[#301] Re: Zapowiedzi nowych gier

@vojo, post #300

Tak, mam przygotowaną grafikę 256 kolorów i rzeczywiście nie chcę redukować palety.

Później, po ukończeniu wersji A1200 będzie można wykorzystać to, że gra ładuje grafikę z zewnętrznych plików i zrobić odpowiednią skórkę 32 kolorową.
[#302] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #301

Powodzenia ! Moja uwaga jest taka, żebyś skupił się tylko na kodzie i olał grafikę. Nie zrobisz i tego i tego, a jeśli miałbyś już gotowy silnik, czego ci życzę, to znalezienie chętnego do narysowania grafiki nie będzie problemem. Tak samo z dzwiękiem i designem leveli. Jesteś koderem i bierz się za kod. Zamiast grafiki zrob placeholdery w formie dajmu na to kółek i kwadratów, skończ silnik i zrób jeden przykładowy level i to zaprezentuj jako preview. Gotowy kod wrzuć na githuba. I zaręczam ci, że chętni do zrobienia leveli i oprawy się znajdą, pod warunkiem, że TY zrobisz SILNIK :)

I tak jak napisali już inni wczesniej: nie kręćmy beki z kolegi. Z jakichś powodów jest dla niego ważne żeby ten kod pisać i dzielić się z nami postępami na wątku.
[#303] Re: Zapowiedzi nowych gier

@AmigaPL, post #290

Hex przynajmniej jest wyrazisty
Lepsze to niż być zwykłą szarą internetową masą
[#304] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #301

super! jestes wielki!
[#305] Re: Zapowiedzi nowych gier

@twardy, post #302

Udało mi się wczoraj pomyślnie wprowadzić do kodu i przetestować podwójne buforowanie za pomocą buforów ekranu (tzw. Screen Buffers), które wchodzą w skład funkcji intuition.library w systemie 3.0. Jest to całkiem fajny, szybki i wygodny mechanizm na wielokrotne buforowanie i w pełni wspomaga karty graficzne.

Ten mechanizm wspomaga karty graficzne, a równocześnie na Amidze AGA korzysta z Coppera, więc jest szybki.

Mam nadzieję, że spełni swoją rolę, kiedy wprowadzę również więcej animowanych obiektów. Wygląda na to, że tak.
[#306] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #305

super
czekamy na 1 demo!!!!!szeroki uśmiech
[#307] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #305

I jak postępy? dawno updatu nie było.
[#308] Re: Zapowiedzi nowych gier

@twardy, post #307

Jest animacja budowy budynku... i kolejny projekt nowej gry.
[#309] Re: Zapowiedzi nowych gier

@twardy, post #307

Zająłem się dokończeniem starego pomysłu prostej gry. Jestem w trakcie pisania edytora plansz i kompletowania materiałów do gry. Pierwsza wersja edytora jest działająca. Nie jest to nowa gra, pomysł jest stary, ale doczekał się realizacji.
[#310] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #309

(...) doczekał się realizacji.

Rzuć nieco światła, bo zrobiło się ciekawie.
[#311] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #308

@Recedent
naprawdę zbędny komentarz... tak jak ten Arti_ego z innego wątku o WB3.1.
to jest hobby a nie korpo!

@Hexmage
Rób swoje. ważne aby przynosiło fun.
[#312] Re: Zapowiedzi nowych gier

@retronav, post #311

ważne aby przynosiło fun.


Pisanie o wszystkim? To na pewno koledze przynosi fun
[#313] Re: Zapowiedzi nowych gier

@retronav, post #311

Hobby, nie hobby, ale był zakład o kakao i piwo. W tym momencie zostały spełnione warunki końcowe zakładu. Fun, nie fun, ale trzeba płacić.
[#314] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Umpal, post #310

Dobrze. Postępy publikuję w dziale prywatnym, gdzie zbieram materiały. Jeśli chcesz przyjrzeć się aktualnemu statusowi prac, możesz obejrzeć kod źródłowy Edytora plansz w repozytorium na GitHubie. Pierwsza wersja edytora jest gotowa.

Po prostu tą grę uda mi się przygotować na Retro Komp 2017. Diuny nie dałbym rady, bo jak się okazało wymaga pracy co najmniej kilkoro osób po kilka godzin dziennie. A ja jestem sam.

Nie zdradzę nic więcej. Dopiero jak będzie projekt ukończony.

@Cholok
Zakładu nie przegrałem, to nie jest nowy projekt, a Diuna 3 jest po prostu zawieszona.

Zaś w wątku na forum "mój blog" nie udzielam się do ukończenia projektów.

Mimo to, chętnie postawię piwo Drozdowi, jeśli je lubi. Może dorobi muzykę do moich produkcji.

Ostatnia aktualizacja: 28.02.2017 20:02:40 przez Hexmage960
[#315] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #314

"Zakładu nie przegrałem, to nie jest nowy projekt, a Diuna 3 jest po prostu zawieszona."
Czyli jak mam rozumieć nikt nie przegrał i jest remis? szeroki uśmiech
[#316] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Leon, post #315

Tak jest REMIS, wszystkie druzyny wygraly. gol


a teraz proponuje zaczac mecz od nowa, 2*45 dni szeroki uśmiech
[#317] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #305

Mam nadzieję, że spełni swoją rolę, kiedy wprowadzę również więcej animowanych obiektów


Wygląda na to, że tak


Czyli masz nadzieje a jednocześnie jesteś pewien, że zadziała... bez działającego proof of concept, OK.

@retronav
Zrozum, że ja się nie nabijam, że @hex sobie coś robi - niech se robi, tylko co rusz wymyśla sobie zupełnie nierealne założenia i składa równie nierealne obietnice, i to wszytko publicznie i na koniec (jak zwykle) rzuca to w cholerę i zajmuje się czymś innym. Gdyby zamiast tego stawiał sobie realne cele i zaplanował troszkę to, co zamierza zrobić, bez hurr-durr pijaru, to być może miałby już działające demo - może nie RTS-a ale chociaż klona Arkanoida.
[#318] Re: Zapowiedzi nowych gier

@_arti, post #317

No cóż.... może chociaż by tak kod na wolnej licencji zrobić ? Być może jak autor nie skończy to ktoś inny przejmie projekt...
[#319] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #314

Szkoda ,że się wycofałeś. Sporo już zrobiłeś, ja bym nie odpuszczał choćby gra miała powstać za 50 lat :)
[#320] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hubez, post #319

A ja bym dla tamtego projektu tez założył repo i pchnął to co jest, co by w razie czego kod nie poszedł w niepamięć, tylko czekał na swą chwilę.
[#321] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #320

Litosci panowie....
Dune 2 to jest projekt minimum dla 2-3 grafikow, ze 2 koderow, dzwiekowca i muzyka plus goscia, ktory zaprojektuje level'e, przy czym wszyscy powinni miec bardzo duze doswiadczenie i kupe czasu.
Szanse napisania takiej gry przez jedna osobe, mozna smialo podawac w czesciach promila
[#322] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #314

Parafrazując kabaret:
ROZUM MÓWI : "powinienem pisać kod Diuny 3, przecież był zakład, śmieli się ze mnie, itp...."
...ale...SILNA WOLA zwycięża!!!

Widzę, że kolega tradycyjnie "zajął się czymś innym"... szeroki uśmiech
Silna wola zawsze zwycięża!

Ostatnia aktualizacja: 01.03.2017 22:18:26 przez Motyl
[#323] Re: Zapowiedzi nowych gier

@_arti, post #317

Jest takie nawet powiedzenie - "siły na zamiary".

I tyle w temacie w sumie. Jeśli jednak, nie ma to miejsca, to publiczne egzaltacje _zawsze_ będą wywoływały... rozliczne reakcje.

Jeśli ktoś tego nie rozumie, to ja nie podejmuję się wyjaśnień.
[#324] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Motyl, post #322

Weź pod uwagę ze w tym przypadku rozum
Działa na krawędzi krainy OZ a światem realnym
[#325] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #314

Mimo to, chętnie postawię piwo Drozdowi, jeśli je lubi.


Nie trzeba.


Może dorobi muzykę do moich produkcji.


Dorobię.
[#326] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Blendor, post #324

Pokaż mi swoje programy, gry i ogólnie twórczość na Amidze, a powiem ci kim jesteś.OK
Natomiast Robert jednak coś robi i ma na koncie klika zrealizowanych projektów.
[#327] Re: Zapowiedzi nowych gier

@_arti, post #317

@_arti
no nabijanie się było by dopiero słabe.
co do jego planów/zamiarów - to też IMO jego sprawa. śledźmy postępy i nie komentujmy w zgryźliwy sposób bo to Hexmage'owi nie pomoże. Nie rozliczajmy go bo to właśnie wyglada jak korporacja a ma być hobby, o czym pisałem w innym wątku ;)
Peace!
[#328] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Andrzej Drozd, post #326

No to zobacz ile Robert już zaczął i nie skończył, jak już zobaczysz to powiedz kim on jest :)
[#329] Re: Zapowiedzi nowych gier

@agrajek, post #328

To nie jest do końca tak, że ja zacząłem projekt. Recedent wprowadził trochę w błąd, i musiałem się tłumaczyć. A jak wiadomo, rzadko daje mi się dojść do słowa, teraz było lepiej.

Po prostu w dziale prywatnym założyłem watek o nazwie "Materiały do gry", gdzie zapragnąłem wrzucać luźno materiały, które przygotowuję na bieżąco. Zacząłem od wrzucenia paru grafik. Nie robiłem zapowiedzi gry, ani nie rozpoczynałem nowego projektu.

Dopiero podczas rozmowy zasugerowano mi, że RTS to praca dla kilku osób po kilka godzin dziennie.

Zarzucono mi, że nie mam pomysłu na gry, które tworzę. Zgodziłem się z tym.

Wówczas przypomniałem stary pomysł na grę - komandos chodzi po korytarzach, zbiera i używa przedmiotów i eksterminuje przeciwników. Po wymianie zdań zdecydowałem się na wstrzymanie prac nad RTS i zrealizowanie tego starego pomysłu.

W tej chwili poważnie podchodzę do ukończenia tego małego projektu. Na RTS przyjdzie jeszcze czas. Najpierw chciałbym zrobić małą grę na Retro Komp i w przypadku tego projektu mogę liczyć na pomoc niezawodnych kolegów.

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2017 10:28:41 przez Hexmage960
[#330] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #329


Dopiero podczas rozmowy zasugerowano mi, że RTS to praca dla kilku osób po kilka godzin dziennie.


link

:)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem