kategorie:
[#91] Re: Raytracing i Amiga

@flops, post #90

Bo półki nie są za szybką :)
[#92] Re: Raytracing i Amiga

@KJB, post #55

A co myślisz o konkursie na raytracing, ale z ograniczeniem używanego softu do takiego z ami na 68k?


Jeżeli sprawia Wam to frajdę to nie widzę przeszkód :)
Raytracking zawsze robił na mnie wrażenie, ale jeżeli chodzi o wkład pracy to jednak pixlowanie to zupełnie inny poziom wkładu własnego.

Osobiście jednak, mimo iż od wielu lat moja praca polegała na pracy grafika DTP, to na samej Amidze moje dokonania zakończyły się na kilku obrazkach i kilku scroll'ach zrobionych w DTP. Zawsze bliżej mi było do muzykowania, tak ze względu na szkołę muzyczną, zamiłowanie, jak i marne zdolności malowania i rysowania.

Poniżej dla przykładu :)
Spider
Kaseta
4Princes

A czego brakowało w czasach gdy neta nie było? pomysł


Sznurka do snopowiązałek ;)))
A poważniej, to jak ktoś chyba wspomniał wyżej... dzisiaj mamy bogactwo informacji i prostotę ich uzyskania (nawet biorąc pod uwagę ogromny procent "śmieci" w sieci). Kiedyś dużo rzeczy uczył się człowiek metodą prób i błędów (kosztowało to masę czasu) lub musiał wypytywać na giełdzie, szukać w ówczesnej prasie fachowej, pisać listy do redakcji, etc.

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2013 16:46:29 przez Duracel
[#93] Re: Raytracing i Amiga

@Duracel, post #92

Raytracking zawsze robił na mnie wrażenie, ale jeżeli chodzi o wkład pracy to jednak pixlowanie to zupełnie inny poziom wkładu własnego.


Zrobienie dobrego modelu może wyrwać i tydzień z życiorysu (i to nie licząc teksturowania, po prostu goła siatka). Jeśli porównasz pixlowanie do malarstwa, to raytracing to rzeźba - ciężka, katorżnicza praca.

Równie dobrze można powiedzieć, że pixlowanie w takim np. DeluxePaint to bułka z masłem, a wpisywanie zer i jedynek bezpośrednio do pamięci ekranu (najlepiej własnoręcznie napisanym monitorem pamięci) i tworzenie w ten sposób grafiki to jest dopiero sztuka!

Prawda jest taka, że w obu przypadkach wynikiem może być zarówno arcydzieło jak i gniot. Elektronika nie gra za muzyka, dobra fotografia to nie jest kwestia posiadania lepszego aparatu itd.

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2013 19:25:20 przez jubi
[#94] Re: Raytracing i Amiga

@iZi, post #91

Dzisiejszy work in progress. Porwałem się na dużo ambitniejsze zadanie niż chip - taki pad to kilka godzin dłubania a stopień skomplikowania tych wszystkich krągłości przypomina modelowanie karoserii samochodu. Jeszcze sporo zostało do zrobienia.

Mam co do tego pada swoje plany i bynajmniej celem nie będzie model całej CD32, ale to na razie tajne ;)



i detal, bo diabeł tkwi (jak zwykle) w szczegółach



Nie mam CD32, modelowałem na podstawie zdjęcia.

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2013 22:44:33 przez jubi
[#95] Re: Raytracing i Amiga

@iZi, post #84

Przesyłało się też dyskietki w listach pocztą polską - to też taki wczesny internet :D
[#96] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #94

Przyzwoicie pomysł A przewód gdzie? :D
[#97] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #94

Jak patrzę na drugi obrazek to w "krzyżaku" brakuje 2 bolców stabilizujących, chyba, że już wyłamałeś ;)
[#98] Re: Raytracing i Amiga

@_arti, post #64

Generalnie grafika 3D to bardzo mloda dziedzina, sztuka etc., takze na zachodzie bylo z tym krucho w takim normalnym obiegu, wiec nie byla to jakas polska specyfika, tylko specyfika kazdej mlodej rodzacej sie dziedziny ok, racja
[#99] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #94

Śliczne są te rendery :] Jak długo się renderują i na jakim sprzęcie?
[#100] Re: Raytracing i Amiga

@parallax, post #96

Nie zapomnij wspomnieć o cieniu
[#101] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1

Pomysł bardzo dobry. Jubi, wyznacz może jakiś termin, np. 12 listopada, czyli po świętach, kiedy będzie więcej wolnego i będzie czas na dłubanie.

--------------------

Wątek czytałem jednych tchem. Nie zdajecie sobie sprawy, jak dla gościa, który gasił światło w pokoju i niemal wchodził do monitora, żeby zobaczyć, te odbicia i krzywizny to wszystko jest ciekawe. Mierzenie mebli w pokoju metrówką, żeby zrobić raytracking i sam efekt - mistrzostwo. "Używki" chyba miałem, jeśli dobrze pamiętam.

Bawcie się dobrze. Pozdrawiam serdecznie.
[#102] Re: Raytracing i Amiga

@BULI, post #97

Jak patrzę na drugi obrazek to w "krzyżaku" brakuje 2 bolców stabilizujących, chyba, że już wyłamałeś


Mógłbyś rozwinąć temat albo wrzucić jakieś zdjęcie na którym widać o co chodzi? Nigdy nie miałem CD32, robię to co widzę na zdjęciu.

Może chodzi o to, że te wypustki na kółku pada są obrócone o 45 stopni? Na tym zdjęciu

http://www.gamesstationretro.com/images/CD32%20PAD1.jpg

są wyrównane do strzałek na padzie, a znowu na pudełku CD32 do strzałek wyrównane są płaskie częsci (kółko jest przekręcone o 45 stopni):

http://www.videogamegazette.com/cd32/cd32boxbadc.jpg

Jak to w końcu powinno być?

Przy okazji - jakie są najlepsze gry na CD32?
[#103] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #94

To było renderowane na Amidze? Jeżeli tak to na jakiej konfiguracji. Jestem ciekawy jak to wygląda na tle zwykłego PC. Zawsze taki benchmark jest bardziej miarodajny niż liczenie mipsów. Sam do renderingu wykorzystuję Lightwave 11.6 i 4-, 6-cio rdzeniowe intele (zazwyczaj połączone w sieć).
[#104] Re: Raytracing i Amiga

@DeeL, post #103

Jubi renderuje na Blenderze (chyba korzysta z zewnętrznego renderera więc na pewno na piecu).
[#105] Re: Raytracing i Amiga

@DeeL, post #103

A jaki jak się ma taki LW 9 ostatni chyba dla PPC w porównaniu z obecnym Blenderem? Czy Blender dzisiaj jest na równi z komercyjnym softem, czy jednak ciut (ile) za?
[#106] Re: Raytracing i Amiga

@Ender, post #105

"LW 9 ostatni chyba dla PPC"
?!
[#107] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #102

Mógłbyś rozwinąć temat albo wrzucić jakieś zdjęcie na którym widać o co chodzi? Nigdy nie miałem CD32

To był tylko żart z mojej strony. W Padzie CD32 w krzyżaku (w środku) są dwa bolce stabilizujące, często się wyłamują.
Patrząc na zdjęcie wymodelowanej siatki zauważyłem, że bolców nie ma :) oczywiście to nie jest model formy do odlewu, bolce w środku nie zmienią efektu renderingu ;)
[#108] Re: Raytracing i Amiga

@szumekjac, post #106

LightWave 9 to chyba ostatni jaki ukazał się dla Apple PPC, nie sądzę, żeby robili wersję dla kogoś innego, a ponieważ mam PM MDD, więc pytam z ciekawości jak ta wersja z MacOS-a ma się do Blendera 2.6 i w ogóle jak Blender ma się do innych Max3D, LW 11 itd. No bo taki Gimp to chyba jest nieco za swoją bezpośrednią konkurencją (PS). Czy w przypadku najnowszego Blendera jest on na takim samym poziomie jak najnowsze komercyjne oprogramowanie (opcje, możliwości teoretyczne), czy jest na poziomie starszych wersji komercyjnego softu np. LW9? Myślę, że teraz to jasne. Wy się znacie, bo używacie, ja jestem po prostu ciekaw, bo różne opinię się słyszy, a tu mam okazję zapytać.
[#109] Re: Raytracing i Amiga

@BULI, post #107

Kolejny work in progress, tym razem już widać o co mi chodziło od samego początku - modelowanie pada było tylko środkiem do celu.

Chciałem zaprojektować coś, czego Commodore nigdy nie zrobiło - kieszonkową konsolę do gier. Atari miało swojego Lynxa, Nintendo GameBoya, a Commodore niestety zupełnie odpuściło ten segment rynku. Szkoda, bo może taka miniaturowa Amiga byłaby przebojem?

Został mi ostatni etap - stworzenie reklamy nowej konsoli w klimacie z epoki, tylko jakie gry reklamować?





Czy w przypadku najnowszego Blendera jest on na takim samym poziomie jak najnowsze komercyjne oprogramowanie (opcje, możliwości teoretyczne), czy jest na poziomie starszych wersji komercyjnego softu np. LW9? Myślę, że teraz to jasne. Wy się znacie, bo używacie, ja jestem po prostu ciekaw, bo różne opinię się słyszy, a tu mam okazję zapytać.


Szczerze mówiąc to przestałem śledzić rozwój komercyjnego oprogramowania tego typu od momentu gdy Blender zyskał engine Cycles i możliwośc renderingu na GPU (przełom 2011/2012) więc nie mam pojęcia. Dla mnie była to rewolucja i zmiana paradygmatu.

Rendering na GPU (które potrafi mieć od kilkuset do kilku tysięcy rdzeni) zmiata wydajnością najpotężniejsze CPU o rzędy wielkości.
[#110] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #109

FAZAAAAAA!!!!!!!!
[#111] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #109

W sumie tak mogłaby wyglądać nowa/stara CD32, ale zamiast CD miniDVD lub SD, wyświetlacz 5".
[#112] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #109

dobry masz warsztat :)

co do nazwy, to dla tamtej epoki bardziej pasuje nazwa Personal, albo Portable
[#113] Re: Raytracing i Amiga

@Ender, post #108

Czy w przypadku najnowszego Blendera jest on na takim samym poziomie jak najnowsze komercyjne oprogramowanie (opcje, możliwości teoretyczne), czy jest na poziomie starszych wersji komercyjnego softu np. LW9?


jest na poziomie najnowszych programow w tym co ma, natomiast moze czegos w ogole nie miec lub miec w formie okrojonej.

glowne roznice wynikaja glownie z filozofii pracy z programem. moim zdaniem, takim amatorom jak MY :), to Blender, takze GIMP oferuja wszystko, reszta zalezy od umiejetnosci, czasu, checi, i talentu.

Ostatnia aktualizacja: 14.10.2013 22:16:56 przez sigma2pi
[#114] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #109

No to piękną obudowę już mamy, teraz do środka coś na androidzie i udawana amiga w nowej szacie- Super pomysł :)
[#115] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #109

No chłopie... Pojechałeś tym razem naprawdę ładnie i dobrze, fajny pomysł i wykonanie też OK

co do nazwy, to dla tamtej epoki bardziej pasuje nazwa Personal, albo Portable
Pojedźmy dalej i wymyślmy coś epokowego i coś bardzo indywidualnego dla Amigi - dla przykładu
Amiga CD32 UnDreamed - bo wtedy chyba nikt o czymś takim nawet nie marzył ; )

PS. Nie wiem czy to zamierzony efekt czy przypadek, ale podoba mi się kształt wyświetlacza, coś jak
wystający kineskop starego telewizora.

Ostatnia aktualizacja: 14.10.2013 22:39:14 przez Radek_Cz
[#116] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #109

Rendering na GPU (które potrafi mieć od kilkuset do kilku tysięcy rdzeni) zmiata wydajnością najpotężniejsze CPU o rzędy wielkości.


PS> roznie z tym jest :). cycles jest specjalnie projektowany pod gpu i to raczej gpu nvidia - cuda. Mniejsza o to, bo to wlasciwie dla artysty, grafika etc. malo istotne detale
[#117] Re: Raytracing i Amiga

@sigma2pi, post #113

Blender dla 3dsmaxa, Maya czy Cinema4D ma się jak GIMP do Photoshopa, niby ma wszystko, ale wszystko inne. Głównym problemem blendera jest jego inteface. Dużo poprawili, ale to dalej jest sporo inne. Co do renderera GPU to na Amidze raczej nie będzie działał a na PC też zdania są podzielone (nvidia vs. amd, GPU vs. CPU+GPU, GPU vs. chmury itd)
[#118] Re: Raytracing i Amiga

@sigma2pi, post #112

co do nazwy, to dla tamtej epoki bardziej pasuje nazwa Personal, albo Portable


Problem nazwy pozostaje, próbowałem różne - Portable, Pocket, AmigaBoy, etc. ale dziwnie wyglądały, więc zostało CD32 MINI jako najmniej inwazyjne.

Ktoś ma pomysł na lepszą nazwę?
[#119] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #118

NOSTALGIC :) SWEET DREAMS :) SANCTUARY of NOSTALGIC :) AMIGRAIL :)
[#120] Re: Raytracing i Amiga

@DeeL, post #117

Nie bardzo sie z tym zgadzam. Ma generalnie to samo, to co ma. Interfejsy, filozofia itp. roznia sie, ale roznia sie takze pomiedzy wymienionymi programami komercyjnymi np: LW vs 3dsmax vs C4D zupelnie nie sa w niczym do siebie podobne. Owa innosc nie jest zadna wada. Akurat co do renderingu na GPU to bezdyskusyjnie number one jest NVIDIA i ich CUDA :). Wynika to nie tylko z konstrukcji CUDA, ale takze samej architektury GPU.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem