[#1411] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1409

Minęło już parę lat odkąd ostatnio mnie wciągnęło na parę godzin w szukanie tego typu autek, ale tam jest co najmniej kilka nurtów tych pikselków. Różniących się zachowaniem proporcji względem prawdziwych aut lub też nadawanie im karykaturalnych kształtów, trzymanie się oryginalnych modeli ale też tuningowanie ich, oraz także wielkością palet, są 16 jak i 256 kolorowe.

I w tej chwili sobie ich nie przypominam ale także nazwy wg których google umiało znajdywać takie rzeczy były inne niż "manga cars".
[#1412] Re: Pixele, piksele

@ZbyniuR, post #1411

Czy kojarzy ktoś mini konsolkę PICO-8 ??

Rozdzielczość 128x128 w 16 kolorach, a na YT masa gierek i demek zrobionych na tą platformę.

https://www.youtube.com/watch?v=W3qkdB5bzLY
https://www.google.co.uk/search?q=Pico-8&tbm=isch
[#1413] Re: Pixele, piksele

@ZbyniuR, post #1412

Kapitalny gadget :D Ech gdybym miał na niego miejsce w swojej kanciapce to bym brał :)
Przy okazji świetny projekt "Golden Axe Pico 8 Demake"
[#1414] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1413

Wieści z placu boju
Prace przy Vilq posuwają się do przodu. Udało mi się sporo elementów narysować na nowo. Chłopaki nadal pracują nad grą, tak że screeny są "WIP" OK Dla porównania grafika z poprzedniej wersji gry i poniżej, aktualna już podmieniona.
Jak widać mamy na nowo narysowanego bohatera, zupełnie nowe klocki planszy, nowe tło, obrysowane na nowo bonusy szeroki uśmiech



[wyróżniony] [#1415] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1414

Mega kurrrrka zajebiście!! Bajkowy klimacjik! SUPER! OK Ciekawy jestem animacji wilka :) Choć te "stare" klocuchy mogły by spokojnie robić za jeden ze światów w grze.
A ta konsolka PICO-8 to fajniutka się wydaje :)
[#1416] Re: Pixele, piksele

@zeter, post #1415

Ładnie wygląda.
A co do PICO-8, to jest bardziej środowisko programistyczne. Można zakupić je co prawda w bundlu z minikomputerkiem Pocket C.H.I.P., ale jednak to tylko oprogramowanie.
http://pico-8.wikia.com/wiki/Pico8
[wyróżniony] [#1417] Re: Pixele, piksele

@Drakon, post #1416

Koyot, bardzo fajnie wygląda. Te zblurowane drzewa i zbytnia "tilesowatość" podłoża w starej wersji trochę mnie raziły. Nawiasem, słowa uznania za imponująca produktywność!
[wyróżniony] [#1418] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1414

Te promienie słońca są narysowane w taki sposób, ze sprawiają wrażenie jakby tło było za szybą, albo w wielkim lodowcu. Te jasne rybki, to nawet potęgują ten efekt :)
[#1419] Re: Pixele, piksele

@zeter, post #1415

Dzięki! OK

W odpowiedzi na #1416
Dzięki! OK

W odpowiedzi na #1417
WOW! Dzięki!

W odpowiedzi na #1418
A tak się zastanowiłem, faktycznie miałem to poprawić...
[wyróżniony] [#1420] Re: Pixele, piksele

@sanjyuubi, post #1418

Tak by było gdyby były na pierwszym planie, a - jak widać - schowane są za pierwszą warstwą drzew. Pewnie bliżej ziemi mogłyby trochę zanikać... Gdyby tylko były na to ze dwa wolne kolory w palecie. Zresztą - myślę że Koyot nie powiedział jeszcze ostatniego słowa w kwestii tła.

@Koyot: Ja bym te promienie słoneczne wypuścił bardziej "spomiędzy liści" niż "zza liści", jeśli wiesz co chcę powiedzieć.

Ostatnia aktualizacja: 16.01.2017 14:32:43 przez recedent
[#1421] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1414

Grafika coraz lepiej wygląda, ale ja bym zostawił poziom albo jakiś bonusowy level z tą grafiką,
która brała udział w rywalizacji w Game Compo 2016, jeśli tylko miejsca starczy... na kartridżu :)
[#1422] Re: Pixele, piksele

@slay, post #1417

W starej wersji grafike roblem ja a grafik ze mnie zaden stad wyglad taki a nie inny. W Vilq Deluxe grafike od podstaw stworzyl Koyot wiec nabralo to ksztaltow i wyglada to wrecz bajecznie.

Swiatlo wpadajace miedzy koronami drzew na statycznym screenie moze sprawiac wrazenie "szyby" ale zapewniam Was ze w ruchu prezentuje sie to o niebo lepiej. Zreszta tak jak napisal Koyot sa to screeny z wersji "work in progress" dlatego nie ma na nich wszystkich rzeczy ktore Koyot narysowal.

Od siebie dodam ze nowa wersja procz calkiem nowej oprawy graficznej ma troche zmian w kodzie, wiec rozgrywka ulegnie zmianie. Sa m.in. nowi przeciwnicy oraz zmieniony balans rozgrywki. Ogolnie pracujemy nad gra z uwzglednieniem najczesciej pojawiajacych sie uwag od grajacych w gre na RetroKompie.

Warto tez chyba nadmienic ze gra jest tworzona z mysla o wydaniu na kartridzu... ceny i nakladu niestety nie moge zdradzic, ale ze wzgledu na cene nosnika naklad bedzie raczej symboliczny.

Ostatnia aktualizacja: 16.01.2017 16:28:30 przez Axi0maT
[#1423] Re: Pixele, piksele

@Axi0maT, post #1422

Rewelacja panowie OK
[#1424] Re: Pixele, piksele

@Axi0maT, post #1422

Gra ma być wydana na kartridżu ale dla C64?
[#1425] Re: Pixele, piksele

@Leon, post #1424

Doceniam poczucie humoru kolegi. Wiem ze niektorzy swiecie wierza w nieograniczone mozliwosci graficzne C64 ale takiej grafiki na komodzie to chyba nie ma szans uzyskac. Vilq Deluxe tak jak i pierwotna wersja z RetroKomp Game Dev Compo, zmierza na konsole Sega Mega Drive. Tyle ze tym razem bedzie to fizyczny nosnik.

Ostatnia aktualizacja: 16.01.2017 21:35:27 przez Axi0maT
[#1426] Re: Pixele, piksele

@Axi0maT, post #1425

Może nie nieograniczone, ale Sam's Journey wygląda pięknie i na 100% będzie hitem ;) I sorry za OT :)
Sam's Journey
[#1427] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #1420

jest jeszcze tło tła
[#1428] Re: Pixele, piksele

@Drakon, post #1416

Z tego co trochę poczytałem o PICO-8, to gdzieś mi mignął link do emulatora w przeglądarce, więc nie trzeba wydawać kasy. A sama konsolka ma w sobie ARMa dość mocnego do filmów HD, ale wybrano tak skromną grafikę by także osoby z mniejszym talentem lub ilością wolnego czasu zabrały się za dłubanie w takich pikselkach. Jest też wersja mniejsza bez klawiatury a jedynie z krzyżakiem i paroma Fire-ami.
[#1429] Re: Pixele, piksele

@Drakon, post #1426



Gra zapowiada się świetnie, grafika stoi na bardzo wysokim poziomie i grywalność też wygląda na bardzo ciekawą. Ale porównanie zupełnie nie trafione.
Problem tylko z tym, że o tej grze czytałem info gdzieś już w 2014 roku... Pierwsze oficjalne info na początku 2015 i gra nadal jest w "work in progress"
[#1430] Re: Pixele, piksele

@Leon, post #1424

Swego czasu pewne osoby ze światka C64 zwróciły się do nas o udostępnienie grafiki Tanks Furry w celu zrobienia "konwersji" na Commodore C64. Udostępniliśmy grafę z pełnym błogosławieństwem, jakiś rok temu. Na razie, cisza w temacie.
[#1431] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1429

Z tego, co mi wiadomo, zostały do zrobienia "jedynie" intro, walki z bossami oraz outro.
Mam nadzieję, że powstanie wersja na EasyFlasha ;)
[#1432] Re: Pixele, piksele

@Axi0maT, post #1425

Ja prosiłem o Kartidż na RetroKompie i jak by co to się piszę na listę od razu.
Jak by na początku był wybór języka i to co jest głównie menu przetłumaczone na 3-4 języki
seria mogła by być większa, Sega Megadrive po wydaniu tej nówki za 1xx PLN z wbudowanymi grami, gdzie da się oryginalne kartridże podpiąć to całkiem duży rynek.
[#1433] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1430

Boxx 3 jest całkiem przyjemną grą, tylko ta grafika. Założyłem sobie czy przez półtorej godzinki mógłbym zupełnie bez pomysły zdziałać coś z grafiką.
Zgrałem sobie zrzuty ekranu i postanowiłem poskładać sobie jakiś mały kawałek pola żeby mieć na czym pracować.

Pomyślałem sobie "co z tymi kolorami jest nie tak?". Zredukowałem sobie paletę tylko do kilku odcieni szarości, dokładnie do 7.

Po zmianie palety oczom ukazało się "to". Moje oko wariuje bo odcienie kolorów i ich nasycenie jest poukładane zupełnie inaczej niż jestem przyzwyczajony. Sprubujmy to trochę poskładać po swojemu... Zachowując proporcje i rozmiary obiektów.

Trochę pikseli tu i tam. Czas minął niestety szybko. Trochę zmian jakby widać. Do waszej oceny pozostawiam ocenę czy warto brnąć dalej "w słusznej sprawie". Ćwiczenie dosyć dobre, trochę się rozruszałem czymś zupełnie "od bani" Może jeszcze do tego kiedyś powrócę. Na pewno trzeba było by to jakoś pastelowo pokolorować.
[#1434] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1433

Bardzo ciekawe podejście!
Tak jakbyś robił cieniowany rysunek ołówkiem, a potem kolorował.
Dla mnie dobrze, bo mi łatwiej dostrzec spójność planszy
[#1435] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1433

Na początek, szacun OK

Muszę przyznać, że teraz wygląga to o wiele lepiej, wszystko jest "połączone" ze sobą w płynny sposób, a nie taka wścieklizna jak w oryginale
A skoro jesteśmy przy eksperymentach to mógłbyś zapodać coś na wzór tej palety? Podobno ludzkie oko rozróżnia najwięcej odcieni zielonego, także planasza może być jeszcze bardziej wyraźna
[#1436] Re: Pixele, piksele

@panti1801, post #1435

Autor Boxxa zastosował "koderskie" kolory, podobnie jak niegdyś Musashi w swoich demach :). Mi się marzy zobaczenie kiedyś portu Where Is My Heart na Amidze. Silnik jest prosty, grafika także. Może przeszkodą są prawa autorskie? Atarowcy mają swoje Ridiculous Reality, a my co? ;)

[#1437] Re: Pixele, piksele

@Drakon, post #1436

Sziet. To byloby cos. Where is my heart to przecudna gra. No i jej styl wrecz prosi o amigowy port.
[#1438] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1433

Z tego co zauważyłem to temat chyba się spodobał
Postanowiłem podejść do tematu jeszcze z innej strony. Co by się stało gdyby jednak nie przekształcać grafiki a jedynie popracować nad paletą.

Oryginalna paletka. Z początku myślałem, że całe zło tkwi właśnie w mocno źle dobranej palecie w całości. A gdyby ją lekko osłabić?

Gra niestety zaczyna tracić "swój urok"

Chyba całe "zło" tkwi w tym nieszczęsnym kolorze tła.

Gdyby trochę popracować choćby nad tym nieszczęsnym tłem chyba było by dużo lepiej.
Zachęcam do zabawy, może Sami macie jakiś inny pomysł?
[#1439] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1438

Jedynie czego tu brakuje to kilka titlesów na tło. Jakieś większe drzewa, krzoki lub chmurki. Pomogło by nawet umieszczenie dużych kolorowych plam.
[#1440] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1438

Jak dla mnie wersja druga od góry (czyli "osłabiona") to jest r-e-w-e-l-a-c-j-a!
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem