[#91] Re: Zapowiedzi nowych gier

@rePeter, post #90

wspierać tych, których stworzą


To nie kalambur, to synonim 500+ :D Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać.

Robert skończył też edytor poziomów do Benefactora, z tego co pamiętam. Co prawda miał wtedy nick Minniat, Minimat, Klub_Amigi_RNS czy jeszcze inny, ale fakt pozostaje faktem.
[#92] Re: Zapowiedzi nowych gier

@rePeter, post #90

Słowny kalambur?


Taa, taka mała różnica, a jaka wielka.

Hexmage, wtedy Hextreme, skończył edytor icon.


Postanowiłem ruszyć majestatyczny tyłek i poszukać, to był edytor poziomów do gry Benefactor (nie jestem pewien, czy można go gdzieś znaleźć jeszcze, linki z ppa nie działają). To było w czasach Minniata, kiedy Robert miał jeszcze ochotę dociągać swoje projekty do używalnego etapu, szkoda, że tylko jeden z wielu.

Kiedyś się może okazać, że Robert zasypie nas swoimi ukończonymi projektami, bo ich ukończenie zbiegnie się w tym samym czasie
[#93] Re: Zapowiedzi nowych gier

@sanjyuubi, post #92

Był edytor poziomów i był edytor ikon (pod OS4, bounty zdaje się było na ten cel - i chyba nawet SAM440 mu wypożyczyli do tego celu).
[#94] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #93

http://os4depot.net/index.php?function=showfile&file=graphics/iconedit/32biticoned.lha
[#95] Re: Zapowiedzi nowych gier

@sanjyuubi, post #89

No, wreszcie jakieś kulturalne wypowiedzi. Dziękuję Ci Sanjyuubi za rozpoczęcie kulturalnej rozmowy.

Wczoraj pisałem plik w formie AmigaGuide opisujący plan ramowy mojej pracy oraz opracowałem pierwszy plik z kodem źródłowym obejmujący wydarzenia.

Dziś postanowiłem zamieścić dokument w internecie w postaci HTML. Do tego celu stworzyłem fajny, przejrzysty interfejs i teraz łatwiej będzie się dało przemieszczać po artykułach. Nowe wpisy na blogu będą teraz uzupełniały tą bazę. Starsze wpisy są dostępne tam gdzie były.

Plan został dużo bardziej szczegółowo opisany. Generalnie objąłem prawie cały plan pracy programisty. Pisząc go opierałem się na tym tygodniu doświadczenia, uporządkowałem wiele kwestii i sprecyzowałem kilka niedopowiedzeń.

Plan składa się z 3 dużych punktów, z których realizuję punkt pierwszy. Punkt pierwszy wystarczy do zrealizowania grywalnego preview, ale dopiero punkt drugi i trzeci da pełną grę (oczywiście po dodaniu grafiki).

Zapraszam do zapoznania się z planem ramowym. Ta strona będzie udostępniać linki do pozostałych artykułów, które będą się pojawiać.

Roboczy tytuł mojego RTSa, jak możecie przeczytać to "Forteca". Pierwsze preview postaram się zrobić w miarę szybko, wszystko zależy od tego w jakim tempie będę wprowadzać kolejne elementy.
[#96] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #95

Wszystko pięknie ale brakuje terminów przy tych punktach (planowanie projektu w czasie)
[#97] Re: Zapowiedzi nowych gier

@AmigaPL, post #96

Słuszna uwaga. Obecnie sam pracuję nad projektem, a od wtorku zaczynam zajęcia na uczelni, więc będę pracować w trochę mniejszym wymiarze i nie chcę dawać jeszcze jakichś konkretnych terminów. Załóżmy może wstępnie, że mam miesiąc na preview?
[#98] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #97

Załóż sobie taki deadline który nie bedzie kolidował z uczelnia i życiem prywatnym
+ 10 %. Fajnie mieć rękę na pulsie aby projekt szedł jak burza aby znowu nikt ci nie zarzucił że nic nie zrobiłeś.

Terminy dobra rzecz ...gorzej z ich dotrzymywaniem
[#99] Re: Zapowiedzi nowych gier

@AmigaPL, post #98

Miesiąc czasu to właśnie idealny termin na napisanie preview nie kolidujący z życiem prywatnym i uczelnią i dający 10% zapasu.

Przez ten tydzień sporo rzeczy sobie przemyślałem (no i opierałem się na pewnym doświadczeniu), czego efektem ten plan. Będę go realizował, myślę że dam radę w miesiąc przygotować preview, które będzie obejmowało sterowanie jednostkami i budynkami na polu bitwy + jakaś szczątkowa grafika.

Swoją drogą terminy dobra rzecz, bo gonią. Przyda mi się mały nacisk. W razie czego preview będzie obejmowało mniej elementów, ważne by było.
[#100] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #99

Z doswiadczenia to raczej pomnozylbym termin razy 4 a nie dodawal marne 10% Bez sporego zaplecza w danej dziedzinie (tu pisanie RTS) takie schody wychodza,ze az sie czlowiek czesto sam zastanawia jak mogl zakladac, ze bedzie szybciej.Nie zniechecam ale radze OK
[#101] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #91

Była jeszcze gra Astro Blox.
[#102] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #2

Myślę, że nawet jeśli znowu nic ci z tego nie wyjdzie, to przynajmniej przykłady, które zamieszczasz zawsze mają jakąś wartość edukacyjną, a wiec tym razem nie będzie to bezcelowe działanie w przypadku fiaska.
[#103] Re: Zapowiedzi nowych gier

@sanjyuubi, post #102

Może potrzebne jest bounty?pomysł
[#104] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Aniol, post #100

Spoko, celuję by w ciągu miesiąca przygotować preview "Fortecy", które zobrazuje ile udało mi się elementów opracować.

Dzisiaj pracowałem dalej nad czymś co można nazwać "szczegółowym opisem klas i ich własności". Chciałem zrobić już plan szczegółowy, w którym zawarłbym czynności, którymi mógłbym bezpośrednio się zająć, jednak wyszedł póki co opis, ale za to bardzo szczegółowy.

Sporo rzeczy już jest naszkicowanych, więc przejście do programowania właściwego programu będzie coraz płynniejsze mimo, że elementów do opracowania jest naprawdę dużo. Będę wszystko robił równomiernie.

Dzisiaj również (czego nie ma na blogu) opracowałem dokładnie sposób pracy modułu graficznego. Otóż jednostki będą informowały go jeśli są widoczne i zmieniły swój status, który należy odzwierciedlić na ekranie. Poza tym moduł graficzny będzie zbierał informacje w postaci kolejki operacji rysujących. Jest to bardzo ważna sprawa i cieszę się, że udało mi się to dopracować do końca.

Zapraszam do zapoznania się z dokumentem.

Ostatnia aktualizacja: 30.09.2016 01:06:09 przez Hexmage960
[#105] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #104

Ciekawe podejście do tworzenia, z papieru do faktycznego kodu. Ostatnio mi w korpie w projekcie R&D próbowali udowodnić, że to właśnie tak powinno oprogramowanie powstawać (a i tak się tego nie trzymali). Tyle że moim skromnym zdaniem:
- nie wszystko przewidzisz, a właściwie g... przewidzisz, jak robisz coś po raz pierwszy,
- szybciej widać efekty pisząc konkretną rzecz, wyciągając wnioski z implementacji i ewentualnie wymyślając lepsze rozwiązanie.

W moich hobbystycznych projektach wolę stosować programowanie ekstremalne, bo szybciej widać efekty początkowe, tyle że potem dalszy rozwój trochę z zewnątrz zalatuje staniem w miejscu, bo mając mniej-więcej gotową funkcjonalność przepisujesz ją na różne sposoby szukając lepszego rozwiązania, a użytkownik tak naprawdę nie widzi żadnej zmiany. Chyba te wielokrotne rewrite'y najbardziej bolą, ale można ten ból ograniczyć sprytnie sobie dzieląc rozwój na wynikające z siebie małe kroki, np.: wyświetlanie czegokolwiek, wyświetlanie mapy, wyświetlanie HUDa, interakcja z HUDem, rysowanie bobów, itd. No i jest jeszcze pułapka związana z niekończącym się rewritem danej sekcji, stąd warto sobie narzucić termin i po jego upływie ostatnie dobre rozwiązanie zostaje i tyle.

Tak czy inaczej trzymam kciuki za Twoją produkcję i niech Cię wszystko broni żeby teraz zmieniać metodologię pod wpływem mojego posta. ;) Może się wyrobisz szybciej niż ja z moim krapem, bo w sumie teraz mnie codzienność dopadła.

Ostatnia aktualizacja: 30.09.2016 07:06:52 przez teh_KaiN
[#106] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #104

Przeraża mnie jedna rzecz (i mówię to jako osoba, która od ponad 15 lat robi różne projekty i zrobiła ich co najmniej setkę... i większość ukończyła ). W każdym poście, planując coś, obierasz najbardziej optymistyczny wariant (czy to czasowy czy organizacyjny) a to tak nie działa
Potraktuj to jako dobrą radę - wszystko, co planujesz pomnóż razy trzy i dodaj tydzień na poślizg. OK
[#107] Re: Zapowiedzi nowych gier

@_arti, post #106

Faktem jest, że pewne sprawy organizacyjne mi jeszcze nie wychodzą tak, jak sobie zakładałem, plan ramowy i szczegółowy ma na celu właśnie naprawę tego. Po tylu napoczętych projektach wreszcie wyjście na prostą wiąże się z pewną dezorientacją. Z dnia na dzień jest jednak coraz lepiej i się przyzwyczajam.

Jeśli chodzi o czas, to miesiąc czasu na preview już sobie narzuciłem, ale jeśli chcesz, to - opierając się na Twoim doświadczeniu - mogą to być dwa miesiące. Widzę, że nikt nie będzie miał nic naprzeciwko. Z mojej perspektywy i tak publikuję raport na blogu prawie codziennie, więc po pierwsze, wywiązuję się z zadania, a po drugie wiem w jakim tempie mi to idzie.

@Teh_Kain

No widzisz, a ja lubię dokumentować. Staram się w tym projekcie uniknąć sytuacji ciągłego przepisywania kodu. Dlatego wszystko tak dokładnie opisuję. Przez to projektowanie trwa dłużej, efektów nie widać od razu, ale jakość ostatecznego efektu powinna być dużo większa.

Ostatnia aktualizacja: 30.09.2016 09:11:33 przez Hexmage960
[#108] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #107

Jak pod koniec stycznia/początku lutego pokażesz jakieś działająceo preview, to będzie naprawdę dobry timing OK
[#109] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #107

Teh_Kain ma niestety 100% racji.Ale w sumie to nie wazne,czy zaczniesz od doca czy tez na zywiol.Jednego musisz miec swiadomosc.Cierpliwosc slonia i upor osla to absolutnie wymagane cechy w tej zabawie.Cos nie idzie to miesiac,dwa ,rok masterujesz.Jak to mawial Szwejk " Az zbozne dzielo sie powiedzie"OK
[#110] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Aniol, post #109

Teh Kain może mieć 100% racji, gdyż programuje zawodowo na pewno dłużej niż ja. Projektując ten projekt mam na względzie zakończenie, lecz chcę by wszystko było dopięte na ostatni guzik zanim przystąpię do implementacji kodu. Tak się złożyło, że dzisiaj zacząłem już, zgodnie z planem, definiować klasy w języku C i to będzie zamieszczone na moim blogu.

Ja miałem na inżynierii oprogramowania temat programowania ekstremalnego, ale szczerze mówiąc nie przypadło mi ono do gustu, właśnie ze względu na zasadę "lepiej kod, niż dokumentacja". W tym projekcie tej wielkości i stopnia skomplikowania dokumentowanie jest dodatkowo utrudnione. Ale pisząc je najpierw wiem, że efekt końcowy spełni wszystkie stawiane przed nim moje wymagania. Nie chcę by powstał kiepski produkt oraz nie chcę by podczas pisania okazało się, że trzeba przeprojektowywać. Trwa to odrobinę dłużej, ale się opłaca.

Pozwolicie zatem, że będę trzymał się tego, jakby nie spojrzeć, rzetelnego stylu. Dzięki tej dokumentacji projekt też na pewno będzie miał solidne podstawy do późniejszego rozwoju i za miesiąc będę pamiętał dokładnie jak to wszystko działa i co się z czym wiąże.
[#111] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #110

Teh Kain może mieć 100% racji, gdyż programuje zawodowo na pewno dłużej niż ja.

Ze stanu dzisiejszego 2 miesiące jeśli nie liczyć webdevu. ;d I obym nie za prędko do tego wrócił, bo nie mogłem potem patrzeć na komputer i kod.

Rób swoje, ja Ci kibicuję. Tych co Ci tu dziamolą olej i zamknij im papy gotowym previewem, kiedykolwiek by miał się pojawić.

I tak, może być tak, że jeśli sobie za dużo na garb wziąłeś to będzie rzeźby na rok lub dwa. Mam tak samo ze swoim engine'o-biblioteko-czymkolwiek nad czym cały czas pracuję. No ale chyba nas tu czas nie goni, nie? ;)

Ostatnia aktualizacja: 30.09.2016 20:36:33 przez teh_KaiN
[#112] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #111

Dzisiaj opracowałem klasy Pole, CechyTerenu, Mapa, NowaMapa oraz wstępnie Budynek i CechyBudynku, łącznie z ich strukturą zapisaną w języku C.

Teraz dobrą godzinkę pracowałem nad formą strony, tak żeby mi było wygodnie umieszczać artykuły. Wszystkie artykuły opierają się na tym samym szablonie. Efekt cieszy oko (bloczek po prawej stronie jest do zagospodarowania, na razie robi z niego użytek tylko jeden artykuł).

Praca nad formą strony jest już ukończona i nie muszę się tym już martwić. Skupiam się nad głównym zadaniem.

Opis wspomnianych klas z modułu logicznego zawiera się w tym artykule. Zapraszam do przeczytania.

Projekt na pewno wyszedł poza początkowe stadium.

Ostatnia aktualizacja: 30.09.2016 22:45:36 przez Hexmage960
[#113] Re: Zapowiedzi nowych gier

@_arti, post #106

Potraktuj to jako dobrą radę - wszystko, co planujesz pomnóż razy trzy i dodaj tydzień na poślizg.

Zgadzam się. Tylko ja bym pomnożył nie przez 3 tylko przez 30. Przez 3 to ryzykownie można pomnożyć gdy się nie ma NIC innego do roboty i robi się tylko to. A jeżeli się "normalnie" żyje to nie ma szans - wszystko potrwa wielokrotnie dłużej.
[#114] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #2

Miałem się nie odzywać ale jednak się odezwę...

Ja bym na Twoim miejscu robił swoje, niczego nie ogłaszał, nie zakładał bloga, nie zakładał na forum kolejnych wątków opisujących szczegóły (które właściwie mało kogo interesują). Jak coś skończysz to wydasz (w jaki tam chcesz sposób) i wszyscy będą się cieszyli, będzie "szacun na dzielni". A jeżeli z jakiegoś powodu nie skończysz to forumowicze nie będą się nabijali i zwiększali licznika nieskończonych projektów. szeroki uśmiech Wiadomo, że Amiga nie jest naszym jedynym życiem i niestety nie jesteśmy w stanie poświęcić jej tyle czasu ile byśmy chcieli. Każdy projekt jest obciążony ogromnym ryzykiem, że nie zostanie ukończony. Dlatego nie ma sensu się podniecać i ogłaszać czegokolwiek zanim wszystko nie będzie gotowe.

Amigowy świat jest szczególnie przeczulony na punkcie obiecanek, nieskończonych projektów, porzuconych inicjatyw. W ami-świecie liczą się fakty i tylko one są cenione. Gadaczy mieliśmy wieeeelu i z pięknych wizji moglibyśmy nakręcić wielosezonowy serial.

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2016 19:22:03 przez MDW
[#115] Re: Zapowiedzi nowych gier

@MDW, post #113

Tylko ja bym pomnożył nie przez 3 tylko przez 30


Dokładnie tak działa świat.
Nie ma sensu łapać wszystkie sroki za ogon. Wystarczy tą jedną. Czyli doprowadzić jeden fajny projekt do realizacji.
[#116] Re: Zapowiedzi nowych gier

@MDW, post #114

A jeżeli z jakiegoś powodu nie skończysz to forumowicze nie będą się nabijali i zwiększali licznika nieskończonych projektów.


Dokładnie tak, będzie gra, to będzie "chwała". Nic więcej nie potrzeba.

Dodane: dodam jeszcze fakt, że kolega Robert chciałby ogarnąć całość i zrobić to wszystko sam (kilka gier), nad którymi pracowało by, po przeliczeniu kilka tysięcy ludzi. Nie tędy droga.
Ważne jest aby dokończyć jeden dobry projekt. To zupełnie wystarczy. Później można tworzyć kontynuacje.

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2016 19:49:01 przez Andrzej Drozd
[#117] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Andrzej Drozd, post #116

Dalej marudzicie, trudno. Ja pracuję dalej, wczoraj zaktualizowałem ostatni dokument na blogu, a dzisiaj wreszcie zająłem się sposobem tworzenia obrazu gry. Jest to bardzo ważna rzecz. Napisałem też jak wyglądać będzie pętla główna silnika gry. Zaprojektowałem kilka funkcji z tym związanych. Objąłem też temat interfejsu użytkownika. Wiem już, jak to wszystko będzie działać.

Co jest zatem na ten moment gotowe?
  • Szkielet pętli głównej silnika
  • Szkielet logiki mapy i budynków
  • Szkielet odwzorowania obiektów mapy i interfejsu na ekranie
  • Szkielet obsługi interfejsu

Jest gotowy zatem szkic wielu ważnych rzeczy. Jak na 11 dni pracy - nieźle. Najważniejsze dla mnie jest to, że dopracowałem to odwzorowanie stanu obiektów na ekranie. To była duża zagwozdka.

Czy w 30 dni uporam się z preview? Może być ciężko, zważywszy że niebawem studia. Dlatego optowałbym za dłuższym terminem, choć teraz praca będzie nieco prostsza. W każdym razie spróbuję pokazać coś działającego najszybciej, jak to możliwe.

Ostatnia aktualizacja: 02.10.2016 15:18:56 przez Hexmage960
[#118] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #117

I rób na koderskich grafikach, tj. albo wyszarp z dune 2 albo kolorowe prostokąty z napisami, ewentualnie zaokrąglone jeśli chcesz sprawdzać wydajność z blitami przez maskę.

Z terminem się jeszcze nie rozluźniaj - bacik nad głową pomaga przyspieszyć tempo projektu. Jak minie 30 dni to pokaż co masz i działaj dalej. W Twoim interesie jest to, żeby jak najwięcej rzeczy do tej pory działało. ;)
[#119] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #118

Tak, użyję kwadracików z podpisami, albo może bardzo ładnej grafiki z niewydanej gry Hard Vacuum, która została udostępniona i jest w formacie IFF. Co do terminu - zobaczymy, w każdym razie chciałem być fair i jeśli już przesuwać, to z wyprzedzeniem.

Teraz coś, co mam nadzieję Was zaciekawi. Otóż projektuję interfejs użytkownika do Fortecy i do specyfikacji wymagań użyłem narzędzia zwanego Przypadkami Użycia (ang. Use Cases). Przypadki użycia opisują relacje system - użytkownik i są używane w projektowaniu systemów właśnie do specyfikacji wymagań.

Oto jak przedstawia się obecnie ten dokument. Proszę zauważyć, że w Use Cases nie ma żadnych informacji technicznych, tylko rzeczy zrozumiałe dla klienta. Pragnę zaczerpnąć Waszej opinii na temat wymagań stawianych przed interfejsem. Przeczytajcie dokładnie i napiszcie czy coś chcielibyście dodać, bądź zmodyfikować.

Podam przykład: obecnie polecenia wydawane budynkom są układane w kolejce (szkolenie jednostek, reperacja itp.) i jest możliwość opróżnienia tej kolejki. Czy to rozwiązanie jest dobre? Czy chcielibyście też kolejkę poleceń dla jednostek? Ten dokument chciałbym dopracować razem z Wami - odbiorcami gry, żeby interfejs zadowolił graczy.
----

Dokument zawiera specyfikację wymagań stawianych przed interfejsem gracza w postaci przypadków użycia (ang. Use Cases).

UC 1. Przesunięcie okna podglądu mapy
Aktorzy: Gracz, Wskaźnik myszy, Okno podglądu mapy
Scenariusz:
1. Gracz przesuwa wskaźnik myszy do krańca ekranu lub naciska klawisze kursora
2. Wskaźnik myszy przybiera kształt strzałki
3. Mapa się przesuwa w oknie podglądu w wybranym kierunku
4. Gracz oddala wksaźnik mysz od krańca ekranu lub zwalnia klawisze kursora
5. Wskaźnik myszy przybiera zwyczajny wygląd
6. Mapa zatrzymuje się w oknie podglądu

Rozszerzenie:
3.A. Mapa została przesunięta maksymalnie w danym kierunku
3.A.1. Mapa zatrzymuje się w oknie podglądu

UC 2. Wyberanie obiektów na mapie
Aktorzy: Gracz, Obiekty na mapie
Scenariusz:
1. Gracz wybiera wskaźnikiem myszy obiekty na mapie
2. Obiekty zostają zaznaczone
3. W panelu dowodzenia wyświetla się informacja o zaznaczonych obiektach
oraz dostępne polecenia

UC 3. Wydanie polecenia ruchu jednostkom na mapie
Aktorzy: Gracz, Jednostki
Scenariusz:
1. Gracz wybiera jednostki
2. Gracz wybiera polecenie ruchu
3. Gracz wybiera miejsce docelowe dla ruchu
4. Jednostki otrzymują polecenie ruchu
5. Jednostki wykonują polecenie ruchu
6. Po dotarciu do celu jednostki informują, że wykonały polecenie ruchu
7. Jednostki są gotowe na wykonywanie kolejnych rozkazów

Rozszerzenie:
5.A. Jednostki już wykonują jakieś polecenie
5.A.1. Jednostki informują, że są zajęte

6.A. Polecenie ruchu okazało się niewykonalne
6.A.1. Jednostki informują, że polecenie ruchu nie zostało wykonane
6.A.2. Jednostki powracają do poprzedniego stanu

UC 4. Wydanie polecenia ataku jednostkom
Aktorzy: Gracz, Jednostki
Scenariusz:
1. Gracz wydaje polecenie ataku jednostkom, tak jak ruchu w UC 2.
2. Jednostki zaczynają atak
3. Jednostki informują, że zniszczyły cel
4. Jednostki są gotowe na wykonywanie kolejnych rozkazów

UC 5. Wydanie polecenia stopu jednostkom na mapie
Aktorzy: Gracz, Jednostki
Scenariusz:
1. Gracz wydaje polecenie stopu jednostkom
2. Jednostki zatrzymują się i anulują rozkaz
3. Jednostki są gotowe na wykonywanie kolejnych rozkazów

UC 6. Wydanie polecenia budynkowi
Aktorzy: Gracz, Budynek
Scenariusz:
1. Gracz wydaje polecenie budynkowi
2. Budynek otrzymuje polecenie
3. Budynek dodaje polecenie do kolejki poleceń do wykonania
4. Budynek wykonuje polecenie, jak nadejdzie jego kolej
5. Budynek informuje o wykonaniu polecenia
6. Budynek jest gotowy na wykonanie kolejnego polecenia

Rozszerzenia:
3.A. Kolejka poleceń jest pełna
3.A.1. Budynek informuje, że kolejka poleceń jest pełna

4.A. Polecenie okazało się niewykonalne
4.A.1. Budynek informuje o tym
4.A.2. Budynek przechodzi do następnego rozkazu (jeśli jest)

UC 7. Wybieranie opcji rozgrywki
Aktorzy: Gracz, Lista opcji
Scenariusz:
1. Gracz wchodzi do menu opcji
2. Lista opcji wyświetla się na ekranie
3. Gracz wybiera opcje
4. Gracz wychodzi z menu opcji
5. Zmiana opcji zostaje odzwierciedlona w grze
[#120] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #119

Myślę że trochę źle rozumiesz wszystkich "krytykujących" - bo wszyscy trzymają kciuki za Twój projekt. A że jak sądzą niektórzy (bardziej doświadczeni) czasami robisz niezbyt realistyczne założenia... powiedzmy że to dobrze że założyłeś bloga i aktywny wątek tutaj. Będziesz miał co prawda urwanie głowy z "malkontentami", ale też swoistego rodzaju "motywatorów" oraz mam nadzieje również konstruktywną pomoc !
A jeśli chodzi o Twój sposób tworzenia (najpierw papier później kod) to muszę przyznać że w teorii to chyba tak powinno wyglądać, tzn najpierw przemyślenie pewnych rzeczy a później koderska mordęga. Jak wszystko dobrze przemyślisz to i pisanie powinno być łatwiejsze, co absolutnie nie oznacza że nie będą wyskakiwały jakieś "niespodzianki". Tyle teorii szeroki uśmiech
Jeśli chodzi o praktykę to sam wkrótce zobaczysz jak to będzie wyglądało. Ja osobiście nie ośmielałbym się dawać Ci żadnych rad ( bo ze mnie dupa wołowa a nie koder,mój dorobek to raptem efekt plazmy i krzywe Lissajoux czy jak mu tam) ale będę śledził bloga i ten wątek.
Powodzenia życzę !

Ostatnia aktualizacja: 03.10.2016 11:01:41 przez pisklak
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem