[#1] Arcymag - nowości
Witam. Chciałbym podzielić się pewnymi aktualnymi informacjami dotyczącymi Arcymaga. Wszystko wskazuje na to, że drugie demo - znacznie obszerniejsze - pojawi się już w lutym. Więc tak, obecnie piszę silnik drugiego demka i wprowadziłem następujące innowacje wykorzystujące grafikę mojego grafika Krzyśka Matysa:

1. Rycerz zmienił troszkę postać, jest teraz odziany w szarą zbroję i ma aż 36 klatek animacji (9 na kierunek).

2. Na każdym poziomie bohater jest teleportowany w pole startowe symbolizowane przez pentagram. Zarówno bohater jak i pentagram są animowane.

3. Dekoracje - teraz do każdego poziomu będą dodawane przeróżne dekoracje, które uatrakcyjniają wygląd plansz - są to m.in. kolumny, jak i duży czerwony smok.

4. Amulet - teraz po skończeniu zestawu plansz bohater wejdzie w posiadanie jednej części amuletu. Po skompletowaniu całego amuletu następuje koniec gry.

5. Skrzynie ze skarbami - bohater może przeszukiwać skrzynie w poszukiwaniu przeróżnych kosztowności i przedmiotów.

6. Zapadnie i przyciski - do gry zostały wprowadzone zapadnie i pola, na które może stanąć bohater, a które mogą uruchomić jakąś maszynerię. Zapadnie służą jako pułapki.

7. Ogr - ten potwór pojawia się w grze i służy jako strażnik przejścia.

Z innych rzeczy to zrezygnowałem z zaciemniania plansz na rzecz bogatszej palety (kolor fioletowy był troszkę zubożony).

Obecnie pracuję, oprócz silnika, również nad nowymi zagadkami i poziomami. Wyczekujcie drugiego dema naszej gry jeszcze w lutym.

Pozdrawiam OK

P.S. Ta produkcja pokazała mi, że żeby stworzyć naprawdę dobrą produkcję to trzeba przynajmniej kilku osób. Oprócz mnie i grafika przydałby się chociaż jakiś koordynator prac, kontrola jakości, muzyk, osoba odpowiedzialna za tworzenie etapów itp. Mi najbardziej osobiście przydałaby się pomoc właśnie przy tworzeniu etapów i nowych elementów w grze.

[#2] Re: Arcymag - nowości

@Minniat, post #1

Trzymam kciuki za postępy w pracach. Nowych gier na klasyczną Amigę bardzo mi brakuje (jak się spojrzy na liczbę nowości wychodzących na ZX Spectrum to się płakać chce, że na Ami taka posucha).
Przy projektowaniu/tworzeniu "Arcymaga" raczej nie pomogę, ale w końcowej fazie, jako beta-tester chętnie.

[#3] Re: Arcymag - nowości

@Minniat, post #1

Świetna wiadomość ! Kibicuje projektowi od samego początku, z niecierpliwością czekam na drugie demko :)
Ja również nie bardzo pomogę czego bardzo żałuję, jednak zbliżająca się matura zabiera mi czas. (obecnie ferie kończą mi się pod znakiem prezentacji maturalnej) W wolnych chwilach sam piszę swoje GDD jednak to tajemnica :D

Jeżeli będziesz potrzebował testera - pisz śmiało (mam już w tym pewne doświadczenie :) )

[#4] Re: Arcymag - nowości

@Minniat, post #1

Ja także mogę chętnie betatestować. To byłaby wielka przyjemność.

Co do pomysłów - myślę, że warto by było wprowadzić jakieś sekretne rzeczy, np: ukryte przełączniki, które otwierają przejście do niewidocznego pokoju. Przykładowo jest jakiś filar, po kliknięciu w niego otwiera się przejście. Z tym, że wtedy takich wyróżniających szczegółów musiało by być więcej aby razem to wszystko zlało się w całość dla niepoznaki. W sekretnych pokojach mogłyby być jakieś poboczne wątki albo mini-misje działające na podobnej zasadzie - może coś z łamigłówek, że np: jest jakiś rymowany wiersz, w którym jest klucz jak ustawić np: liczby w jakiejś machinie, jakieś algorytmy. Można by tym samym zbierać jakieś dodatkowe "gadżety" - może takie, które usprawniają np: dalszą grę. Rozwiązań jest wiele i na pewno wpadłbym na jakieś nieskomplikowane pomysły, gdybym mógł pograć w najnowszą wersję Arcymaga :).

Pozdrawiam!

[#5] Arcymag - Drugie demo wydane!

@Minniat, post #1

Publikuję drugie demko gry Arcymag, które składa się z pięciu grywalnych poziomów. Gra jest grą logiczno-zręcznościową pod wieloma względami podobną do takich gier jak Sokoban czy Robbo, tylko że z izometryczną grafiką. Gra polega na zebraniu całego złota i wszystkich diamentów na planszy i stanięciu na teleporter. Po drodze trzeba rozwikłać kilka zagadek i unikać niebezpieczeństw. W grze naliczane są punkty za zdobycie złota i unicestwienie nietoperzy.

Tutaj link do archiwum z grą. Upewnijcie się, że macie bibliotekę ixemul.library w wersji 48.0. Gra wymaga Amigi z kościami AGA i kartą turbo (ta karta turbo jest potrzebna ponieważ gra jest pisana pod system i na procku 68020 działa dwa razy wolniej niż powinna) lub emulatora ustawionego na zwykłą A1200. Gra w tej wersji korzysta z Blittera, także nie zadziała na Amigach wyposażonych tylko w kartę graficzną, ale to będzie poprawione. Ekran gry może być wypromowany.

http://minniatian.republika.pl/Arcymag/ArchmageDemo2.lha

A oto kilka screenshotów z gry:

Poziom 1: http://img196.imageshack.us/img196/9590/wb31007.png
Poziom 2: http://img52.imageshack.us/img52/1391/wb31008.png
Poziom 3: http://img96.imageshack.us/img96/8216/wb31009.png
Poziom 4: http://img534.imageshack.us/img534/2207/wb31010.png
Poziom 5: http://img196.imageshack.us/img196/5383/wb31013.png

A tutaj kilka screenshotów z przeróżnych wersji roboczych silnika. Niektóre rzeczy zostały niewykorzystane w tym demie, jak np. zaciemnianie niewidocznych pól planszy, tekst u dołu ekranu, ikonki jedzenia i uzbrojenia.

http://img34.imageshack.us/img34/9338/wb31002.png
http://img34.imageshack.us/img34/5951/wb31003.png

Na moim twardym dysku jest wiele różnych wersji silnika, aż można się pogubić ;) Wiele różnych wydarzeń zadecydowało o tak późnym wydaniu tego drugiego dema (pierwsze było w lipcu zeszłego roku). Dla mnie największą bolączką było nie zaprogramowanie silnika, ale nadanie tej grze jakiegoś wyraźniejszego kształtu. Mam nadzieję, że w końcu udało mi się ten cel choć w jakimś stopniu osiągnąć. Żeby być szczerym to napiszę, że gra może troszkę nużyć, zagadki są bardzo proste no i nie stanowi większego wyzwania dla przeciętnego gracza. Z tego też względu przyszłość Arcymaga jest troszkę niepewna, nie mogę obiecać, że kiedyś pełna wersja ujrzy swiatło dzienne.

Chciałbym bardzo podziękować grafikowi Krzysztofowi Matysowi (Koyotowi1222) za współudział w produkcji.

Podzielcie się opiniami jeśli chcecie. Wszelkie uwagi mile widziane! Tylko proszę nie piszcie, że gra nie działa na MorphOSie z przyczyny jaką już podałem... (wersja karto-graficzna jeszcze nie powstała, choć to kwestia podmiany operacji rysujących).

Serdecznie pozdrawiam i miłego testowania.

[#6] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Minniat, post #5

"Upewnijcie się, że macie bibliotekę ixemul.library w wersji 48.0"

jezeli moge zapytac, to dlaczego?

[#7] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Minniat, post #5

Witam
Świetnie :) Co do uwag - nagrałem filmik, link poniżej. Przepraszam za jakość komentarza, mam kiepski mikrofon, stąd też wszelkie szumy i buczenia również się załapały. Filmik nagrywany bez dźwięku - co do tego jedna uwaga - przydało by się kilka krótkich, klimatycznych modów grających w tle :) W filmiku skupiłem się głównie na uwagach odnośnie błędów/poprawek, jednak zdaje sobie sprawę że to demo, ogólnie rzucałem na luzie co mi przyszło na myśl. Grało się fajnie, i ogólnie gdyby to i tamto poprawić, nieco dodać (sekrety, mini gry, sklepik z lepszym ekwipunkiem, dodać jakieś punkty życia które można by regenerować, drobne elementy walki) to pełna wersja, nawet z około 3-4 godzinnym gameplayem byłaby jak najbardziej ok i godna zakupienia.

FILMIK

Wrzuciłem także info na EAB, do tematu który zakładał Shoonay podczas publikacji pierwszego dema :)

[#8] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Minniat, post #5

To ja jeszcze dodam parę słów od siebie:

- rycerz nadal ma tendencję do zatrzymywania się w tej fazie animacji, w której puściliśmy kierunek (tzn. nie zawsze jak się zatrzymuje to kończy krok).
- coś jest nie tak z wykrywaniem kolizji nietoperzy z blokami (chyba, że to tylko pod emulacją, nie wiem) - czasem wlatują na blok i "zjadają" rycerza, który próbuje je zmiażdżyć (z czego wynika fakt, że ostatnia plansza dema jest arcytrudna, o ile w ogóle do przejścia)
- coś nie odpowiada mi wygląd drzwi w ścianach "pionowych" (prawo/lewo). Naprawdę ciężko jest zgadnąć, że to drzwi, a tym bardziej na klucz.
- w planszy czwartej jeśli pójdziemy z kluczem w prawo, to musimy zaczynać level od początku. Wiem, że zawsze można wcisnąć R, ale jeśli ostatecznie w grze będzie ograniczona liczba żyć, to takich "ślepych zauków" trzeba by unikać. Co innego, jeśli wystąpił błąd ze strony gracza (np. przepchał blok do samej ściany i dalej się nie da), ale jeśli graczowi dajemy wybór, które drzwi otworzy, to nieładnie zastawiać pułapkę.

Poza tym - dziękuję i proszę o jeszcze (a szczególnie żebym nie musiał odpalać UAE pod PC, żeby przetestować).

[#9] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Logan, post #7

Pozwoliłem sobie wrzucić na YouTube gameplay z demka:

http://www.youtube.com/watch?v=j3EaCH8veYc

Pozdrawiam :)

[#10] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Logan, post #9

Pojąłem - po części na podstawie filmiku. Nietoperza da się załatwić blokiem tylko wtedy, gdy zmniejszymy mu pola ruchu do dwóch (przy samej ścianie) - wtedy sam wlatuje w pudło i ginie. Pokrętne to.

Przy okazji: fajnie by było, gdyby rycerza wzbogacić o animację "pchania".

[#11] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@kiero, post #6

Ponieważ skompilowałem grę za pomocą GCC bez opcji -noixemul.

[#12] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Logan, post #7

Co do uwag - nagrałem filmik, link poniżej.

Obejrzałem filmik z przyjemnością i wysłuchałem wszystkich uwag - bardzo profesjonalny komentarz.

Filmik nagrywany bez dźwięku - co do tego jedna uwaga - przydało by się kilka krótkich, klimatycznych modów grających w tle

Tak się składa, że myślałem już o zamieszczeniu playerka modułów Protrackera korzystającego z AHI do programu i tak jak już wspominałem skomponowałem mały utwór, który dość dobrze wpisuje się w mroczny klimat gry. Znalazłem też na Aminecie kilka medów pasujących do scenerii zamkowej.

(sekrety, mini gry, sklepik z lepszym ekwipunkiem, dodać jakieś punkty życia które można by regenerować, drobne elementy walki)

Sekrety już są - jest to ukryty klucz w skrzyni oraz potrzeba naciśnięcia wszystkich płyt na raz w celu otwarcia wrót. Punkty życią są bardzo fajnym pomysłem, wprowadzę to. Co do ekwipunku i elementów walki to zależy to troszkę od tego jak się potoczy dalsza współpraca z grafikiem - myślałem już o walce na miecze oraz strzelaniu z kuszy (dyskutowaliśmy o tym troszkę z grafikiem).

Bardzo dziękuję za ciepłe przyjęcie dema gry.

[#13] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@recedent, post #8

rycerz nadal ma tendencję do zatrzymywania się w tej fazie animacji, w której puściliśmy kierunek (tzn. nie zawsze jak się zatrzymuje to kończy krok).

Tak, to prawda. Rycerz jak zatrzyma się to wyświetlana jest dotychczasowa klatka ruchu. Tak już wyszło podczas wprowadzania 9-klatkowej animacji bohatera, ale mogę skorygować.

coś jest nie tak z wykrywaniem kolizji nietoperzy z blokami (chyba, że to tylko pod emulacją, nie wiem) - czasem wlatują na blok i "zjadają" rycerza, który próbuje je zmiażdżyć (z czego wynika fakt, że ostatnia plansza dema jest arcytrudna, o ile w ogóle do przejścia)

Tak, jest to mały błąd w grze. Blok powinien zawsze chronić schowanego zań bohatera przed nietoperzem. Teraz trzeba umiejętnie przesuwać blok w kierunku nietoperza by go przyblokować. Wiem z kolejnego postu, że rozwikłałeś już problem przejścia ostatniego poziomu. Jeśli chodzi o poziom czwarty, to miało to na celu utrudnienie rozgrywki, zauważ, że drugi klucz jest schowany w skrzyni, trzeba go odnaleźć. Dzięki temu chyba gra się za szybko nie znudzi, bo trzeba kombinować ;)

Poza tym - dziękuję i proszę o jeszcze (a szczególnie żebym nie musiał odpalać UAE pod PC, żeby przetestować).

Wersja dla MorphOSa powstanie jak udostępnię komuś chętnemu źródła gry. Tak się tylko zastanawiam (sprawa techniczna), czy nie będę musiał skonwertować grafiki do formatu chunky, żeby kod był w pełni zgodny z zasadami programowania pod kartę graficzną.

[#14] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Minniat, post #5

"Podzielcie się opiniami jeśli chcecie. Wszelkie uwagi mile widziane! Tylko proszę nie piszcie, że gra nie działa na MorphOSie z przyczyny jaką już podałem... (wersja karto-graficzna jeszcze nie powstała, choć to kwestia podmiany operacji rysujących)."

Szkoda.
Pograłbym sobie ale nie będę majątku wydawał na klasyka.
Na aledrogo musiałbym za 1200 plus scandoubler plus dopał wydać jak nic z dwa trzy razy więcej niż dałem za miniaka.
Najtańsza Amiga to teraz miniak z MOSem, i wszystko co nowe powinno na nim działać.
[#15] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@qwerty4000, post #14

Odpal E-UAE, na Mini 1,5 GHz powinno działać całkiem nieźle.

[#16] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Minniat, post #11

to sie domyslilem. pytam tylko dlaczego.

[#17] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Minniat, post #5

gra nie uruchamia się pod Dopus magellanem (pod wb działa, opus wywala komunikat "błąd kodu wejściowego 161"

edit: a1200 apollo 1230 32mb



Ostatnia modyfikacja: 14.02.2010 19:56:05
[#18] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@kiero, post #16

kim ty jesteś by pytać o taki rzeczy ? !!!!!!

[#19] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@rzookol, post #18

14) "Pograłbym sobie ale nie będę majątku wydawał na klasyka."

To kup A500 z modulatorem tv i pograj w stare hity.
Wydatek rzedu 50zl.


16) Kto pyta nie bladzi ;)



"Ta produkcja pokazała mi, że żeby stworzyć naprawdę dobrą produkcję to trzeba przynajmniej kilku osób."
Minniat nie pisz takich rzeczy bo tylko mozna sie płacz

Koyot zmien wyglad bo strasznie draznia "gole czubki" murow reszta jest dobra OK
Minniat zmien te ochydne dzwieki w grze, naklep sensownych poziomow edytorem i juz macie gotowy produkt. Nie ma nad czym sie tutaj rozwodzic...
[#20] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Banderas, post #17

Pierwszy raz słyszę żeby coś się nie odpalało z poziomu Opusa, a odpalało z poziomu Workbencha. No a z CLI się uruchamia (ewentualnie w WBRun)?



Ostatnia modyfikacja: 14.02.2010 21:12:39
[#21] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@MDW, post #20

Też się zdziwiłem...
Przez WBRun wywala komunikat, że za mało pamięci co jest dziwne bo z shella startuje normalnie.

[#22] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Banderas, post #21

Nie wiem dokładnie czy trafię w sedno bo już nie pamiętam dokładnie - ale do uruchomienia niektórych programów czasem trzeba było zwiększyć Stack size.

[#23] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@BagoZonde, post #22

To prawda. Może w Opusie jest ustawiony niski stos domyślny przy odpalaniu aplikacji (używany w przypadku gdy nie jest podany w ikonie). Jednak dlaczego wtedy odpala się pod Workbenchem? :) Nie przypominam sobie żeby Workbench miał możliwość zwiększenia stosu inaczej niż przez wpisanie w ikonie albo w CLI. Według mnie wtedy także pod WB nie powinno się odpalać.

Ale generalnie masz rację - proponuję zwiększyć jakoś nieprzyzwoicie stos i wtedy spróbować odpalić. Jeżeli gra będzie wymagała wyjątkowo dużego stosu to trochę nam powie o sposobach jakie były używane przy tworzeniu kodu. ;) :)



Ostatnia modyfikacja: 15.02.2010 13:50:24
[#24] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@selur, post #19

Koyot zmien wyglad bo strasznie draznia "gole czubki" murow reszta jest dobra OK

Moze to smiesznie zabrzmi, ale przy tworzeniu 2 demka Minniat pracowal sam. Bardzo wytrwale zreszta. Z racji kompletnego braku czasu nie moglem mu pomagać w tworzeniu nowego demka. Doszedlem do wniosku ze ostetcznie "podszlifuje" gre na koniec. Wszystkie nowe patenty oprocz tych narysowanych przezemnie wczesniej, to jego dzielo i naleza sie mu z tego powodu duze brawa. Mysle ze kolejne kroki/etapy Arcymaga rozwijane przez Minniata sa coraz bardziej przemyslane. Patrze z przymruzeniem oka na pewne niedociagniecia gry. Jak na razie prace tocza sie od lipca tamtego roku i ani ja ani Minniat nie dostajemy nawet zlotowki za prace. Mysle ze gdyby projekt pokrywal funduszami czas ktory mozemy na niego poswiecic to definitywnie bylby lepszej jakosci. Aktualnie jest i arczej bedzie dzielem tworzonym gdzies w zaciszu na przyslowiowym "kolanie", po godzinach, min przy gadaniu zony "nie no, ty znowu cos tam grzebiesz przy tej grze a dzieciaki musza miec nowe buty" itp. Coraz bardziej cieszy mnie fakt ze gra "gdzies tam" powstaje a ja mam jakis wspolmierny w nia wklad.

Minniat, glowa do gory! Przejrzyj paczke z poprawkami graficznymi, moze da sie cos z tego sklecic :D



Ostatnia modyfikacja: 15.02.2010 20:10:01
[#25] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@MDW, post #23

zmieniłem stos na 550000:D i zadziałało:) na mniejszym nie próbowałem.

[#26] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Banderas, post #25

OK

550 000 to szaleństwo godne Banderasa ;)

[#27] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@BagoZonde, post #26

Koyot, Miniat to moze czas zebyscie popracowali razem nad tym i doprowadzili calosc do konca, bo mysle, ze produkt juz prawie dziala.
Teraz tylko szlifowanie, betatesting i mozna juz zaprezentowac jako "full game."
Skoro BOH zdobyl nagrode gry 2009 w os4, to mysle ze Arcymag ma spore szanse zarzadzic w kategorii 68k :)
[#28] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@selur, post #27

Jeżeli potrzebowalibyście fajny booklet: wprowadzenie, obsługę gry, jakieś graficzki, dosłownie 8 lub 16 stron - oraz cover na płytę CD to dajcie znać :).

Oczywiście to już po tym jak gra rozrośnie się do niemożliwych rozmiarów :). Książeczka taka mogłaby być dodawana do płyty CD w formacie pudełka jako wsuwka. Myślę, że byłby to piękny dodatek. W booklecie mogłyby także być zawarte tzw. HINTS o ile takowe są / będą.

[#29] Re: Arcymag - nowości

@Minniat, post #1

Będzie możliwość odpalenia gry z dyskietki?

[#30] Re: Arcymag - nowości

@parallax, post #29

Możliwość taka zawsze istnieje jeżeli tylko całość mieści się na dyskietce. Jak się nie mieszczą, a ma się np. jakieś dodatkowe 4 MB RAM to zawsze można grę "zainstalować" w RamDisk i stamtąd ją odpalić. Na szczęście nie są to jakieś paskudne NDOSy (przekleństwo z czasów świetności Amigi Classic) i nośnik może być dowolny.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem