@bigbadcompany,
post #6
Załóżmy, że uda mi się zrobić mapę... Jak ją mogę przetestować ?
O klawiszy S wiedziałem (napisałem, że czytałem tutek).
W takim razie mieszasz dwie kwestie - tworzenia mapy i jej testowania. Narzędzie służy do tworzenia map i z tym problemu mieć nie powinieneś, jeżeli czytałeś dokumentację, a skoro czytałeś, to w czym problem?
Mam takie wrażenie, że samemu nie poskładam tego w całość bo a) roszerzenie mapy jest mi obce
Jakie znaczenie dla użytkownika tworzącego mapę ma rozszerzenie pliku i fakt, że jest mu obce? Wiele programów zapisuje różne wyniki swojego działania w różnych formatach plików. Najważniejsze jest, aby program potrafił zapisać i wczytać dany format. Narzędzie Minniata to potrafi, więc w czym problem?
b) nie mam dostępu do pilków
Jakich plików? Wszystko co niezbędne do stworzenia map jest w archiwum z edytorem.
c) wszystko jest skompilowane w jakiś sposób w każdym z dysków gry.
To zażalenie musisz już napisać do twórców gry.
Generalnie chodzi o to, że:
- po wykonaniu mapy nie wiem w jakim formacie ją zapisać co wiąże się z kolejnym podpunktem czyli...
Zapisujesz ją z rozszerzeniem .map (mówi o tym dokumentacja) i wysyłasz do Minniata. Poza tym z punktu widzenia programu i użytkownika format nie ma znaczenia. To nie GIF czy PNG.
- nie przetestuje jej w żaden sposób bo...
Tak, to jest minus tego programu, ale Minniat o tym wie i w nowej wersji ma już być funkcja tworzenia pliku Disk.4, który będzie można wczytać do gry w wersji WHDLoad i przetestować własne poziomy.
- nie wiem jak wykonać dysk z dodatkowymi levelami
j.w.