[#1] Hexmage960 - mój blog
Przeniesione
[#2] Re: Zapowiedzi nowych gier
Dzień dobry.

Zapraszam na swój blog, by zapoznać się z tym, nad czym pracuję. Wpis nr 1 z dnia wczorajszego jest już umieszczony.

Pracuję nad realizacją dużego marzenia, czyli grą strategiczną typu Dune 2. Przez najbliższy tydzień do końca września zamierzam co wieczór publikować postęp.

Na razie gra jest w fazie projektowania, ale pierwsze linijki kodu już postawiłem. Praca polega na tworzeniu dokumentu, w którym definiuję pojęcia potrzebne do stworzenia gry tego typu. Od razu definiuję je jako struktury lub funkcje w języku C.

Wszystko robię oczywiście na Amidze, a potem kopiuję na PC i redaguję wpis. Z pierwszego wpisu możecie się dowiedzieć o strukturze Mapy w grze strategicznej. Wprowadzam strukturę Pola i różne rodzaje Terenu. Rozpoczynam też temat wprowadzenia Budynków do gry. Wprowadzam Cechy poszczególnych typów Budynków.

Od października kontynuuję studia (powtarzam dwa przedmioty z drugiego roku), ale będę pracował dalej w odrobinę mniejszym wymiarze. Po prostu raport z postępu będzie wówczas robiony co kilka dni.

Czekam na Wasze ewentualne komentarze. Proszę wybaczyć mi, że robię to wszystko tak późno. Wcześniej się po prostu nie dało.

Dzisiaj zamierzam pracować nad zdefiniowaniem czasu w grze strategicznej. Będzie to potrzebne m.in. do opracowania postępu Budowy budynków.

Grafikę, jak również graficzny interfejs zostawiam na później. Logika gry jest na pierwszym planie do opracowania.

Trzymajcie kciuki.
[#3] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #2

Ja już trzymam kciuki! OK
Nawet jeśli nie wyjdzie Ci Diune2 tylko Bulderdash!

Miło z Twojej strony, że opisujesz metody i udostępniasz kod.
Jest tu kilku początkujących programistów, którzy chętnie się czegoś nauczą od Ciebie.
[#4] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Vato, post #3

Dziękuję.

Ja już sobie obmyśliłem to co dzisiaj mam napisać. Jednostka czasu w grze to będzie 1/50 sekundy i będzie dostępna tablica, gdzie każdy element odpowiada jednej jednostce czasu. W tablicy będą umieszczane informacje o zadaniach do wykonania w danej jednostce czasu.

Przykładowo jeśli postęp budowy budynku, który jest wznoszony w minutę ma być sprawdzany co sekundę, to w tej tablicy 50 elementów naprzód będzie umieszczona informacja, że należy sprawdzić postęp budowy.

Dzięki temu obliczenia będą rozłożone w czasie i procesor nie będzie musiał liczyć niepotrzebnych rzeczy co 1/50 sekundy, przez co będzie mniej obciążony.

W czasie rzeczywistym co 1/50 sekundy będzie oczywiście odbywać się animacja.

Ponieważ już to obmyśliłem, to być może uda mi się dzisiaj zaprojektować coś więcej.

Szczegóły dziś wieczorkiem.
[#5] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #4

ehhh Panie, jak Cię lubię tak brniesz...

kolejny temat sobie wziąłeś na klatę i to od razu jakiegoś RTS (nie znam Diune)

Za chwilę będziesz miał rozpoczętych 10 produkcji i żadnej nie skończonej ....

skończ Nurka - lepiej na tym wyjdziesz bo będziesz miał co pokazywać na RK :)
[#6] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Zapowiedzi nowych gier
[#7] Re: Zapowiedzi nowych gier

@misha, post #6

Temat dotyczy gier na Amigę a Ty tu z nierealnym endżinem wylatasz
[#8] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Vato, post #7

Niby tak, ale źródła naszej gierki leżą w produkcjach, które ogrywaliśmy na Amigach.
Poza tym jak tylko Epic zrobi port na Amigę NG, to obiecuję, że taką wersję też zrobimy
[#9] Re: Zapowiedzi nowych gier

@misha, post #6

Ślicznie to wygląda.
W przypadku mojego projektu oprawa wizualna jest na drugim planie. Najpierw chcę napisać cały silnik rozgrywki. Dopiero jak to będzie gotowe zapytam się grafików o pomoc.

Jeśli chodzi o samą strategię to chcę wnieść dużo świeżości do tematu RTSów. Grałem w nie bardzo namiętnie od Command & Conquer poczynając, na StarCraft 2 kończąc i zawsze mi czegoś brakowało. Piszę silnik od podstaw i chcę zawrzeć elementy, których nie uświadczyłem w żadnej dotąd poznanej przeze mnie grze strategicznej RTS.

Chcę przede wszystkim zrobić dobrego gracza komputerowego AI, który będzie grał na wiele różnych sposobów. Na drugim planie jest możliwość grania potyczek z komputerem na wybranej mapie. Na trzecim - możliwość modyfikowania wielu elementów gry. Oczywiście te rzeczy pojawią się dopiero na dalszym etapie prac. Najpierw trzeba zrobić mechanizm samej rozgrywki.

Ponieważ sama gra jest bardzo złożona obstawiam, że pierwsze grywalne wersje pojawią się za kilka miesięcy. Chciałbym, by gra była porządnie zrobiona. Na blogu tłumaczę nad czym pracowałem danego dnia, by przekonać ludzi, że praca idzie do przodu.

Ostatnia aktualizacja: 23.09.2016 13:41:09 przez Hexmage960
[#10] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #4

fajnie, ze Ci sie chce to opisywac, ja niestety albo stety wole przejsc do rzeczy i skonczyc gre zanim skonczy sie moj zapal :)
[#11] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #9

Zobacz ile juz projektow zaczynales i zostawiales po chwli.Nie szkodzi ci to cmentarzysko za plecami Ja bym popadl w przygnebienie na mysl,ze tyle zaczalem a nic nie dalem rady zrobic do konca. Lepiej dokoncz np. nurka a zobaczysz jak ci to dobrze zrobi.OK
[#12] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #9

Ponieważ sama gra jest bardzo złożona obstawiam, że pierwsze grywalne wersje pojawią się za kilka miesięcy. Chciałbym, by gra była porządnie zrobiona.


Bardzo dobre podejście. Najlepiej na początek wszystko uprościć i dopracować. Często gry powstają duże i niedopracowane - nadają się do kosza lub ich twórcom brakuje zapału, żeby je dokończyć. Bardzo często braki w dobrym designie są zasypywane featurkami. To błąd.

Gra nie musi być duża i skomplikowana, żeby była dobra. Nawet RTS. Tak jak pisałem 3mam kciuki



Ostatnia aktualizacja: 23.09.2016 14:15:39 przez misha
[#13] Re: Zapowiedzi nowych gier

@juen, post #10

Ale ja przechodzę od razu do rzeczy. Ten dokument, który widzisz na blogu powstał na Amidze i został tylko "ujęty" w znaczniki HTML. Pracuję nad konkretnymi rzeczami, bez których tak złożona gra nie mogłaby powstać. Co do zapału, to nie była kwestia braku zapału w przypadku moich projektów. Zawsze potrafiłem pracować nad czymś długo - nawet kilka lat nad jedną rzeczą (rozpracowanie gier Benefactor, Dune 2). Tak samo sądzę, że znam się na rzeczy i taką grę potrafię napisać.
[#14] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Aniol, post #11

Co do Nurka, to przecież to co przygotowałem było dość grywalne. I zrobiłem nawet kilka wersji silnika.
[#15] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #9

Nie kibicuje ;) ktos Cie oszukal
Takich gier nie da sie zrobic samemu w skonczonym czasie
Jak myslisz dlaczego studia wypuscily gry o ktorych mowisz w takiej formie? Mimo ze pracowalo na nie wiele ludzi

Jakos tego nie widze ze opisujac tablice z kolejnymi stanami budowy domku jestes w stanie przejsc plynnie do mechaniki calej gry i zrobienia dobrego ai

Gry robi sie calkiem inaczej - :) a gry rts tym bardzie i rzadza sie one swiimi prawami. Nie da sie tego zrobic tak jak sobie wymysliles ;)

Co do nurka - gry byly grywalne ale nie bylo finalnej wersji bo jej nie dokonczyles....
[#16] Re: Zapowiedzi nowych gier

@WojT_GL, post #15

Jest kilka klonów Dune 2 na PC, każdy napisany przez jedną osobę.

Jakos tego nie widze ze opisujac tablice z kolejnymi stanami budowy domku jestes w stanie przejsc plynnie do mechaniki calej gry i zrobienia dobrego ai

No to nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. Ta tablica służy do czegoś zupełnie innego. Zapraszam zatem do przeczytania wpisu w blogu, który zamierzam zamieścić dziś wieczorem.

Wiem, że AI mogę zrobić dopiero jak już cały mechanizm gry i system wydawania poleceń na polu bitwy będzie gotowy.

Chciałbym urozmaicić grę AI, żeby było po prostu więcej zabawy z gry z komputerem. A w stosunku do Dune 2 na pewno innowacją będzie zwyczajne poruszanie wieloma jednostkami na raz.

Nie chciałbym tutaj już odpowiadać na tego typu komentarze odnoszące się do mnie, żeby nie tracić czasu i skupić się na pracy. Proszę zatem na przyszłość o rzeczowe komentarze odnośnie wpisów w blogu. Dziękuję.
[#17] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #16

No i jest, obiecany dokument. Opisuję tam system wydarzeń, który chcę zastosować w grze.
[#18] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #17

Kolejna część, tym razem krótsza już jest na blogu tutaj. Od teraz nie będę już notyfikować tutaj, żeby nie spamować w wątku. Dam znać, jak będzie gotowe. Oczywiście jeśli ktoś jest zainteresowany progresem zapraszam na moją stronę.

W odcinku rozszerzam temat z wczoraj - czyli wprowadzam Polecenia na bazie Wydarzeń oraz coś jeszcze. System Poleceń umożliwia wydawanie rozkazów na polu bitwy, np. rozpoczynanie, wstrzymywanie i anulowania budowy. Stanowi przeźroczysty interfejs, który umożliwi również wprowadzenie gracza komputerowego AI.

Opisuję też wydarzenia, które zachodzą automatycznie w pewnych okolicznościach, np. "Budowa elektrowni jest zakończona".

Jutro podsumowanie tych 3 dni i uzupełnienie brakujących funkcji i struktur. Dopiero wówczas zabieram się za kolejny obszerny temat: jednostki w grze strategicznej.

Coś grywalnego można by w sumie zrobić już teraz, kiedy system Poleceń jest opracowany. Ale chyba się odrobinę z tym wstrzymam do czasu dodania jednostek.
[#19] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #18

Fajnie że ci się chce i że chcesz się pochwalić na PPA tym czego się nauczyłeś.
Ale może warto informować o wersjach SKOŃCZONYCH alfa twoich gier a nie o nowym sposobie przechowywania danych w tablicy :-]

Dobrze żebyś coś pokazał po tych kilku latach bo pomysłów miałeś dużo ciekawych jednak żaden projekt nie został zrealizowany do końca.
[#20] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #18

Kurcze, skończy ci się urlop i zaś będziemy czekać 3 lata, albo 33...
Ja bym w coś pograł.
[#21] Re: Zapowiedzi nowych gier

@HOŁDYS, post #19

W sumie rzecz biorąc, to można to porównać do sytuacji, gdy "nauczyciele" nauczyli, ale sami w kosmos nie polecieli. Tacy ludzie też są potrzebni. I dobrze że im się chce i mają zapał oraz lubią to co robią.
Ważne że kolega Robert cały czas działa. W sumie nie ma się co buntować, ponieważ w dzisiejszych czasach jest moda na jakisik tłity, fejkbóki, itd. W sumie informowanie na PPA niczym nie różni się od informowania na tamtych portalach. A przy okazji można się dużo dowiedzieć rzeczy, zanim rakieta poleci w kosmos.
[#22] Re: Zapowiedzi nowych gier

@HOŁDYS, post #19

Podstawowym problemem jaki napotkałem w mojej pracy, to kontynuowanie już raz zaczętego projektu. Zostało to w końcu przełamane, dzięki 2 miesiącom brania nowego lekarstwa. Ja rozumiem, że z Waszej perspektywy długo to trwało i w końcu chcielibyście mieć gotową grę.

Sami jednakże pisaliście nie raz, by pisać silnik bez grafiki, a teraz piszecie coś odwrotnego. Bądźcie konsekwentni.

W projekcie tego kalibru trzeba sporo się zastanowić. Dzięki temu gra może być naprawdę dobra. "Nie od razu Kraków zbudowano". Wyobraźcie sobie naprawdę dobrego RTSa na Amigę, na którą powstało tak mało gier tego typu.

Tak, wakacje mi się kończą, ale będę miał dość dużo wolnego czasu i kontynuować projekt będę. Tak jak wspominam system Poleceń już jest, mogę już robić interfejs, dorobić grafikę i wydawać jakieś grywalne demo, ale póki co jeszcze trochę brakuje, by gra była kompletna.

Po co wydawać rzecz niedokończoną i niedorobioną?

Jeśli nie interesuje Was proces tworzenia takiej gry, to szkoda - nie dla Was są te wpisy na blogu. Wpisy są w celach czysto informacyjnych. Chyba chcecie wiedzieć jak idzie postęp? Czy może mam zaszyć się na miesiąc, zrobić całą grę i wydać? Ale nie będziecie mieli wówczas wpływu na kształt gry. Zdecydujcie się.

Jeśli pozwolicie, ja będę pracował dalej w tym trybie i myślę, że niedługo będę zbierać owoce. Sami możecie się z wpisów w blogu przekonać się nad czym pracuję i co zostało już zrobione. To chyba dobrze?

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2016 09:49:37 przez Hexmage960
[#23] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #22

Zostało to w końcu przełamane, dzięki 2 miesiącom brania nowego lekarstwa.


Robert, taka jest kolej rzeczy. Lekarstwa się zawsze wymienia co jakiś czas, ponieważ jest kilka przyczyn. To już są sprawy związane z medycyną.

Najważniejsze jest jednak to, że się nie poddajesz. I też najważniejsze jest to, że tworzysz. A jeszcze większy ma sens to, że stworzysz coś, co będzie dobre dla ludzkości (etyka , planeta, uśmiech i szczęście wszystkich ludzi). Nie ma lekko na tym świecie. Grunt aby się nie poddawać i wiara w to, że dobrych ludzi jest więcej niż tych złych.

Jeżeli to co robisz jest zgodne z dekalogiem, to działaj całym sercem. Czas nie ma znaczenia.
[#24] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Andrzej Drozd, post #23

Panie, po prostu taki duży projekt nie pisze się z marszu. Trzeba projektować. I to zajmuje trochę czasu. Przyjdzie czas na zbieranie plonów. Bez pracy nie ma kołaczy. Szkoda, że tematyka gier strategicznych nie interesuje Was bardziej niż moja osoba. Zamiast w kółko pisać, że nie kończę projektów, skoro nie chcecie gadać o grach strategicznych, może po prostu po cichu kibicujcie.

Dzisiaj uzupełniam i podsumowuję to, czym zajmowałem się w ostatnie 3 dni. Czyli mówiąc ogólnie:
  • Mapa, teren i budynki
  • System wydarzeń i akcji, akcje okresowe (np. postęp budowy)
  • System poleceń

Trzeba to wszystko ładnie uporządkować i uzupełnić. Spodziewajcie się dłuższego wpisu dziś.

Powoli piszę kod na podstawie tego co opracowałem. Że też nudne moje opracowania? No cóż, na to nic nie poradzę. Piszę o konkretach, nie ubarwiam.

Kod nie może powstać od razu, bez pomyślunku, bo trzeba by go co rusz zmieniać.

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2016 11:27:43 przez Hexmage960
[#25] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #24

Spoko, no to działaj.
I jeszcze jedno, ja nie jestem żadnym "panem". Nazywam się Andrzej.
[#26] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #22

W przypadku gier video ich silnik to raptem mało istotny niuans. Bardzo ważne technologicznie podwaliny, które mają za zadanie scalić wizję atrystyczną i koncept. To one są najważniejsze.
[#27] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michalmarek77, post #26

Mam wizję artystyczną mojej gry, ale ja tu jestem od robienia kodu.

Stopień zaawansowania silnika jednak wpływa na całokształt gry. No chyba, że ktoś chce tylko skórkę na silnik StarCrafta, zamiast własnego podejścia do tematu RTSów. Tak jak pisałem, jestem fanem tych gier i sporo w nie grałem. Mam parę pomysłów, które chcę wprowadzić.

Uważam, że w grach RTS od dawna powiela się ten sam schemat. StarCraft 2 z jednej strony może być audio-wizualną ucztą z filmikami i dialogami, a z drugiej strony grą z nieciekawym schematem rozgrywki, powielonym w całości ze StarCrafta z 1998 roku, tylko przeniesionym w 3D.

