kategorie:
[#211] Re: Raytracing i Amiga

@Skrzyp, post #210

Bardzo fajnie zrobione OK

W imieniu Jubiego, bo mnie prosił, a nie chcą mu się wstawiać linki z YT...

TUBA

Jubi chyba nie wie, ale...
KLIK

Za złamanie punktu 14 regulaminu (uprawianie tzw. "trollowania" tzn. pisania postów wyłącznie w celu irytowania innych użytkowników bądź wszczynania awantur), na użytkownika zostaje nałożona dwumiesięczna kara administracyjna (poprzedni ban był na miesiąc, więc zgodnie z zasadą, teraz są dwa). Ileż można...

Ostatnia aktualizacja: 27.10.2013 15:25:03 przez mailman
[#212] Re: Raytracing i Amiga

@TUPCOM, post #211

Że ma banana, to nikt mi wtedy nie powiedział...
[#213] Re: Raytracing i Amiga

@Skrzyp, post #212

A imię jego czterdzieści i cztery, dzieckiem w kolebce co łeb urwał hydrze. Buhaha wnoszę o zniesienie jubibana, nudno będzie bez człowieka przez dwa miesiące. Pozatym oprócz drobnego skrzywienia coś fajnego robi, jak widać na tubie, muzyka taka se ale całokształt fajnie posklejany:).
[#214] Re: Raytracing i Amiga

@fazior, post #213

Z drugiej strony - teraz nie musi się rozpraszać komentowaniem na forum i pod newsami, śledzić wszystkich nowych wątków... Całą swoją kreatywność może skierować na tworzenie nowych animacji w Blenderze i podsyłanie linków Skrzypowi. Wszyscy wygrywają!
[#215] Re: Raytracing i Amiga

@fazior, post #213

Przyłączam się do prośby o zniesienie jubibana.
[#216] Re: Raytracing i Amiga

@ZbyniuR, post #215

Prawda zwykle jest irytujaca, dlatego jej unikamy. Jakos tez nieszczegolnie zauwazylem, zeby Jubi byl wlasciwym kandydatem na Tańczący banan

Ostatnia aktualizacja: 28.10.2013 11:09:09 przez F7sus4
[#217] Re: Raytracing i Amiga

@ZbyniuR, post #215

zawsze ma czynne forum Blendera :)... Notabene, znalazlem w profilu Jubiego na YT filmki z Intel Outside, ehh, to byly czasy
[#218] Re: Raytracing i Amiga

@TUPCOM, post #211

Znowu mi się podoba Jubi (twoja praca z TUBY ;) wiem, że mnie gdzieś tam czytasz OK
[#219] Re: Raytracing i Amiga

@BULI, post #218

Znowu mi się podoba Jubi (twoja praca z TUBY ;) wiem, że mnie gdzieś tam czytasz OK


Czytam, czytam, dzięki, ale ostatnio raczej mało produkuję, co mam nadzieję się zmieni. Podrzucam zaległy render świąteczny:



W tej chwili siedzę nad modelem joysticka Python, może coś z tego będzie:

[#220] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #219

Dzięki, świetna robota OK
[#221] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #219

Świąteczne bombki sympatyczne, ale Pytchon zapowiada się arcyCiekawie OK
[#222] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #219

fajna pracka :)
[#223] Re: Raytracing i Amiga

@sigma2pi, post #222

No i powoli, powoli coś się z tego wykluwa. Sporo czasu zeszło mi na walkę z kolorami, fakturami itd. jako że na każdym zdjęciu wygląda to inaczej a prawdziwego Pythona nie mam. Póki co to wciąż work in progress i praca ze światłem:

[#224] Re: Raytracing i Amiga

@Dorian3d, post #10

Fajny sprzęt i software:)
[#225] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #223

fajne robisz rendery, jak znajdę trochę czasu to zrobię A500, może nawet w Real 3D na amidze:)
[#226] Re: Raytracing i Amiga

@martinflash, post #225

fajne robisz rendery, jak znajdę trochę czasu to zrobię A500, może nawet w Real 3D na amidze:)


Zrób, mam nadzieję, że kiedyś w końcu uda się zorganizować jakiś konkurs na amigowy render, tak jak konkursy na muzykę które są co chwila. W końcu Amiga z ray-tracingu słynęła.

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2014 21:06:54 przez jubi
[#227] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #226

No i gotowe, wielbiciele Pythona powinni być zadowoleni. Wersja full hd na tapetę:

http://i.imgur.com/6jeZn5J.jpg



Generalnie ciężko znaleźć jakieś kształty związane z Amigą które stwarzałyby ciekawe wyzwanie przy modelowaniu. Przykładem ciekawych kształtów jest np. Amiga Walker albo pad od CD32. Niestety pozostałe Amigi są głównie prostymi i nudnymi bryłami, dlatego ciągle szukam jakiś ciekawszych wyzwań, jakieś pomysły?

Ostatnia aktualizacja: 08.01.2014 20:29:43 przez jubi
[#228] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #227

Ładny pyton OK

Jeżeli chcesz wyzwania, to zrób coś na wzór poniższych dwóch obrazków koncepcyjnych, naturalnie
coś lepszego i ciekawszego. Zarazem niech będzie klasyczne, pomysłowe i innowacyjne zarazem.
A przy okazji możesz zrobić model "gęby" Alien Breeda - trzeci obrazek.


[#229] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #227

Masz talent. Byłbyś w stanie zaprojektować i wymodelować jakąś obudowę do ACA500 w stylu GVP?
Taką z wyjściami USB i Chinch z tyłu dla Subway'a i Delfiny oraz z dziurami na karty CF sprzodu. I drugie pytanie - dałoby się to później wyeksportować z Blendera do jakiegoś formatu zjadliwego dla drukarki 3D?
[#230] Re: Raytracing i Amiga

@_arti, post #229

Niestety temat drukarek 3D jest mi obcy, ale scena Blendera mocno się tym interesuje i są do tego tutoriale, różne pluginy, eksportery, książki itd. np:

http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/Modeling/PrintToolbox
http://www.blendernation.com/2013/11/23/new-book-blender-3d-printing-essentials/

obawiam się jednak że przedmiot tak duży jak obudowa w stylu A500 GVP 530 Turbo byłby koszmarnie drogi w metodzie druku 3D i cała operacja byłaby zupełnie nieekonomiczna.
[#231] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #230

Na szybko się zorientowałem - wyszło ponad $300
[#232] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #227

Bardzo fajny render! OK
Nie wiem, czy do końca dobrze dobrałeś materiał tworzywa. Gumki pod dżojem powinny się lekko ugiąć pod jego ciężarem, są zbyt sztywne.
Kurka u Vegety wczoraj zostawiłem swój egzemplarz. Dla przykładu wrzuciłbym zdjęcie. Jak odzyskam to mogę zamieścić, ale to dopiero pod koniec miesiąca, po SACP. :)
A na koniec moja praca z Load Error, czwarte miejsce. Render jest niedokończony (za duży blure mi wyszedł przed kamerą ponieważ dałem parametry do niższej rozdzielczości, miał okalać tylko część kamery, pozostało też trochę pracy z materiałami oraz poprawka obiektu "skrzyni bez ścian"), wykonany w Cinema4D.

[#233] Re: Raytracing i Amiga

@Lokaty, post #232

Ano tak, najlepiej by było modelować mając prawdziwy joystick w ręku wtedy można ocenić z bliska rodzaj tekstury i czy gumki się uginają itd. niestety takim joystickiem nie dysponuję a jedyne co miałem to ułomne zdjęcia z netu gdzie nie pod każdym kątem wszystko widać, więc czasem potrzebna była spora doza wyobraźni.

A na koniec moja praca z Load Error, czwarte miejsce. Render jest niedokończony (za duży blure mi wyszedł przed kamerą ponieważ dałem parametry do niższej rozdzielczości, miał okalać tylko część kamery, pozostało też trochę pracy z materiałami oraz poprawka obiektu "skrzyni bez ścian"), wykonany w Cinema4D.


W Cinema4D za dużo nie pracowałem, raczej Lightwave, zdarzało mi się coś na amigowych parties wystawiać w pierwszej połowie lat 90tych, ale najlepszy wynik to było bodajże 5 czy 7 miejsce na jakimś Intel Outside (na ok. 100 prac), niestety teraz nie da się już odnaleźć pełnych wyników z tamtych lat i nie jestem w stanie powiedzieć na pewno, pamiętam tylko, że przywiozłem Amigę 1200 z kartą turbbo 68030 i renderowałem jeszcze na party jakieś poprawki, w tym ciągłym hałasie i zamęcie tysiąca osób i setek komputerów dookoła na wielkiej sali w Stodole :) Klimat nie do powtórzenia.
[#234] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #227

"Noo ladne cacko"

mam wrazenie, ze joy troche wisi niz stoi nad jakas czarna dziura :)
[#235] Re: Raytracing i Amiga

@sigma2pi, post #234

Nie mam takiego wrażenia, poza wspomnianą kwestią lekkiego spłaszczenia/ugięcia gumek/nóżek
[#236] Re: Raytracing i Amiga

@Radek_Cz, post #228

Jeżeli chcesz wyzwania, to zrób coś na wzór poniższych dwóch obrazków koncepcyjnych, naturalnie
coś lepszego i ciekawszego. Zarazem niech będzie klasyczne, pomysłowe i innowacyjne zarazem.
A przy okazji możesz zrobić model "gęby" Alien Breeda - trzeci obrazek.


Dzięki za sugestie, ale akurat ten "zaokrąglony" redesign A1200 nie bardzo mi odpowiada, dużo bardziej podoba mi się np. ten rendering:

[#237] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #236

Przecież napisałem żebyś coś wymyślił fajnego, a nie powielał wklejone przeze mnie obrazki.
Obrazek wklejony przez ciebie jest całkiem fajny, szkoda tylko że "numerycznej" nie ma.
[#238] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #236

F11, F12 , brak klawiatury numerycznej
[#239] Re: Raytracing i Amiga

@Norbert, post #238

Dzięki chłopakom z tego wątku znalazłem ślad swojej amigowej działalności w dziedzinie raytracingu 20 lat temu, na płycie CD ScenaPL:



Obrazek powstał na Amidze 1200 + LightWave3D v3.5 i znajduje się na płycie w GRAFIKA/RAYTRACING/FlameExperience.HAM8

Jest to grafika konkursowa którą wystawiłem kiedyś na IntelOutside 1 lub 2. Przeszukałem swoje amigowe backupy i o dziwo znalazłem wszystkie pliki tego projektu łącznie z teksturami, pod tajemniczą nazwą "Modlitwa 2":



Być może w ramach zabawy w ami-archeologię uda mi się kiedyś wyrenderować ten projekt jeszcze raz, w dużo wyższej rozdzielczości, lepszym antialiasingu i w pełnych 24 bitach zamiast oryginalnego HAM8.

Przy okazji znalazłem też katalog o nazwie "Gravity 97", a w nim prawie ukończony projekt 3D. Na Gravity 97 nie byłem, ale widocznie miałem to w planach. Ostatnie party na którym na pewno coś wystawiałem to Intel Outside 3 w 1996 roku.
[#240] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #239

Ostatnio zamiast bawić się w skomplikowane obiekty z milionami polygonów nabrałem ochoty na coś prostego i oldschoolowego, w starym amigowym stylu.

Stąd pomysł na odtworzenie w 3D okładki Magazynu Amiga 5/95. Okazało się, że jej autor, Andrzej Bobek (pisywał czasem do MA) nie ma nic przeciwko takiej zabawie.



Wersję hi-res wrzucę jak się wyrenderuje.

Ostatnia aktualizacja: 17.01.2014 19:35:50 przez jubi
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem