kategorie:
[#121] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #118

Tak z ciekawości zapytam. Czy Twój obiekt CD32 dałoby radę wczytać do Blendera 2.48, który jest dostępny dla systemu AmigaOS4 oraz czy po wyrenderowaniu wyglądałby podobnie?

Nazwa MINI pasuje jeżeli sprzęcik ma mieć mini CD. Moje nazwy: "Amiga CD32 NG" lub zamiast NG dać NT. Może też być "Amiga CD64" - jeżeli sercem ma być 64 bitowy procek. Jeżeli Amiga nie będzie mieć CD to można ja nazwać Amiga NetPad. :)
[#122] Re: Raytracing i Amiga

@Leon, post #121

To kiedy w sklepach będzie? pomysł
[#123] Re: Raytracing i Amiga

@Leon, post #121

Czy Twój obiekt CD32 dałoby radę wczytać do Blendera 2.48, który jest dostępny dla systemu AmigaOS4 oraz czy po wyrenderowaniu wyglądałby podobnie?



Sam obiekt jako siatkę zapewne tak, natomiast materiały to zupełnie inna sprawa. Ten obiekt powstał od początku do końca do renderowania przy pomocy engine Cycles, a tam materiały są definiowane zupełnie inaczej - za pomocą shaderów (Shader Virtual Machine w Cycles supportuje Open Shading Language) a nie za pomocą suwaczków połyskliwość/przezroczystość itd. jak to jest w wewnetrznym rendererze.

Wynika to z tego, że Cycles to pathtracer a nie raytracer. Dlatego materiały pomiędzy tymi dwoma rendererami są nieprzenośne.
[#124] Re: Raytracing i Amiga

@Leon, post #121

No i gotowe. Zostało MINI, specyfikacja techniczna do ustalenia. Jedno jest pewne - muszą działać wszystkie gry z CD32 ;)

Jak sobie przypomnę ile roboty było z tym maleństwem to aż się odechciewa zaczynać kolejny projekt ;)

1
[#125] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #124

Poproszę 2 sztuki- w tydzień się wyrobisz? Bo czeka mnie męczący wyjazd na następny weekend ;)
[#126] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #124

Piekna sprawa!
[#127] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #109

Bardzo ładnie ci te obrazki wyszły. OK

Ale jeśli ta płyta CD jest normalnej wielkości to całe to urządzenie nie byłoby kieszonkowe, za to jakie bombastyczne wielkie fajery.
No chyba że to Mini CD. Aby mimo mniejszej pojemności gry ze CD32 się mieściły, trzeba by tracki audio w MP3 zrobić i scalaczka do ich odtwarzania dodać. A wtedy to by było ładne cacko. :)
[#128] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #124

No Jubi, o ile filozoficznie mi do Ciebie daleko, to musze przyznac, ze ta graficzka wyszla Ci naprawde ekstra... OK OK OK
[#129] Re: Raytracing i Amiga

@mccnex, post #128

Teraz rozłóż to na czynniki pierwsze i z animuj żeby się składało do qpypomysł
[#130] Re: Raytracing i Amiga

@mccnex, post #128

Dzięki. Wiem, że nie widać, ale takie modelowanie to naprawdę ciężka praca i zżera niesamowite ilości czasu.

My tu sobie gadu gadu, a sprawa konkursu całkiem padła. Naprawdę nie znajdzą się 4 osoby (prócz mnie, bo ja nie biorę udziału), które mogłyby coś sklecić w ciągu powiedzmy miesiąca? Z tego co pamiętam, w konkursie trackerowym wzięły udział 4 osoby i wystarczyło to do dobrej zabawy.

Ponieważ większość osób tu piszących wolała podkreślić amigowe oprogramowanie a nie amigowy klimat jako treść obrazka, dlatego zasady mogą być takie:

- tworzymy grafikę na amigowym programie 3D do ray-tracingu
- program ma być przeznaczony do pracy z dowolnym procesorem MC68k (i ewentualnie koprocesorem matematycznym)
- procesor może być emulowany (czyli MOS, WinUAE itd. są OK)
- minimalna rozdzielczość 640x512
- dostarczenie faz pracy (screenshotów z programu ze sceną)
- 1 miesiąc na wykonanie
- oceniamy w osobnym wątku na forum na wzór konkursu trackerowego

Nie wiem czy w tamtym konkursie ocenianie było anonimowe czy nie, można sprawdzić. Jedyny problem, to czy zbiorą się 4 osoby? Jeśli nie, próbę organizacji można powtórzyć za rok.

Ostatnia aktualizacja: 17.10.2013 20:08:27 przez jubi
[#131] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #130

Załóż może wątek oddzielny do tego.
[#132] Re: Raytracing i Amiga

@_arti, post #131

Załóż może wątek oddzielny do tego.


Jeżeli nie ma chętnych to nie ma sensu zakładać martwych wątków. Doceniam, że przynajmniej tobie chciało się znaleźć i zainstalować Maxon Cinema 4D. Pamiętam, jak walczyłem z pierwszą wersją na Amidze z niemieckim słownikiem w ręku, angielskiej wersji nie było ;)


Wydawało mi się, że zainteresowanie ray-tracingiem na Amidze było dość powszechne, w moim najbliższym amigowym otoczeniu z tamtych czasów interesowało się tym wiele osób, dużo więcej niż trackerami czy pixlowaniem, ale może była to tylko lokalna specyfika. Wymienialiśmy się kasetami VHS z najlepszymi teledyskami z renderowaną grafiką, szukaliśmy inspiracji w filmach, śmialiśmy się z pecetowców i ich plastikowych rezultatów w 3D Studio (znałem też wtedy kilku pecetowców tworzących ray-tracingi na i486 pod DOSem).

Powrót do tego dziś po latach może być utrudniony z tego względu, że obsługa programu do ray-tracingu jest dużo bardziej skomplikowana niż np. obsługa Protrackera.

Zastanawiam się natomiast nad otwarciem nowego wątku w innej sprawie. Pracuję teraz nad renderingiem czegoś amigowego co istniało a jest dość mało znane, może warto będzie o tym porozmawiać?


Ostatnia aktualizacja: 19.10.2013 12:27:16 przez jubi
[#133] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #130

Dzięki. Wiem, że nie widać, ale takie modelowanie to naprawdę ciężka praca i zżera niesamowite ilości czasu.


mi tez podoba sie ta okladka, albo plakat, jak kto woli :). na pewno zajelo to sporo czasu, chociaz jestem ciekaw ile poswieciles czasu na modelowanie, teksturowanie, materialy, kompozycje, ustawienie renderingu.... ?

Nie wiem czy w tamtym konkursie ocenianie było anonimowe czy nie, można sprawdzić. Jedyny problem, to czy zbiorą się 4 osoby? Jeśli nie, próbę organizacji można powtórzyć za rok.


Bardzo fajny pomysl na ten konkurs. Ja cos na pewno wyrenderuje na Amidze 68k, chocby to byla zwykla kulka lub kulki, ale raczej bedzie jakis smok lub kaczka ;). Informacje dodatkowe to czas renderingu, soft, sprzet (jezeli emulowany, to na czym).
[#134] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #132

Ja na konkurs i tak jestem chętny, jak coś. Pewnie ze 3 osoby jeszcze się znajdą.
[#135] Re: Raytracing i Amiga

@sigma2pi, post #133

na pewno zajelo to sporo czasu, chociaz jestem ciekaw ile poswieciles czasu na modelowanie, teksturowanie, materialy, kompozycje, ustawienie renderingu.... ?


95% czasu to modelowanie, modelowanie, modelowanie...reszta idzie przeważnie szybciej

Na przykładzie mogę ci opisać cały proces - najpierw szukanie zdjęć pada CD32, tak, żeby było go widać z każdej strony i pod każdym możliwym kątem. Gdybym miał prawdziwego pada w ręku byłoby mi oczywiście łatwiej, bo w takiej zbieraninie zdjęć każde jest w innej skali itd. i czasem ciężko zgadnąć prawdziwe wymiary. W każdym razie warto wybrać sobie jedno główne zdjęcie które będzie tym wzorcowym i będzie rozstrzygać wszystkie wątpliwości wynikające z innych zdjęć. W przypadku tego pada było np. kilka wersji samego kółka manipulatora, o różnym kształcie i kącie ułożenia wypustek itd. W końcu zdecydowałem, że obowiązująca wersja będzie taka jaką na pudełku konsoli pokazało Commodore. Modelowanie CD32 MINI to dobre kilkanaście-kilkadziesiąt godzin, nie liczyłem. Możesz oczywiście zrobić to szybciej kosztem uproszczeń, coś za coś.

Same materiały to już mniejszy problem bo Cycles daje na żywo podgląd finalnego renderingu (odpada zabawa typu - zmiana, czekanie na wynik, zmiana, czekanie, zmiana itd. co pożerało kiedyś mnóstwo czasu). To samo z ustawianiem świateł - podgląd na żywo bardzo przyspiesza cały proces. Przesuwasz światło - i w ułamku sekundy widzisz jak to wpływa na scenę. Nie jest to bynajmniej jakiś uproszczony podgląd OpenGL tylko normalny, finalny render ze wszystkim - nawet głębią ostrości itd.

Oświetlenie przeważnie staram się ustawiać tak jak zrobiłbym to z prawdziwymi softboxami w prawdziwym studio fotograficznym, akurat z tym mam sporo doświadczenia i bardzo mi to ułatwia sprawę. Te dwa końcowe etapy to już w zasadzie sama przyjemność, chyba, że starasz się np. odtworzyć dokładnie czyjeś oświetlenie itd. jak to było np. w scenie z kieliszkami, to czasem może potrwać wieki zanim to się uda. W renderingu nad którym teraz pracuję tak mam i żeby trafić w 100% musiałbym chyba poświęcić na zabawę ze światłami cały dzień, a nie mam na to tyle czasu.
[#136] Re: Raytracing i Amiga

@_arti, post #134

Dziś zamiast obrazka zrobiłem animację.

Można ją interpretować jako wyzwalanie się prawdziwego loga Amigi po latach zakucia w skamieniałym boing-ballu, którego przywłaszczyły sobie post-amigowe siły ;) Myślę, że warto przypominać jak wyglądało oficjalne logo Amigi.



http://www.youtube.com/watch?v=Yd49qhZLQu4
[#137] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #136

Mniamuśne ;))
[#138] Re: Raytracing i Amiga

@WojT_GL, post #137

Nie zdążyłem już wyedytować oryginalnego posta, ale dla użytkowników AOS4, gdzie youtube nie działa, miniaturka w animgifie:



niestety bez efektów dźwiękowych ;)
[#139] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #138

Nie zapomnij dla użytkowników klasyka zrobić wersji w ANIM5 albo CDXL czy YAFA :)
[#140] Re: Raytracing i Amiga

@KJB, post #139

użytkowników klasyka


O matko, znowu będzie wojna
[#141] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #136

Takie bez sensu pomysł

Luknij tu OK

E:To jest swego rodzaju maskotka Amigipomysł

Ostatnia aktualizacja: 20.10.2013 21:05:59 przez parallax
[#142] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #138

Ale fajne :)
[#143] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #140

Bo?
[#144] Re: Raytracing i Amiga

@ZbyniuR, post #142

Nie wiem, ja tam wolę animacje w 2D:

[#145] Re: Raytracing i Amiga

@recedent, post #144

Wow, ale masz girę pomysł OK
Jakiego softu używasz do 2D? pomysł
[#146] Re: Raytracing i Amiga

@KJB, post #143

chodzi o słowo "klasyk"

a gdybyś nie pamiętał link
[#147] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #146

Pamiętam, pamiętam, ale jako że powiedział już co myślał to nie widzę powodu do wojny, tym bardziej że wtedy brudziłby we własnym wątku
[#148] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #136

Fajna Animka OK
[#149] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #136

A gdzie zginęła czerwień z loga
[#150] Re: Raytracing i Amiga

@sebbb, post #149

A gdzie zginęła czerwień z loga


Logo na potrzeby tej animacji odtwarzałem z pierwszych drukowanych materiałów reklamowych (folderów) Amigi z 1985 roku:



nie widzę tam czerwieni tylko kolor pomarańczowy. Można by go ewentualnie przyciemnić w mojej animacji.


Ostatnia aktualizacja: 21.10.2013 20:42:46 przez jubi
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem