[#331] Re: Zapowiedzi nowych gier

@WojT_GL, post #330

No widzisz, jestem teraz mądrzejszy.
[#332] Re: Zapowiedzi nowych gier

@retronav, post #327

Nie rozliczajmy go bo to właśnie wyglada jak korporacja a ma być hobby, o czym pisałem w innym wątku ;)
Peace!


bardzo trafna wypowiedz pozwólmy mu aby sam do tego doszedł że źle robi publikując "luźne projekty" i zakładajac sobie niemożliwy deadline

Weź przykład z innych autorów projektów - robią sobie coś w domowym zaciszu a jak już naprawdę maja w 80-90% działajacy projekt - delikatnie gdzieś tam publikuja.

zrobiłeś klona robbo (co prawda w 16 kolorach ale wymaga AGA :D) ale udało się doprowadzić do końca bez szumu na forum...

Robisz coś na ukochanej platformie super tak trzymaj OK
powodzenia !
[#333] Re: Zapowiedzi nowych gier

@HOŁDYS, post #332

Nikt go nie rozlicza.
Raczej chodzi o to, że userów forum napala na coś fajnego a potem okazuje się,
że kolejny raz traciliśmy czas na czytanie tego wszystkiego... a czas bywa ograniczony.

Szkoda chłopa że nie może niczego dokończyć.
Ja cały czas trzymam kciuki że coś się uda, ale nie chcę już o tym czytać bo nadzieja zanikła.
[#334] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Vato, post #333

Ja wziąłem poprawkę na niego taką, że pisanie o projektach to część terapii.
Jeżeli ma stałą rentę to jest szansa że po studiach coś faktycznie zrobi bo będzie miał wtedy większą wiedzę i więcej czasu. Póki co nie egzaltuję się kolejnymi projektami. Traktuję je jako chwalenie się z własnych postępów w nauce.
[#335] Re: Zapowiedzi nowych gier

@adam_mierzwa, post #334

Jeszcze niedługo dojdzie dochód podstawowy, więc będzie pełen orgazm tutaj w finansowaniu takich projektów z budżetu państwa
[#336] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Andrzej Drozd, post #326

"Pokaż mi swoje programy, gry i ogólnie twórczość na Amidze, a powiem ci kim jesteś."

bez pokazywania mozna to powiedziec panie wrozbita Andrzej z TVN'u
[#337] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #336

Czyli co możemy powiedzieć dobrego o koledze Blendorze? :)
[#338] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Andrzej Drozd, post #337

Jako że dyskusja dotyczy zapowiedzi nowych gier i nie kończenie ich, to zastanawiam się co wg ciebie ma piernik do wiatraka
[#339] Re: Zapowiedzi nowych gier

@agrajek, post #338

To, że zapowiedzi nie muszą się okazać finalnym produktem. Chyba że założymy temat "Gry ukończone, gotowe do kupienia/ściągnięcia.
[#340] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Andrzej Drozd, post #339

To może w drugą stronę - założymy temat "Gry które zacznę robić ale ich nie skończę"....
[#341] Re: Zapowiedzi nowych gier

@agrajek, post #340

[#342] Re: Zapowiedzi nowych gier

@agrajek, post #340

No, ja i ty możemy zaczynać nawet kilka gier w takim przyszłym temacie, ale nawet nie umiemy używać Backbone. Nie mamy pomysłu na grę, ani nawet zaparcia i cierpliwości, bo jesteśmy trollami, którzy mają tylko cierpliwość do klepania pierdółek na forum.OK

Robert natomiast ma prawdziwą wiedzę programistyczną i kiedyś na pewno ukończy swoją kolejną grę. Choćby np. jakąś prostą platformówkę lub planszówkę na konkurs.
[#343] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Andrzej Drozd, post #342

Mów za siebie, dzięki.
[#344] Re: Zapowiedzi nowych gier

@agrajek, post #343

O, piszesz jakąś grę? To czemu jej nie zapowiesz? W końcu wątek odpowiedni...
[#345] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #301

Robert a co z tą grą? Masz może do niej zrobiony silnik?
[#346] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #344

Ja - przykładowo - nie piszę gry.

A przyjajmniej, nie podchodze do tego tak aż pryncypialnie
[#347] Re: Zapowiedzi nowych gier

@DiskDoctor, post #346

"Ja - przykładowo - nie piszę gry."

a wiec zdecydowanie nalezysz do tych nielicznych pomysł
[#348] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #347

Oczywiście zawsze, mógłbym napisać, że "planuję, piszę powoli" (co jest prawdą!!).

Ale nie chcę robić komedii.
[#349] Re: Zapowiedzi nowych gier

@DiskDoctor, post #348

Najlepszy jest gx. Znany koder spod Moskwy. On już chyba 10 lat pisze Franco 2 w asemblerze. Gra miała zacząć się w ZUSie, w której miało się ładować z dyńki, laćka i...w stare mohery.
[#350] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Andrzej Drozd, post #349

Może mu się odechciało po kolejnym niesłusznym zbanowaniu A szkoda.
[#351] Re: Zapowiedzi nowych gier

@agrajek, post #350

Wrzucam postępy wraz z kodem źródłowym.

Proszę nie czepiać się kolejności, jaką obrałem. Chciałem uzyskać konkretny efekt i mi się to udało.

To są jeszcze ledwo przymiarki i obrazują jak mi idzie z pisaniem kodu. Do tego kod nie jest zoptymalizowany, czy specjalnie elegancki. Wielopłaszczyznowy projekt, jakim to niewątpliwie jest wymaga wiele pracy metodą prób i błędów. Kodu nie napiszę z dnia na dzień, to są miesiące pracy, ale nabieram wprawy.

Program znajduje się w katalogu Code. Należy do niego wejść i uruchomić program.

Wychodzimy klawiszem Esc, wymagany system w wersji 3.0, AGA i datatypy.

Bardzo proszę tylko o konstruktywną krytykę. Żadnych ataków personalnych.

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2017 00:02:26 przez Hexmage960
[#352] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #351

Oby tak dalej OK
[#353] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hubez, post #352

@Hubez
Dziękuję! Będę się starał, by praca szła do przodu.

Dla osób, które nie mogą obejrzeć, bo nie mają Amigi lub emulatora oto co pojawia się w tej demonstracji na ekranie monitora. Przyciski można wcisnąć, zaś kolor obwódki wokół małego obrazka przedstawiającego elektrownię wiatrową to ściemnia się, to rozjaśnia. Innymi słowy wszystko działa jak w pecetowej wersji gry.

Niby mało, ale już mamy obsługę czytania i wyświetlania obrazków oraz obsługę przycisków. Mamy też efekt "fade" dla danej barwy.

[#354] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #353

No to może od razu czas na muzykę? Podaj jakiś kawałek na wzór. W jakim formacie? MOD czy sampel (np. 8 bit, 11 kHz)?
[#355] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Andrzej Drozd, post #354

Myślę, że MOD jest OK. Jakaś atmosfera wojny by się przydała. Tak naprawdę to pozostawiam to Twojej wenie i wyobraźni. Na AmigaRemix jest taki utwór, ale on raczej nie pasuje.

Jak się zepnę to uda mi się to pociągnąć dalej. Wszystko zależy od samopoczucia.

Obecny kod wymaga porządków. Kod obsługi przycisków wymaga uporządkowania, jak i kod ładowania grafiki.

EDIT: Mam pytanie do organizatorów RetroKomp. Czy taka gra, z użytą obcą grafiką, kwalifikuje się do konkursu? Proszę o odpowiedź, jeśli ktoś z szanownych organizatorów to czyta.

EDIT 2: Proszę sprawdzić to demko na MorphOS/AmigaOS 4. Powinno zadziałać, bo korzysta tylko z systemu. Jestem ciekawy.

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2017 06:19:07 przez Hexmage960
[#356] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #351

I bardzo fajnie! Do pełni szczęścia brakuje repozytorium z kodem. I nie martw się o bałagan w kodzie, i tak tam nikt poza pojedynczymi delikwentami nie będzie zaglądał. ;)
[#357] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #356

Uporządkowałem kod obsługi przycisków. Raz, że używam już stałych symbolicznych zamiast liczb, dwa że wprowadziłem elastyczny sposób dodawania i sprawdzania guzików:

resetButtons(); /* Resetuje aktywne guziki */
addButton( BUILD_THIS ); /* Dodaje guzik do aktywnych */
addButton( RESUME_GAME );

A w pętli sprawdzania przycisków:

switch( CheckButton( mx, my ) ) {
case BUILD_THIS:
...
}

Obecnie guziki nie są sortowane względem położenia (celem przyśpieszenia wyszukiwań), ale API to umożliwia.
[#358] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #357

dzięki za udostępnienie kodu, sam przymierzam się do napisania jakiejś gierki i widzę że nie będę musiał szukać przykładów :) bo wiele się zebrało w jednym miejscu. OK
[#359] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #357

mi się sprawdza nazywanie takich stałych w sposób:
NAZWAPLIKU_RODZAJ_WARTOSC

przy okazji implikuje tematyczne segregowanie rzeczy na pliki. Polecam. ;)
[#360] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #355

EDIT 2: Proszę sprawdzić to demko na MorphOS/AmigaOS 4. Powinno zadziałać, bo korzysta tylko z systemu. Jestem ciekawy.


Pod MorphOS-em działa. Trzeba mieć ustawiony w Preference Monitors tryb 320x256 8bit. Przyciski, fade obwódki i esc działa jak należy. Aczkolwiek paleta kolorów szwankuje, tzn. wygląda jak ikony MagicWB w AmigaOS bez MagicWB w startup-sequence.

Ps. Ciekawe dlaczego z tą paletą tak się dzieje.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem