[#31] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #30

To ja się deklaruję, że mogę Wam (juenowi?) zasponsorować PowerMaca G4. Co Wy na to?
[#32] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #1

Wygląda super :) oj będę testował wersję z RK, a jak wyjdzie pełna to pewnie kupię w ciemno ^^
[#33] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #30

Mysle że wystarczy aby gra zadzialała na RTG i AHI.
A do testowania ktoś na pewno sie zgłosi.
[#34] Re: Bridge Strike - informacje

@recedent, post #31

ja bym byl wam potrzebny drugi do testowania, to ja moge zasponsorowac ibooka:)
[#35] Re: Bridge Strike - informacje

@recedent, post #31

Oj, motylku Ty... Kusisz, ech
Skończymy Bridgestrikea i wtedy pomyślimy. Może do tego czasu, ktoś się znajdzie kto będzie chciał grę przeportować?
Na razie przed nami jeszcze góra roboty. Pożyjemy, zobaczymy Wszystkie łapki zajęte i tego się trzymamy OK

A w międzyczasie:
"Róbmy swoje!
Pewne jest to jedno, że
Róbmy swoje!
Póki jeszcze ciut się chce,
Skromniutko, ot, na własną miarkę
Zmajstrujmy coś, chociażby arkę! Tatusiu:
Róbmy swoje! Róbmy swoje!
Może to coś da- kto wie?(...)"


Ostatnia aktualizacja: 28.09.2016 16:10:49 przez Koyot1222
[#36] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #35

Ja bym zmienił trochę końcówkę zwrotki:

"I choć to nie jest nasza bajka
Na MOSa będzie port Bridge Strajka! I śmiało:
Róbmy swoje! Róbmy swoje!
Może to coś da - kto wie?"


Ostatnia aktualizacja: 28.09.2016 20:14:14 przez recedent
[#37] Re: Bridge Strike - informacje

@recedent, post #36

Biorąc pod uwagę, że gra jest napisana w asemblerze (chyba?), to ten port nie będzie prosty.
[wyróżniony] [#38] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #1

Udało mi się dolecieć do wielkiego wodospadu :) Ta gra wygląda śliczne :) strasznie mi się podobają te wszystkie małe rzeczy, jakie widać po drodze, stadnina koni, domki, wodospady :) Ramka zdecydowanie lepsza niż w Alien Breed 3d.
[#39] Re: Bridge Strike - informacje

@Krashan, post #37

Hmm... może port po prostu nie będzie potrzebny jak będzie obsługa RTG+AHI to chyba powinno JIT całkiem zgrabnie pociągnąć.

Wielkie "Bravo Wy" dla szanownych autorów - bo gierca zapowiada się miodnie OK
A gdyby tak szanowni autorzy mieli jakiekolwiek pytania o ewentualną wersję Vampirkową (chociaż w sumie też nie wiem po co RTG + AHI powinno wystarczyć, chyba że chcecie ją "udziwnić" jakoś) to mam nadzieję że wiedzą gdzie się zgłosić szeroki uśmiech



Ostatnia aktualizacja: 29.09.2016 00:23:19 przez pisklak
[#40] Re: Bridge Strike - informacje

@recedent, post #36

Wczoraj wieczorkiem tak sobie myślałem, jak by tu temat ruszyć. I wymyśliłem:
- gra pisana jest w asemblerze, portowanie tej gry to raczej zrobienie gry od nowa.
Jak zapewnie zauważyliście, nasza doba, choć w to trudno uwierzyć, także trwa tylko 24 godziny. Nie jesteśmy też jeszcze jakoś specjalnie pazerni, ale wiadomo, "apetyt rośnie w miarę jedzenia" .
I tu mój "hitry" plan":
1. Jako, że gra jest jeszcze nie kompletna, możliwe jest że gdyby ktoś się znalazł kto chciałby grę od podstaw na MOSa napisać.
2. Taki "port" mógłby powstawać równolegle do naszej gry, mogę takiej osobie udostępnić całą grafikę. Juen pewnie byłby w stanie opisać co i jak działa w grze. Pewnie nie było by problemem obsługa kodu plansz z edytora. Muzyka i SFXy, myślę że bym mógł się dogadać z twórcami.

Co to daje:
1. Zdejmuje z nas ciężar odpowiedzialności i górę roboty ale w zamian daje nowego członka () w zespole.
2. Dostajemy "port"/konwersję gry na MOSa

Jeśli ktoś zaoferuje nam fachową pomoc, my tej pomocy nie odrzucimy. Tak samo gdyby ktoś z wymiataczy pikselkowych chciałby podciągnąć moją grafikę do AGAowych "deluxe" standardów też jestem w stanie mu grafikę w takiej czy innej formie przygotować.
Jak pisałem wcześniej, wszystko fajnie, ale fajne rzeczy potrzebują czasu. Każdy łapki ma tylko 2 sztuki. Wiem, że jak się czasem patrzy na TF i BS to wygląda, że Juen ma ze 3-4 szt, ale widziałem na własne oczy, ma tylko 2
Jeśli ktoś chciałby tworzyć równolegle wersję Bridge Strike na MOSa/OS4, myślę, że się dogadamy. Pytanie tylko czy jest to faktycznie potrzebne? Wielomegahercowe potwory i produkcje z mechaniką rodem z lat 90 i retro grafiką. No jakoś mi się to nie widzi.
Temat można zostawić otwarty, może kiedyś.
[wyróżniony] [#41] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #40

hehe :) mi sie wydaje, ze to co kolega Axiomat na imprezie do mnie powiedzial, ze portowanie gier nie ma sensu, robimy gre na konkretna konsole/komputer i jak ktos chce w nia zagrac to niech zagra wlasnie na tym sprzecie lub sciagnie emulator, bo nie ma absolutnie dla nikogo zadnego problemu by tak wlasnie zrobic...

wolalbym bysmy zrobili jedna wersje, a skonczona i brali sie za nastepna gre. ew. zamiast robic rownolegle port to robic rownolegle dwie lub trzy gry :)

Recedent - Ty to jestes :) tylko, ze ja od bidy mam swojego powerbooka z allegro za 70zl wiec jakos na mosie cos moge testowac :) Ale wielkie dzieki za oferte!

co do uruchamialnosci TF lub BS na mosie to niestety lipa, moze 5% kodu jest napisane pod system (inicjacja). moglbym uzyc ekranu systemowego i rysowac na jego buforze bezposrednio wtedy mozna by tak naprawde spromowac gre, by uruchomic ja np na monitorze vga, ale jako ze reszta bedzie nie sprzetowa to jak sie nie myle to wciaz na mosie nie bedzie dzialac.. do tego ja na Amige pisze wylacznie w assemblerze i kiepsko bym sie czul dlubiac kod w c++ :)

ja to bym pocisnal Phibrizzo, zeby z jakims grafikiem zmontowal wiecej nowych gier MOSowych :)
[#42] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #41

@Juen

A nie dałoby się opracować jakichś mechanizmów pozwalających logikę gry rysować procesorem?
Tzn mam konkretnie na myśli podobne mechanizmy jak w demach np. Kiera.
Nie jestem koderem, ale tak luźno myślę, że może by dało się pogodzić oba światy. :)
[#43] Re: Bridge Strike - informacje

@Lokaty, post #42

gra wykorzystuje do narysowania wszystkiego bezposrednio blitter, gdyby wykorzystywala c2p to nie byloby zadnego problemu przepisac to pod RTG, ale z drugiej strony ta gra wymagalaby zamiast 000 czy 020 minimalnie 040 :)
[#44] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #43

Juen powiedz czy gra odpali i jaka jest predkosc na 68000 (ew 68000 14 mhz + Fast)
[#45] Re: Bridge Strike - informacje

@AmigaPL, post #44

odpali na kazdym procesorze, a na 14mhz juz bez fastu powinna osiagnac 100% predkosci, a jeszcze sporo jest do zoptymalizowania
[#46] Re: Bridge Strike - informacje

@softiron, post #4

Pewnie wystarczy, sama czcionka wydaje się OK, ale kolory uniemożliwiają często odczyt :)
[#47] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #45

dajcie dźwiękowy sygnał braku paliwa :) ;) ciągle mnie to zabija :):) Smiech
[#48] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #45

No pierwsze podejście na Vampirce (nie moje tylko flypa) jest takie że się jednak nie uruchamia. Chyba od razu wychodzi czy coś takiego.... ściągnę i sprawdzę jak będę miał chwilkę czasu.
[#49] Re: Bridge Strike - informacje

@pisklak, post #48

odpalalem na a500 a600 i a1200, o ile jest wystarczajaca ilosc pamieci to nie ma zadnych innych problemow (poza predkoscia oczywiscie na zwyklej 000)

ps: wyjscie neistety jest nieladne ze strony stonecrackera, plik jest spakowany zeby zmiescil sie na dyskietce. w przypadku braku pamieci stonecracker nie zwraca zadnego bledu tylko wychodzi ;( - prosze sprobowac z oryginalnym nie spakowanym plikiem: http://szajb.us/juenizer/bs

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2016 09:53:29 przez juen
[#50] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #49

A nie można poprawić procedure depakującą stonecrackera, tak by zwracała błąd ?
[#51] Re: Bridge Strike - informacje

@asman, post #50

nie widze potrzeby, plik byl spakowany tylko i wylacznie bym mogl go odpalic z dyskietki na retrokompie. finalny exec na 100% nie bedzie niczym spakowany, wylacznie dane ktore beda wczytywane :)

ps: no a jak juz to i tak trzeba by bylo zdissamblowac execa, ktorego zrobil StoneCracker :)

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2016 10:37:52 przez juen
[#52] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #51

Titanics Cruncher wymaga bardzo mało pamięci do dekompresji, bo robi to po kawałku zamiast od razu całości, twój plik zajmuje około 450kB po skompresowaniu nim.
[#53] Re: Bridge Strike - informacje

@sanjyuubi, post #52

w przyszlosci uzyje, ale sam z zasady staram sie nie pakowac plikow wykonywalnych, jedynie dane. ten plik byl sklecony na predce i taki nie zostanie (co to za exec na klasyka zajmujacy ponad 1mb)
[#54] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #53

To zależy, wersja na dyskietkę i tak musi być spakowana.


co to za exec na klasyka zajmujacy ponad 1mb


To żaden wstyd, różne demka 32, 64, 96kB, itd, też są większe niż ich rozmiar na dysku, poza tym, stymulujesz rynek Amigi, aby ludzie używali większych pamięci i dysku twardego, czyli coś co powinno dziać się już dawno temu.
[#55] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #40

Koyot, dokończcie, zoptymalizujcie, nie zapomnijcie o jakiś bonusikach podczas gry (lepsza broń, niewidzialność i inne stare ale jare pomysły). Kupuję, koniecznie wersję pudełkową OK .

Pozdrawiam,

Azz

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2016 12:25:36 przez Azzorek
[#56] Re: Bridge Strike - informacje

@sanjyuubi, post #54

jezeli wszelkie dane beda spakowane, a pamiec alokowana w locie to nie ma potrzeby pakowac execa, ponadto chcielibysmy by gra nie wymagala wiecej niz 1mb pamieci :)

a intra 40k czy 64k to juz zupelnie inna bajka imho..
[#57] Re: Bridge Strike - informacje

@Azzorek, post #55

nie zapomnijcie o jakiś bonusikach podczas gry (lepsza broń, niewidzialność


W tej grze akurat niewidzialność byłaby raczej malusem niż bonusem
[#58] Re: Bridge Strike - informacje

@recedent, post #57

Superki ze trzy na spacji!
[wyróżniony] [#59] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #53

Titanic jest godny polecenia na fakt ze predkosc rozpakowywania jest adekwatna do odczytu ze stacji dyskietek

jest info o waszej grze
[#60] Re: Bridge Strike - informacje

@Vato, post #58

Jaka spacja... drugi przycisk (rulez)!

Swoją drogą po co jakieś "ulepszenia", skoro gra ma proste zasady i wszystko zestrzelisz jednym strzałem. Dla mnie to sztuka dla sztuki.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem