[#1441] Re: Pixele, piksele

@Drakon, post #1440

Tylko zważ na to że w oryginale masz dwa zbiorniki z czymś co wygląda na lawę (ostro czerwone), a w wersji "osłabionej" jest niebieskie (czyli sugeruje wodę). Po prostu - w palecie nie masz takiego koloru i możesz tam wrzucić najwyżej brązowy, a wtedy będzie to wyglądać jak błoto. Dlatego Koyot nie poprzestał na tym, tylko ostatecznie zrobił wersję czwartą, gdzie czerwony wrócił.

Ostatnia aktualizacja: 24.01.2017 08:23:04 przez recedent
[#1442] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #1441

Mi najbardziej w tej całej oprawie B3 te chmurki nie pasują. Skoro wszystko jest kwadratowe to dlaczego te chmurki wyglądają jak żywcem przeniesione z pierwszego
Mario ? :)
Taka niespójność.
Co do lawy, tak, potem jak przemalowywałem zauważyłem ze są 2 rodzaje "wody" Na pierwszy rzut oka niewidoczne szeroki uśmiech
[#1443] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1442

O! Metroid rogue down - NES
Powiem tak, "Śliszne!"

iii szczękowy opad


Ostatnia aktualizacja: 24.01.2017 17:05:10 przez Koyot1222
[#1444] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1443

galaktyczny wojownik !
super OK
[#1445] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1443

@Koyot
strasznie lubie te twoje posty choć nie zawsze odpowiadam na forum.
co do NESa to nie wiem jak ty ale ja mam jakiś taki sentyment i w ogóle uwielbienie.
niby 8bit ale paleta ciekawa, rozdielczość też (nie ma grubych pixeli) a gry mają niesamowity pixel art.
Specyficzna dla NES jest ta obsługa tiles'ów (natywnie?) jak rozumiem bardzo podobnie jak tzw "zestawy znaków" na c64.

to tutaj powyżej - bardzo, bardzo fajne.
[wyróżniony] [#1446] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1438

Zachęcam do zabawy, może Sami macie jakiś inny pomysł?


Moja sugestia:

[#1447] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #1446

Wow! OK Świetne! Fajny pomysł z tą wodą i lawą
[#1448] Re: Pixele, piksele

@retronav, post #1445

strasznie lubie te twoje posty(...)

Okropnie się cieszę
A tak na poważnie, to te pikselki często mi po głowie chodzą i jak coś ciekawego znajdę to staram się tu wrzucać bo to może dla każdego inspirujące być ok, racja
[#1449] Re: Pixele, piksele

@retronav, post #1445

Ja darzę dużym sentymentem NESa. W latach 90tych wzdychałem do a500 moich kuzynów. Za ciężkie pieniądze (jak dla nas na tamte czasy) kupiliśmy klona pegazusa (tak, tak, na "oryginalnego" pegaza nas nie było wtedy jeszcze stać ). Pamiętam z jakim pietyzmem odpalaliśmy ten sprzęt raz w tygodniu na kilka godzin. Pamiętam jak przez cały tydzień planowałem sobie "kolejkę" gier, które będę grał w sobotę. Człowiek się tak mocno cieszył jak się okazywało, że np trafi się jakaś nowa nie widziana wcześniej gra. Planowanie co gdzie i z kim wymienić żeby ją pożyczyć Żal, kiedy nie udało się gry ukończyć w jeden weekend...
Pamiętam, że grafika tego nesowego klona olśniewała mnie mocno, niektóre gry jak Nekketsu Hokej gram chętnie i dzisiaj.

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2017 08:45:02 przez Koyot1222
[#1450] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1443

Wygrzebałem ostatnio coś ciekawego :)
Das Boot by Redback


To jest fajne :)
We Are All Ejected by Archmage


Mega superowe! szeroki uśmiech Ach!
Oceanvs by Ungenannt
[#1451] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1450

Drugi rysunek z daleka zalatuje paletą kolorów z C64 clown
[#1452] Re: Pixele, piksele

@agrajek, post #1451

bo to jest C64 a konkretniej to jest PETSCII nie bitmapa :)
[wyróżniony] [#1453] Re: Pixele, piksele

@retronav, post #1452

Każdemu posiadaczowi C64 polecam ubiegłoroczną kolekcję PETSCII.
[#1454] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1450

Na naszym poletku gra mało znana, a szkoda.
Eternal Champions

Nigdy o tej grze wcześniej nie słyszałem, ale po odziedziczeniu megadrive zacząłem rozglądać się za dobrą bijatyką na ten system. Przyznam, że pierwsze chwile były piorunujące, ładnie animowany przepiękny technicznie pikselart. Praktycznie każda arena to popis graficzny, świetnie zaprojektowane pełne animacji, kolorowe.
Gra jest dosyć trudna na początku, da się nawet grać przełączając funkcje na 3 przyciskowym padzie, jednak komfortowo można poczuć się dopiero przy komplecie 6 przycisków.
Moim zdaniem kawał świetnej graficznej roboty, warto postudiować sobie obrazki z tej gry.
[wyróżniony] [#1455] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1454

Trochę grafiki namalowanej przeze mnie w DPaincie:

Rozmiar oryginalny.

Paleta AGA (24-bit) 256 kolorów (choć jeszcze nie wykorzystałem wszystkich kolorów). Według mnie malowanie na AGA w 256 kolorach przypomina renderowanie, a nie piksele, bo kolorów jest już naprawdę sporo. Piksele to tylko w OCS w 32 kolorach.



Ostatnia aktualizacja: 14.02.2017 17:22:36 przez Hexmage960
[#1456] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1455

Podoba mi się. Jaka rozdziałka w AGA?
[#1457] Re: Pixele, piksele

@KM, post #1456

Zwyczajny lores 320 x 256.
[#1458] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1455

jest ok OK Widać progres.
[#1459] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1458

Dziękuję!
[#1460] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1459

Fakt, może podłoga jest średnia, ale ściana i pochodnie są zrobione bardzo dobrze i wyglądają zawodowo.
[#1461] Re: Pixele, piksele

@Krashan, post #1460

Mam dokładnie takie samo odczucie. Poza tym dziękuję!
[#1462] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1461

Jakbyś zrobił podłogę w rzucie ISO(pod kątem) to powinno to wyglądać lepiej, tak przynajmniej mi się wydaje:). A tak to wygląda jak jakaś gruba rura;) .
[#1463] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1413

Kilka ciekawych animacji z powstawania "Golden Axe Pico 8 Demake". Moim zdaniem warto sobie coś podpatrzeć








[#1464] Re: Pixele, piksele

@Tomski, post #1462

@Tomski
Prawdopodobnie podłoga będzie wąska, zaś plansza będzie składać się z kilku pięter.

Zresztą już teraz podłoga jest na wpół izometryczna, składa się z połączonych ze sobą ukośnych płyt.

Tak czy inaczej jeszcze ją dopracuję.

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2017 13:45:25 przez Hexmage960
[wyróżniony] [#1465] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1458

Wrzucę to tutaj, bo chcę zapytać się zawodowców w temacie pikseli.

Jestem jeszcze w trakcie eksperymentów i ćwiczeń właśnie jeśli chodzi o rysowanie grafiki do nowej gry i chciałbym wybrać właściwą drogę.

Jeszcze nie wybrałem, którą grę będę rozwijał. RTS to moje marzenie, ale taką grę robi się wyjątkowo ciężko, dlatego myślę nad czymś prostszym (vide poprzedni rysunek w scenerii zamkowej).

Czuję się na tyle dobrze, że programowanie wychodzi mi bardzo dobrze. To doskonała wiadomość w kontekście tego, że od poniedziałku mam indywidualny projekt programistyczny na studiach.

Obecnie głównie uczę się do egzaminu poprawkowego z jednego przedmiotu.

Rysunek przedstawia dwie wersje grafiki piasku/wydm i skały do gry strategicznej. Która wersja jest lepsza i dlaczego? Pytam, bo mam dylemat - wersja B jest bardziej piaszczysta, jednak obrazek A z kolei bardziej czytelny.

Piasek w wersji B powstał przez nałożenie piaszczystej tekstury na wydmy z obrazku A.

Dziękuję za wskazówki.

[#1466] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1465

Obydwie wersje są ok. Zestaw większa ilość różnych elementów w jakąś niewielką "roboczą" planszę wtedy zobaczysz czy klocki ze sobą grają.
[#1467] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1466

Dzięki za opinię.

Myślę, że po jednym rodzaju klocka dla każdego rodzaju terenu wystarczy, bo stosuję klocki 32x32 pikseli. Do połączenia klocków różnego terenu stosuję płynne przejście (efekt Smooth w Deluxe Paincie) - jest szybko i skutecznie.

Myślę tylko nad ewentualnymi dekoracjami (melanż, duże wydmy, skalne formacje), ale na bazie tego samego klocka, który będzie służył jako podłoże.

Zważając na te sprawy sądzę, że nie będzie problemów z dopasowaniem klocków, ale oczywiście stosuję roboczą planszę (jedna widoczna jest na obrazku) do sprawdzania połączeń.

Cieszę się, że podobają Ci się oba warianty. Ja skłaniam się odrobinę ku wersji A, bo jest przejrzystsza (ale skały do poprawki).

Ostatnia aktualizacja: 17.02.2017 19:54:00 przez Hexmage960
[#1468] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1466

@Koyot1222

Poprawiłem wygląd skał, ale nie będę już umieszczać tutaj swoich rysunków, by nie zaśmiecać głównego wątku.
[wyróżniony] [#1469] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1468

Ależ to będzie gra!
Kompletnie nowa jakość pixel artu...te abberacje chromatyczne...
Narita boy




Kurcze, nie wiem czemu ale z jakichś powodów przypomina mi to "Szagma i zaginione światy".
Ech ile ja bym dał za całość tego serialu po angielsku na bluray...

Zobaczcie sobie ich stronę...warto :)
studio koba

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2017 17:42:25 przez michalmarek77
[#1470] Re: Pixele, piksele

@michalmarek77, post #1469

Wow! Mają k$#$@#%$% rozmach... Piękne! OK

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2017 18:28:54 przez Koyot1222
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem