[#91] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC

@APC74, post #84

Problem polega chyba na tym, że WinUAE z uporem maniaka siada na jeden rdzeń :( . Trochę głupio to wygląda, jeden rdzeń leci na max, a siedem pozostałych nic nie robi. Gdyby jakimś sposobem udało się np. rozdzielić emulację na dwa rdzenie, to pewnie było by szybciej , np. jeden rdzeń męczy tylko 68k, drugi tylko PPC itd. Myślę, że taka organizacja pracy WinUAE miała by sens, z racji tego, że teraz w zasadzie każdy komputer ma minimum dwa rdzenie :)
[#92] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC

@waldiamiga, post #81

Beta 12

Zmiany:

- Windowed mode status bar button mouse click off-by-one fix.
- If command line has more than one -f/-config= parameters, config will be now reset to built-in defaults only once, before first config file is loaded.
- Updated CHD support, uncompressed CHD write support added, can be mounted as read-write hardfile. (CD subchannel support may or may not work, there does not appear to be easy way to convert ccd/sub/img combination to chd)
- CSPPC/BPPC IPL_EMU register's M68K_IPL bits only change when PPC is interrupt master.
- b11 Blizzard accelerator Z3 autoconfig hack didn't work correctly.
- BlizzardPPC flash mapping fixed (b11)
- 68000 mode, without CE and more compatible, RTE instruction didn't check for odd program counter.
[#93] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC

@trOLLO, post #91

hmm, a czy takim podziałem nie powinien zajmować się system operacyjny ? jeśli każdy program trzeba pisać specjalnie pod kątem wykorzystywania rdzeni, to trochę lipa takie procesory wielordzeniowe.
[#94] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC

@zmiennik, post #1

[#95] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC

@Pawelek, post #93

hmm, a czy takim podziałem nie powinien zajmować się system operacyjny ?

Pewnie się zajmuje, ale jeżeli jakiś program uparcie korzysta z jednego rdzenia, to system nic nie poradzi .

jeśli każdy program trzeba pisać specjalnie pod kątem wykorzystywania rdzeni

Każdy program trzeba pisać pod kątem wykorzystania wielu rdzeni :) , z tym że dzisiaj to nie jest chyba jakiś problem , nowe komputery zazwyczaj mają po minimum dwa rdzenie :)
[#96] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC

@trOLLO, post #95

Ogólnie te wszystkie rdzenie to nabijanie klienta w butelkę. Kupuje ktoś peceta 8-mio rdzeniowego za np. 2999 zł, a w większości przypadkach wcale nie jest on lepszy on używanego peceta 2x3.4 GHz za 200-250 zł z Allegro.
[#97] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC

@Andrzej Drozd, post #96

Jeżeli ktoś nie widzi różnicy między 2 a 6 rdzeniami to masz rację i dla takich jest oferta w supermarketach i na allegro. Ja jednak widzę różnicę, potrafię skorzystać z nich i nie czuję się nabijany w butelkę. W przypadku Amigi to jednak inna historia, bo o ile mi wiadomo to ani AOS, ani MOS nie korzystają z wielu rdzeni.
[#98] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC

@DeeL, post #97

Namiastka wielordzeniowości jest w klasycznych Amigach z "turbami" PPC. Można na nich odpalić programy, które jednocześnie korzystają z dwóch CPU jednocześnie.
[#99] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC

@DeeL, post #97

Uspokój się kolegoszeroki uśmiech
Oczywiście, wielordzeniowość wykorzystasz gdy soft będzie specjalnie napisany pod więcej rdzeni, ale tak się składa że większość programów korzysta tylko z jednego rdzenia. No i przyda się to wtedy gdy będziesz używał 6 wymagających programów naraz. A czego używasz w tej chwili i czy wykorzystujesz teraz 6 rdzeni na pełnej mocy, za które wydałeś 2-3 tyś?

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2014 11:57:37 przez Andrzej Drozd
[#100] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC

@trOLLO, post #91

Słusznie prawisz. W ogóle byłby cud miód i orzeszki, gdyby WinUAE potrafiło emulować chipset na jednym rdzeniu, 68k na drugim a PPC na trzecim. Niestety - jak pisał kiedyś Toni na forum - kod WinUAE jest wybitnie nieprzystosowany do wielu procesorów i przerobienie go na wielowątkowca jest porównywalne z napisaniem go od nowa. :( Trochę pocieszam się tym, że o PPC również kiedyś pisał, że go w emulatorze nie zobaczymy, ale z drugiej strony - kodu PPC nie tworzy od zera... Ech, pożyjemy - zobaczymy.
[#101] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC
większych głupot dawno nie czytałem. Niech zgadnę, wiedzę o komputerach czerpiesz z onet.pl ?

No chyba nie z wikipedii

A wracając do tematu. Ktoś wie, dlaczego WinUAE samoczynnie zastępuje mi moje ustawienia CPU z cycle-exact na swoje CPU Frequency x8? I pomimo, że nie zaznaczałem przy CPU i FPU More Compatible, to po uruchomieniu emulatora te ustawienia są zaznaczone?





Ostatnia aktualizacja: 18.08.2014 21:02:36 przez glichtanski
[#102] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC

@glichtanski, post #101

moze zrob od zera konfig.

btw. Właśnie instaluje amigaos 4.0 na winuae ... ładne to :)
[#103] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC

@HanSolo, post #102

Ooo, podziel się informacją jak to zrobić, sam OS4 nie posiadam ale komuś może się przyda.
[#104] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC

@APC74, post #100

Toni pisał nieco inaczej. Chodzi o to, że CPU pracuje zależnie od chipsetu i zachodziłaby konieczność ciągłego synchronizowania wątków, a to byłoby wolniejsze od wersji jednordzeniowej.
[#105] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC

@glichtanski, post #101

A ja chyba tego nigdy nie zrozumiem. Nie lepiej używać Amigi zamiast kulawego emulatora?
[#106] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC

@waldiamiga, post #103

Zainstalowac łatwo ale cos nie chce sie uruchomic
[#107] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC

@tOMashBe, post #105

Zobacz na ceny kart turbo z ppc w tysiacach zlotych wole jednak emulacje
[#108] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC

@HanSolo, post #107

To znaczy lepiej emulować, bo emulator jest darmowy? Czyli to pecet jest nową Amigą
[#109] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC

@tOMashBe, post #108

Zalezy kogo stać na to. Uzywam emulacji bo na amige marzen musialbym wydac 6000zl lub wiecej. Nie wspomne o problemie znalazienia takich akcesoriów. Emulacja wydłuzy zycie amigi teraz to kazdy moze miec amige ppc, a jak ktos umie to i napisac jakis port czy program.
[#110] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC

@HanSolo, post #109

Niby tak, rozumiem Twoje argumenty i nawet po części je akceptuję. Nie da się zaprzeczyć faktom.
Ale i tak mi żal, że coraz mniej ludzi używa prawdziwych sprzętów.
[#111] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC

@tOMashBe, post #105

Dokładnie Podzielam. Ja tam wolę prawdziwe amigi, jakie by nie były. Żeby odpalić winuae, muszę najpierw odpalić nieszczęsny windows z kupą antywirusów i taką samą kupą aktualizacji, żeby później odpalić workbench ? No nie wiem.... Może to tylko moje spostrzerzenia. Szkoda, że żaden emulator nie chodzi konkretnie bez windowsa. Co się stało np z Amithlonem?
[#112] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC
Bez wątpienia sprzęt dzisiaj mocniejszy i to dużo niż kilka lat temu, więcej ramu, więcej pamięci graf, więcej MHZ, do tego co najmniej kilka rdzeni. Świat idzie do przodu, tylko programiści nieco się ustandaryzowali i dobrze napisanego softu jak na lekarstwo. Komercja, którą zbudował wokół siebie świat x86 i oczywiście jedynie słuszny win (teraz też Macos ) ma zarówno swoje wady jak i zalety. Nie jest to jednak coś, co powalało mnie w jakimkolwiek momencie na kolana. Kiedyś wyścig MHZ, później akceleratorów, a teraz rdzeni Świat jakby inny, ale idea ta sama... i ktoś na tym kasiorkę jeszcze niezłą zarabia
O kurcze, odbiegłem od tematu, a winuae z ppc jak nie chodził, tak nie chodzi....

Ostatnia aktualizacja: 19.08.2014 00:24:45 przez thomek
[#113] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC
Crysis 3 grywalnie na najnizszych w HD. Zlomiak z Intel GMA moze sie tylko oblizac

Eeee... ostatnio testowałem w Cinebench 11.5 Celerona G1610 i w OpenGL uzyskał on 8.91 pkt, gdzie stary GF9600GT ma 23,35 pkt. Na tym GF9600GT gra w Crysis 3 to masakra, nawet przy ustawionych detalach na LOW, więc ten Intel HD raczej szybszy nie będzie ;)

Teraz inna bajka - zainstalowałem sobie pod WinUAE czysty OS 3.9, zainstalowałem PowerUP, oraz P96, uruchomiłem Syspeeda i przy PPC pokazuje mi 3 MIPS-y, pod OS 3.1 mam ok 60 MIPS . Czy coś namieszałem, czy może jest to wina wersji beta WinUAE
[#114] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC

@glichtanski, post #101

Przepraszam za obszerne cytowanie, ale przez g*wnoburzę o PC trochę się tych stron uzbierało i nie każdemu będzie się chciało wracać i szukać, na co też postanowiłem odpisać.

@glichtański (#110): "Ktoś wie, dlaczego WinUAE samoczynnie zastępuje mi moje ustawienia CPU z cycle-exact na swoje CPU Frequency x8?"

Niestety nie mam pojęcia, u mnie przez jakiś czas WUAE uparcie przełączał kartę dźwiękową - pomogło wyłączenie "Cache configuration files" w "Paths". Ale dlaczego pomogło - ot zagwozdka.


@cholok (#115): "Toni pisał nieco inaczej. Chodzi o to, że CPU pracuje zależnie od chipsetu i zachodziłaby konieczność ciągłego synchronizowania wątków, a to byłoby wolniejsze od wersji jednordzeniowej."

Parafrazując Bałtroczyka "Chyba już najwyższy czas, żebym przestawił się z BoboFruta na Geriavit" ;) Oczywiście masz rację.


@tOMashBe (#116): "Nie lepiej używać Amigi zamiast kulawego emulatora?"

To nie jest zaczepka, czy próba wszczynania flejmu. Emulator działa mi lepiej, szybciej i STABILNIEJ od Amigi. Nie widzę powodu, dla którego miałbym się męczyć na mojej A1200 z ulubionymi programami, skoro pod emulatorem działają lepiej.
[#115] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC
Mam może takie trochę nie mądrę pytanie, ale czy istnieje taka możliwość aby uruchomić WinUAE na Amidze. Bo w sumie WHDLoad działa jak taki trochę emulator.
[#116] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC

@amizet, post #115

WinUAE na Amigę nie ma, choć mógłbyś sobie skompilować, na PPC emulacja A500 działałaby kulawo. Whdload to inna bajka, tutaj nie ma żadnej emulacji, whdload dostarcza środowisko (taki mini system operacyjny), w którym są uruchamiane zmodyfikowane loadery (w slave'ach) do gier.
[#117] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC

@sanjyuubi, post #116

Rozumie, ale gdy by powstało whdload z gui , gdzie mielibyśmy możliwość wyboru kickstartu z jakiego chcemy korzystać i wirtualne dyskietki, wtedy mieli byśmy takie Amigowe winuae.
Tak w uproszczeniu z winuae było by tylko zaczerpnięte, możliwość emulacji stacji dyskietek /czyli montowanie adf/ i wybór kickstartu, whdload dało by nam swój mini system operacyjny.

W taki sposób mogło by powstać UAELoad.

Pisząc to inspirowałem się tą wypowiedzą "a niby na czym odpalasz WinUAE? na patelni? " czyli to wszystko jest dość abstrakcyjne.

Ostatnia aktualizacja: 20.08.2014 01:27:49 przez amizet
[#118] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC

@amizet, post #117

To trochę zbyt daleko idąca abstrakcja. Whdload bliżej do zaawansowanego emulatora stacji dysków niż Amigi. Whdload samo w sobie nie robi nic, prócz odcięcia od systemu i przygotowania srodowiska. Kluczem jest Slave, w którym znajduje się zmodyfikowany loader danej gry, tak aby korzystał od z funkcji whdload zamiast fizycznych odniesień do stacji dysków i dysku. Każdy slave jest unikatowy i stworzony pod daną grę. Wersja kickstartu jaka ma być załadowana też zależy od twórcy slave.

Jeśli chciałbyś emulować amigę za pomocą whdload, to musiałbyś stworzyć slave dla każdego z kickstartów z podmienionymi funkcjami dostępu do dysku. Dodatkowo musiałbyś tworzyć obrazy dysków, które zmieszczą się całe w pamięci, inaczej będziesz miał mrugający na czarno ekran przy każdym odczycie z dysku, ponieważ whdload wtedy zatrzymuje pracę środowiska, aby doczytać dane, o czym powinieneś się przekonać wyłączając PRELOAD (w niektórych przypadkach gra z dyskietek uruchomi się szybciej, niż na whdload bez preload).
[#119] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC

@APC74, post #114

Po wielu bojach udało mi się zmusić PPC do działania pod WinAUE :D . Syspeed działa, jednak demka scenowe niestety nie :( . Albo się nie odpalają, albo piszą że nie da się otworzyć ekranu AGA , co jest dziwne, bo dema 68k działają idealnie :) .

Dalej też mam problem z OS3.9, max 3 MIPS dla PPC, podczas gdy na OS 3.1 mam ok 60 MIPS dla PPC .

Jest może jakaś nowa beta ? :D
[#120] Re: WinUAE 2.8.2 Beta 9 - obsługa PPC

@trOLLO, post #119

Obadaj demka Mankind, nie wszystkie jednak dzialaja.
Ostatnia beta na ten czas to 12.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem