[wyróżniony] [#31] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@sanjyuubi, post #30

Cóż Koyot wspomniał że przedstawi więcej informacji, więc nie będzie to kot w worku. Rozumiem, że ma już jakiś konkretny pomysł. Poprzez "koncert życzeń" myślę że chodziło o przykłady typu - "zapłaciłem 50 zł, to ma być port gry na Mosa i w grze ma być wszystko w 3d", bądź inne narzucone pomysły które wypaczają już istniejący koncept. Będzie to gra na A500? ok, nie mam nic przeciwko. Będzie na A1200? Super, też nie mam nic przeciwko, jestem szczęśliwy :) Widziałem różne prace Koyota i jeśli to co rysuje uda mu się płynnie przelać na amigową grę to zaprawdę powiadam wam będzie na co czekać :)

Anyway, może dobrym pomysłem było by założenie wątku na EAB'ie i zobaczenie co ludzie tam powiedzą (ale lepiej mieć już jakieś porządne screeny i zwiastun). Nie mi jest dane oceniać czy opłacalne jest robienie gier w ten sposób czy nie.
[#32] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@pong777, post #5

Myślę, że rozsądna konfiguracja minimalna to 020 28 MHz i 4MB FAST, AGA.


To jest bardzo dobra konfiguracja. Gra powinna także pracować w rozdziałce 640x480. Niekoniecznie w palecie 8 bit. W 64 kolorach też można dużo zdziałać.
[#33] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Andrzej Drozd, post #32

Tak, dynamiczna platformówka w 640x480 na AGA. Świetny pomysł!
[#34] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@_arti, post #33

No jak to... Slamtilt śmiga w podwyższonej rozdziałce (multiball).
[wyróżniony] [#35] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #1

A)


300-500zł miesięcznie. W takich kwotach będę negocjował z ewentualnymi wykonawcami.


Ja się trochę pogubiłem. Kto ma pisać tę grę?? I na ile jest szansa że się podejmie?

B) podobne coś - projekt KS amigowy wg mnie baaaaardzo udany:

Amiga Works

C) odpowiedzi

1 TAK
2 Do 100 PLN spokojnie, szczególnie wliczając zagraniczną dystrybucję / trudno powiedzieć
3 TAK
4 Na pewno mają sens packi a'la Amiga Forever itd. feature/economy/premium
5 20 PLN jednorazowo, bo nie posiadam
na dzień dzisiejszy (...) gołą Amige 1200
, a poza tym
nie jest to koncert życzeń
więc z Minimigiem ECS nic nie wskóram. Możliwe że z gry nie skorzystam, stąd taka kwota a nie inna.
[#36] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #1

A może zrealizować jakiś bardziej nowatorski pomysł niż jakiś tam sprajt skaczący po platformach i zbierający inne sprajty? Cały urok gier indie to właśnie nietypowe, nowatorskie, odważne pomysły. Nie idźmy w klon SuperFroga. Szkoda roboty. Takich platformówek jest cała masa, a jak się użyje emulatorów jakichś SNESów i innych takich konsolek to ilość zwiększa się pewnie poczwórnie. Warto śledzić rynek najlepszych gier indie i może wpadnie się na coś sensownego. No i skoro już się to robi dla Amigowców przez Amigowców to może fabuła niech dotyczy Amigi?
[#37] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #1

Jeżeli o mnie chodzi, to na taką gierę mógłbym wydać, bo ja wiem, max 50 zł.
Ale na gotowy, pełny, bogaty produkt. Crowdfundingowi mówię nie.
Chcesz zarobić? Ryzykuj.

Nie mam ambicji ruszenia rynku gier na amidze, nie mam ambicji wskrzeszenia tego rynku. Chodzi o wspomaganie projektów.


= chodzi tylko o hajs za stawianie pikseli.

Czekam na pozytywny odzew. Pieniaczom, trolom i maruderom z góry dziękuję.


ROTFL!

Sorry maaan, ale to co tu przedstawiasz jest bardzo niefajne.
[#38] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@AceMan, post #37

O, tego jakoś wcześniej nie widziałem:

Czekam na pozytywny odzew
[wyróżniony] [#39] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@AceMan, post #37

Chcesz zarobić? Ryzykuj.


Na Amidze ryzyko?! Żartujesz chyba. Jeżeli chodzi o stronę finansową to jest absolutna porażka na 1000%. Ten człowiek nie chce zarobić tylko chce dodatkowej motywacji, pomocy w sfinansowaniu powiedzmy 10% roboty.

Dajcie już spokój z tym zarabianiem na Amidze. :) Tydzień klepania żałosnego kodu w byle korporacji przynosi większa kasę niż robiona 2 lata gra dla Amigi. :)
[#40] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@MDW, post #39

No wiesz, niektórzy wierzą, że Elwis żyje a inni, że Commodore nie zbankrutowało i mamy rok 1995. :)
[#41] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@sanjyuubi, post #40

Dreamcasta czy Megadirve'a też już nie ma, a jednak media od czasu do czasu zachwycają się kolejnymi grami które robią fani.
[#42] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@MDW, post #39

Tydzień klepania żałosnego kodu w byle korporacji przynosi większa kasę niż robiona 2 lata gra dla Amigi. :)


Załóżmy że nie każdy może klepać kod w byle korporacji, ale są tacy co mogą zrobić grę na A1200 i przy okazji coś zarobić.

Gotowa gra zaprezentowana na filmiku w yt, albo demo z jednym poziomem, jako prezentacja produktu, cena np. 50zł, każdy widzi co może mieć, chce to kupi gotowy produkt, ale nie kota w worku.

Rozumiem gdyby to była kolejna gra kolegi koyota i można by walić "jak w dym" mając pewność co do poziomu produkcji, to wtedy są większe szanse na przedpłaty.

Póki co to nie wiadomo nic na temat gry, grafika, sterowanie, pomysły, grywalność, nic...
[#43] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@_arti, post #33

Tak, dynamiczna platformówka w 640x480 na AGA. Świetny pomysł!


No, jeżeli na ShapeShifterze się da, to na 020 popędzanym 28 MHz powinno śmigać aż miło.OK Celowo wspomniałem o trybie 64 kolorowym, a nie 256. Całość jeszcze można "zasilić" FBlitem (przyda się w trybie Multiscan/DBLPAL lub DBLNTSC).
Oczywiście gra powinna także działać na kartach GFX oraz w systemie, aby można ją było odpalić na klasykach z GFX, na AOS4 oraz MOS.
[#44] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #1

Ja swego czasu byłem zachwycony grą z PC:

Jazz JackyRabbit

Jeśli tak to może śmigać na 030 to warto nadal produkować fajne platformówki na Amigę.
[wyróżniony] [#45] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #1

1. TAK, jesli platformowka to tylko na przyzwoitym poziomie. Jesli do grania wystarczy gola A1200 lub z FAST to super, ale sadze ze maks to 030.
2. Ja bym kupil za 50PLN, 10GBP, 12EURO. Nie mam pojecia o kosztach box, nosnik, manual i logistyka, nie liczac Twojego czasu na kodowaniu.
3. Taka symboliczna pudelkowa - niedroga, lub sciagnij.
4. Wydaj fiinalna wersje gry i zostaw sobie miejsce typu LOAD LEVEL. Nowe lewele mozesz sprzedac oddzielnie, ale skup sie na zamknietej grze.
5. Miesiecznie tak od niczego 20PLN, a 50PLN - ? PLN jesli dasz mozliwosc graficznego opracowania przeciwnikow + sprite'ow (ilu kwestia dogadania sie). Pytanie jaki okres finansowania. Na koniec gry napisy z imieniem/nazwiskiem/nickiem potwierdzajacym wklad w produkcje.

Pytan do Ciebie jest cala masa. Franko 2 czyli zespol zebral 38k PLN, zobacz co zaoferowali jako zespol w linku. Ile potrzebujesz miesiecznie i na jaki okres? Nie mam pojecia czy publiczny crowdfunding to dobra opcja. Zobacz co trzeba przejsc w portalu "Polak Potrafi".


Ode mnie. Zbierz zespol ludzi , ktory jest w stanie sie poswiecic czasowo, zrobcie kawalek levelu, zobaczymy jak to wyglada i czy warto to kontynuowac, a przede wszyskiem napisz w czym zamierzasz klepac kod, bo moze znajdziesz kogos chetnego do pomocy.



https://wspieram.to/599-franko-2.html
http://tagen.tv/vod/2015/01/polak-potrafi/
[#46] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@luminiac, post #45

Jesli autor tego watku poprowadzi tak hiper profesjonalnie swoj projekt jak ekipa Franko 2 to jestem zdecydowanie na tak.
[#47] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@AceMan, post #37

Widzisz, to tak jak ja bym napisał: "Rozumiem, że jak Ty miałbyś zarobić na pikselach to było by ok, ale jeśli ja, to już jest nie fajne?"
Nie bijmy się po jajach, spróbujmy wymyślić coś razem i na spokojnie ;)
[#48] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #1

Proszę o chwilę powagi.
Nie napisałem, że w ogóle tworzę projekt który ma być płatnym. Poprosiłem o odpowiedzenie na kilka luźnych pytań związanych z cowdfundingiem.
Pragnę ostudzić waszą dyskusję, nie mam w zanadrzu sekretnego projektu!. Nie zamierzam nikomu kazać od dziś płacić za coś co robię ciągle dla zabawy.
Nadal czytam wszystkie posty, zbieram informacje i dzielę się tym dalej ze znajomymi.
Koszty podane w wątku są czystko orientacyjne. Od samego początku chciałem się dowiedzieć czy taki mechanizm byłby możliwy w przypadku gier na 68k.
Cieszy mnie rozgłos, ale nigdy nie zbierałbym pieniędzy na coś co nie ma racji bytu.
Nie podałem numeru konta, prosiłem o szybkie, proste odpowiedzi na pytania.

Jaramy się powoli jakimś sekretnym projektem którego nie ma. Wiem, że to trochę kubeł zimnej wody... ale wstrzymajcie konie ;)
[#49] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #48

Ja tam rozumiem artystów więc masz moje wspracie…
Tylko uważaj, on tez mial dobry pomysł i "dobrych sponsorów" ;) szeroki uśmiech
https://www.youtube.com/watch?v=tMmwkXgY-xQ

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2015 01:20:51 przez zeter
[#50] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@zeter, post #49

Spokojnie ;) Nie siedzę na beczce prochu, na razie siedzę na pustej beczce :D Nic się nie stanie.
Dzięki temu wątkowi dowiedziałem się jakie są realne możliwości wydania nowej gry na rynku "retro amigowym". Trochę źle, że pierwszy post został odebrany jako oferta komercyjna.
Wracając do mojego wcześniejszego postu, nie ma na dzień dzisiejszy środków ani narzędzi aby większe zespoły poprzez finansowanie działalności składały produkcje i je wydawały na rynku retro amigi.
Jest natomiast optymistyczne założenie że w przypadku ukończenia projektu jest możliwość sfinansowania wydania takie gry poprzez crowdfunding. Łączne kwoty orientacyjne które podałem spokojnie wystarczyły by na przygotowanie ładnego wydania takiej gry oraz skromną reklamę.
Jest światełko w tunelu, dla mnie w przypadku kiedy udało by się któryś z okołoamigowych projektów ukończyć(nie prędko). Ewentualny koszt zamówienia nawet kolorowych pudełek do wydania, w tej chwili, jest nie do przeskoczenia. Pozytywny odzew utwierdził mnie jednak, że warto ;) Jest sporo osób, które skrzyknięte pomogą.
Chyba tyle w temacie.

Na przyszłość jednak, będę bardziej dokładnie dobierał słowa.
[#51] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #50

Co raz bardziej przekonuje się, że proponowanie jakichkolwiek inicjatyw na PPA jest bez sensu - zawsze kończy się to a to na kłótni a to na postawach stricte roszczeniowych albo brednio-serialu, z którego nic nie wynika. Idź lepiej na EAB albo Amiga.org a jeszcze lepiej - przygotuj po prostu demo, opisz i wrzuć na Kickstartera - myślę, że z dobrym pomysłem zebranie 10.000 Euro będzie jak najbardziej osiągalne.
[#52] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #50

Oczywiście, że warto. Poza tym pamiętaj, że rozmawiamy w końcu nie tylko o Polsce, ale też innych krajach. Tales of Gorluth, gra zrobiona w backbone, tak się rozeszła, że autor wyprzedał wszystkie kopie.Sam kupiłem ją głównie po to, by zasupportować Patricka. Nad grą nie ma się co znęcać, ponieważ chłop zrobił, jak umiał i włożył w to wszystko sporo pracy. Jednak sam fakt, że gra sprzedała się w takiej ilości, do tego wygrała jakąś tam nagrodę na francuskim forum pokazuje, jak wielka jest posucha. Poza tym dla ludzi z zachodniej Europy czy Ameryki te 10-20 euro/dolarów/funtów to naprawdę nie duże pieniądze.
[#53] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #50

Koyot: luz. Z twojego pierwszego posta wynikało "płaććie mi miesięcznie 500 zł to może zachce mi się zrobić dla was grę". Czyli coś czego kiedyś próbował Benedykt D.

Natomiast tak czy inaczej, nie popieram crowdfundingu w takiej formie w jakiej funkcjonuje od paru lat. Gdybyście z chłopakami zrobili fajną grę i np. nikt nie chciałby wam tego wydać, to wtedy ma to sens - zbieracie $ na wydanie, bo inaczej się nie da. Natomiast zbieranie żeby opłacić ekipę (czyli de facto żeby zatrudnić pracowników) kłóci się już z moją ideologią.
[#54] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@AceMan, post #53

Natomiast zbieranie żeby opłacić ekipę (czyli de facto żeby zatrudnić pracowników) kłóci się już z moją ideologią.


Z ciekawości zapytam, czy np. malarzowi płacisz za pomalowanie ścian, czy to też się kłóci z twoją ideologią?
Czy tylko programiści nie muszą jeść, mogą spać pod mostem a narzędzia mają ze szrotu?
.
[#55] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@rePeter, post #54

@AceMan raczej chodziło o to, że jak bierzesz się za jakieś przedsięwzięcie to finansujesz je sam a zyski są, ale dopiero jak się produkt sprzeda.
[#56] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@_arti, post #55

jak bierzesz się za jakieś przedsięwzięcie to finansujesz je sam a zyski są, ale dopiero jak się produkt sprzeda.


Dokładnie tak. To było normalne, zanim crowdfunding przepoczwarzył się w to czym jest teraz.
[#57] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@AceMan, post #56

Tutaj jest troszkę inaczej, ja patrzę na to z innej strony.
Narzekaliśmy, że nie powstają nowe fajne gry na naszą Przyjaciółkę, na poziomie zbliżonym do komercyjnych gier z lat świetności Amigi.
-> Ten fragment można pominąć i nie czytać
Wiemy dlaczego nie powstają. Nie mamy zdolnych ludzi, którzy by się podjęli takiego przedsięwzięcia, gdyż praca zawodowa i życie nie pozwalają na znalezienie wymaganej liczby godzin na tworzenie czegoś na Amigę. Żeby zrobić taką grę, potrzeba od dwóch do pięciu osób, którzy poświęcą przez około 8 miesięcy po 8h-12h dziennie (przynajmniej tak to wyglądało kiedyś przy dobrze jakościowych produktach). Programiści w tamtych czasach siedzieli przeważnie nie 8h 5dni w tygodniu, tylko dziennie od 8-15h i często w weekendy (tak jak nadal co niektórzy w komercyjnych firmach). Nadal można tworzyć dobrą jakościowo grę, jak znajdzie się naprawdę genialny zespół i będzie się poświęcał po godzinach (dużym ułatwieniem jest, jak ktoś wcześniej miał sporę doświadczenie np. z programowaniem na tej platformie i ma stare kawałki kodu albo grafikę do pomysłu, ale ile takich osób jest?).
Jak ktoś potrafi klepać taką fajną grę jak Super Frog, czy Gods, to zapewniam, że w korporacji dostanie sporo pieniędzy za 8h dziennie, 5 dni w tygodniu (bo cały czas jest na rynku pracy deficyt dobrych programistów). Dobry programista w PL zarabia grubo powyżej średniej krajowej (o ile nie jest naiwniakiem, chce pracować, nie boi się wyzwań i jak mieszka na zadupiu, to bierze pod uwagę przeprowadzkę do innego miasta).
--------------------------------
Wracając do meritum. Croudfunding nie likwiduje ryzyka z tworzeniem czegoś, tylko je zmniejsza. Warunkiem wypłaty pieniędzy jest stworzenie produktu. Nadal ekipa tworząca w naszym przypadku grę, musi zaryzykować pieniądze i czas, żeby coś stworzyć, lub jak się da, otrzymać pieniądze na produkcje, ale w razie niepowodzenia lub opóźnień (a opóźnienie w IT to standard) ponosić koszty lub nawet zwrócić całą kwotę. Taki Croudfounding jest odpowiedzią na zapotrzebowanie tłumu.

-> Można pominąć
Wiadomo, idealnie jest, kiedy mamy odłożone paręnaście tysięcy na koncie (dla bezpieczeństwa, żeby za parę miesięcy nie obudzić się z ręką w nocniku) i możemy zrezygnować z pracy na prawie rok, żeby hobbistycznie stworzyć grę na naszą platformę. Ale kto będzie mógł wrócić do poprzedniej pracy po prawie roku? W większości firm wyleci się na zbitą twarz :-p Ile osób z naszego forum, zna się na tworzeniu gier/oprogramowania i może sobie pozwolić na takie ryzyko (bo ja na pewno nie).
-----------------------------------------------------
Więc kibicuję chłopakom, którym się chce. Stwórzcie fajny i w miarę oryginalny pomysł, przemyślcie co jest realne i co dacie radę zrealizować, przygotujcie prezentację i wystawcie min. na Polak Potrafi a najlepiej na Kickstartera. Jeżeli się do tego przyłożycie, jestem pewien, że odzew z takiego Kikcstartera przejdzie Wasze oczekiwania. Jak tylko zrobi się szum, to można liczyć na sporo więcej niż 100 000pln. Mamy w naszych szeregach ludzi z branży gazet IT oni na pewno jak wystartujecie pomogą Wam z reklamom. Jest duże pole do popisu, tylko trzeba będzie się przyłożyć.
Trzymam kciuki!
[#58] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@flops, post #57

Cóż, czasy mamy takie a nie inne :)
Ja chyba zaliczam się do tej grupy "naiwniaków". Ogólnie pomimo, że mam dyplom, doświadczenie i sporo zdobytych nagród na rożnych polach, to nadal nie bardzo umiem "się sprzedać". Ma to często swoje opłakane konsekwencje, niestety. Taka dobra, dupa wołowa ze mnie ;) Ale nic to.
Ja też trzymam kciuki za twórców!
[#59] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@flops, post #57

Wiemy dlaczego nie powstają. Nie mamy zdolnych ludzi, którzy by się podjęli takiego przedsięwzięcia, gdyż praca zawodowa i życie nie pozwalają na znalezienie wymaganej liczby godzin na tworzenie czegoś na Amigę.


Ja patrzę na to tak: jeżeli ktoś nie jest w stanie znaleźć czasu na robienie czegoś na Amidze/dla Amigi, to znaczy że nie zależy mu aż tak bardzo. Można robić rok, dwa, pięć - nikt nikogo nie pogania. A dodatkowa motywacja pieniędzmi automatycznie konwertuje projekt z hobbystycznego na komercyjny. I ja nie mam nic przeciwko, bo chętnie kupię dobrą, nową grę na Amigę, ale na zasadzie jest produkt -> kupuję -> mam.

Zdaję sobie sprawę, że to dość czarno-białe, no ale co zrobie :)
[#60] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@AceMan, post #59

Nikt nam nie wmówi, że czarne jest czarne, a białe jest białe ;)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem