[#1] Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!
Witam.
Od piątku pracuję nad klonem gry Robbo z Atari. Rezultaty są super - powstała już duża część engine'u. Narysowałem całkiem estetyczną grafikę (bardzo prostą bo narysowaną w kilka minut). Zaprogramowałem całkiem porządny kawałek kodu z załączeniem tzw. automatu. Obsługę joysticka, ekranu i grafiki napisałem już wcześniej i wykorzystałem w tej grze. Dzięki temu gra powstała bardzo szybko - mogłem zabrać się za pisanie samego engine'u. Oto elementy, które są obecnie w grze:

- Robbo,
- Tło,
- Murek,
- Skrzynka,
- Śrubka,
- Klucz,
- Drzwi,
- Nabój,
- Gruz.

Priorytet do wprowadzenia:
- Bomba

Robocik może się poruszać i strzelać.
Wymagania: Amiga z systemem 2.0... :D

http://minniatian.republika.pl/Robbo/Robbo.lha

Bardzo proszę o przetestowanie gry. Z gry wychodzi się za pomocą guzika myszy. Miłego grania!



Ostatnia modyfikacja: 03.08.2008 06:44:37
[#2] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat, post #1

OK :). Potestujemy. Robbo to świetna gra, a świetna. gra zawsze mile widziana

[#3] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Deftronic/..., post #2

WOW. Mam małe doświadczenie w beta-testingu ale nie na Amidze :)
Co do Twojej wersji Robbo - mam tylko jedno malutkie "ale".
Moim zdaniem robocik porusza się zbyt skokowo, czasami występują opóźnienia ruch joya <---> ruch na ekranie.
Poza tym wszystko "cacy" - czekam na kolejne levele :D

[#4] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat, post #1

Więc tak:

- fajnie, że gra jest zgodna z systemem i działa w tasku (zarówno po załadowaniu systemu jak i bez),

- na moim sprzęcie nie zauważyłem spowolnienia,

- jest szansa na sterowanie klawiaturą (strzałki i spacja)?

Dobra robota. :D

[#5] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat, post #1

Brawo, Minniat, jestem pod wrażeniem. Co prawda odkryłem, że mój joystick ciężko chodzi w dół, ale nie przeszkodziło mi to wcale w próbie przejścia levelu. Testy przeprowadziłem na Apollo 040/40 AGA pod OS 3.1 z fastem i wszystko chodzi bardzo dobrze. Widzę, że wprowadziłeś kolizję laseru działka z robotem choć nie kończy się to "śmiercią" robota jak w przypadku eksplozji bomby. Zauważyłem też, iż stojąc tak przed działkiem, gdy "wybuchnie" jeden pocisk a zaraz za nim leci drugi, ten drugi napotka kolizję z wybuchu pierwszego strzału i "wybuchnie" pole wcześniej. Znów, gdy jest zaraz trzeci strzał, wybuchnie jeszcze pole wcześniej, innymi słowy nie zaglądając w kod: aha, wiem jak to działa :). Trzymam kciuki za projekt, skokowość bohatera z pola na pole nawet nie razi a na pewno ułatwia sprawę od strony kodu. Czekam na następne plansze, no i na dźwięk a nawet muzykę :).

Pozdrawiam!!
P.S. Dzięki za zamieszczenie kodu, nie programowałem w sumie nigdy pod C a teraz może znajdę chwilę, by sobie do poduszki podglądnąć to od kuchni.

[#6] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@BagoZonde, post #5

Przede wszystkim dziękuję wszystkim za przetestowanie gry jak i ciepłe słowa i pochwały! Bardzo się cieszę, że gra Wam się podoba.

1) Robocik porusza się skokowo -
może powinienem przyspieszyć jego ruch lub dodać więcej klatek, ale taka już natura gier tego typu (Robbo, Boulder Dash)

2) występują opóźnienia ruch joya <---> ruch na ekranie -
najprawdopodobniej wynika to z opóźnienia ruchu robotem; ja uważam obsługę joya za całkiem sprawną - proponuję sterować robotem troszkę wolniej.

3) jest szansa na sterowanie klawiaturą (strzałki i spacja)?
Wprowadzę to.

4) Czekam na następne plansze, no i na dźwięk a nawet muzykę
Co do dźwięku to poszukuję jakiegoś "dźwiękowca", który zsampluje mi potrzebne dźwięki (lub ściągnę z innej gry). Co do muzyki to mogę zamieścić jakąś z Aminetu.

Na serwerze zamieściłem najnowszą wersję, z nowymi elementami:

- Wybuch,
- Bomba,
- Działko,
- Kapsuła.

Po zebraniu wszystkich śrubek można wejść do kapsuły i zakończyć level.
Robot może też zginąć od działka, czy bomby.

Mogę bez problemu wprowadzić jeszcze nietoperze oraz stworki ale uważam engine za kompletny! I zajęło mi to kilka dni. Teraz planuję napisanie kolejnej gry..., a tę będę rozbudowywał (np. nowe levele).

[#7] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat, post #6

Witam,

Grałem troszkę na mojej ami w Twoją grę i mam jedną uwagę / podpowiedź.

Robocik porusza się skokowo tak jak w oryginale, ale można zastanowić się nad płynnym przesunięciem ( czyli robocik przesuwa się o 16 piskeli w lewo ale to nie jest skok tylko przesunięcie co ramka o 1 piksel w lewo i zatrzymuje się po 16 pikselach. Napisałem 16 pikseli bo chyba o tyle on się przesuwa. Oczywiście w tym czasie gdy ruch jest wykonywany gracz nie może już wykonać innego ruchu. To tylko propozycja oczywiście.

Mam jeszcze pare uwag od strony technicznej i zamieszcze je w dziale programowanie.


Pozdrawiam

[#8] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@asman, post #7

Twoje rozwiązanie zastosowali w Diamond Caves (klon Boulder Dasha).
Ja jednak pozostanę przy obecnej wersji.

[#9] Re: Moja pierwsza poważna gra w jćzyku C: klon Robbo!

@Minniat, post #1

Troche dziwna sprawa. Odpalilem ge i na ekranie pokazala sie wojna mrowek jakbym chcial odpalic gre ECS na kosciach AGA.
Chcialem zrobic shota ale na shocie wszystko wyglada ok :(
[#10] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat, post #1

Odpalilem na Apollo 040/40 + AGA. Moze byc z tego fajna gierka. Ale, koniecznie popraw wizerunek ROBBO. A co tam, skopiuj go po prostu z Atari/C64.
Ogolnie razi szare tlo, ale to pewnie mozna jakos rozwiazac. Dodaj dzwieki, tak aby gra korzystala z wave/8svx. Wtedy bedzie mozna cos posamplowac i ci wyslac. Wybierzesz odpowiednie.

Koniecznie zrob edytor plansz - mysle ze wiele osob wykona kilka wlasnych i ci podesle.
[#11] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Andrzej Drozd, post #10

U mnie na 40/33 + AGA również wszystko gra, jedyne do czego bym się przyczepił, to wspomiane wcześniej opóźnienia w ruchu postaci ;).

[#12] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Malin, post #11

Jesli chodzi o opoznienia, to musialbys odpalic oryginalnego Robbo na emulatorze Atari/C64 i dokladnie to sprawdzic. Mnie to nie przeszkadza. Jedyny blad jaki zauwazylem, to taki, ze Robbo nie kontynuuje "fajeru" - po nacisnieciu fire + wykonaniu ruchu np. w lewo, robocik strzela, jednak po dokonaniu kolejnego ruchu w lewo bez puszczenia przycisku fire, Robbo nie strzela tylko idzie. Czyli nie mozna oddac seri strzalow z jednego miejsca. Taka mozliwosc istnieje w oryginalnym Robbo.
[#13] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat, post #6

Na serwerze zamieściłem najnowszą wersję. Zawiera 3 poziomy.
Dodatkowo zamieściłem edytor plansz. Można edytować maksymalnie 15 poziomów. Edytor jest bardzo intuicyjny i obsługuje się myszką. Programy w zasadzie nie zawierają poważniejszych błędów.

Klawiszologia opisana w readme.txt. Proponuję przeczytać go przed zabawą. Teraz by wyjść z gry trzeba nacisnąć klawisz Q.

Na razie muszę wstrzymać rozwijanie programu przynajmniej na kilka tygodni. Publikuję pełny kod źródłowy gry i edytora.

[#14] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat, post #13

na pegazie nie działa gra, działa za to edytor

[#15] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat, post #13

Można ściągnąć najnowszą wersję z dźwiękami! Dźwięki dotyczą

- ruchu postaci,
- przesuwu skrzynek, bomb,
- zbierania śrubek, amunicji, kluczy,
- wystrzału pocisku,
- wybuchu bomby,
- zebrania wszystkich śrubek
itp.

Ta wersja:
- korzysta z timer.device,
- ma 14 różnorodnych poziomów,
- ma większy maksymalny rozmiar mapy.

UWAGA: Wersja jest w stanie beta. Poza tym póki co dźwięki lecą tylko z jednego kanału.

Tutaj ściągnij amigowe Robbo

Gra wymaga systemu 3.x + AGA

Podzielcie się opiniami.

[#16] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat, post #15

Podzielcie się opiniami.

Marudzilem kiedys na temat wygladu robocika, ale to nie ma znaczenia. Gra jest identycznie grywalna jak wersja 8bit.
Przydalyby sie dodatkowe brakujace elementy (teleportery itp.), to wtedy bedzie mozna w edytorze zrobic oryginalne plansze z Atari (powstalo chyba kilkanascie czesci Robbo), zamiast na poczatku wymyslac swoje.

Przyda sie obsluga odtwarzania modulow przez AHI i fajnie jakby gra ruszyla na kartach GFX. Narazie to chyba tyle z najpotrzebniejszych/urozmaicajacych rzeczy. :)
[#17] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Andrzej Drozd, post #16

Teleportery jak i nietoperze i lasery pojawią się niedługo. Gra rusza na karcie graficznej. Muzykę dodam później. Jak Ci się podoba gra z dźwiękiem?

[#18] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat, post #17

Wyjdzie też wersja w wysokiej rozdzielczości 640x480. Gra działa równie szybko! Dzięki tej rozdzielczości będę mógł zaadoptować oryginalne mapy Robbo (maksymalny rozmiar mapy 40x30). Oczywiście wymagać to będzie monitora Multisync lub VGA (bez przeplotu).

Czy mógłby mi ktoś pomoć w wyciągnięciu oryginalnych map Robbo? Jeśli nie, to ja sam je zaprojektuję, choć by stworzyć dobre mapy trzeba trochę czasu.



Ostatnia modyfikacja: 15.01.2009 21:32:15
[#19] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat, post #18

na kiego grzyba komu Robbo w wysokiej rozdzielczosci !!?!!?

Wez wracaj do pisania Dune 3, bo czas ucieka a wszyscy czekamy z niecierpliwoscia ;)
[#20] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Andrzej Drozd, post #16

Andrzej Drozd napisał(a):

(ciach)
> wtedy bedzie mozna w edytorze zrobic oryginalne plansze z
> Atari (powstalo chyba kilkanascie czesci Robbo),
(ciach)

Oryginalnych części Robbo było dwie, nie liczę Robbo Konstruktora oczywiście. Te kilkanaście o których mówisz to "części" zrobione za pomocą tego konstruktora ;)

[#21] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat, post #18

Polupalem nieco, szczerze napisze ze nie lubie robbo pod zadna postacia, ale ta wersje z pol godziny pomeczylem:). Robocik czasem dziwnie dziala, zdazylo mu sie strzelic pare razy bez powodu no i zrobic korczek ktorego nie powinien robic:). Gralem pod e-uae na pegu.

[#22] Gratulacje!

@Minniat, post #1

Gratulacje Minniat!

W najnowszym numerze angielskiego Retrogamera (numjer 61) zauważono Twoją wresję Robbo. Zamieszczono krótki opis wraz z dwoma ekranami z gry. Otrzymała ocenę 72% :). Narzekają na wymagania gry oraz brak jakiejkolwiek prezencji, co jednak nie preszkadza w dobrej rozgrywce.



Ostatnia modyfikacja: 25.02.2009 14:40:01
[#23] Re: Gratulacje!

@Deftronic/..., post #22

O MIŁO MI... :)

Otrzymała ocenę 72%.

Fajnie ^^

Narzekają na wymagania gry oraz brak jakiejkolwiek prezencji, co jednak nie preszkadza w dobrej rozgrywce.

"Design" jest trochę niedopracowany, cieszę się, że jednak jest grywalna. Gra jednak pójdzie na OCS gdy ją przepiszę pod 1.3.

A mógłbyś gdzieś podać link do Retrogamera lub skan?? Byłbym wdzięczny!!!



Ostatnia modyfikacja: 25.02.2009 15:35:29
[#24] Re: Gratulacje!

@Minniat, post #23

Zajrzyj za pół godziny - wskanuję stronę i zapodam linka. Ten numer Retrogamera pojawi się w sklepach za jakiś tydzień (prenumeratorzy otrzymują pismo wcześniej) - na ich stronie jest jeszcze numer poprzedni.

OK. Poniżej link:

http://www.przeklej.pl/d/0000m4a28484/retrogamer61_robbo.pdf



Ostatnia modyfikacja: 25.02.2009 15:56:10
[#25] Re: Gratulacje!

@Deftronic/..., post #24

Super! Bardzo fajna recenzja i screenshoty. Chyba kupię sobie jeden egzemplarz! Stokrotne dzięki!!! :)

[#26] Re: Gratulacje!

@Minniat, post #25

Spoko. Nie ma problemu. :)

[#27] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat, post #18

Przepisałem Robbo pod kartę graficzną oraz OS4. Mapa wyświetlana jest błyskawicznie. Zastanawiam się nad wersją z animacjami np. obracający się klucz itp. grafiką w 256 kolorach oraz płynnym przesuwem elementów (czyli wersją Deluxe). Karta graficzna jest super. Nadal co prawda nie mogę używać BltMaskBitMapRastPort() bo funkcja jest źle napisana, ale na pewno znajdę obejście. Może ma ktoś z Was doświadczenie w rysowaniu z maską pod kartą graficzną?

P.S. Poszukuję grafika oraz dźwiękowca do pomocy. Jeśli jesteś zainteresowany napisz do mnie na priv

[#28] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat, post #27

Super! Ruszy pod PicassoIV (P96)? Wersja Deluxe - mniam... :). Jestem jak najbardziej za. Mogę Ci załatwić fajny obrazek tytułowy, moźe coś jeszcze (końcowy). Tak trzymaj.

[#29] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Deftronic/..., post #28

Ruszy pod dowolną kartą graficzną obsługiwaną przez CyberGraphX (wersja OS3.x) oraz Picasso96 (wersja OS4.x), więc pod Twoją kartą również zadziała.



Ostatnia modyfikacja: 08.03.2009 20:17:51
[#30] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat, post #29

Pomoge ci przy grafice, powiedz tylko jak dobrac sie do niej i w jaki sposob ci to odeslac.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem