[#1111] Re: Pixele, piksele

@Vato, post #1106

Hehehe,
No nie, tylko nie platformowego!
Narazie bawie się w pixelowanie ale jeśli jakiś forumowy koder podłapie temat zrobienia takiej ścigałki z widokiem z góry lub izometrycznym to ja wchodze w to :) pomysł ! Uwielbiam ten gatunek a moim zdaniem na Amigę poza All terain racing ,Skidmarks i MMachines nie było tego typu fajnych gier. Jeszcze zrobie w wolnej chwili ze 2 modele i następne zadanie to zrobić choć jeden model (spóbować, zobaczyć jak to pójdzie) w rzucie 360*

Ewentualnie sprawe uprościć i na początek zrobić coś ala rally cros chalange,

czyli akcja dzieje się na jednym ekranie. Pytanie tylko czy na Amige wogóle można zrobić coś z o niebo lepszą fizyką jak wymienione wyżej tytuły?? pomysł

I pytanie do kogoś kto się na tym zna. Czy projektując taką mape do gry w której był by scroling (jak w "AT Racing") to trzeba to zrobić tak żeby ta mapa składała się z klocuszków ? - powiedzmy żeby np. 30 klocków 32/32pix zbudowało całą trase??
jak tu? To przyklad z all terain racing właśnie


Edit 1108
@Koyot No cycunki jak ta lala

Ostatnia aktualizacja: 16.06.2016 13:37:10 przez zeter

Ostatnia aktualizacja: 16.06.2016 13:38:36 przez zeter
[#1112] Re: Pixele, piksele

@zeter, post #1111

Indy Heat. #GOAT
[#1113] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #1109

A może zwyczajnie takie "Drag race". 2 samochody, szybka akcja.
Po prostu jedziemy wprawo. Góra bieg w górę, dół - bieg w dół, lewo - hamulec, prawo - nitro.
Zakłady przed wyścigiem, kasa na części ulepszające auto, odblokowywanie aut i wyższych klas?
[#1114] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1113

Jest to jakieś wyjście, ale osobiście nie lubie takich gier…
Czyli taki streed road połączony z drag race? Upierał bym się jednak przy fajnej ścigałce :):)
[#1115] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1113

Warto skonkretyzować założenia, koder się pewnie znajdzie. Swoją drogą ciekawe ile czasu zajmie produkcja takiej gierki :)
[#1116] Re: Pixele, piksele

@zeter, post #1114

Mi by wystarczyło coś takiego. Mój syn sporo grał w tego typu grę, mi też się spodobała, niestety nie można było grać na jednym ekranie na telefonie we dwóch.

Siłą takich gier jest prostota rozgrywki, a jak ma się więcej czasu można sobie pogrzebać w aucie Brakuje takiej gry.
Co do rozbudowanych sim - racerów to niewiele da się już w tej kwestii powiedzieć. Sam najchętniej grywam w World Driver na N64

Ale wracając do tematu. Miał to być lekki odskok, a wyszedł jakiś pomysł na grę ;)
Może jednak Wiedźmina robimy?

Ostatnia aktualizacja: 16.06.2016 14:13:59 przez Koyot1222
[#1117] Re: Pixele, piksele

@zeter, post #1111

Wydaje mi sie ze nie ma tu roznicy, ze taka mapa rysowana jest do bufora zaraz przed rozpoczeciem gry. Tak wiec czy jest cala czy z klocuszkow to bez roznicy dla gry.
Kiedys robilem wyscigi w AMOS'ie i tam mialem jedna wieksza bitmape po ktorej mozna bylo jezdzic.
[wyróżniony] [#1118] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1116

Sympatyczny pomysł i pewnie po wakacjach można by już pograć w tak prostą grę. Chyba dałbym radę zakodować :)
[wyróżniony] [#1119] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1116

Tak jak pisałem :)

Robisz platformowego Need4Speed na Amigę? szeroki uśmiech
...i kupowanie turba, silników itp. ? OK

No i nie ma się co rozdrabniać na 2 graczy i od razu walić na 4



Ostatnia aktualizacja: 16.06.2016 14:33:55 przez Vato
[#1120] Re: Pixele, piksele

@michalmarek77, post #1110

Cholera. Nie mogę oderwać oczu od tych bujających się bazook :)

He he! Wiedziałem na czym się skupić szeroki uśmiech

W odpowiedzi na #1119

WOW! Z grubej rury! OK
Wystarczyło by już na 2 albo max 3 iii dużo Karyn szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 16.06.2016 14:49:31 przez Koyot1222
[#1121] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1116

Może jednak Wiedźmina robimy?


Tylko spróbuj, a CDProjekt zje Cię na śniadanie tak jak Peyo zjadł Amitena z jego pożal-się-Boże Smerfami.
[#1122] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1120

Gra na multi w dzisiejszych czasach musi mieć opcję 4 graczy :)
Popatrz na przykład na takiego Bombermana (Dynablaster) czy takie choćby Tanks Furry (taki żarcik haha!)

Te gry rządzą na każdym zlocie bo ekipa gra! Czyli cztery a nie dwa OK
...dla 2 graczy broni się jedynie Mortal Kombat huehuehue


Ostatnia aktualizacja: 16.06.2016 15:57:43 przez Vato
[#1123] Re: Pixele, piksele

@stefkos, post #1117

Pytam bo jest to zasadnicza rożnica w podejściu do projektowania, no i może dla samej gry nie ma różnicy ale dla programisty?? Jeśli taka mapa to może być jedna duża grafika to o jakich rozmiarach mówimy? Biorąc pod uwagę że 1 ekran to 320/256 Myślę że w 640/512 czyli na 4 ekranach można już zrobić całkiem fajną traske. No bardzo mnie ciekawi jak najlepiej przygotowywać taką grafikę. Czy z tego coś będzie czy nie to wolał bym to tak robić żeby ewentualnie można było to zaadoptować w kod ;)
@1116
"Ale wracając do tematu. Miał to być lekki odskok, a wyszedł jakiś pomysł na grę ;)"
A nawet na dwie albo trzy :):):) I chyba o to chodzi żeby się nawzajem nakręcać, jak widać twórczych umysłów nie brakuje. A z samochodzikami trafiłeś w 10 :)

Ostatnia aktualizacja: 16.06.2016 15:59:08 przez zeter
[#1124] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1113

no można i tak dla wprawy zrobić. W takim przypadku model chyba nawet nie musiałby się specjalnie ruszać tylko otoczenie przesuwałoby się szybciej lub wolniej....
sie nie znam na kodowaniu... w ogóle sie nie znam, ja tylko gram i prowadze erpegi ;).
potem można dodawać elementy, przeszkadzajki..
a w takim czystym drag race na dwa auta to chyba modele musiałyby być większe, bardziej szczegółowe. Nie licze na zmiany w wyglądzie auta bo zainstalowaniu innych elementó bo to byłby wypas.
przy takiej wersji to w zasadzie wystarczy mieć odpowiedni timing w przerzucaniu biegów, redukcji i klikaniu w nitro... zupełnie jak w NFS drag race
te małe pyrtki bardziej mi pasowały do większego tłoku na ekranie... taki go&shoot right tylko ze jedziemy a nie idziemy... no i nie strzelamy.. no chyba że to będzie GTA :D
vide Akira
[#1125] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #1124

Najważniejsza jest grywalność i sens levelowania. Grafika i szczegóły to raczej 2 plan.
Oczywiście czy przy 2 czy przy 4 graczach trasy muszą się ruszać niezależnie albo ten co wypadnie za ekran z automatu nie dojeżdża
(osobiście lubię ta 2 opcję bo adrenalina większa)
Technika stosowana nawet w dzisiejszych produkcjach Nintendo np.
Super Mario na 4 graczy. Gracz który nie nadąża, ginie za ekranem. Najśmieszniejsze jest to, że to jest coop


Ostatnia aktualizacja: 16.06.2016 16:59:40 przez Vato
[wyróżniony] [#1126] Re: Pixele, piksele

@Vato, post #1125

Za dużo gadania, za mało pikselowania . Dajecie!
[wyróżniony] [#1127] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #1126

Koyot musi OK
Ja nie potrafię rysować, a przerabianie jego grafik to lamerstwo
[#1128] Re: Pixele, piksele

@zeter, post #1123

Kwestia na jaki sprzet robimy.
Mozna tez zrobic kilka ekranow i ewentualnie ladowac te co sa najblizej. Z tym ze trzeba pamietac ze gdzies musimy przechowywac dane dotyczace typu terenu, w takim wypadku budowanie z klockow ma sens.
[wyróżniony] [#1129] Re: Pixele, piksele

@stefkos, post #1128

Ok, zaczne projektować w oparciu o kafelki ;)
A tym czasem pickup

A tu z beką oleju w trasce :) p.s. jak wkleic gifa wielkość X2?


POLSKA GOLA! gol
[wyróżniony] [#1130] Re: Pixele, piksele

@zeter, post #1129

jak wkleic gifa wielkość X2?


Bardzo prosto. Wczytujesz do Personal Painta opcją Arexx "AnimGIF: Load AnimBrush", następnie podwajasz mu wymiary ("H") i zapisujesz - znowu Arexx "AnimGIF: Save AnimBrush".

[#1131] Re: Pixele, piksele

@Vato, post #1127

To jest dobry pomysł. Ale chodziło mi głównie o rozruszanie wątku i poszukanie jakiegoś alternatywnego wyjścia, odświeżenia warsztatu
Pomysł z samochodówką jest wykonalny, ale byłby to kolejny już projekt obok Bridge Strike i R3D.
Pomysł na grę wydaje się kuszący, ale kilka obrazków z pod moich palców to jeszcze nie materiał na gotową grę. Spróbuję ogarnąć temat od strony technicznej i zobaczymy co z tego udało by się zrobić. Co można w ogóle zrobić, co udało by mi się zrobić.
[wyróżniony] [#1132] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #1130

Zrobiłem Nysę-ambulans:

[#1133] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #1132

Porywające ale dlaczego nie podryguje na nierównościach?

Niemcy - Polska 0:0 ihahahaha!
[wyróżniony] [#1134] Re: Pixele, piksele

@Vato, post #1133

dlaczego nie podryguje na nierównościach?


Gdyż albowiem ponieważ zastosowano tu hydrauliczne amortyzatory ramieniowe oraz stabilizator skrętny, a w zależnym zawieszeniu tylnym użyto dwóch wzdłużnych resorów piórowych oraz amortyzatorów ramieniowych ok, racja
[#1135] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #1134

Chyba czytałeś dużo Lema OK Dobranoc!
[#1136] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #1132

Dzieki za porade odnośnie gif X2 :) Nysa pięka, choć jak maluch ciśnie na flaku ;) albo w śnieżycy :):)

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2016 00:21:52 przez zeter
[#1137] Re: Pixele, piksele

@zeter, post #1136

Rzecz dziś znaleziona dzięki facebookowi https://www.youtube.com/watch?v=QLuHpuAovZo gra wygląda obłędnie :) kojaży mi się z flashbackiem i judge dreed'em.
[#1138] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #1132

Ładna ok, racja
[wyróżniony] [#1139] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #1132

Tarpan Honker

[wyróżniony] [#1140] Re: Pixele, piksele

@miro_78, post #1139

No i proszę, kolejny polski akcent, super OK
A ode mnie future car ;):)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem