@teh_KaiN,
post #94
Posiedziałem, pomyślałem i...
Lecimy z wersją dla dżemojadów, czy może "my Polacy nie gęsi..." czy obie?
:) tak na początek
Proponuję od razu zaimplementować zasady z Advanced Melee & Wizard
używamy jakiejś czcionki ze systemu czy rysujemy swoją? Jeśli ze systemu to
jaką? Noga jestem, znam topaz zdaje się ale on taki jakiś ciężki i nieruchawy jest. Coś cieńkiego i lekkiego by się przydało.
Na planowaniu gier się nie znam więc rozpisałem sobie to tak po chłopsku jak
ja to widzę jak gra by się uruchamiała a co za tym idzie co jest do
zrobienia.
--> Ekran LOADING GAME
informacja o tym że gra się wczytuje, może jakiś obrazek, animacja
--> Ekran startowy: NEW GAME, LOAD GAME, OPTIONS
pierwszy ekran na którym możemy wybrać rozpoczęcie nowej gry, odczyt stanu
gry zapisanej, opcje
--> Ekran LOAD GAME
--> Ekran OPTIONS
głośność, efekty ON/OF, muzyka ON/OFF, animacje ON/OFF
--> Ekran NEW GAME: SKIRMISH, SCENARIO, CAMPAIGN
wybór trybu rozgrywki pomiędzy pojedyńczym starciem losowym z przeciwnikiem lub komputerem (SKIRMISH), wcześniej ustalonym scenariuszem np z oficjalnych dodatków (SCENARIO) lub fabularną kampanią (CAMPAIGN). Myślę że jak na początek ogarniey SKIRMISH to będzie dobrze :)
--> Ekran SKIRMISH GAME: CREATE PARTY, LOAD PARTY
Ekran na którym wybieramy stworzenie nowej postaci/drużyny lub wczytanie wcześniej zapisanej
--> Ekran CREATE PARTY:
- Number of players: 1-4
- Number of heroes (per player): 1-4
Player 1 Hero 1
Race, Stats, warrior/mage, weapon, armour, spells, name, picture
Player 1 Hero 2
Race, Stats, warrior/mage, weapon, armour, spells, name, picture
Player 1 Hero 3
Race, Stats, warrior/mage, weapon, armour, spells, name, picture
Player 1 Hero 4
Race, Stats, warrior/mage, weapon, armour, spells, name, picture
SAVE PARTY
i powtarzamy dla kolejnych graczy
CREATE ARENA
Ekran tworzenia postaci/drużyny. Jak na razie tu będzie najwięcej opcji do ogarnięcia. Wybieramy jedną z 6 ras, rozdzielamy punkty tworzenia, ustalamy czy postać będzie magiem czy całą resztą, wybieramy jej broń, pancerz, jeśli jest magiem to czary, wybieramy imię postaci oraz obrazek buźki jaki będzie miała w grze. Jeszcze nie mam pojęcia jak to zrobić najlepiej. Rasa, statsy, mag/warrior to proste bo tu dużo wartości do wyboru nie ma. Statsy modyfikowane z puli przez -/+ przy wartości. Broń, pancerz i czary natomiast - tu wybór jest większy więc i lista będzie dłuższa. Pomyślałem sobie że można by to zrobić np dzieląc ekran 2/3 - 1/3. Na większej części będzie się dokonywało wyboru kategorii, wtedy na mniejszej części wyświetlą się dostępne opcje które po kliknięciu pojawią się pod postacią. Zastanawiam się również czy Number of players nie przerzucić ekran wcześniej do SKIRMISH GAME.
--> Ekran CREATE ARENA: MANUAL, RANDOM
START GAME
tutaj decydujemy czy i jakie przeszkadzajki terenowe będą na planszy albo ręcznie - np na jakiejś minimapce przez drag'n'drop z puli różnych elementów terenu (mogło by być jak przy wyborze postaci 2/3-1/3, lub pozostawiając wygenerowanie pola walki losowo programowi (może jedynie ze stopniowaniem ilości przeszkadzajek np w 3 krokach)
--> Ekran START GAME
Ekran rozgrywki właściwej
Na razie tyle planu od strony może bardziej wizualnej. Teraz pytanie Teh_Kain, jak Ty bardziej wolisz pracować. Czy po kolei, czy może najpierw skupmy się na tym żeby coś działo się na ekranie rozgrywki czyli mechanika poruszania się walki, liczenia obrażeń, zasięgów itd, czy jest Ci to wsio rawno?
Moja sugestia byłaby taka żeby jednak najpierw mechanikę ogarnąć ale żeby to nie było jakieś w próźni zawieszone to pomyślałem sobie żeby powyższe stworzyć jako zwykłe jednobarwne ekrany z otwartym tekstem po prostu w który da się kliknąć.
Jakie wasze sugestie, pomysły, co przeoczyłem i dlaczego to nie ma sensu :) ?