Jeżeli czerpałeś inspirację do swojej grafiki, mógłbyś powiedzieć skąd?
Na początku ludek miał być ninja ale pokracznie mi wyszedł więc trochę go wydłużyłem i nabrał lepszej proporcji, bo kiedyś kumpel powiedział mi że jak rysujesz ludka to powinien on się składać z ośmiu części (osiem głów tak kojarze). Więc podzieliłem ludka na osiem częsci i prawie wyszło dobrze. Jeśli chodzi o stworka, to bardzo mi się podobał stworek z The Lost Vikings (taki zielony co strzela z oka) i narysowałem podobnego.
I powiedz, dlaczego nie rozwinąłeś tego tematu?
Z lenistwa :) Mam słomiany zapał do wszystkiego i wiele pozaczynanych projektów. Sama gra miała by się rozgrywać na jednym ekranie 320x256.
mam prośbę - czy moglibyście (moglibyśmy?) zamieszczać grafiki od razu powiększone np. x2 w przypadku ekranów i minimum x8 w przypadku sprite'ów?
cholernie ciężko coś zobaczyć, a cześć przeglądarek ma antyaliasing przy skalowaniu
(są narzędzie do oglądania pikseli w postaci pluginów, ale mimo wszystko to dodatkowe kilka klików ;)
Ja tam nie widze problemu, tylko jakim narzędziem to zrobić, ja nie grafikowy, to nie znam narzędzi. powiększenie x2 to w WinUAE zrobię ale sprajty to już nie wiem.
Ja po prostu kadruję sobie "gimp"em obraz po czym powiększam dokładnie 2x.
Zwykle pracuję z jednym oknem powiększeniem 800% i drugim oknem "podglądem" 200% lub 400%. Funkcja otwierania wielu podglądów w czasie rzeczywistym w różnej skali bardzo mi się przydaje.
Próbowałem kilka razy z grafixem2 ale nie doszło do "ślubu", nadal siedzę przy wyklętym przez pikselko-maniaków gimpie.
Jak by było zainteresowanie to mogę w zrzutach przedstawić jak sobie wszystko ustawiam. Może to też by kogoś zainspirowało.
No jeszcze gdyby z tego wątku wykluła się gra!
Mi na Amidze i chyba w ogóle na 16 bitowcach brakowało pełnego klona automatowej gry PHOENIX (~1980). Typowy invader z bossem w statku, który należało wpierw obłupać z obudowy wystrzeliwując dziury w kadłubie i potem w przesuwającym się pasku by w końcu trafić ludzika w środku. (tego cholernie mi brakuje w serii galaga) :)
Ostatnia aktualizacja: 16.09.2014 13:28:06 przez pawelini
Artyści różnie nazywanego gatunku (od NewRetroWave/RetroElectro po Synth-Pop) stylizowanego mocno na syntezatorowe granie z lat 80 często używają art worków, pixel artu lub zdjęć czy wizualizacji również mocno wzorowanych na lata 80te lub czasem nawet wykonywanych techniką z lat 80/90. Może nie wszystko jest pixel artem ale Artyści jak: Sellorekt/La Dreams, Perturbator, Miami Nights 1984, Vega, Electric Youth, Mitch Murder, Lost Years (i reszta których nie wymieniłem) często mają w tle jako "niby teledysk" na Youtube podobne rzeczy lub efekty/wizualizacje znane z lat 80.
Co do samego teledysku podanego przez ciebie jest naprawdę świetnie zrobiony, przydało by się demko w tym stylu na OCS/ECS.
Teledyski do utworów Lazerhawk nie mają nic wspólnego z Lazerhawk (poza muzyką). Są tworzone oddzielnie. Wystarczy posłuchać utworu np. The King of The Road, nie ma tam podkładu z filmu. Zresztą w opisie do każdego teledysku jest informacja, kto stworzył teledysk i z jakiego filmu/ materiału korzystał.
Ja kiedyś chciałem zrobić platformówkę w stylu Giany Sisters gdzie chodzimy raz pod ziemią a raz nad. Tylko nie mogłem się zdecydować co do bohatera gry i zrobiłem pisklę. Niestety większość grafik gdzieś podziałem. Jedynie znalazłem 1 obrazek z kafelkami wymieszany z Szalter2 i Bomberem. W katalogu znajduje się nawet wczesna wersja skaczącego ptaszka w Backbone.
Bardzo wartościowe prace!
Robiłeś coś więcej z samą grą?
W odpowiedzi na #37
Też bym się cieszył, ale metodą małych kroczków moooże kiedyś powstanie coś więcej, niż "tasiemce" udowadniania sobie na wzajem np o wyższości jednej obudowy do amigi od drugiej ;)
W odpowiedzi na #43
Też tak się przyglądałem żeby coś takiego w "Videocreator CD32" kiedyś złożyć...
Ale to tylko pozornie wygląda na szybką i łatwą pracę.
W odpowiedzi na #49, #50
Tak, było więcej grafik do gry typu krzaki, drzewa, rośliny ale dane straciłem bezpowrotnie.
Tak samo jak do innych gier. Od 15 maja miałem już 3 przeprowadzki i sporo potraciłem danych, sprzętu.
Za jakiś miesiąc wyjdę na prosto to zebiorę to co zostało i gdzieś wrzucę na stronę.
W odpowiedzi na #48
Pewnie, że jest szansa na dokończenie gier, zapału nie straciłem.
No to szkoda, też przerabiałem to wielokrotnie - więc rozumiem. Ale graficzki fajne, na pewno te brakujące wyjdą lepiej przy 2 podejściu :)
Super - w takim razie powodzenia.
Odświeżę temat invadersów.
Trochę się zapętliłem w tym projekcie,nie podobał mi się pierwszy projekt.
Znalazłem ciekawe natchnienie patrząc na Monment Valley
I oto efekt:
Jeszcze bez mózgów ;)
Szukałem czegoś co wygląda "świeżo".
Jak by komuś się przydało, wcześniejsze wersje:
Ostatnia aktualizacja: 18.09.2014 14:37:17 przez Koyot1222
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies
(ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach.
Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy
niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki
internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.