@parallax, post #161
@jubi, post #178
@jubi, post #135
Same materiały to już mniejszy problem bo Cycles daje na żywo podgląd finalnego renderingu (odpada zabawa typu - zmiana, czekanie na wynik, zmiana, czekanie, zmiana itd. co pożerało kiedyś mnóstwo czasu).
95% czasu to modelowanie, modelowanie, modelowanie...
@crrnpixels, post #185
fajny render, ale z ciekawości w jakiej rozdzielczości to się renderowało docelowo? Jakie parametry dla Cycles, Która wersja blendera? Jak długo to się liczyło i na jakim sprzęcie? (GPU CUDA? czy normalnie na CPU?)
Czekam na więcej twoich renderów i czekam, może na konkurs gdzie dopuszczone będzie użycie np właśnie Blendera - nie koniecznie softu z Amigi.
Moim zdaniem rendering na GPU jest nieco przereklamowany
@jubi, post #188
@Leon, post #190
Na jakim programie łatwiej się tworzy modele:
- LightWave 3D 5.2 (AmigaOS3)
- Blender 2.48 (AmigaOS4)
Zakładając że mam stworzony ten sam obiekt dla programu LightWave 3D 5.2 oraz Blendera 2.48.
Na którym z tych programów wyrenderowany obrazek będzie się lepiej prezentował?
@jubi, post #192
@Leon, post #190
@jubi, post #192
@jubi, post #188
Wiesz co, spróbowałem odpalić ten rendering na CPU i wyszło mi, że będzie się liczyć około 75 minut. Jeśli dla ciebie 5-krotny wzrost szybkości jest przereklamowany to ja wymiękam
@sigma2pi, post #196
(ogr. do 2GB w gpu)
takie i7-4770 z TDP 84W w cenie sredniej jakosci GPU to jednak niezly mocarz
@ede, post #194
Jednakże drugim znacznym ograniczeniem LW 5.x jest brak 'soft shadows'
@jubi, post #197
Pojemność pamięci: 6144 MB
To niestety jest tylko teoretyzowanie, a praktyka wygląda tak:
@sigma2pi, post #199
Ten test nadal tyczy sie tylko Cycyles,
@jubi, post #198
@jubi, post #200
Tak, i to jest jedyne co mnie interesuje. Konkretnie Blender i konkretnie Cycles. Żaden inny płatny program za tysiące dolarów ani zewnętrzne renderery mnie nie interesują, dlatego podawane przez ciebie wyniki są dla mnie bez znaczenia
@sigma2pi, post #202
to tylko Cycles nie jest zoptymalizowany na CPU
@jubi, post #203
Tylko? To wyjaśnij mi to, masz tam na przykład 3ds max:
@jubi, post #197
http://www.nvidia.pl/object/geforce-gtx-titan-pl.html#pdpContent=2
Pojemność pamięci: 6144 MB
@jubi, post #206
ciekawostka: na którymś breakpoint'cie (demoparty) ktoś zrobił zajebiste demko wild w całości jako animacja oparta o interfejs blendera. - polecam (chyba BP' 2010)
W blenderze masz teraz np rzeźbienie (malujesz po bryle) jak w glinie, cały stos modyfikatorów gdzie każdą siatkę obiektu możesz sobie sparametryzować na wiele sposobów.