kategorie:
[#721] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #715

Mega hiper! Piszę się na tapetę!
[#722] Re: Raytracing i Amiga

@Deftronic/..., post #693

CyberStormPPC 68060 66MHz, pamięci na 60ns, HSMathLibs OxyPatcher 3.14 wersja FPU: 1h, 24min, 39sek
CyberStormPPC 68060 66MHz, pamięci na 60ns, HSMathLibs OxyPatcher 3.14 wersja CPU: 5h, 34min, 52sek
Blizzard 1230 MK IV 68030 50MHz, 68882 50MHz, pamięci na 60ns, HSMathLibs wersja FPU: 11h, 10min, 28sek
Blizzard 1230 MK IV 68030 50MHz, 68882 50MHz, pamięci na 60ns, HSMathLibs wersja CPU: chyba 18,2h (licznik sekund podejrzewam, że jest zapisany na 16bitach, co daje 65536 sekund a to jest ~18,2h) + 8h, 50min, 35se, czyli 97371sek = 27h, 2min, 51sek

Jak widać FPU robi różnicę przy tak skomplikowanych obliczeniach.
[#723] Re: Raytracing i Amiga

@diecast64, post #720

Podziwiam Twoje umiejętności. Kiedyś marzyłem o tym by się nauczyć, ale po przesiadce na PC już zabrakło czasu, chęci, radości z nauki na tym kompie, lenistwa - można wybrać cokolwiek lub wszystko na raz. Teraz już chyba nie jestem w stanie dogonić tego wszystkiego...
--


Ano tak, tu, jak pewnie w większości dziedzin opartych o technologię trzeba być na bieżąco i ciągle się rozwijać, bo inaczej się cofasz, dotyczy to zarówno ludzi jak i hardware oraz softu, wystarczy spojrzeć na LightWave, który niegdyś potężny teraz został w tyle i zainteresowanie nim w tej chwili wygląda tak:



Sytuacja w obozie LightWave nieco przypomina tę która była u schyłku Amigi, większość czując, że koniec jest blisko już dawno opuściła tonący statek i przesiadła się na inny soft 3D, ale mała grupka zatwardziałych fanów okopuje się na pozycjach i zarzeka, że zostanie z nim do końca świata albo i dłużej, wierzą, że Newtek w końcu wypuści nową, rewolucyjną wersję która zakasuje wszystko na świecie i zakopie przepaść i zniweluje zacofanie technologiczne obecnej wersji LW względem wiodących programów.

Tymczasem ja po paru latach przerwy od LW wróciłem już zupełnie do innego świata 3D, który w tym czasie oczywiście nie spał tylko się rozwijał i tak naprawdę to musiałem zaczynać od nowa. A jeśli i tak zaczynać od nowa, to równie dobrze można zmienić soft na inny, bardziej dostosowany do współczesnych czasów. I tak wybór padł na Blendera, który w tej chwili rozwija się chyba najszybciej i w ciągu ostatnich kilku lat zrobił niesamowity skok w niemal każdej dziedzinie. To że się tak szybko rozwija powoduje że trzeba się go nieustannie uczyć, bo wciąż dokładają coś nowego do arsenału narzędzi :)

Ostatnio nie miałem za wiele czasu aby popracować nad Lotusem dlatego wciąż nie ma kół, ale za to potrafi już mrugać światłami jak w intrze do gry. Do końca jeszcze sporo zabawy, ale do tego potrzebuję kilku dłuższych okresów czasu po minimum kilka godzin w jednym ciągu, bo w ciągu półgodzinnych kawałków to nie zdążę się nawet rozpędzić a co dopiero zrobić coś sensownego i przemyślanego, tak się nie da.










Blizzard 1230 MK IV 68030 50MHz, 68882 50MHz, pamięci na 60ns, HSMathLibs wersja CPU: chyba 18,2h (licznik sekund podejrzewam, że jest zapisany na 16bitach, co daje 65536 sekund a to jest ~18,2h) + 8h, 50min, 35se, czyli 97371sek = 27h, 2min, 51sek


Taki wynik moim zdaniem nie jest możliwy, wystarczy spojrzeć do tabelki na wynik bliźniaczej karty gdzie jest to 47 godzin. Chyba, że odpaliłeś LW w wersji FPU, a tylko biblioteki HSMathLibs były w wersji CPU?

Swoją drogą jestem ciekaw jak szybkie są naprawdę karty ACA, ponoć ACA 030/40 jest szybsza niż Blizzard 030/50? Może jakiś właściciel ACA mógłby się poświęcić dla dobra sprawy i zrobić taki test? Tylko bez oxypatchera itp. rzeczy, najlepiej goły system.

Mega hiper! Piszę się na tapetę!


Dzięki!


Ostatnia aktualizacja: 18.11.2014 21:26:11 przez jubi
1
[#724] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #723

Oxypatcher pomaga tylko na 68060.
[#725] Re: Raytracing i Amiga

@Ocelot, post #724

oraz (w mniejszym stopniu) na 68040.
[#726] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #723

To trzeba będzie sprawdzić, kiedy licznik się kasuje, bo po teście wyświetlał 8h, 50min, 35sek. I teraz w zależności, czy licznik kasuje się po 65536 sek, czy po 24h, trzeba będzie dodać wartość. Na logikę, kasuje się po 65536 (16bit) - błąd programistyczny, przepełnienie licznika. Ale może zrobili coś innego.
Test ACA1220 i ACA1230 oraz prawdopodobnie B1230 MKIV - dla porównania, jak się uda czasowo, to pojawi się w następnym nr PPA. Na razie ACA1220 40MHz i ACA1233 40MHz w teście CPU mam wyniki dla niższej rozdzielczości, bo jednak odpalenie komputera na kilka dni jest uciążliwe.
Ale dla rozwiania wątpliwości z licznikiem, włączę liczenie w standardowej rozdzielczości na ACA1220 40MHz.
[#727] Re: Raytracing i Amiga

@flops, post #726

Licznik kasuje się po 24 godzinach.

Ostatnia aktualizacja: 18.11.2014 23:54:59 przez glichtanski
[#728] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #727

No to u mnie wychodzi że na Blizzardzie 1230 MK IV z VBR w fast, szybkimi bibliotekami i ram na 60ns wydzodzi 32h, 50min, 35sek. Ustawienia cache na burst.
[#729] Re: Raytracing i Amiga

@flops, post #728

A użyłeś wersji FPU?? Bo jeśli tak, to coś jest nie tak z wynikiem.
[#730] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #729

Nie, wersja FPU liczy w 11h, 10min, 28sek. Tamten wynik jest na CPU.
[#731] Re: Raytracing i Amiga

@recedent, post #725

Dokładnie odwrotnie, na 040 przy Apollo pomogał OxyPatcher bardzo, na Apollo 060 już tak średnio.
[#732] Re: Raytracing i Amiga

@flops, post #730

Czyli znaczenie ma tu jeszcze zegar procesora, bo na 040@25 bez FPU scena renderowała się dłużej niż na 030@25 z FPU.
[#733] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #723

Zastanawiam się, po co twórca HSMathLibs wypuścił wersję UAE? W ogóle nie dają u mnie żadnego przyśpiesznia względem "zwykłych".
[#734] Re: Raytracing i Amiga

@Pinto, post #733

Wróciłem do modelowania Lotusa, większość upierdliwych detali w zasadzie już gotowa, teraz trzeba będzie pomyśleć nad finalnymi scenami.

[#735] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #734

Piękna maszyna :)
[#736] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #734

Śliczne- ech..
[#737] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #734

bardzo fajne te renderki, świetny materiał!
Brakuje jeszcze tylko dymu i smug ;)
[#738] Re: Raytracing i Amiga

@Koyot1222, post #737

OK
[#739] Re: Raytracing i Amiga

@BULI, post #738

Pierwszy pomysł na Lotusa w amigowym klimacie - przełamanie bariery pomiędzy tym co wirtualne a realne, pomiędzy światem gry a światem rzeczywistym. Mieszana destrukcja dwóch niezależnych zestawów rigid bodies i sporo ręcznych poprawek.

Czarny kolor mi tu jakoś bardziej pasował więc użyłem monitora od CDTV, może później spróbuję z jasną wersją 1084S. Gdybym robił to w LightWave to ze świateł samochodu buchałyby ogromne lens-flary :)




[#740] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #739

MEGA!
Nie mogę się doczekać finału, moje renderki to kaszanki przy tym... ;(
[#741] Re: Raytracing i Amiga

@BULI, post #731

Mówisz? Ja wnioskuję z tego co było opisane w MA, sam 060 nigdy nie miałem, ale wydaje się logiczne, że skoro 060 ma mniej "hardkodowanych" funkcji to patcher powinien na nim bardziej pomagać niż w przypadku 040.
[#742] Re: Raytracing i Amiga

@flops, post #728

Na ACA1233 40MHz wynik na CPU był w granicy wyniku dla B1230 MK IV z pamięciami 60ns. 7h z hakiem +24h (miałem zwarcie na zwojach mózgu i wyłączyłem Ami zanim zrobiłem zdjęcie z czasami głową w mur). Gdzie jest emota z double facepam, bo by się przydała teraz...
[#743] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #739

To się nazywa mieć pomysł :) super wygląda.
[#744] Re: Raytracing i Amiga

@recedent, post #741

Powinno być jak piszesz, ale na mojej konfiguracji przy masie innych usprawnień tak nie jest, albo to kwestia apollo 060 (tak jak pisałem na Apollo 040 byłą wyraźna poprawa, nawet nie trzeb było robić testów), bo pamiętam, że na mojej starej konfiguracji na Blizzardzie 060 było dobrze z OxyP.

Z ciekawości spróbuję sprawdzić OxyP na BPPC z 060 i napiszę jak to się sprawuje.
[#745] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #739

pomysł fajny - ciekaw jestem jak to rozwiążesz
imo ciężko będzie zaprezentować w takiej scence obiekt (też bardzo fajny), tak by się jednoznacznie kojarzył
[#746] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #739

Tak tylko mi się umyśliło, ale to przyzwyczajenie animatora amatora.
Czy render nie wyglądał by lepiej, gdyby klapka na dole monitora była lekko uchylona? Taki mały dynamiczny szczegół. Ale może się czepiam.
Taka luźna sugestia.
[#747] Re: Raytracing i Amiga

@Koyot1222, post #746

Pomysł, tak jak pisałem wczoraj na FB, jest taki:

- ciemność, cisza, w pomieszczeniu powoli zapalają się świetlówki na suficie, mrugając,
- z ciemności wyłania się monitor CDTV, zbliżenie na czarny ekran,
- słychać chrobot stacji dysków, zaczyna grać muzyka z Lotusa, coraz głośniej, kamera coraz bliżej ekranu, nagle JEBUT,
- z monitora wyskakuje Lotus, i w tym momencie zostaje zatrzymany albo bardzo spowolniony czas (efekt jak z Matrixa, bullet time), zbliżenie kamery na światła, Lotus mruga dwa razy
- cięcie, okazuje się, że na miejscu kierowcy siedzi gość ściskający joystick zamiast kierownicy, cięcie
- czas znowu przyspiesza, Lotus dodaje gazu, wskakuje na pasiastą drogę i odjeżdża w siną dal
THE END

Przy moich obecnych mocach przerobowych jest to oczywiście niemożliwe do zrealizowania, dlatego zamiast tego powstanie tylko jedna klatka z całego filmu, ta, którą tu widać Resztę trzeba będzie sobie wyobrazić.


Tak tylko mi się umyśliło, ale to przyzwyczajenie animatora amatora.
Czy render nie wyglądał by lepiej, gdyby klapka na dole monitora była lekko uchylona? Taki mały dynamiczny szczegół. Ale może się czepiam.
Taka luźna sugestia.


Jeszcze lepiej gdyby na skutek wybuchu kineskopu opadła, jak gdyby komuś opadła szczena, ale wtedy trzeba by modelować to co jest pod tą klapką, a w tej chwili nie muszę
[wyróżniony] [#748] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #747

Temat jak najbardziej do ogarnięcia.
1. Ciemność, cisza, na render Twojego monitora nałożona oryginalna animacja intro z gry lotus. W tle odgłosy stacji dyskietek. (1klatka renderu plus maska 2d w After effects)
2. Samochód miga światłami, podjeżdża do ekranu (charakterystyczne twarde "pixel scaling") (To co poprzednio, plus 2 render, efekt osiągalny w 2D after effects)
3. Przejście z płaskiego rendera na render rozbitego ekranu i wyskakującego samochodu.
Dało by się to rozciąć na kilka warstw i z różną prędkością animować. Wyszedł by z tego lekki efekt ala matrix. (2klatki, przesunięcie w after, zgranie warstw photoshop)
4. Przesuwający się render okna na który nałożone jest zdjęcie (Photoshop warstwy plus after)
5. obracające się boksujące szybko koło. Statyczna kamera z tyłu i odjazd w siną dal, praktycznie na 1 ujęciu. (zdjęcie drogi na które nałożony jest render samochodu z tyłu)

Max 30 sekund animacji.
Robiłem już coś podobnego z surowych renderów. https://www.youtube.com/watch?v=fSACmmo9GlI

Gdybyś wyrenderował 4 warstwy z alfą, tło, ekran, odłamki, samochód. Mógłbym zrobić krótką animację z efektem matrix. Oczywiście bez efektu obrócenia, bo w 2d to mało realne, ale efekt "slow motion" jak najbardziej osiągalny.

Ostatnia aktualizacja: 04.12.2014 14:56:14 przez Koyot1222
[#749] Re: Raytracing i Amiga

@Koyot1222, post #748

Jeśli chcesz to wspomagać after effects to wszystko można by było w nim zrobić za pomocą elementsa 3D. Dwa .obj odpowiednio przygotowane pod elementsa: monitor plus lotus. Cała animacja plus FX (światła, koloryzacja, particle) zrobione w AE. Rozbicie monitora nawet zwykły shatter wystarczy plus dopieszczenie particularem.
Poza tym rendery super! pomysł również! OK

Ostatnia aktualizacja: 04.12.2014 15:14:56 przez zeter
[#750] Re: Raytracing i Amiga

@Koyot1222, post #748

Gdybyś wyrenderował 4 warstwy z alfą, tło, ekran, odłamki, samochód. Mógłbym zrobić krótką animację z efektem matrix. Oczywiście bez efektu obrócenia, bo w 2d to mało realne, ale efekt "slow motion" jak najbardziej osiągal


Bardzo fajny pomysł, nie pomyślałem aby zrobić to po prostu w 2.5D. Jeśli masz ochotę się w to pobawić to mogłbym ci wyrenderować ten obrazek w wielu warstwach, w tym warianty z zapalonymi/zgaszonymi reflektorami, ze stłuczonym/całym monitorem, z post-processingiem i bez itd. Obawiam się, że wyszłoby z tego o wiele więcej niż 4 warstwy.

Problemy jakie widzę, to np. wspomniany post-processing, który jest nakładany w module Compositor Blendera, dzięki niemu światła są nieco zamglone i "oślepiają". Ale może dałoby się podobny efekt uzyskać w AE. Trzeba by też zrezygnować z depth of field które w tej chwili rozmywa nieco przód i tył poza płaszczyzną ostrości.

To na pewno będzie też dużo pracy, ale mogłoby z tego powstać jakieś mini-crazy-video demo.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem