kategoria: A600
[#1] kostki do A600 piggyback-mod
Witam.
Mam dwie sprawne płyty A600 i postanowiłem ich nie zepsuć
Czy kości T224162B-J35 nadadzą się do piggyback?
http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/29544/TMT/T224162B-35.html?

PS. Czy w ogóle jest sens dorabiania piggyback w A600 jeśli mam rozszerzenie 5,5MB ruskiego fastu? Czy istnieją gry/dema na ECS wymagające więcej jak 1mb Chipramu?



Ostatnia modyfikacja: 06.07.2010 14:21:09
[#2] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@sebar27, post #1

oczywiscie jest sens .. A600 HD bez 2 MB CHIP to nie porozumienie..
przeciez odpalajac WB w 16 kolorkach juz masz cos ok 800 kb wolnego CHIPU irichom sobie modul Mnemonic (1100 kb) i ogladaj obrazki w wysokiej rozdzielczosci :D ..

gry dema wymagaja .. np Ninja,Ventilator a z gier Primal Rage nie uruchomi sie bez 2 MB CHIP (nawet jesli masz 10 MB FAST)



Ostatnia modyfikacja: 06.07.2010 15:27:48
[#3] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@sebar27, post #1

Dołączę się do tematu.

Znalazłem kiedyś starą kartę graficzną Alliance Semiconductor ProMotion AT3D. Z dokumentacji którą znalazłem wynika,że karta ma 4MB , znajduje się na niej 8 scalaków , jak podziele 4MB / 8 to wyjdzie że każdy z nich ma po te 512kb czyli tyle ile jest na płycie głownej Amigi (są tam dwa scalaki po 512kb).

To jest ta karta: http://82.114.193.227/vga/image/sbirky/palcal/allianceat3db.jpg

Moje pytanie, czy można te kostki wykorzystać do piggiback mod'u ?

Pozdrawiam

[#4] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@inco, post #3

Podaj proszę oznaczenia na pamiątkach (dokładnie)

[#5] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@bombermax, post #4

AE43BH40161-35
50H99350517C

[#6] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@sebar27, post #1

Powinny działać te kostki, ogólnie wszystko co jest 256x16 dynamic RAM i ma takie same wyprowadzenia powinno działać. Co do ilości chipu, to jest nawet kilka gierek whdload (chyba trolls i lionheart są jednymi z nich), które wymagają więcej niż 1mb chip (wolnego!), a poza tym jest to najważniejsza pamięć w systemie, więc im więcej tym lepiej dla układów graficznych i dźwiękowych.



Ostatnia modyfikacja: 06.07.2010 22:22:56
[#7] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@rafgc, post #6

A co sądzisz o moich kostkach (patrz post #5) ?

[#8] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@inco, post #7

Nie mogę znaleźć żadnej dokumentacji do twoich kostek, jeśli są to kostki DRAM to powinny działać, jeśli SRAM to raczej nie będą.

[#9] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@rafgc, post #8

gdzieś znalazłem w necie że jak pod kością na płycie będzie 256k x16 to 99% że zadziała, trzeba wlutować i sprawdzić, najlepiej zamiast tych co są, a jak zadziała to montować piętrowo.



Ostatnia modyfikacja: 19.06.2011 22:59:32
[#10] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@sebar27, post #1

Jak koledzy myślicie , czy takie kostki zadziałają

AS4C256K16E0-50JC
9715 B3856X

albo

KOREA
607Y
KM416V256BLJ-7


i jeszcze te


VG264265CJ
822 SA1030 -28


Kości wylutowane ze starych kart graficznych .
Napiszcie które będą najlepsze ....Oczywiście do Amigi 600



Ostatnia modyfikacja: 20.06.2011 06:57:11
[#11] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@pietro, post #10

jeśli jest to pamięć DRAM 256x16 w obudowie soj40 to zadziała każda, w amidze są kostki 80ns, te co wymieniłeś mają 28,50 i 70 ns więc każda będzie dobra

[#12] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@rafgc, post #11

Dzięki , tak więc biorę sie za spawanie....

[#13] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@sebar27, post #1

Czy można prosić o jakiś schemat takiego połączenia ? , czy wystarczy połączyć piny 1:1 i to wszystko ?.

[#14] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@companiero, post #13

Już znalazłem potrzebne informacje , a te 2 kabelki do czego służą ? podają napięcie? .Mam trochę inaczej zbudowaną płytę w Amidze nie wiem gdzie je dolutować .

[#15] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@companiero, post #14

Te kabelki idą do CASU(36) i CASL (35) z trapdoora i służą do aktywowania kości, które dolutowałeś, podczas dostępu do drugiego MB pamięci CHIP, jakbyś przylutował jedną kość na drugą, to byś miał dalej 1MB, bo obydwie kości robiłyby to samo.

[#16] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@rafgc, post #15

OK udało się 2MB jest :) . Użyłem kości : VG264265BJ ze starej grafiki ATI
.Mam płytę rev 2D nie mogłem znaleźć w sieci punktów do podłączenia kabelków pod flopem , podłączyłem się do portu rozszerzeń .

Może ktoś się orientuje gdzie pod flopem da się podłączyć w tej płytce ???? .

I czy nie ma znaczenia że 3 kości są z grafiki a 1 została z Amigi ? (tak jakoś wyszło w ferworze walki) , czy podmienić by wszystkie 4 były takie same .

Załączam fotki ,jeszcze wszystko świeże nie obmyte z fluxu :) .








[#17] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@companiero, post #16

Póki czas dostępu kości jest <=80ns, to nie ma znaczenia. Możesz posprawdzać miernikiem dokąd idą scieżki z slotu i się wlutować, w niektórych wersjach płyt te sygnały pod stacją nie działają prawidłowo. Sygnały z portu rozszerzeń są 100% kompatybilne.

[#18] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@rafgc, post #17

Wlutowałem jedną kość i narazie pokazuje mi dalej 850 000 bjt. Powinno pokazywać 1 500 000 ? Jak myslicie ?

[#19] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@pietro, post #18

wlutuj drugą :)

[#20] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@pietro, post #18

Podczas testów gdy miałem podłączone 3 kości pokazywało 1,5 MB .

[#21] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@rafgc, post #15

Podgląd
Odgrzebuję stary temat bo...
Odzyskałem odrobinę rozbebeszoną A600 (kolejną ) i chcę jej zrobić MODa.
Zastanawiam się jednak czy zamiast lutowania kostek 512kb na grzbiecie już
istniejących nie można ich zwyczajnie zamienić na moduły 1mb (oczywiście
z dodatkowym połączeniem CASU I CASL z trapdora). Zadziała?

Pozdrawiam.
[#22] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@sebar27, post #21

Bez dodatkowej logiki nie zadziała, kość 1MB ma więcej linii adresowych, jak podłączysz CASU i CASL z Amigi, to gdzie podłączysz CASU, CASL z trapdoora?
[#23] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@rafgc, post #22

Trzeba było od razu napisać że tutaj potrzeba logiki :D
Nie mam więcej pytań.

Pozdrawiam.
[#24] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@rafgc, post #17

Zmontowałem świnkę :) i niestety żółty ekran. Zdjąłem świnkę i wszystko OK.

Na oryginalne kości nalutowałem (zgodne ze specyfikacją i PINologia kropka w kropkę) 70ns.

Oznacza to że:

- czasy kości oryginalnych i dolutowanych się nie zgrywają?
- kości są padnięte?
- jakiś PIN nie został przylutowany? (nic nie widać prawie i ciężko się lutuje po wewnętrznej stronie)
[#25] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@ExciterELB, post #24

A teraz pozostał już tylko niebieski ekran :/ Obojętnie czy z oryginalnymi kośćmi, czy tylko z jedną, czy w ogóle bez czy z trzema.

Co chwile niby robi jakiś samorestart, bo robi się czarny na 2 sek. i po chwili znów niebieski na parę sekund i tak w kółko.... :(
[#26] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@ExciterELB, post #25

Pewnie coś urwałeś lub zwarłeś przy tych kombinacjach w kostkami. Schemat i miernik do ręki i będzie dobrze.
[#27] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@jarob, post #26

Sprawdziłem milion tryliardów razy. Pola lutownicze czyściutkie jak złoto. Ani jednego zwarcia. Ścieżki calutkie.
[#28] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@ExciterELB, post #27

hmmm... no to jest jeszcze taka możliwość, że uszkodziłeś którąś kostkę lub Agnus podczas lutowania. Co prawda mi się to nigdy nie udało, ale jest taka możliwość.
[#29] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@jarob, post #28

a jakim kolorem Amisia będzie się prezentowała jeśli nie ma ani jednej kości onboard?
[#30] Re: kostki do A600 piggyback-mod

@ExciterELB, post #29

Zielonym
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem