME.rar



Ostatnia modyfikacja: 08.05.2011 17:17:43
[#20] Re: Benefactor Edytor

@SPECT, post #19

Dzięki wielkie, ta wersja to 0.6 :P Trochę archaiczna i mapy doczytywane z 2.0 się całkowicie rozsypują :P

[#21] Re: Benefactor Edytor

@bigbadcompany, post #20

Tutaj wątek o Benefactor Map Editor v1.2:

http://www.ppa.pl/forum_ppa/read.php?f=2&t=11468

Zawiera linki do edytora w wersji 1.2, skryptów tworzących data-disk oraz dokumentację w języku polskim. Sam edytor w wersji 1.2 zawiera mapy ze świata Underworld.

Częstuj się ;)

P.S. Dodawanie obiektów w v1.2 jest nieco trudniejsze to samo dotyczy tras merry-menów. W wersji 2.0 masz to wszystko w formie wizualnej. Edytor w wersji 1.2 działa na mapach w dokładnym formacie map z gry Benefactor, możesz zatem spokojnie je zapisywać. I używając skryptów nawet utworzyć data-disk.

Jak znajdę czas to dokończę tworzenie bazy danych do 2.0. Jak również wydam update do tej wersji, w którym można m.in. definiować rozmiar mapy.

By the way mam dwie mapy do testu o czym napisałem w mejlach


Przetestuję tę mapę, którą mi podesłałeś jak odpalę Amigę i dam Ci znać.



Ostatnia modyfikacja: 08.05.2011 18:47:55
[#22] Re: Benefactor Edytor

@Minniat, post #21

Ooo kurde nie wiedziałem, że ten temat jeszcze istnieje :P
Właśnie z niego kiedyś ściągałem wersję 1.2 myślałem, że trafił do lamusa po wydaniu 2.0

No dobra zobaczę czy dam radę coś tam zdziałać. :)

Mam mały problem ze zrobieniem paczki data disk z nowymi mapami. W momencie pakowania plików mam out of memory na ram disku pamięci starcza tylko na spakowanie 1 mapy. Działam na systemie ClassicWB pod WINUAE wersja ADV.

Niezależnie ile chipu ustawie w emulatorze i tak wszystko zeżre ten proces (packdisk).

Jakieś pomysły ?



Ostatnia modyfikacja: 08.05.2011 20:36:17
[#23] Re: Benefactor Edytor

@bigbadcompany, post #20

Hah, miałem kilka wersji i po awarii została ta. Dzięki za info bo wywalę 0.6 i wrzucę sobie 1.2 z tematu. OK
[#24] Re: Benefactor Edytor

@bigbadcompany, post #22

Nadal czekam na jakąś pomoc. Info wyżej :)

[#25] Re: Benefactor Edytor

@bigbadcompany, post #24

Dodaj pamięć FAST do emulowanego komputera.

[#26] Re: Benefactor Edytor

@Minniat, post #25

W emulatorze mam 2MB CHIPu i 8 MB FASTu czyli maks ile mogę. W różnych konfiguracjach już próbowałem i nic nie pomogło.

[#27] Re: Benefactor Edytor

@bigbadcompany, post #26

To jest niemożliwe, potrzeba ok. 1MB wolnego miejsca w RAM Disku na plik Disk.4. Sprawdź ile masz pamięci wolnej. Jeśli to się nie uda skompiluję w wersji 2.0 skrypt by zapisywał wynik na twardym dysku. A póki co prześlij mi te mapki, z których chcesz zbudować data-disk. Zbuduję go za Ciebie.



Ostatnia modyfikacja: 10.05.2011 18:02:12
[#28] Re: Benefactor Edytor

@Minniat, post #27

Mapki już dawno wysłałem na Twojego mejla :) Są tam trzy na razie. Czwartą doślę na dniach. Nie wyznaczałem drogi merrymenów bo nie mogę się zbytnio połapać co i jak. Design jest skończony. Zrobione są bardzo sugestywnie dlatego nie powinieneś mieć problemu z wyznaczeniem tras szkrabów. W razie wątpliwości mogę porobić screeny z opisem jak ja to widzę.

Co do datadisku tak jak pisałem nic się nie zmieniło nadal za mało pamięci... No ale takie są uroki emulacji. W takich chwilach żałuję, że wyzbyłem się swojej amisi...



Ostatnia modyfikacja: 11.05.2011 01:14:49
[#29] Re: Benefactor Edytor

@bigbadcompany, post #28

Hej, sorki za spóźnioną odpowiedź, ale z Twoich wypowiedzi wnioskuję, że próbowałeś za pomocą skryptów tworzyć datadisk z mapek, które powstają z wersji 2.0 edytora (czyli w formacie IFF). Ależ te skrypty współpracują tylko z mapkami stworzonymi w edytorze w wersji 1.0-1.2!

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem