[#1] Crowdfunding - Nowa gra pod 68k
Zwracam się z prośbą o wyrażenie opinii w ramach ufundowania określonej kwoty na projekt gry na komputer serii 68k. Nie jest to umowa, nie jest to obietnica.
Sprawa jest prosta, mogę poświęcić wolny czas na projekt w przypadku jeśli jest co do garnka włożyć. Żyjemy w takich realiach w nie innych. Nie ma jedzenia, nie ma wolnego czasu.
Konkretnie, nie obiecuję nowej amigi, kości superaga, przejściówki firewire, natami, Secret Service, KGB itp. Gra, jedna sztuka, od "a" do "z".

1. Czy warto wydać kolejną np. nową platformówkę na gołą Amige 1200. Grę 2D na przyzwoitym poziomie? (np min 1,5-2 godz grania przechodząc wszystkie poziomy za jednym podejściem)

2. Ile taka pudełkowa gra mogła by kosztować? 50-60zł? Ile sztuk dało by się jej sprzedać, 50-100szt?

3. Czy preferujecie wydanie pudełkowe?
- Ściągnij grę i wprowadź klucz?

4. Czy byłby sens wydawania płatnych dodatków?
- nowe poziomy
- nowa historia
- nowy tryb gry po ukończeniu gry?
- poprawki w kodzie (free!)

5. Jaką orientacyjnie kwotą maksymalną możesz na dzień dzisiejszy wesprzeć taki projekt?
- może jesteś gotów wpłacać np 20-50zł miesięcznie?

Nie chodzi mi o fundowanie komercyjnych projektów ale o wspomaganie artystów tworzących je. W tym przypadku od wielu lat niewiele jest robione. Mam trochę doświadczenia w "chodzeniu po sponsorach". Pytanie tylko czy jest sens? Nie mam ambicji ruszenia rynku gier na amidze, nie mam ambicji wskrzeszenia tego rynku. Chodzi o wspomaganie projektów.

Czekam na pozytywny odzew. Pieniaczom, trolom i maruderom z góry dziękuję.
[wyróżniony] [#2] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #1

1. Jestem na tak;
2. Wersja pudełkowa powinna być jako opcja, dla osób, które chcą. Większość zadowoli link do ściągnięcia. Jeśli chodzi o cenę, to za fajną grę w fajnym pudełku i z gadżetami, mogę dać i 2 stówy - wszystko zależy od jakości samej gry;
3. j.w.;
4. Znowu, jeśli gra będzie fajna i się przyjmie, to jak najbardziej;
5. Muszę najpierw coś zobaczyć - zarys, opis - by wiedzieć czy w ogóle będę w to grał Jeśli chodzi o kwotę, to (wzorem Kicktartera na przykład), chciałbym wiedzieć, co i za ile otrzymuje.

Ogólnie jestem na tak, bo bardzo lubię kickstarterowe inicjatywy i z chęcią zobaczyłbym, jak to działa na amigowym gruncie.
[wyróżniony] [#3] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #1

1. Na gołą nie, tylko wykorzystująca pamięć FAST i płynące z tego korzyści. Lepiej byłoby pomyśleć o OCS/ECS (więcej odbioroców) z turbo przynajmniej 68000 28Mhz i FAST z wykorzystaniem trybu chunky indivisionECS.

2. Dobra gra prawdopodobnie sprzedałaby się nawet za 100zł w pudełku. Myślę, ze 60zł byłoby akceptowalne przez większość użytkowników w Polsce, bo za granicą, to pewnie 20E lub 25$ nie byłoby wygórowaną cena dla sentymentalistów.

3. Ja akurat wole pudełkowe, ze względu na to, że mam do dyspozycji nośnik, ale wersja elektroniczna też jest OK i jest tańsza.

4. To by musiała być bardzo rozbudowana gra. Ciekawe dodatki mogę się sprawdzić jeśli zaangażuje się w nie tak jakby się tworzyło nową grę, nowa historia to właściwie temat na nową grę. Do aktualnej pozycji lepsze byłoby rozwijanie istniejących wątków.

5. To by musiała być gra na poziomie Mass Effect lub Metal Slug jeśli krążymy wokół tematu arcade abym zgodził się wpłacać 50zł miesięcznie i to góra 4 razy, inaczej 20zł po 10 razy.
[wyróżniony] [#4] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@sanjyuubi, post #3

1. Tylko nie OCS/ECS. Wiem, że byłoby więcej odbiorców, ale to właśnie mnie dobijało, że większość gier była zawsze pisana tak by się na tych kościach odpalać. Lepiej jednak by była większa paleta kolorów, zwłaszcza w przygdówkach (bo i tak pewnie 70% amigowców odpaliłoby ją za pomocą WinUAE). Ale sam pomysł jest jak najbardziej dobry.

2. Na dzisiejsze czasy w Polsce to pewnie kwota 40-60 byłaby optymalna. Choć tak jak ze wszystkim, dobrze wydana pudełkowa wersja mogłaby być droższa.

3. Dla mnie wersja elektroniczna, ale z możliwością zapisania na nośnikach.

4. Dodatki rozwijające fabułę są jak najbardziej dobrym pomysłem. Ale tylko tak by nie zrobiła się z nich zupełnie inna gra. Fabuła musi być ze sobą powiązana.

5. Mozliwosc wplaty zależy tylko od tego co się za to dostanie.
[wyróżniony] [#5] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #1

ad 1. Tak.
ad 2. 40-50 zł.
ad 3. Pudełkowe (droższe z gadżetami i elektroniczne tańsze)
ad 4. Tak.
ad 5. 10 zł przez 4-5 msc.

Powinna być lepsza iż Smurfs :D Fajnie byłoby wykorzystać możliwości FASTu i większej palety kolorów (np. AGA). Myślę, że rozsądna konfiguracja minimalna to 020 28 MHz i 4MB FAST, AGA.
[#6] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@pong777, post #5

Za grę stówka w pudełku, 250plnów sponsoringu ogółem. Wymagania większe niż golasy, większość ma turbiny więc niech dzisiejsze gry korzystają z tych dobrodziejstw.
[#7] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #1

Za dobrze przymyślaną grę, wciągającą, z dobrą grafiką i grywalnością typu Traps'n Treasures, Ruff'n Tumble, Yo! Joe!, Benefactor jestem w stanie dać ponad 100zł

Trzymam kciuki za projekt !!! OK
[wyróżniony] [#8] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #1

1. Zdecydowanie tak :) ale to Ty sam musisz zdecydować czy tego chcesz.

2. Za 50zł wsparłem Pixla, nie jest to taka duża kwota, więc cena w okolicach 40-50zł była by dobra. Gry typu Pier Solance czy Gunlord na inne konsole kosztują znacznie więcej.

3. Zdecydowanie preferuję wersję cyfrową, niższe koszta produkcji, mam na myśli albo pliki adf albo gotową wersję działająca pod WHD. Mógłbyś też zrobić grę na klucz, powiedzmy jak Duke Nukem 3d albo Doom, ściągasz i masz grę gdzie jest tylko pierwszy epizod, wprowadzasz kod i pozostałe 3/4 gry się odblokowuje.
Prócz tego mógłbyś wydać niewielki nakład pudełkowy dla kolekcjonerów.

4. Średnio mi się ten pomysł podoba, obecna generacja gier wygląda jak wykastrowane dzieci Frankensteina z pociętą fabułą. Gra jeśli ją robisz powinna być kompletna, bez niedomówień, pełna od początku do końca. W poprzednich generacjach konsol były takie fajne rzeczy jak bonusowe poziomy, alternatywne historie które się odblokowywało po skończeniu gry na 100%.
Co innego jeśli gra miała być pokroju Worms'ów wtedy dodatkowe plansze były by okey, albo gdyby nowa historia była naprawdę nowa i treściwa to jestem na tak.
Takie rzeczy jak poprawki się chwali.

5. Dobre pytanie, jeśli wsparcie wiązało by się z otrzymaniem gry i wcześniejszym dostępem to mogła by być to kwota 50-100zł jednorazowo. Zaproponuj coś jeśli chcesz przyciągnąć ludzi, daj im możliwość zaprojektowania jednej lokacji, przeciwnika, postaci czy przedmiotu za dodatkowe wyższe wsparcie, tacy ludzie się trafiają którzy chcą mieć swój wkład, nawet jeśli nie znają się na rysowaniu spritów.

Najważniejsza sprawa, nie wspieram idei, musisz mieć coś co możesz pokazać ludziom, jakiś wycinek, fragment gry. Same szkice koncepcyjne to za mało. Jestem w stanie wesprzeć coś co jest pokazane w akcji, gdzie są już screeny z gameplayu, dostępna jakaś wersja beta z 1-2 etapami i gdzie twórcy regularnie co jakiś czas podają co zrobili nowego. Projekty które chciały reaktywować James Pond'a i Dizzy'iego upadły szybko bo prócz długiego tekstu od autorów nie miały nic do zaoferowania.

Gra mogła by być w wersji na Amigi z układem AGA i trochę większą ilością ramu jeśli znasz zespół który nie potrafiłby ograniczyć palety dla pięćsetki. Mogła by też być w pełni klasyczna na gołe A500, wiadomo z jakimś ograniczeniem by to się wiązało - 1mb - tylko muzyka albo tylko efekty dźwiękowe, 2mb - 4mb - efekty i muzyka razem, rysunek w tle zamiast samego gradientu, więcej animowanych elementów.
[#9] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #1

Za dobrą grę w pudle, też jestem w stanie wyłożyć 100pln. Może być też tańsza wersja elektroniczna, choć ja osobiście zawsze biorę pudło, które mogę postawić na ołtarzyk.
[#10] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #1

Popatrz na to z innej strony - ile osób może to kupić, za jaką kwotę mniej więcej, za ile Ty na msc byłbyś w stanie oddać się tylko programowaniu, jaki okres czasu będziesz tworzył grę więc zasymulujmy:

500 osób kupi grę za 50 zł = 25 000 zł. Chcesz zarabiać 3000 zł / msc. Masz wtedy czas 8 msc na skończenie projektu.

Przyjmujemy, że jesteś gdzieś zatrudniony i nie musisz płacić ZUSu dodatkowo.
Jeśli jeszcze dorzucić do tego podatki+ koszty boxu, które stanowią realnie prawie 50% czas skraca Ci się do 4 msc pisania.

Średnio na rok powinieneś wypuszczać 3 bardzo dobre nowe produkcje! Jak na 1 osobę dużo pracy a zysk średni.

Tyle można zarobić jako pomocnik na budowie w PL :P

Niemniej jednak nie chcę Cię zniechęcać.

Może obok Amigi fajnie by było wypuścić wersję Android za darmo i zysk z reklam?
Niech się ktoś wypowie kto tak zarabia czy warto.

Dużo lepiej wygląda chyba crowfunding za granicą...
[#11] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@diecast64, post #4

Indivision ECS potrafi wyświetlać 256 z 4096 kolorów w trybie chunky (dobrze by było jakby było to w końcu wykorzystane), nie wiem jak z akceleracją sprzętowa w tym trybie, ale w przypadku przygodówek i tak to nie gra większej roli.

A jak się chce, to w 64 kolorach tez da radę pewnie zrobić coś sensowniejszego jak się ma na pokładzie turbinę.
[#12] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@pong777, post #10

Chcesz zarabiać 3000 zł / msc. (...) Tyle można zarobić jako pomocnik na budowie w PL :P


Chyba pracując 300 godzin w miesiącu :)
[wyróżniony] [#13] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #1

1. Czy warto wydać kolejną np. nową platformówkę na gołą Amige 1200. Grę 2D na przyzwoitym poziomie? (np min 1,5-2 godz grania przechodząc wszystkie poziomy za jednym podejściem)

od. 1. Na gołą A1200 - nie. Dopalona A1200 przynajmniej tę 030 jak najbardziej. Czy to się będzie opłacać inna para kaloszy.

2. Ile taka pudełkowa gra mogła by kosztować? 50-60zł? Ile sztuk dało by się jej sprzedać, 50-100szt?

od. 2. Pudełkowa - cena jak najbardziej do zaakceptowania w Polsce. Sprzedaż w Polsce też do osiągnięcia. Zagranica, jeśli gra była by w języku zrozumiałym dla obcokrajowca, też pewno taka sama ilość sprzedanych.

3. Czy preferujecie wydanie pudełkowe?
- Ściągnij grę i wprowadź klucz?

od. 3. Wolę wersję pudełkową - starej daty ze mnie człowiek.

4. Czy byłby sens wydawania płatnych dodatków?
- nowe poziomy
- nowa historia
- nowy tryb gry po ukończeniu gry?
- poprawki w kodzie (free!)

od. 4. Moim zdaniem nie. Mnie wkurzają wszelkiego typu dopłaty do czegoś co już kupiłem. A "darmowe gry" wyciągające kasę za ekstra diamenty, kryształki też mijam z daleka albo jak już gram to nie kupuję dopalaczy.

5. Jaką orientacyjnie kwotą maksymalną możesz na dzień dzisiejszy wesprzeć taki projekt?
- może jesteś gotów wpłacać np 20-50zł miesięcznie?

od. 5. W ciemno to raczej nie wspierałbym. Będzie wiadomo coś więcej to wtedy będę mógł się zadeklarować albo nie.

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2015 20:50:39 przez Tomski

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2015 20:56:32 przez Tomski
[#14] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Tomski, post #13

Chciałbym żeby powstała gra na procek 040/40 lub 060 :)
[#15] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #1

Tylko gra na gołą a 500. To jest prawdziwa amiga I te gry mają klimat
[#16] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Tomski, post #13

Niech może na początek kolega określi kwotę która pozwoli mu popracować i pokazać jakiekolwiek efekty po miesiącu. Być może wtedy grupa niezdecydowana lub nie pragnąca wspierać projektu w ciemno zmieni zdanie. Ja np byłbym gotów taki pietwszy miesiąc wesprzeć 100 pln. A po miesiącu zobaczymy co dalej.
[#17] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@pabloz, post #15

tia, slamtilt bez klimatu jest dla szmaciarzy z nieprawdziwymi a1200
[#18] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #1

Widzę, że część osób podeszła do tematu z innej strony.
Podstawą takiej inicjatywy jest konkretne wsparcie projektu w takiej formie jakiej zostanie on przedstawiony. Nie jest to koncert życzeń, wieczór wyborczy itp.
Nie obiecuję wsparcia dla kart graficznych, wykorzystania nowych dopałek, ani nawet fastu, nowych systemów, starych nakładek itd. Stąd prosta, krótka forma zapytania z mojej strony.

Mowa projekcie o gry 2D, platformowej, podzielonej na plansze. Dla amigi 1200 w podstawowej konfiguracji. Projekt obejmuje kod możliwie szybki(raczej nie amos), grafikę, muzykę oraz efekty specjalne. na chwilę obecną, nic więcej, nic mniej
Akcja była by podparta wyczerpującym opisem, prezentacją grafiki oraz działającej części programu w dwóch formach:
-graficznej
-videoprezentacji

Przychyliłem się do mechanizmu "crowdfundingowego" bo wydaje mi się on najbezpieczniejszym dla ewentualnych darczyńców rozwiązaniem. Moim zadaniem było by przedstawienie projektu w możliwie najczystszej, najbardziej zrozumiałej formie. W przypadku jeśli projekt nie zostanie ufundowany, kasa wraca do darczyńców, zapominamy o temacie i czekamy na "natami" ;)

Padły zapytania o wycenę, ogólnie przyjąłem za wykładnik najniższej krajową 1680 zł brutto, czyli ok 1200 zł na rękę miesięcznie. Dlaczego? Wyjaśniam, nie chodzi tu o otwieranie firmy, zatrudnianie kogoś na umowy itp. Akcja miała by za zadanie skierowanie odpowiednich środków do odpowiednich ludzi w przypadku pracy nad grą.
Kwoty rzędu 3000zł miesięcznie można by między bajki włożyć. Skupmy się na tym co jest realne.
Z zamieszczanych deklaracji wnioskuję że rozpoczynając taką akcję można liczyć na całościowe wsparcie 5000-7000zł, lub 300-500zł miesięcznie. W takich kwotach będę negocjował z ewentualnymi wykonawcami.

Proszę nadal zamieszczać odpowiedzi na pierwszy post. Czytam wszystkie, nadal zbieram informacje potrzebne do dokładnych negocjacji.
[#19] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@sanjyuubi, post #11

ADoom 1.4 ma wsparcie dla IndiECS mozesz porownac bez wsparcia w EHB.
[wyróżniony] [#20] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #1

1)tak
2)nie mam pojecia
3) wolalbym obie w jednym - zarowno wersja pudelkowa, jak rowniez wersja z kluczem, za nieco wyzsza cene
4) engine bylby gotowy, wiec dlaczego nie?
5) mysle, ze do 200pln
[#21] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #1

Koniecznie napisana pod system, z możliwością uruchomienia na kartach graficznych w skrócie pod MorphOS-em.
[#22] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Ender, post #21

Punkt 18:
Mowa projekcie o gry 2D, platformowej, podzielonej na plansze. Dla amigi 1200 w podstawowej konfiguracji. Projekt obejmuje kod możliwie szybki(raczej nie amos), grafikę, muzykę oraz efekty specjalne. na chwilę obecną, nic więcej, nic mniej
[#23] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #22

Popieram inicjatywę. Zawsze twierdziłem, że jedyną szansą na to, aby na Amidze pojawiły się dziś jeszcze jakiekolwiek "normalne" gry jest jakiś rodzaj wsparcia finansowego dla twórców projektów. Zadania nie ułatwiają forumowe trolle, krzyczące że wszystko ma być za darmo.

OCS to trochę za duże ograniczenia, ale 1200 AGA jest dobrą konfiguracją na taki projekt. W żadne "neo-Amigi" też z pierwszym projektem się nie ładuj, chyba, że chcesz sprzedać 5 sztuk gry.
[#24] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@slay, post #23

Tu nie chodzi o zarabianie. Aktualnie pracuję nad 5 projektami "nonprofit".
Nie było do tej pory inicjatywy wspierania takich okołoamigowych projektów. Zobaczymy, przyłożę się do tego przedsięwzięcia. Jak nie wypali, trudno.

Ostatnia aktualizacja: 27.02.2015 12:54:40 przez Koyot1222
[#25] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #24

Wiadomo, "zarabianie" na amigowych projektach to czysta fantastyka naukowa.

Jak rozumiem, chodzi to, że "dotowany" projekt będzie realizowany po prostu sprawniej i szybciej (jakaś tam kasa, która choć w części wynagrodzi poświęcony czas + rodzaj "umowy społecznej", która będzie bardziej zobowiązująca niż 2 posty na forum). Połączenie przyjemnego (bo jednak jakaś pasja tworzenia musi tu być) z pożytecznym.

Chyba nie ma tutaj szaleńca, który by twierdził, że na czymś takim można zarobić - wszak nawet zbieranie butelek w parku jest bardziej intratnym zajęciem niż tworzenie amigowych gier
[#26] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@slay, post #25

W przypadku nawet nonprofitowych projektów, dodatkowe wpływy można było by nawet wyłożyć na amortyzację kosztów wyjazdu na jakąś okołoamigową imprezę z prezentacją programu. Niektóre media też chętnie napiszą o "staroświeckich" programistach jeśli są na to środki.
Konkurs na amigre? Mamy środki na nagrodę. Chyba kazdy chciałby bardziej wyjść z imprezy z dyplomem z chrobrym, niż ze smyczą i kubkiem oraz talonem do klubu wielbicieli galaretki.
Prosty pomysł, szybka realizacja.
[#27] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@pong777, post #5

"Powinna być lepsza iż Smurfs :D"

może Smurfs Deluxe AGA? Prześledźmy scenariusz: po pewnym czasie zgłasza się kancelaria reprezentująca Peyo i nie dość, że uśmierca projekt, to przyjmuje konstrukcję pomocnictwa do naruszania praw autorskich przez uczestników crowdfundingu, którzy przecież swoimi środkami to finansowali. Wtedy każdy dostaje wezwanie do zapłaty 1000 euro szeroki uśmiech W każdym razie żadnych postaci, pomysłów chronionych prawami autorskimi, ale koyot już pewnie to wie.

Jestem za takim amigowym crowdfundingiem. Wydaje mi się, że autor nie powinien ograniczać się do naszego rodzimego podwórka, tylko ogłosić projekt na kickstarterze.
[#28] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #1

1. Tak
2. Ok 60-80zł za pudełkową wersję
3. Preferuję wersję elektroniczną (obniżenie kosztów)
4. Tak- ale żeby to miało sens sam gra musi przyciągnąć, czytaj: być dobra na tyle dobra żeby chciało się jej więcej.
5. Jednorazowo do 40 zł/ Miesięcznie 10-20zł
[#29] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #19

Wiem o tym, ale to jest jedyna gra, która to wykorzystuje.
[#30] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #18

Podstawą takiej inicjatywy jest konkretne wsparcie projektu w takiej formie jakiej zostanie on przedstawiony. Nie jest to koncert życzeń, wieczór wyborczy itp.

W takim przypadku nikt nie będzie finansował kota w worku, muszę wiedzieć na co wykładam pieniądze. Trzeba przedstawić jakieś szkice lub zrobić wersję demo z 4 etapami lub etapem prezentującym mechanikę gry i zobaczyć, czy ludzie będą chcieli za to zapłacić.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem