[#1] Digi Booster Pro 3
Ponieważ w newsach i na forum pojawiały się wątki o nowym DBPro, chciałbym przenieść dyskusję do odrębnego, dedykowanego tematu.

Tutaj też odpiszę Krashanowi:

2. Komenda volume slide (chyba to było Hxx) nie miała wersji fine - HFx/HxF

Zakładając, że zakres parametru F0 do FF nie jest przydatny - do zrobienia w wersji 3.1, z tym, że to pewne niewielkie złamanie kompatybilności formatu...


W przypadku innych komend regulujących głośność w DBv2 o ile pamiętam nie było problemów z interpretacją ProTrackera, na którym przecież bazował. W PT ściszało się/podgłaszało przez A0x/Ax0 i nie gryzło się to z wprowadzonym w Digi Boosterze fine volume AFx/AxF. Więc na tej samej zasadzie możnaby wprowadzić HFx/HxF.

3. Wiele razy brakowało mi komendy volume slide dla pojedynczego kanału.

Trochę wolnych literek jeszcze zostało... Technicznie prościutka do implementacji.


OK
Czyli skoro już mamy Gxx i Hxy (global volume set/slide), do tego dołożymy HxF/HFx (global fine volume slide), to proponuję:

Ixx - track volume set
Jxy - track volume slide
JxF/JFx - track fine volume slide
:)

Przypomniałem sobie jak to było z EDx - nie tyle przy enterowaniu ignorował komendę, co po prostu nie odgrywał nuty...

Skoro już można sobie pofantazjować to jeszcze przytoczę coś z pamięci. :)
W oknach obwiedni vol/pan brakowało mi podziałki i możliwości wprowadzania wartości dla poszczególnych punktów envelopów numerycznie dla większej dokładności.

Realtime TB303? Byłoby fajne, tylko że nie za bardzo wyobrażam sobie jak manipulować parametrami w locie... A skoro już mowa o syntezie, polecam uwadze trackera MusiclineEditor. Bardzo fajny, i jak na tamte czasy bomba - szkoda że przeszedł praktycznie bez echa.

[#2] Re: Digi Booster Pro 3

@Ijon_Tichy, post #1

A można prosić taki fajoski ficzer przy edytowaniu sampli w najnowsiejszym DB?
I żeby tam zapisywać można było by te wszystkie "rozczłonkowane" części sampla. ;)

[#3] Re: Digi Booster Pro 3

@5h00n4y, post #2

Nie. Tego nie będzie, a nawet jeśli, to za ładne kilka lat.

[#4] Re: Digi Booster Pro 3

@Ijon_Tichy, post #1

Jeśli powstaną jakiekolwiek nowe komendy lub (niedajboże) zmiany w istniejących, proponuję aby defaultową nazwą formatu było *.DB3 - pozwoli to na odróżnienie modułów pisanych w 2.0 od tych w 3.0+

A pomysł z volume slide pojedynczego tracku jest dobry :)

Można by się jeszcze pokusić o regulowanie track-volume i track-panning za pomocą "wykresów", tak jak ma to miejsce np. w Renoise :)

Ps. rozumiem, że wersja PPC pod OS 3.x też będzie? ^^



Ostatnia modyfikacja: 27.10.2008 22:47:58
[#5] Re: Digi Booster Pro 3

@AceMan, post #4

Jeśli powstaną jakiekolwiek nowe komendy lub (niedajboże) zmiany w istniejących, proponuję aby defaultową nazwą formatu było *.DB3 - pozwoli to na odróżnienie modułów pisanych w 2.0 od tych w 3.0+

Zmiana rozszerzenia pliku nie jest konieczna, zresztą pod amigowymi OS-ami rozszerzenie jest sprawą wyłącznie umowną. Są dwa sposoby na zaznaczenie nowszej wersji pliku. Po pierwsze nagłówek, obecnie jest to "DBM0", w przypadku jakichś większych zmian w formacie można po prostu dać "DBM1" i tak dalej. Dla zmian mniejszych, nie łamiących kompatybilności jest jeszcze numer wersji i rewizji programu zapisany w nagłówku.

Można by się jeszcze pokusić o regulowanie track-volume i track-panning za pomocą "wykresów", tak jak ma to miejsce np. w Renoise

Poprosiłbym o dokładniejsze opisanie idei i/lub screenshoty.

Ps. rozumiem, że wersja PPC pod OS 3.x też będzie? ^^

Nie przewiduję. Pisanie pod PowerUP/WarpOS to masakra, poza tym nie mam sprzętu. Zawsze można zainstalować MorphOS-a...

[#6] Re: Digi Booster Pro 3

@Ijon_Tichy, post #1

Więc na tej samej zasadzie możnaby wprowadzić HFx/HxF.

Fakt, umknęło mojej uwadze, że parametr wszelakich komend typu "slide" to tak naprawdę dwa parametry używane zamiennie.

W oknach obwiedni vol/pan brakowało mi podziałki i możliwości wprowadzania wartości dla poszczególnych punktów envelopów numerycznie dla większej dokładności.

Też to zauważyłem. Ponieważ obwiednie, jak wszystkie inne efekty są robione na tickach, pozioma podziałka będzie w tickach (niestety nie może być w sekundach, bo zmiana tempa CIA zmienia też długość trwania ticka).



Ostatnia modyfikacja: 28.10.2008 07:50:36
[#7] Re: Digi Booster Pro 3

@Grzegorz Kraszewski, post #5

>> Zmiana rozszerzenia pliku nie jest konieczna

Moim zdaniem jest. User posiadający wersję 2 naściąga sobie DBMów, z których połowa mu się nie odpali (albo będzie przekłamana) bo była napisana pod 3.x
Tak jest obecnie np. z formatem XRNS, który co jakiś czas się zmienia i staje się niekompatybilny z poprzednimi wersjami programu, przez co wiele razy próbując odpalić taki plik dostawałem stosowny komunikat. Denerwujące.
Podobnie z MOD - są zwykłe 4channele, ale są też 8 kanałówki. Spróbuj odpalić je w ProTrackerze 3.6 ;) Takich przykładów jest więcej.
A ile osób będzie patrzeć w nagłówki? DBM to DBM i ktoś nie mający pojęcia o istnieniu różnych wersji będzie niepocieszony ;) A różne nazwy od razu zasugerują odmienność.

No, chyba że założymy że wszyscy przesiądą się od razu z 2 na 3. Wtedy okej, program będzie kompatybilny wstecz więc nie ma problemu. Tylko czy jest to dobre założenie?

Co do tych wykresów, teraz czytam jeszcze raz to co napisał Ijon i to właśnie chyba chodzi o te obwiednie :P
Kurcze, za mało znałem DBPro2 a nie używałem już ładnych parę lat...

>> Nie przewiduję. Pisanie pod PowerUP/WarpOS to masakra, poza tym nie mam sprzętu.

Buu... to ja już nie wiem po co mi to PPC jak wszyscy pod 68k piszą :(

[#8] Re: Digi Booster Pro 3

@Ijon_Tichy, post #1

Chciałbym tym razem poruszyć temat niekompatybilności efektów DBPro i Protrackera. Czasami niekompatybilności trudnej do wytłumaczenia, albo może limitowanej tym, co potrafi AHI. Ponieważ w DBPro3 AHI nie stanowi już problemu, chciałbym poddać pod dyskusję następujące kwestie:

7xx - tremolo - W DigiBoosterze po prostu nie ma tej komendy przynajmniej nie ma w dokumentacji. Zrobienie jej jest bardzo proste.

E3x - DigiBooster ma tu odegranie sampla od tyłu... Moim zdaniem protrackerowe znaczenie tej komendy było bardziej przydatne, kontrola czy 3xx ma jechać płynnie czy półtonami... Jak ktoś chce bardzo odegrać sampla od tyłu, może sobie go przecież załadować jako drugi instrument i odwrócić w edytorze...

E4x - W DBPro aktywne jest tylko E40 i wycisza kanał... W ProTrackerze był wybór fali sterującej vibratem. Moim zdaniem to E40 to zmarnowanie komendy. Tym bardziej, że jest E5x która według manuala też służy do włączania i wyłączania ścieżki. Z drugiej jednak strony w paru DBM-ach widziałem użycie E40 to może lepiej nie mieszać...

E5x - ProTracker - zmiana finetune, DBPro - włączanie/wyłączanie ścieżki. Tu sam nie wiem co się bardziej przydaje.

E7x - Według instrukcji od DigiBoostera ta komenda "ustawia offset", ale nie wiem jeszcze czego offset... Protracker ma wybór fali do tremolo. Możnaby przywrócić działanie tej komendy.

E8x - Dubluje się z 8xx? W ProTrackerze była to "pusta" komenda używana do synchronizowania efektów w demach z muzyką... W sumie może sobie być zgrubny panning, jak już jest...

[#9] Re: Digi Booster Pro 3

@Grzegorz Kraszewski, post #8

>> Jak ktoś chce bardzo odegrać sampla od tyłu, może sobie go przecież załadować jako drugi instrument i odwrócić w edytorze..

Tylko po co ma to robić, skoro ma do tego komendę :)
Dodatkowy plus jest taki, że rozmiar modułu nie rośnie.

>> E5x - ProTracker - zmiana finetune, DBPro - włączanie/wyłączanie ścieżki. Tu sam nie wiem co się bardziej przydaje.

Może to tylko ja, ale zmienianie finetune uważam za kompletnie niepotrzebne. Bo i po co by ktoś chciał to robić?

Osobiście byłbym za postawieniem na pełną kompatybilność z DBPro2 niż ProTrackerem. Nigdy nie wiesz czy nie trafi się jakiś moduł wykorzystujące stare komendy - zmienisz ich działanie i modek się posypie. A jeśli dodawać już jakieś nowe, tudzież zapomniane komendy z PT, to za pomocą nowych komend i nowej nazwy formatu... :P

[#10] Re: Digi Booster Pro 3

@Grzegorz Kraszewski, post #8

7xx
Nigdy nie używałem na PT, więc i potem się nie interesowałem.

E3x
Skorzystałem na DBPro parę razy i lubiłem. Ba, w jednym z niedokończonych modułów (kiedyś go dokończę :P) użyłem jej że ho ho.

Dogranie drugi raz tego samego sampla i jego odwrócenie w edytorze to raz że dodatkowa "fatyga", a dwa - zwiększenie objętości modułu. Drugi argument, biorąc pod uwagę obecne konfiguracje komputerów, to drobiazg w przypadku krótkich sampli, ale gdyby twórca zażyczył sobie odegrać od tyłu sampla np. kilkumegowego to sprawa już byłaby powazniejsza. Ja bym tę komendę nawet jeszcze rozszerzył o odegranie frwd-bkwd i bkwd-frwd

E4x
Zanim kupiłem 060, używałem ze względów ekonomicznych, bo komenda nie tylko wyciszała sampla do zera ale i całkowicie go wyłączała, co czasem przynosiło ulgę małemu zagarkowi 030 (w przeciwnym razie wyciszony do zera zapętlony sample bujał się do oporu). W PT nie używałem o ile pamiętam. Różnica między E4x a E5x jest taka że ta druga całkiem wyłącza kanał i trzeba go potem z powrotem włączyć.

E7x
Jeśli to było od offsetu to chyba chodzi o komendę 9xx. Idea była zdaje się taka, że ponieważ DBPro potrafi obsługiwać sample dłuższe niż ProTracker, zakres 00-FF komendy 9xx nie wystarczał, żeby odegrać od dowolnego miejsca sample dłuższe niż dopuszczał to PT. Chyba toto nie działało w ogóle.

E8x
Moim zdaniem można wyrzucić. 8xx jest lepsza i na pewno popularniejsza, a literki trzeba oszczędzać bo za wiele ich przecież nie ma.



Ostatnia modyfikacja: 30.10.2008 17:10:19
[#11] Re: Digi Booster Pro 3

@AceMan, post #9

Może to tylko ja, ale zmienianie finetune uważam za kompletnie niepotrzebne. Bo i po co by ktoś chciał to robić?

Np. po to żeby w kombinacji z innymi mykami osiągnąć ciekawy i zaskakujący efekt?

[#12] Digi Booster Pro 3 - E7x???

@Ijon_Tichy, post #1

Ogłaszam konkurs: jakie jest działanie efektu E7x w DBPro 2.x? Z offsetem sampla wydaje się mieć niewiele wspólnego... Próbowałem przegryźć się przez źródła playera, ale są nieprawdopodobnie wręcz zamotane. Pomocy!

Po głębszej analizie źródeł i porównaniu z DigiBoosterem 1.x dochodzę do wniosku, że jest to rozszerzenie 9xx do 1048576 sampli (parametr komendy jest przesuwany o 16 bitów). Przynajmniej tak by się wydawało na logikę, chociaż z analizy źródeł playera jakoś słabo to wynika... Eksperymenty na DBPro 2.21 zdają się sugerować, że ta komenda nie działa (?). W każdym razie wydaje mi się, że naprawienie jej, tak aby E7y ustawiała offset sampla na 65536 * y, oraz sumowała się z 9xy (offset = 256 * xy) w tej samej pozycji i ścieżce, jest dobrym pomysłem.
[#13] Re: Digi Booster Pro 3

@Ijon_Tichy, post #1

Jeśli dobrze kojażę to będzie możliwość uruchomienia kilku kopii Digi Booster Pro 3
jednocześnie ?

W związku z tym mam pewien pomysł jeśli chodzi o zastosowanie tego programu w studio.

Gdyby mozna było skierować ów kopie na odzielne karty audio (bo uruchomienie kilku kart audio na pegazie/amidzie chyba nie stanowi problemu ;))
i synchroniczne uruchomienie odtważania na wszystkich kopiach dałoby możliwość zastosowania Digi Boostera Pro 3
w studio np. do aranżacji/montażu nagrań z żywymi instrumentalistami (gdzie często potrzeba użyć metronomu lub dla perkusisty specjalnie ułożonego tracku z metronomem który nie wszyscy lub mikrofony nie muszą słyszeć)
Taki patent z synchronicznie uruchamianymi kilkoma źródłami dźwięku mógłby znaleźć też zastosowanie na scenie np. w muzyce drum and bass czy jungle etc.,
która ostatnimi czasy bywa grywana przez instrumentalistów.

PS. Nie ukrywam, że ten ficzers przydałby mi się osobiście
i głównie dlatego na to wpadłem ponieważ stoję właśnie przed problemem nagrwania/aranżowania/'wbijania do głowy' 'ścieżek' perkusji



Ostatnia modyfikacja: 20.11.2008 13:07:23
[#14] Re: Digi Booster Pro 3

@ede, post #13

Jeśli dobrze kojarzę to będzie możliwość uruchomienia kilku kopii Digi Booster Pro 3 jednocześnie?

Tak, z tym, że każda kopia musi mieć swoją kartę dźwiękową. Mam też pomysł, żeby dwa DigiBoostery same się umiały wzajemnie wykryć i podzielić jedną kartą dźwiękową, ale to może kiedyś zrobię, z myślą o miksowaniu modków na żywo (coś w rodzaju wirtualnego stołu mikserskiego dla didżejów..).

Synchroniczny start będzie można uzyskać przy pomocy ARexxa.

[#15] Re: Digi Booster Pro 3

@Grzegorz Kraszewski, post #14

:D Fantastycznie, właśnie o rozdział odsłuchów mi chodziło.

Aropos wirtualnego stołu mikserskiego, myślę, że punktem odniesienia
mógłby być Traktor Native Instruments co prawda służy on do miksowania wave/mp3
a nie modków ;)

Cieszę się i czekam z niecierpliwością na Digi Booster PRO w nowej odsłonie.



Ostatnia modyfikacja: 20.11.2008 17:45:45
[#16] Re: Digi Booster Pro 3

@Ijon_Tichy, post #1

Przypomniało mi się jeszcze parę rzeczy jakie onegdaj chciałem mieć w DigiBoosterze.

Zapętlenie sampli.
Dałoby się zrobić taki myk, żeby próbka nie musiała zapętlać się w nieskończoność, tylko mogła zostać odegrana dalej po określonej liczbie przejść pętli?

Subsongi.
Z niezrozumiałych dla mnie powodów w jednym module mogło być tylko 5 subsongów. Rozumiem że zwiększenie limitu nie będzie problemem?

Poza tym jak na mój gust zmiana subsongu powinna powodować przeskok do jego pozycji numer 00.

Mixer.
1. Byłoby fajnie, gdyby DBPro v3 potrafił przed zgraniem modułu do audio przeanalizować poziom sygnału i powiedzieć użytkownikowi, ile volume boost może dać bez doprowadzenia do przesteru. W DBPro v2 trzeba było to robić na pałę. Osobiście wolałbym żeby program operował na dB - zamiast podawać vboost w procentach, określałby peak właśnie w decybelach. Na tej podstawie użytkownik mógłby wedle życzenia określić docelowy poziom sygnału.

2. Za mixdown odpowiadało jak dotąd AHI i uzyskany w ten sposób dźwięk był dość matowy i płaski. Można spodziewać się czegoś lepszego w nowej wersji programu?

Synteza.
I jak z ewentualną syntezą dźwięku? Wchodzi to w ogóle rachubę?

Inne, o różnym stopniu ważności.
- Konfig: Domyślne katalogi także do zapisu obwiedni i eksportowanych plików audio.
- Load/Save samych patternów/tracków. Zdarzyło się kiedyś, że potrzebowałem przenieść sam zapis z jednego modułu do drugiego i wtedy odczułem brak takiej opcji.
- Undo?
- Jakiś znaczek (np. * jak CEDzie) wskazujący, że projekt został zmieniony.

Tyle koncertu życzeń. :)

[#17] Re: Digi Booster Pro 3

@Ijon_Tichy, post #16

Dałoby się zrobić taki myk, żeby próbka nie musiała zapętlać się w nieskończoność, tylko mogła zostać odegrana dalej po określonej liczbie przejść pętli?

Dałoby się. Z tym, że raczej nie ustawiałoby się tego efektem trackera, a po prostu w edytorze instrumentu. Wprowadziłoby to jednak niekompatybilność formatu (gdzieś to trzeba w instrumencie zapisać, stare playery nie wiedziałyby co z tym zrobić). Nowy format natomiast na pewno nie będzie wprowadzony w wersji 3.0, dopiero w ewentualnych późniejszych wersjach rozwojowych.

Z niezrozumiałych dla mnie powodów w jednym module mogło być tylko 5 subsongów. Rozumiem że zwiększenie limitu nie będzie problemem?

Nawet nie wiedziałem o takim ograniczeniu. DBPro3 pozwala na tyle subsongów ile można w DBM0 zapisać, a więc 65536. Myślę, że nie jest to zbyt wielkim ograniczeniem . Oczywiście jeżeli zmienia się subsong to jedyną sensowną pozycją jest pierwszy pattern na playliście i jego pozycja zero. Inaczej można nagle "wylecieć w krzaki", złośliwy kompozytor może bowiem stworzyć song z jednym patternem posiadającym jeden wiersz...

Byłoby fajnie, gdyby DBPro v3 potrafił przed zgraniem modułu do audio przeanalizować poziom sygnału i powiedzieć użytkownikowi, ile volume boost może dać bez doprowadzenia do przesteru.

Jest to możliwe, jedynym ograniczeniem jest fakt, że trzeba w tym celu "odegrać" cały moduł, co na słabszych maszynach może trwać tyle co odegranie w czasie rzeczywistym, a nawet dłużej, jeżeli zrzut do pliku robimy w wyższej jakości niż granie na żywo. Oczywiście sprzęty typu Pegasos czy AOne zrobią to znacznie szybciej.

Osobiście wolałbym żeby program operował na dB.

Pytanie tylko gdzie umieścić 0 dB. Część programów za 0 dB uważa maksymalne wysterowanie i pracuje z dB amplitudy, część natomiast zakłada, że na wyjściu karty przy max. wysterowaniu jest 5 V (peak to peak) i odnosi to następnie do skali dBmW (zwanej też dBm), w której 0 dB odpowiada mocy 1 mW wydzielonej na obciążeniu 600 omów. Odpowiada to napięciu na wyjściu 0,775 V (sinus, wartość skuteczna), co z kolei daje peak-to-peak 2,18 V. Zatem w tej skali (operującej na mocy sygnału, a nie amplitudzie) pełne wysterowanie to +3,6 dB. A zresztą, mogę nawet dać możliwość ustawienia 0 dB na skali użytkownikowi (i tego czy chce skalę mocy czy amplitudy), to sobie do reszty aparatury dostosuje...

Za mixdown odpowiadało jak dotąd AHI i uzyskany w ten sposób dźwięk był dość matowy i płaski. Można spodziewać się czegoś lepszego w nowej wersji programu?

Trudno się dziwić. AHI używa do resamplingu interpolacji liniowej, co zapewnia odstęp od zakłóceń aliasingowych tylko 26 dB (dla porównania osobom niezorientowanym w tych cyferkach - przyzwoity magnetofon kasetowy klasy "jamnik" daje dynamikę nagrania co najmniej 40 dB, bez systemu Dolby, dobry odtwarzacz CD powinien schodzić poniżej 80 dB). W DBPro oprócz interpolacji liniowej (do odtwarzania w realtime na słabych maszynach z m68k) będą dwa albo trzy tryby resamplowania z użyciem filtra na bazie funkcji sin(x)/x (tzw. "sinc" w literaturze anglojęzycznej). Wstępnie mam policzone filtry dla odstępu od zakłóceń 40, 60 i 80 dB. Wstępne oszacowanie mocy procesorów jakie zrobiłem, daje mi 200 ścieżek w czasie rzeczywistym w jakości 80 dB na Pegasosie z G4 (z wykorzystaniem AltiVec-a). Niestety 68030 50 MHz w tym samym trybie wydoli jedną (tak, niestety...) ścieżkę w realtime. Na szczeście można mieć odsłuch w słabszej jakości, a zrzucać do pliku w lepszej (choć może to potrwać np. 2 godziny...)

I jak z ewentualną syntezą dźwięku? Wchodzi to w ogóle rachubę?

Wchodzi, w wersjach > 3.0. Co więcej syntezer jest już wstępnie przygotowany na instrumenty inne, niż bazowane na samplach. A co mi się marzy - wyobraźmy sobie taki element: wirtualny generator przebiegu (sinus + harmoniczne, prostokąt, trójkąt, piła, szum a może z sampla...) przestrajany napięciem + modulacja amplitudy. Wyobraźmy sobie, że mamy powiedzmy 8 takich zabawek i możemy je sobie łączyć w dowolny sposób, czyli wzajemnie modulować FM i AM. Na wyjściu do tego jakiś powiedzmy equalizer i oczywiście obwiednia. Dodajmy do tego sterowanie tym bajzlem efektami trackera...

Domyślne katalogi także do zapisu obwiedni i eksportowanych plików audio.

Domyślne będą do wszystkiego, co można zapisać. I tu pytanie - stałe domyślne, czy ma pamiętać ostatnio użyte?

Load/Save samych patternów/tracków.

Ciekawy pomysł. Z realizacją nie będzie problemu.

Co do undo i znaczka, znaczek to oczywiście minuta roboty, natomiast undo (zwłaszcza wielopoziomowe) nie jest takie oczywiste, bo np. undo operacji na samplach może kosztować dużo pamięci. No ale postaram się coś zrobić w tym kierunku.



Ostatnia modyfikacja: 25.11.2008 09:00:41
[#18] Re: Digi Booster Pro 3

@Grzegorz Kraszewski, post #17

Dałoby się. Z tym, że raczej nie ustawiałoby się tego efektem trackera, a po prostu w edytorze instrumentu. Wprowadziłoby to jednak niekompatybilność formatu

Tak tak, miałem na myśli ustawienia w edytorze sampli. Co do złamania kompatybilności... Postęp ma swoją cenę. ;) Przy założeniu stałego postępu (to jest oczywiście w tych warunkach wariant bardzo optymistyczny) wcześniej czy później zmiany i tak wymuszą naruszenie zgodności. Akurat ta kwestia jest drugorzędna więc może poczekać aż stare playery jeszcze bardziej się zestarzeją. :)

Jest to możliwe, jedynym ograniczeniem jest fakt, że trzeba w tym celu "odegrać" cały moduł, co na słabszych maszynach może trwać (ciach). Oczywiście sprzęty typu Pegasos czy AOne zrobią to znacznie szybciej.

Jasna sprawa - możnaby więc po prostu uczynić to rozwiązanie opcjonalnym - wedle życzenia i cierpliwości użytkownika.

Pytanie tylko gdzie umieścić 0 dB. Część programów za 0 dB uważa maksymalne wysterowanie i pracuje z dB amplitudy

Do takiego rozwiązania właśnie jestem subiektywnie przyzwyczajony.

Wstępnie mam policzone filtry dla odstępu od zakłóceń 40, 60 i 80 dB. Wstępne oszacowanie mocy procesorów jakie zrobiłem, daje mi 200 ścieżek w czasie rzeczywistym w jakości 80 dB na Pegasosie z G4 (z wykorzystaniem AltiVec-a). Niestety 68030 50 MHz w tym samym trybie wydoli jedną (tak, niestety...) ścieżkę w realtime

Nie oszukujmy się, DBPro od początku miał swoje wymagania i jak się chciało jako tako sensownie potrackować to na 040+. Jak chcemy się dobrze bawić to kupujemy dobry sprzęt, albo polegamy na rozwiązaniach kompromisowych.

syntezer jest już wstępnie przygotowany na instrumenty inne, niż bazowane na samplach. (ciach) Dodajmy do tego sterowanie tym bajzlem efektami trackera...

No właśnie, nie za bardzo wyobrażam sobie ogarnięcie tylu parametrów efektami trackera. Chyba żeby wydzielić odrębne ścieżki dla syntezy z własnymi komendami, i tak narodzi się kombajn. :)

Domyślne [katalogi] będą do wszystkiego, co można zapisać. I tu pytanie - stałe domyślne, czy ma pamiętać ostatnio użyte?

Nie wiem już jakie są teraz systemowe patenty z requesterami. Może na dzień dobry po odpaleniu programu stały domyślny, a jak w trakcie pracy ktoś sobie zmieni to żeby DB pamiętał ostatnią ścieżkę.

Co do undo
to bardziej chodziło mi o takowe w edytorze właściwym - to by nie kosztowało tyle pamięci. Poza tym możnaby określić jakiś maksymalny bufor...

Choroba, trochę się to złożone robi.

[#19] Re: Digi Booster Pro 3

@Ijon_Tichy, post #18

No właśnie, nie za bardzo wyobrażam sobie ogarnięcie tylu parametrów efektami trackera. Chyba żeby wydzielić odrębne ścieżki

Odrębne ścieżki to byłaby lekka masakra. To, o czym myślałem, to połączenie dwóch komend w jedną, załóżmy, że będzie to komenda Q:

Quv xyz

Gdzie:
u - numer bloku syntezy (w aktualnie grającym na tej ścieżce instrumencie)
v - numer parametru
xyz - tu mamy 12 bitów na wartość parametru (zapis szesnastkowy)

Taki zapis pozwala na 16 bloków syntezy w danym instrumencie i 16 parametrów każdego bloku. Trzeba sobie jedynie zadać pytanie czy i jak zaimplementować dla instrumentów syntetycznych efekty w rodzaju arppegio czy vibrato, czy kompozytor osiągnie je w tym momencie za pomocą samej syntezy. No bo komendy w rodzaju 9xx czy E3x tracą w tym momencie rację bytu...

[#20] Re: Digi Booster Pro 3

@Grzegorz Kraszewski, post #5

"Można by sie jeszcze pokusić o regulowanie track-volume i track-panning za pomocą "wykresów", tak jak ma to miejsce np. w Renoise"

Zapewne chodzi o coś w rodzaju obwiedni, tylko dla całego patternu.
Krótko mówiąc - wizualne zarządzanie komendą Cxx.
Podobnie jest to rozwiaząne w programie Madtracker pod nazwą "automation" z tym, że dotyczy niemal dowolnego parametru.

Zapytam jeszcze z ciekawości, bo nie natrafiłem na informacje:
Czy panorama uwzglednia przesuniecia fazowe sygnału, czy może tylko samą głośność ? i, czy bedzie uwzgledniać w nowej wersji, jeśli teraz tego nie robi ?



Ostatnia modyfikacja: 01.01.2009 20:16:09
[#21] Re: Digi Booster Pro 3

@Seeker, post #20

Panorama w DBPro 2.x jest robiona przez AHI, więc jest oparta wyłącznie na głośności. W trójce synteza w całości robiona jest przez program, więc możnaby pomyśleć również o przesunięciach fazowych. Muszę się tylko zastanowić na ile komplikuje to algorytm syntezy.

[#22] Re: Digi Booster Pro 3

@Grzegorz Kraszewski, post #21

Z innej beczki nieco, jaką prędkość przewidujesz na a1200 z turbem 040 lub 060 ?
[#23] Re: Digi Booster Pro 3

@elektro, post #22

Na dziś to trochę wróżenie z fusów. Założenie jest takie, że program ma być używalny na 68030 z 16 MB FAST na 8 ścieżkach, pracując w jakości 2.x. Używanie trybu HQ na klasyku w czasie rzeczywistym może być trudne, choć to zależy od ilości efektów. Niemniej 68060 powinna sobie z 8 ścieżkami w HQ poradzić. Oczywiście można pracować nad muzyką w jakości standardowej, a tylko wyrenderować na dysk w HQ. Jeżeli chodzi o szybkość samego intefrejsu programu, to jest to typowa aplikacja MUI, jak nie przesadzimy przy konfigurowaniu, to będzie wygodnie. Dodatkowo mam jeszcze możliwość całkowitego pozbycia się AHI na klasykach. Ponieważ moda miksuje sam program, można w miarę łatwo zrobić na klasykach bezpośrednie wyjście na Paulę, z całkowitym pominięciem AHI, co może trochę przyspieszyć.

[#24] Re: Digi Booster Pro 3

@Grzegorz Kraszewski, post #21

"Muszć sić tylko zastanowić na ile komplikuje to algorytm syntezy."

Zagranie czegokolwiek na trackerach w trybie "live" sprawia wrazenie istnienia pewnych lagow (przy odgrywaniu moda sie tego ze zrozumialych przyczyn nie odczuwa), wiec w zasadzie... "problem rozwiazany" ;)

Inaczej mowiac, mysle ze wiekszych strat nie bedzie, a komplikacja algorytmu bylaby w takiej sytuacji minimalna. Malo tego - wszelkie proby przyspieszenia "blizszego" kanalu moglyby zniweczyc naturalnosc panoramy (czyli sens zastosowania przesuniec fazowych), czyli mamy juz 2 argumenty ZA.

Oczywiscie nie ma nic za darmo i takie opoznienie nie podniesie efektywnosci kodu, ale innego wyjscia moze nie byc. Moznaby to opcjonalnie wylaczac (i uzywac na slabszych konfigach tylko do renderowania).
[#25] Re: Digi Booster Pro 3

@AceMan, post #7

Niniejszym przyłączam się do ubolewania nad faktem nie przewidywania wersji dla WarpOS...
[#26] Re: Digi Booster Pro 3

@Seeker, post #24

Zagranie czegokolwiek na trackerach w trybie "live" sprawia wrazenie istnienia pewnych lagow

To zależy od tego jak długi jest bufor miksujący. Wciśnięcie klawisza przy grze na żywo nie powoduje natychmiastowego zagrania nuty, pojawia się ona dopiero przy przełączeniu buforów. Długość bufora zależy od mocy procesora, im mocniejszy, na tym krótszy bufor można sobie pozwolić. Na Pegasosie 2, a póki co również na Efice mogę grać na buforze o długości 20 milisekund i takie jest wtedy maksymalne opóźnienie nuty granej na żywo. Na klasyku, obawiam się, trzeba będzie ten bufor wydłużyć, ale jest to rzecz, którą można sobie ustawić w preferencjach programu.

[#27] Re: Digi Booster Pro 3

@Grzegorz Kraszewski, post #26

Przyszło mi podciągnąć wątek, bo znów zderzyłem się z brakiem dokumentacji. Engine playera zaczyna sprawiać się coraz lepiej. Obecnie dodaję brakujące komendy. Teraz grzebię w mikserze, a więc wszelakie komendy od głośności, volume slide'y i panoramy. O ile Cxx jest efektem oczywistym, o tyle Axx nasuwa pytania, głównie z powodu pomysłu Piastów, a więc fine volume slide (AFx i AxF). Przechodzę do pytań:

1. Co robi AF0 i A0F? Trzy rozwiązania widzę. Po pierwsze jeżeli potraktujemy te dwie komendy jako zupełnie odrębne od Axx, to każda z nich powinna używać ponownie parametru z poprzedniego ich użycia w danym tracku. Po drugie może są traktowane jednak jako fine volume slide, ale nic nie robią, bo 0. Ale po co wtedy Ijon Tichy używałby ich w modułach? Po trzecie - może są traktowane mimo wszystko jako zwykły volume slide z deltą 15?

2. Czym się różnią fine volume slide AFx/AxF od protrackerowskich EAx/EBx?

3. Ponieważ engine DBPro3 posiada znacznie więcej bitów na głośność, niż 6 (dokładnie 14), to mogę zrobić tak, że fine volume slide nie będzie skakać co pozycję, ale co tick ze zmniejszonym skokiem, a więc zmiana głośności będzie naprawdę "fine". Przykładowo:

2.x     3.x
C-3 01 C30 AF2  tick 0    46    47.67
                tick 1    46    47.33
                tick 2    46    47.00
                tick 3    46    46.67
                tick 4    46    46.33
                tick 5    46    46.00


Możnaby tak upłynnić wszystkie wersje z "F", a stare EAx/EBx zostawić po staremu, dla zwiększenia kompatybilności z ProTrackerem.



Ostatnia modyfikacja: 25.01.2009 23:16:39



Ostatnia modyfikacja: 25.01.2009 23:17:15
[#28] Re: Digi Booster Pro 3

@Grzegorz Kraszewski, post #27

A i E w sumie robią to samo, chyba tu się rozchodzi o kwestię dokładności. E robi to bardziej dokładniej niż A, czemu to nie mam pojęcia tyle mi się nasuwa z praktyki. ;] Walcz dalej i sorry jak ten post nic nie wniósł do tematu. ;)
[#29] Re: Digi Booster Pro 3

@elektro, post #28

No właśnie nie robi dokładniej, tylko wolniej... Axx dodaje lub odejmuje parametr raz na tick, EAx/EBx raz na pozycję. Czyli standardowo, gdy mamy 6 ticków na pozycję, Axx zmienia głośność 6 razy szybciej. Tak było w ProTrackerze. DBPro natomiast dodaje tu komendę AFx/AxF (taka kombinacja parametrów jest ignorowana przez ProTrackera, jeżeli x nie jest zerem). Tylko że, to AFx/AxF działa tak samo jak EAx/EBx... Stąd moja propozycja - EAx/EBx zostawiamy w spokoju, żeby zachować kompatybilność z PT chociażby, natomiast AFx/AxF, jako komendę specyficzną dla DBPro, proponuję ulepszyć, korzystając z możliwości uzyskania "ułamkowej głośności". Tempo zmiany głośności, czyli szybkość slide'a się nie zmieni, natomiast będzie on gładszy, bo będzie się zmieniał częściej ale o mniejsze skoki. Ponieważ bracia Piastowie wprowadzili kombinację Fx/xF do wszystkich komend z płynną zmianą głośności, lub częstotliwości, wszystkie te wersje mogę wygładzić, bo również częstotliwość mogę regulować z bardzo dużą dokładnością, kilka tysięcy razy większą niż jeden skok finetune.

Oczywiście jest to pewne naruszenie kompatybilności wstecz, ale różnica w brzmieniu powinna być minimalna, tym bardziej że na korzyść.

[#30] Re: Digi Booster Pro 3

@Grzegorz Kraszewski, post #27

Ale po co wtedy Ijon Tichy używałby ich w modułach?

Możesz mi przypomnieć w którym module tego użyłem? Wszystko jedno którym.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem