kategorie:
[#241] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #240

Nie fandzol tutaj o okładkach, żuczka byś zrobił. :D ;)

Ostatnia aktualizacja: 17.01.2014 19:59:46 przez Deftronic/...
[#242] Re: Raytracing i Amiga

@Deftronic/..., post #241

No dobra, zmotywowałeś mnie :) Zrobię animację żuczka, na razie dla siebie, po prostu aby zobaczyć jak to wyjdzie, nie obiecuję, że będzie się to kiedykolwiek nadawało do waszego dema.
[#243] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #242

Ostatnio inspirują mnie lata 80te, stąd taka stylizacja tego renderu:

http://i.imgur.com/aV6gbcl.jpg



Tradycyjnie Blender3D+Cycles.

Do konsumpcji dobrze pasuje jakaś muzyka z lat 80tych (może być to)
[#244] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #243

Fajnie dobrana kolorystyka
[#245] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #243

klimat lat 80 jak na dloni. Brawo! :). Pierwsze skojarzenie - Powrot do przyszlosci.

A w ogole to co z tym konkursem na raytracing ?
[#246] Re: Raytracing i Amiga

@sigma2pi, post #245

A w ogole to co z tym konkursem na raytracing ?


Osobiście nie mam nic przeciwko. Jubi zaproponował raye w tematyce związanej z amigą na nowym sofcie (jednak sam Blendera i całego obecnego softu nie znam więc tu odpadnę). Jeżeli będziemy rozpatrywać prace pod starym softem to mogę przysiąść do Cinema4D. Arti coś ruszył wcześniej, ale nie wiem, czy nadal jest zainteresowany tematem. Ogólnie jestem za, pod warunkiem, że jakaś stawka się wyklaruje, żeby sam dla siebie nie rzeźbić. W konkursie chętnie wezmę udział! OK

Ostatnia aktualizacja: 27.01.2014 14:16:41 przez Lokaty
[#247] Re: Raytracing i Amiga

@Lokaty, post #246

Jeżeli będziemy rozpatrywać prace pod starym softem

Jeśli dodatkowo tematyka będzie mogła odbiegać od amigowej to może i ja dołączę
U mnie zestaw narzędziowy to Modeler+Kray (na aminet.net Kray jest na 68k i PPC).
[#248] Re: Raytracing i Amiga

@ede, post #247

Jeśli dodatkowo tematyka będzie mogła odbiegać od amigowej to może i ja dołączę

Słusznie! Kolejna setka boingów, checkmarków, czy innych motyli/kotecków chyba już dość narobiono.

U mnie zestaw narzędziowy to Modeler+Kray

Masz na myśli modeler z LightWavea?? Wiem, ża dla Kray nie powstał dedykowany, ale też nie pamiętam o możliwości importu lwo. Swoją drogą Kray obecnie to najbardziej zaawansowany raytracer dla amigi (oczywiście nie licząc Blendera). Jedynie Tornado3D może cosik z tymże konkurować. Swego czasu Prince zapodał do galerii render z Kraya i wyglądał wyśmienicie, ale załamania światła zadusiły jego PPC na kilka godzin (liczone w lores).

Edit: Render Princea jest tu


Ostatnia aktualizacja: 27.01.2014 15:46:02 przez Lokaty
[#249] Re: Raytracing i Amiga

@Lokaty, post #248

Ale tematyka retro jak wrzuca tutaj Jubi, moim zdaniem była by super. Od pojedynczego Joya do całego pokoju z lat '80/'90. Później zwycięski ray można by było wrzucić na duży banner gdzieś na imprezie typu Pixel Heaven itd. jako nawiązanie do tamtych lat i imprezy.
[#250] Re: Raytracing i Amiga

@Lokaty, post #248

Wymodelujcie którąś ze znanej osobistości za czasów Commodorepomysł To byłoby coś ambitniejszego niż kolejny napis, pokój czy to co wymieniłeś

No i żeby ten ktoś wyglądał jak najbardziej naturalnie szeroki uśmiech

Kumasz o co chodzi?pomysł
I do tego też ewentualnie jakieś otoczenie
[#251] Re: Raytracing i Amiga

@Lokaty, post #248

Tak mam na myśli Modeler z LW, ten w wersji na Amigę oczywiście. W nim sobie układam scenę, a dokładniej obiekty, reszta już w pliku ze skryptem Kraya. Import lwo jest w Kray-u, jest też lwo2 (lwo2 imporuje nawet parametry powierzchni, przynajmniej częściowo ale nie korzystam z tego).

Znam ten render Princa . Generalnie Kray dość szybko liczy odbicia przy powierzchniach lustrzanych/metalicznych, przypuszczam że PPC w tym renderku było zduszone przy obliczaniu GI
ale z drugiej strony mogę się mylić, jest wiele parametrów wpływających na szybkość obliczeń. Tak czy innaczej dzisiaj można Kraya zapuścić na czymś szybszym np. na jakiejś maszynie z MOS-em.
[#252] Re: Raytracing i Amiga

@Lokaty, post #246

Osobiście nie mam nic przeciwko. Jubi zaproponował raye w tematyce związanej z amigą na nowym sofcie (jednak sam Blendera i całego obecnego softu nie znam więc tu odpadnę). Jeżeli będziemy rozpatrywać prace pod starym softem to mogę przysiąść do Cinema4D. Arti coś ruszył wcześniej, ale nie wiem, czy nadal jest zainteresowany tematem. Ogólnie jestem za, pod warunkiem, że jakaś stawka się wyklaruje, żeby sam dla siebie nie rzeźbić. W konkursie chętnie wezmę udział! OK


No to do dzieła, wystarczy, że zbierze się kilka osób i zgodzą się co do zasad. Z tego co widzę przeważa taka opcja:

1. Render ma być zrobiony na amigowym programie
2. Tematyka dowolna

Ja bym dodał jeszcze taki wymóg:

3. Uczestnicy muszą dołączyć screenshoty z programu, z widoczną sceną nad którą pracowali.

Z jednej strony dzięki temu nie będzie wątpliwości, że praca jest samodzielna a nie ściągnięta gdzieś z netu, a z drugiej bardzo chętnie zobaczę screenshoty z amigowych programów 3D w akcji, w sieci naprawde jest ich niewiele i trzeba ten stan poprawić.

Co do organizacji to myślę, że można się wzorować na konkursie muzycznym, może organizator tego konkursu zgodzi się udostępnić miejsce na serwerze na te obrazki? No i ktoś mógłby się zająć newsami, wątkiem z ocenami itd. nie wiem, może _arti?

Jeśli chodzi o taki konkurs to nie wiem czy będę się bawił, bo w tej chwili jedyny amigowy program który jako tako pamiętam i jestem dziś w stanie obsłużyć to LightWave i to raczej w zakresie uruchomienia i wyrenderowania archiwalnych scen nad którymi pracowałem 20 lat temu, ale co do zrobienia czegoś od zera to uu...ciężko by było :)
[#253] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #252

jeszcze ograniczylbym rozmiar sceny z teksturami (LW 5.2 ma juz proceduralne na szczescie), obiektami itd.., tak zeby dalo sie wyrenderowac na zwyklej A1200/4000/68k lub 68k+PPC603/4 powiedzmy z 32/64MB na wybranym sofcie. Co do ciezko by bylo, to nie sadze, dla Ciebie, watpie, no chyba tylko z braku czasu lub lenistwa, lenistwa jak u mnie :), poza tym nie ma zakazu importu obiektow wymodelowanych w Blenderze ;) np: do formatu lwo czy posredniego, oczywiscie w odpowiednio mniejszej liczbie trojkatow - potem magiczny Tab w LW i jest gladko ;)... W Layocie to chyba jeszcze umiesz ustawic obiekty, kamere, swiatla i materialy ;).

Osobiscie deklaruje dostarczenie jednej sztuki obrazka jak tylko konkurs ruszy, bo muzyczny to mnie w ogole nie pociaga jako muzyka z dyplomem wyzszej itd..

Grafika 3D to byla esencja Amigi i taki konkurs musi byc w retro.

Ostatnia aktualizacja: 28.01.2014 08:38:03 przez sigma2pi
[#254] Re: Raytracing i Amiga

@sigma2pi, post #253

A1200/4000/68k lub 68k+PPC603/4 powiedzmy z 32/64MB


Ten sprzęt nie jest ograniczony do 64 MB ;) Może pozostańmy jednak przy ograniczeniach softu...
[#255] Re: Raytracing i Amiga

@ede, post #254

okey. masz racje. przychylam sie do tej uwagi :)
[#256] Re: Raytracing i Amiga

@sigma2pi, post #255

To ok :) Z drugiej strony ciężko będzie sprawdzić czy dany projekt renderuje się przykładowo na CSPPC 128 MB, ponieważ nie każdy będzie chciał się podzielić plikiem ze sceną, dlatego między innymi jak się domyślam Jubi zaproponował jako warunek screenshoty z pracy nad sceną. Tak przy okazji i dla przypomnienia (sprawdziłem przed chwilą) - "magiczne TAB" w Modelerze działa tylko na czworokątach.
[#257] Re: Raytracing i Amiga

@ede, post #256

A co jeśli ktoś odpali sobie LW na MorphOSie (tak, działa)? Poznacie po screenshotach, że praca nie była robiona na klasyku?
[#258] Re: Raytracing i Amiga

@recedent, post #257

A co jeśli ktoś odpali sobie LW na MorphOSie (tak, działa)? Poznacie po screenshotach, że praca nie była robiona na klasyku?


Tu najważniejsza jest odpowiedź na pytanie co jest celem tego konkursu? Jeśli dobra zabawa i liczy się rezultat (ami-tematyka), tak jak proponowałem na początku, to nie powinno być żadnych ograniczeń w wyborze programu 3D i nie byłoby problemu.

Później jednak pojawił się pomysł, że to ma być na amigowym programie. Cel się nagle zmienia - celem jest przypomnienie ludziom o istnieniu amigowych programów do raytracingu, jednego z profesjonalnych zastosowań Amigi w czasach jej świetności.

Gdyby popatrzeć na kwestię co to jest "amigowy program" w oderwaniu od tego celu, to można by uznać za taki np. Blendera, bo przecież działa na MorphOS, AmigaOS4 itd. Ale czy o to w tej zabawie chodzi? Moim zdaniem biorąc pod uwagę cel, Blendera i inne programy które wymagają MorphOS, AmigaOS4 itd. należy odrzucić.

Jeśli amigowy LightWave uruchomi ci się na MorpOS, to wszystko jest w porządku. Przecież program jest amigowy, a o to tylko chodzi, a nie o to czy odpalisz go na MorphOS czy na WinUAE.
[#259] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #258

No to jedziem. Do kiedy trzeba zglaszac prace?
PS: chce sam wziac udzial wiec glupio by bylo zebym obslugiwal konkurs ;)
[#260] Re: Raytracing i Amiga

@_arti, post #259

No to jedziem. Do kiedy trzeba zglaszac prace?
PS: chce sam wziac udzial wiec glupio by bylo zebym obslugiwal konkurs ;)


Problem jest jak widzisz w tym, że nikt nie chce wziąć na siebie "brudnej roboty", czyli zbierania prac, publikowania, podliczania głosów itd. O ile kiedyś może miałbym na to ochotę to już dawno mi przeszła :)
[#261] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #260

No dobra, to wezmę to na siebie. Ustalcie tylko już dokładnie:
1. co trzeba podesłać (praca finalna i screenshoty z postępów, tak?)
2. jakieś wymogi odnośnie minimalnego rozmiaru/formatu?
3. robimy na czymkolwiek amigowym, tak?
4. do kiedy nalezy nadyslać prace?
5. system głosowania taki sam, jak w przypadku modułów?
6. tematyka dowolna;

Dobrze podsumowałem?
[#262] Re: Raytracing i Amiga

@_arti, post #261

Arti, nie musisz rezygnować z uczestnictwa w konkursie obsługując go, myślę, że oszukiwać nie będziesz
[#263] Re: Raytracing i Amiga

@BULI, post #262

Arti, nie musisz rezygnować z uczestnictwa w konkursie obsługując go, myślę, że oszukiwać nie będziesz


No, właśnie. Ja też obsługuję konkurs muzyczny i biorę w nim udział. szeroki uśmiech
[#264] Re: Raytracing i Amiga

@_arti, post #261

Wygląda OK. To jest jeden chętny, ktoś jeszcze?

Termin myślę minimum miesiąc-dwa, rozdzielczość minimum HiRes Laced (640x512).

Tymczasem ściągnąłęm sobie instrukcję do Video Toastera i spróbowałem coś zrobić w Modelerze, ale po zrobieniu kilku kulek zwątpiłęm, trzeba by od nowa przysiąść z kursem z Amigowca na kolanach i nauczyć się od podstaw, na co są uczciwie marne szanse.

Za to w Blenderze wymodelowałem sobie dziś amigową myszkę:

http://i.imgur.com/4CusbOH.jpg



Ostatnia aktualizacja: 02.02.2014 18:34:06 przez jubi
[#265] Re: Raytracing i Amiga

@_arti, post #261

Ad1) Tak jak piszesz, ew. można rozpatrzeć scene + tekstury do wglądu
Ad2) Min. 640x480 ew. PAL HiRes Laced
Ad3) Wszystko co da się normalnie odpalić i normalnie używać na klasyku (też z BPPC/CSPPC)
Ad4) Połowa marca?
Ad5) Może byk!
Ad6) Dokładnie tak!!
[#266] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #264

Cool, tylko coś myszka taka... o sportowym profilu ;)
[#267] Re: Raytracing i Amiga

@_arti, post #266

A masz może taką myszkę i mógłbyś zrobić zdjęcie pod kątem prostym z boku? Ze zdjęć które mam ciężko ocenić grubość.
[#268] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #267

[#269] Re: Raytracing i Amiga

@recedent, post #268

Dzięki, jutro zrobię drugą wersję, bo dziś już nie zdążę.
[#270] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #269

Tak, myszka powinna być mniej spłaszczona/ bardziej wyciągnięta w górę.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem