[#121] Re: Potyczka

@teh_KaiN, post #115

- trzymać sobie bitmapę na ekran z HUDem i okienkiem na planszę (dodatkowy koszt RAMu, 50KB),
- co klatkę ruchu planszy (scroll, ruch postaci) kopiować jej fragment do tego właśnie okna. Będzie to trwać długo i bankowo spadniemy z 50 do 25fps przy 32 kolorach.


Ale dlaczego chcesz kopiować co ramkę cały panel? Przecież można o wiele szybciej i wydajniej kopiować tylko wybrany fragment grafiki - tylko ten, który się zmienił.
[#122] Re: Potyczka

@softiron, post #119

Z tego co czytałem Selur celowo zniechęca do tego projektu bo teh_KaiN robi tam jakiś inny projekt, który jest dla niego priorytetem :D

Chyba lepiej 10 razy zapytać o sprawy wydające się dla niektórych oczywiste niż wymagać czegoś co można by zrobić trochę inaczej, ale np. 5 razy szybciej ;)
[#123] Re: Potyczka

@softiron, post #119

Wiara czyni cuda ale ja niestety jestem ateista.

A tak na powaznie to..
poproscie moderacje o zamkniecie tego watku, wroccie do biurka i zacznijcie kreslic wszystko olowkiem na kartce o wymiarach 32cm na 20/25cm z dokladnymi podpisami, ktore okienko do czego sluzy co ma byc w tym okienku i jakie okienko ma miec wymiar. Jakie maja byc obrazki i co maja przedstawiac. Narysujcie jak ma wygladac swiat gry.
Jak juz wszystko nakreslicie to zacznijcie pisac na czym ma polegac gra, czyli w ktorym miejscu bedzie ustawiony bohater, jakie czynnosci moze wykonac i co wiaze sie z tymi czynnosciami. Jakie funkcje beda spelniac poszczegolne czynnosci bohatera z dokladnym opisem typu "jesli bohater o zdolnosciach takich a takich, dokona obrotu o 90 stopni w lewo a na polu sasiadujacym znajduje sie potwor taki a taki to ich wspolczynniki zmieniaja sie odpowiednio na A,B,C ..." itp... itd..
Pozniej opiszcie zdarzenia w ktorych znajdzie sie bohater i co wtedy ma sie wydarzyc w czasie ich wystapienia np. "jesli bohater otrzyma cios smiertelny, to zostaje zdjety z planszy a jego przeciwnik otrzymuje 3 punkty chwaly dodawane do wspolczynnika X" itd.. itp.. ufff juz mi sie nawet nie chce pisac a to moze 10% tego, co trzeba zrobic zeby projekt zostal ukonczony.


Przy obecnej "spontanicznosci" tego projektu, calosc zostanie ukonczona pewnie gdzies w 2023 roku.
Zycze powodzenia i syzyfowej wytrwalosci w pracach calego teamu pomysł
[#124] Re: Potyczka

@arthan, post #122

Tak, tworze obecnie w wolnym czasie grafike do niejakiej gry "Open Fire".

Natomiast zdanie "Selur celowo zniecheca bo..." to nadinterpretacja faktow, ale zeby nie bylo, ze ja tu jestem sabotazysta tego cudownego projektu to uwaga!!!

Wyplace kazdemu z tych tworcow "Potyczki" po 100zl jesli gotowa gra ukaze sie chociazby na koniec czerwca - co ostatecznie da Kain'owi 3 miesiace na ukonczenie "Open Fire" na RKLE


CZAS START! ogień piekielny
[#125] Re: Potyczka

@selur, post #124

Challenge accepted! .. już instaluje VBCC :D
[#126] Re: Potyczka

@arthan, post #125

"Challenge accepted!"

OK


[#127] Re: Potyczka

@selur, post #126

a nawet..
[#128] Re: Potyczka

@Umpal, post #121

Ło... ale to wyeskalowało ;d

@Umpal: Bo upraszczam, by mówić prostym językim. Dalsze optymalizacje to kwestia... dalsza. ;)

@Arthan, @Softiron: Selur nie zniechęca celowo, tylko softiron strzelił takim tekstem, że grafika reakcyjna była jak najbardziej na miejscu. Ja jestem jednak ponad używanie grafik reakcyjnych i po prostu bym sprawy wytłumaczył. Kwestia charakteru i cierpliwości. ;)

@Softiron: 5bpp - 5 bitplane'ów, każdy plane to jedno 0/1 na pixel. Pięć takich plane'ów daje Ci 5-bitowy kod koloru, a na 5 bitach jesteś w stanie zapisać 32 kombinacje (0..31). Zatem 32 kolory na viewport i ani więcej.
Tyle że HUD może być oddzielnym viewportem, bo znajduje się niżej. I może mieć własne 32 kolory. Pamiętaj tylko, że sprajt kursora korzysta z kolorów 16, 17, 18 (?) i dla obu viewportów muszą one być wspólne, by kursor nagle nie zmieniał kolorów. :D

@Selur: no weź, przecież jedyne co to do tej pory zrobiłem to udzieliłem im ustnego ukierunkowania i przekompilowałem stary build gry - nic jeszcze nie napisałem. Priorytety są ustalone, spoko.

@all: Ale będzie teraz shitstorm jak to powiem. Tak, siedzę jeszcze nad jednym projektem, który miał już startować rok temu na RK, ale nie wyszło bo siedziałem nad Vilq. Teraz z Axi0maTem pracuję nad grą na MegaDrive, która mocno skopie dupy. Ale mi się do końca nie podoba, że ta gra jest na MegaDrive, więc chcę kontrpuścić swoją prywatną produkcję, która skopie dupy kopiącej dupy produkcji na MegaDrive. Priorytety są takie:

Tajemnicza gra na MegaDrive > OpenFire > Potyczka

Gra na MD jest w powijakach, OpenFire to gdzieś 30% gameplayu na tę chwilę.
Z potyczką i jej premierą bym się nie spieszył, bo ma możliwość ostrego skopania dup w oparciu o tech, który eksperymentalnie chcę puścić teraz na RK. Może zaplanujmy jej wydanie na RK18 lub inną imprezę w 2018? Termin brzmi okropnie daleko ale zobaczycie - cholernie szybko ten czas zleci.

@Arthan serio chcesz programować? Jak tak to mogę Cię ukierunkować co i jak.

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2017 00:30:19 przez teh_KaiN
[#129] Re: Potyczka

@teh_KaiN, post #128

teh_Kain bardzo ambitne plany. Trzymam mocno kciuki. Pamiętaj także zasadę małych kroków "wujka" Axi0maT-a.
[#130] Re: Potyczka

@miro_78, post #129

Potwierdzam, zasada malych krokow jest sprawdzona i daje swietne rezultaty. Problemem jest jak chce sie praktykowac zasade malych krokow wiecej niz jedna noga. Wtedy to nawet stonoga nie podola wyzwaniu ;) Ja juz powoli gubie sie w tym w ile projektow uwiklany jest KaiN... Naliczylem 5 (a zaloze sie ze nie wiem o wszystkich). Do tego dochodza projekty nieprogramistyczne a zwiazane z elektronika (tu co najmniej o dwoch wiem)... KaiN ma wspaniale serducho i ogromne umiejetnosci ale wciaz zapomina o tym ze doba ma tylko 24h ;)
[#131] Re: Potyczka

@miro_78, post #129

Selur, wyzwania nie przyjmuję. Nie po to po 20 latach sprawiłem sobie na powrót Amigę żeby się przy niej gonić i spieszyć. Gonią mnie w robocie, gonią mnie w domu i wystarczy. Na tyle mało mam czasu na hobby że nie będę się spieszył :) choćby to i miało trwać 10 lat (choć mam nadzieję że krócej bo chciałbym w to zagrać zanim umrę)
teh_KaiN, zrób Selurowi o co tam prosi, będziemy mogli przesunąć kolegę do sekcji gimnastycznej gdzie nabierze jeszcze więcej optymizmu :)
a poważnie - koduj co tam masz do kodowania wedle priorytetów, jak znajdziesz chwile na Potyczkę to fajnie, jak nie to poczekamy. Kolejną partię do ogarnięcia masz. Jak coś mi się uda wypikslować w temacie to będę podrzucał.
Czyli dolną belkę wstępnie na 64px... z opcją schowania jej tak żeby tylko np zakładki wystawały. W 2 pozycjach - widać całe, widać zakładki.
[#132] Re: Potyczka

@softiron, post #131

Tak czy inaczej chyba Selur Arthanowi zagrał na ambicji - chłop ściągnął kompilator i powoli się wdraża w docsy amigowe. Trzymam za niego kciuki, trzymajcie i Wy!

Jak będzie chwila wolnego czasu (HE HE HE...) to zrobi się to, o czym wcześniej było mówione.
[#133] Re: Potyczka

@teh_KaiN, post #132

Do czerwca to sam nie wierzę że może się udać, ale fajnie by było jeszcze w tym roku skończyć jakąś wersje alpha chociaż :D
[#134] Re: Potyczka

@arthan, post #133

Go Arthan, go! :)
jak pisałem wcześniej - 2 koderów to się musi udać. Chciałbym pomóc ale ja tych cyferków nie ogarniam. Choć może uda mi się dojść w moich piksel bazgrołach do takiego stanu że przed końcem roku to i chłopka wysmaruję który będzie człekokształtny. Ba! Co ja mówię.. może i nawet animację z 3 klatek sklecę. :)
A tymczasem...
jak Wam się to widzi? Widzi się Wam to w ogóle... JAKOŚ?
1) golas pustynny 48x48px



2) węża spręża i rozpręża :)



3) siała baba mak



4) fale Dunaju

[#135] Re: Potyczka

@softiron, post #134

mi się podoba.. ale ja chcę jeszcze conajmniej jedną czy ze dwie palmy, i może jakiś mały zbiornik wodny? :D będą skorpiony? i czy będzie można mieć wielbłąda do noszenia rzeczy? szeroki uśmiech
[#136] Re: Potyczka

@arthan, post #135

We kampanii panie to ja. Na razie robimy piasek areny :) W planie jeszcze jakies kosci, czaszki, polamane miecze i taki tam zlom.
A palmy dobra rzecz tylko to w dziale przeszkadzajek terenowych raczej.
[#137] Re: Potyczka

@softiron, post #136

"Tu narazie jest sciernisko ale bedzie San Francisko...na na na"
[#138] Re: Potyczka

@teh_KaiN, post #107

Faktycznie był zapis, tyle że nie w game.log tylko w memory.log do którego rzadko zaglądam. Podczas updatów copperlisty bez sensu następowały niepotrzebne realokacje pamięci, co zostało już naprawione.

ADFa nie dam, bo za mała zmiana. Przy następnej okazji.
[#139] Re: Potyczka

@teh_KaiN, post #138

heksy 48x48px, ludek 32x32px i HUD 64px.
za duże to czy może być?



[#140] Re: Potyczka

@softiron, post #139

Wielkość ludków odpowiednia, tylko ja bym im większe głowy zrobił. I bardziej pokontraścił tło.
[#141] Re: Potyczka

@softiron, post #139

No stary, grafa jak za swietnosci Team 17
[#142] Re: Potyczka

@selur, post #141

ah, wiesz... wrodzony talent. Nie poradzisz... Prześlę Ci potem w większym formacie z podpisem, oprawione w szkło.
[#143] Re: Potyczka

@softiron, post #139

Jest ok. Czytelnie i czysto. Potem będziesz dopracowywał, ważne żeby mieć więcej elementów i je zestawiać ze sobą. Na "dopalanie" grafiki i poprawki przyjdzie czas na koniec
[#144] Re: Potyczka

@Koyot1222, post #143

praktycznie rzecz ujmując zdecydowana większość postaci wygeneruje w rundzie 10 punktów ruchu maksymalnie (bez pancerza). Każdy heks, każdy obrót =-1R. Dlatego zastanawiam się czy nie zmniejszyć heksu do 32 a ludka do 24p tak żeby całe 10 heksów dało się ogarnąć bez przesuwania pola... ale to tylko pomysł.
[#145] Re: Potyczka

@softiron, post #144

Z doświadczenia mogę poradzić żebyś trzymał się jakiś "średnich" wymiarów 16x16pix, 32x32pix. Potem będzie ci łatwiej te klocki zestawiać, będziesz wiedzieć ile elementów możesz zmieścić na ekranie w jednej linii itd. Tak żeby nie urobić się po pachy, zanim się zrobi więcej elementów
[#146] Re: Potyczka

@softiron, post #144

Kombinuj, zobaczymy jak to będzie wyglądać. Chyba wygodniej będzie Tobie prototypować na rysunkach, niż czekać na mnie aż zmienię coś w kodzie.

Co prawda nie w kodzie tego projektu, ale w ten weekend walczyłem nad implementacją obrotu bitmap. Obecna implementacja obraca obrazek 32x32 w zawrotnym czasie 0,5s, ale zakładam że jest to najgorsza możliwa implementacja i jest z czego schodzić. ;)

Kod jest na tyle uniwersalny, że wrzucenie go do potyczki to minuta osiem. Dzięki temu, kosztem dłuższego loadingu, na dyskietce będziemy trzymać tylko klatki na jeden obrót a reszta wygeneruje się sama. Jak się uda rozsądnie zejść z czasem generacji to kto wie, może nawet i realtime się zrobi.

ED: Jak dla mnie to cały ruch nie musi być widocznyna jednym ekranie, choć dobrze by było żeby go było widać jak najwięcej. Prędzej czy później i tak pojawi się w grze coś, co będzie zapindalać w swojej turze dalej niż jeden ekran, np. ksenomorfy. ;)

Ostatnia aktualizacja: 21.03.2017 17:36:06 przez teh_KaiN
[#147] Re: Potyczka

@softiron, post #139

Można by jeszcze trochę nad kontrastem popracować.
[#148] Re: Potyczka

@Koyot1222, post #147

Z tym cieniem to kłopot będzie, bo zauważ, że nie wystarczy teraz zwykłe obracanie - postać "przeciwnika" w tej pozycji musi mieć cień padający w tę samą stronę. Nie wiem ile będzie możliwości "obrotu" postaci, ale każda pozycja będzie wtedy musiała mieć osobną bitmapę. Chyba że cień zrobimy bardziej umowny (elipsoidalny) i nałożymy na tilesa przed bitmapą.
Co do kontrastu - pełna zgoda, pisałem o tym w #140.
[#149] Re: Potyczka

@recedent, post #148

tak, większy kontrast, więcej węgla.. :)
zakonotowałem to sobie bo faktycznie blado jest.
z cieniem... kurde, nie myślałem o cieniu szczerze powiedziawszy a po tym co zrobił Koyot nie wyobrażam sobie tego bez cienia... postać obraca się w 6 kierunkach - tyle ile jest ścianek heksa. Trzeba by narysować każdą postać w 6 rzutach z cieniem (bo wrogowie to tez ta sama pula postaci będzie w większości wyłączając jakieś zwierzęta i potwory). No a potem jak to by się miało jeszcze animować.. z cieniem... eh Koyot, Koyot....
[#150] Re: Potyczka

@Koyot1222, post #147

no ludzik z lewej w koncu jakos wyglada jak ludzik

amigowy Feudal Lords

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem