@recedent,
post #151
A jak już jesteśmy w temacie przyciemniania to może warto Softironowi wytłumaczyć tryb EHB czyli Extra Half-Brite. ;)
Sama A500 w konwencjonalnym trybie graficznym potrafi tylko zdefiniować 32 kolory, ale czasem trochę trąci malizną, więc można do każdej bitmapy dodać szósty bitplane. Gdy szósty bit piksela jest ustawiony na 1, wartość koloru jest ściemniana o połowę, tj. z bieli robi się szary. Oczywiście nie ma nic za darmo - kopiowanie grafik na ekran idzie dłużej bo 20% więcej roboty, no i zużycie RAMu też idzie w górę bo 20% więcej grafik.
Stosując EHB warto pamiętać, że nie trzeba go robić wszędzie - ważne, żeby bitmapa docelowa (plansza gry) miała 6. bitplane, no i te obiekty, które mają z tego korzystać. Reszcie można dawać na ostatnim bitplane'ie same zera z automatu.