[#151] Re: Potyczka

@softiron, post #149

softiron, zwróć jeszcze uwagę na jedno - tu nie masz alpha channela. Jak postać jest na piasku to cień będzie ciemnożółty, ale jak wchodzi na trawę to cień musi być ciemnozielony itp. itd. Chyba że uprościmy i zrobimy czarny, albo będziemy przyciemniać kolor tła sprzętowo, według jakiejś maski.
Nie miała baba zmartwienia - dorysowała gostkowi cienia.
[#152] Re: Potyczka

@recedent, post #151

A jak już jesteśmy w temacie przyciemniania to może warto Softironowi wytłumaczyć tryb EHB czyli Extra Half-Brite. ;)

Sama A500 w konwencjonalnym trybie graficznym potrafi tylko zdefiniować 32 kolory, ale czasem trochę trąci malizną, więc można do każdej bitmapy dodać szósty bitplane. Gdy szósty bit piksela jest ustawiony na 1, wartość koloru jest ściemniana o połowę, tj. z bieli robi się szary. Oczywiście nie ma nic za darmo - kopiowanie grafik na ekran idzie dłużej bo 20% więcej roboty, no i zużycie RAMu też idzie w górę bo 20% więcej grafik.

Stosując EHB warto pamiętać, że nie trzeba go robić wszędzie - ważne, żeby bitmapa docelowa (plansza gry) miała 6. bitplane, no i te obiekty, które mają z tego korzystać. Reszcie można dawać na ostatnim bitplane'ie same zera z automatu.
[#153] Re: Potyczka

@teh_KaiN, post #152

@recedent: dokonałem kilku eksperymentów z własnym i powiem Ci że możesz mieć rację... to faktycznie przyciemnia odcień podłoża zachowując pierwotną barwę :) :)

EHB - tak, coś mi tam mignęło przed oczami w tym temacie. 50% jasności pierwotnego koloru więc dostajemy 64 przy palecie 32. Że fajnie stosować to do produkcji cienia obiektu. Ale (o rany, Selur będzie miał używanie :) ) jak to wygląda z technicznego punktu widzenia przy rysowaniu obiektu. Tworzę paletę 32 kolorów + 32 z jasnością ściętą o 50%? I co dalej? Nie mogę po prostu narysować cieniaw kolorze gleby -50% jasności bo na innym kolorze podłoża to będzie wyglądać źle. Więc cień musiałby być maską w obrębie której kolor podłoża jest ściemniany o 50%. Ale tak się chyba nie da? To jak coś takiego zrobić pod np GIMPem żeby można to potem przenieść na Ami?
[#154] Re: Potyczka

@softiron, post #153

Ja to rozumiem tak że rysując cień na zielonym to wybieram kolor zielony z palety + %100000, cień na brązowym to wybieram brązowy z palety + %100000.

Ale recedent chyba miał na myśli żeby rysować tylko na 6 bitplanie. %0 = kolor normalny, %1 = przyciemniony.

To jak coś takiego zrobić pod np GIMPem żeby można to potem przenieść na Ami?


To nie lepiej UAE i DeluxePaint?

W trybie EHB pod DP edytujesz pierwsze 16 kolorów w palecie, pozostałe 16 ustawia się automatycznie.
[#155] Re: Potyczka

@agrajek, post #154

Ja tam się nie znam ale gra chyba nie będzie miała super hiper mega dynamicznej grafiki bo to przecież turówka będzie chyba. Więc można chyba wybrać 32kolory + EHB bez obawy że "będzie wolno" czy coś w tym stylu . To by w prosty sposób rozwiązywało problem cieni
[#156] Re: Potyczka

@agrajek, post #154

"W trybie EHB pod DP edytujesz pierwsze 16 kolorów w palecie, pozostałe 16 ustawia się automatycznie."

po takim wpisie, to juz niczego tutaj nie napisze.
Szkoda mi klawiatury
[#157] Re: Potyczka

@selur, post #156

Tfu, 32 ofcoz
[#158] Re: Potyczka

@agrajek, post #157

ok, racja
ale spoko ludzika juz macie czyli jakies 1% grafiki , teraz pojdzie jak z gorki OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem