Tak, użyję kwadracików z podpisami, albo może bardzo ładnej grafiki z niewydanej gry
Hard Vacuum, która została udostępniona i jest w formacie IFF. Co do terminu - zobaczymy, w każdym razie chciałem być fair i jeśli już przesuwać, to z wyprzedzeniem.
Teraz coś, co mam nadzieję Was zaciekawi. Otóż projektuję interfejs użytkownika do Fortecy i do specyfikacji wymagań użyłem narzędzia zwanego Przypadkami Użycia (ang. Use Cases). Przypadki użycia opisują relacje system - użytkownik i są używane w projektowaniu systemów właśnie do specyfikacji wymagań.
Oto jak przedstawia się obecnie ten dokument. Proszę zauważyć, że w Use Cases nie ma żadnych informacji technicznych, tylko rzeczy zrozumiałe dla klienta. Pragnę zaczerpnąć Waszej opinii na temat wymagań stawianych przed interfejsem. Przeczytajcie dokładnie i napiszcie czy coś chcielibyście dodać, bądź zmodyfikować.
Podam przykład: obecnie polecenia wydawane budynkom są układane w kolejce (szkolenie jednostek, reperacja itp.) i jest możliwość opróżnienia tej kolejki. Czy to rozwiązanie jest dobre? Czy chcielibyście też kolejkę poleceń dla jednostek? Ten dokument chciałbym dopracować razem z Wami - odbiorcami gry, żeby interfejs zadowolił graczy.
----
Dokument zawiera specyfikację wymagań stawianych przed interfejsem gracza w postaci przypadków użycia (ang. Use Cases).
UC 1. Przesunięcie okna podglądu mapy
Aktorzy: Gracz, Wskaźnik myszy, Okno podglądu mapy
Scenariusz:
1. Gracz przesuwa wskaźnik myszy do krańca ekranu lub naciska klawisze kursora
2. Wskaźnik myszy przybiera kształt strzałki
3. Mapa się przesuwa w oknie podglądu w wybranym kierunku
4. Gracz oddala wksaźnik mysz od krańca ekranu lub zwalnia klawisze kursora
5. Wskaźnik myszy przybiera zwyczajny wygląd
6. Mapa zatrzymuje się w oknie podglądu
Rozszerzenie:
3.A. Mapa została przesunięta maksymalnie w danym kierunku
3.A.1. Mapa zatrzymuje się w oknie podglądu
UC 2. Wyberanie obiektów na mapie
Aktorzy: Gracz, Obiekty na mapie
Scenariusz:
1. Gracz wybiera wskaźnikiem myszy obiekty na mapie
2. Obiekty zostają zaznaczone
3. W panelu dowodzenia wyświetla się informacja o zaznaczonych obiektach
oraz dostępne polecenia
UC 3. Wydanie polecenia ruchu jednostkom na mapie
Aktorzy: Gracz, Jednostki
Scenariusz:
1. Gracz wybiera jednostki
2. Gracz wybiera polecenie ruchu
3. Gracz wybiera miejsce docelowe dla ruchu
4. Jednostki otrzymują polecenie ruchu
5. Jednostki wykonują polecenie ruchu
6. Po dotarciu do celu jednostki informują, że wykonały polecenie ruchu
7. Jednostki są gotowe na wykonywanie kolejnych rozkazów
Rozszerzenie:
5.A. Jednostki już wykonują jakieś polecenie
5.A.1. Jednostki informują, że są zajęte
6.A. Polecenie ruchu okazało się niewykonalne
6.A.1. Jednostki informują, że polecenie ruchu nie zostało wykonane
6.A.2. Jednostki powracają do poprzedniego stanu
UC 4. Wydanie polecenia ataku jednostkom
Aktorzy: Gracz, Jednostki
Scenariusz:
1. Gracz wydaje polecenie ataku jednostkom, tak jak ruchu w UC 2.
2. Jednostki zaczynają atak
3. Jednostki informują, że zniszczyły cel
4. Jednostki są gotowe na wykonywanie kolejnych rozkazów
UC 5. Wydanie polecenia stopu jednostkom na mapie
Aktorzy: Gracz, Jednostki
Scenariusz:
1. Gracz wydaje polecenie stopu jednostkom
2. Jednostki zatrzymują się i anulują rozkaz
3. Jednostki są gotowe na wykonywanie kolejnych rozkazów
UC 6. Wydanie polecenia budynkowi
Aktorzy: Gracz, Budynek
Scenariusz:
1. Gracz wydaje polecenie budynkowi
2. Budynek otrzymuje polecenie
3. Budynek dodaje polecenie do kolejki poleceń do wykonania
4. Budynek wykonuje polecenie, jak nadejdzie jego kolej
5. Budynek informuje o wykonaniu polecenia
6. Budynek jest gotowy na wykonanie kolejnego polecenia
Rozszerzenia:
3.A. Kolejka poleceń jest pełna
3.A.1. Budynek informuje, że kolejka poleceń jest pełna
4.A. Polecenie okazało się niewykonalne
4.A.1. Budynek informuje o tym
4.A.2. Budynek przechodzi do następnego rozkazu (jeśli jest)
UC 7. Wybieranie opcji rozgrywki
Aktorzy: Gracz, Lista opcji
Scenariusz:
1. Gracz wchodzi do menu opcji
2. Lista opcji wyświetla się na ekranie
3. Gracz wybiera opcje
4. Gracz wychodzi z menu opcji
5. Zmiana opcji zostaje odzwierciedlona w grze