Chętnie sprawdzę. A póki co podzielę się paroma benchmarkami wykonanymi na Efi w grach 3d (ciekawi mnie jak sprawują się mocniejsze karty graficzne).
Mój konfig to ATI Radeon 9200 SE 64 MB (czyli jedna ze słabszych, jakie można do Efi podpiąć).
Najpierw wyłączyłem vsync komendą:
setenv TGLSYNC 0
flushlib tinygl.library
wyniki:
Quake I (
GLQuakeMOS autorstwa Kiero, 32 bitowy kolor, fullscreen (w oknie chyba nie da rady), domyślna wielkość ekranu)
timedemo demo1
(uwaga, nie wyłączałem półprzezroczystej konsoli podczas testu. Bez niej było szybciej, ale żeby wyniki były porównywalne musiałbym za każdym razem wyłączać ją w tym samym momencie)
640x480 - 47,5 FPS
800x600 - 37,4 FPS (drugi pomiar - 43,2)
1024x768 - 38,9 FPS
map dm4
timerefresh
640x480 - 162,768646 FPS
800x600 - 142,867493 FPS (drugi pomiar - 162,499069)
1024x768 - 162,133163 FPS
wynik dla 800x600 na tyle odbiegał od pozostałych (wolniej niż na 1024x768), że zdecydowałem się go powtórzyć.
Jak widać wartości dla timerefresh są praktycznie takie same. Ciekawe czemu?
Quake II (port z
Pegasosforum.de, driver - tinygl, screen size o dwa kroki mniejszy niż max, texture quality max, 8-bit textures - yes.)
w oknie:
map q2dm1
timerefresh
640x480 - 56,140350 FPS
800x600 - 50,793652 FPS
1024x768 - 42,105263 FPS
timedemo 1
demomap demo1.dm2
1024x768 - 18,6 FPS
800x600 - 19,8 FPS
640x480 - 20,9 FPS
fullscreen:
map q2dm1
timerefresh
640x480 - 81,012657 FPS
800x600 - 80,000000 FPS
1024x768 - 72,727272 FPS
timedemo 1
demomap demo1.dm2
1024x768 - 24,5 FPS
800x600 - 24,9 FPS
640x480 - 25,0 FPS
i to na razie tyle. Póki nie uda mi się odpalić Quake III (właściwie to odpalić się daje, tylko wiesza się z braku pamięci po pierwszych paru krokach). Czekam na komentarze i testy z innych kart gfx.