Sporo osób jak widać to bawi i grają w nią on-line. Ja jednak stawiam na ciekawszy sposób rozgrywki, dobrego gracza komputerowego i więcej możliwości dostosowania parametrów rozgrywki do własnych potrzeb. Gra też w zamierzeniu ma być bardziej złożona (np. więcej możliwości modernizowania budynków).

Co ważne gry RTS on-line są z reguły w wielu sferach uproszczone i z tego powodu nudzą dosyć szybko. Kampania tylko jest z reguły ciekawsza.

Gra może być nawet 2D, a zadziwić ciekawymi rozwiązaniami i złożonością. Chciałbym, by moja gra docelowo taka była. Piszę własny silnik i chcę to wykorzystać.

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2016 13:11:49 przez Hexmage960
[#28] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #27

Ja jednak stawiam na ciekawszy sposób rozgrywki, dobrego gracza komputerowego i więcej możliwości dostosowania parametrów rozgrywki do własnych potrzeb. Gra też w zamierzeniu ma być bardziej złożona


Ahem...czy mi się wydaje czy próbujesz stwierdzić, iż zrobisz ciekawszego RTSa niż Blizzard, który dysponuje niemal nieograniczonymi zasobami (w przypadku tworzenia gier) finansowymi, artystycznymi i technologicznymi?
Sorry ale prędzej pieszo dojdziesz na Marsa...

(Żeby nie było - doceniam Twją pasję, którą realizujesz w ten czy inny sposób, wbrew przeciwnościom losu i problemów, z którymi się borykasz, aczkolwiek te zapowiedzi mają się nijak do tego, co stworzysz)
[#29] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michalmarek77, post #28

Napisałem, że chcę by moja gra nie miała wad dotychczas poznanych przeze mnie RTSów. A są to: zubożony model rozgrywki, mało opcji, powtarzalność, szablonowość gry komputera.

Uważam, że nawet najnowsze gry RTS mimo bardziej zaawansowanej grafiki, nadal powielają te wady.

Ja grałem w WarCrafta 3 naprawdę długo, i wiem sporo na temat tej gry. Wiem, co mi się w niej podoba i co mi się w niej nie podoba.

Żeby urozmaicić rozgrywkę chciałbym wprowadzić m.in. więcej możliwości prowadzenia badań i modernizacji, limitowaną amunicję, fortyfikowane bazy oraz gracza AI, który stosuje różne taktyki (defensywną, ofensywną itp.). Również opcje rozgrywki będą bardziej rozbudowane. Słowem chciałbym napisać RTSa moich marzeń.

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2016 14:02:50 przez Hexmage960
[#30] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #24

Nie o osobe mi chodzi a o podejscie
Najpierw powinien powstac scenariusz i mechanika gry w postaci opisu a potem dopiero kolejne kroki w postaci silnika gry a na samym koncu dopracowanie graficzne

U Ciebie za kazdym razem widze inne podejscie
Raz zaczynasz od grafiiki ktora cyzelujesz i opowiadasz jaka to gra powstanie potem pomysl umiera
Nastepnym razem zaczynasz posac silnik nie majac pojecia pod co piszeez

Teraz zabrales sie za rts do ktorego tworzysz jakis "mechanizm" opisu przy uzyciu tablic
To co opisales w pierwszym artykule niestety ma sie nijkak do silnika to prosta lista ktora nie ma nic wspolnego z silnikiem gry
Po prostu jak pojawi sie wiecej elementow na mapie gry to nie bedziesz nad nimi umial zapanowiac - po prostu braknie Ci pamieci ;)
Najpierw jednak powinienes wiedziec co piszesz a potem pisac

Poczytaj moze na poczatek kilka publikacji i ksiazek o tym jak gry projektowac i tworzyc
Potem zobacz na istniejace opracowania silnikow i algorytmow
Potem wymysl gre i scenariusz i zastanow sir ktory z gotowych silnikow wykorzystac....
Kolejny acz ostatni raz powiem ze zabierasz sie do tego od dupy strony.... ale to Twoj czas i Twoja robota - tylko nie pisz wszystkim jaka to super gra rts powstaje wlasnie jakiej na amidze nie bylo... bo za 2 miesiace bedzie powtorka z rozrywki i pojawi sie nowy watek o szachach ktore piszesz na amidze pod system, a aktualny rts wyladuje w koszu/szufladzie. A tak tylko zasmiecasz watek ktory ma byc o nowych grach realnie powstajacych

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2016 14:25:00 przez WojT_GL

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2016 14:26:29 przez WojT_GL
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem