Krzysztof Śmiechowicz poinformował, że zostały wypełnione wymagania Bounty 33, którego celem było stworzenie dla systemu AROS podsystemu graficznego 3D w oparciu o bibliotekę Gallium3D. Zmiany zaimplementowane w nocnych kompilacjach systemu AROS obejmują:
Programista podziękował wszystkim, którzy dokonali wpłat na bounty oraz członkom społeczności AROS-a, którzy pomogli w testowaniu sterowników w systemie. Osoby zainteresowane szczegółami wykonanej pracy mogą się z nią zapoznać tutaj.
- mesa.library - najnowszą wersję biblioteki Mesa3D, która implementuje API OpenGL,
- gallium.library - bibliotekę klienta modułów umożliwiających dostęp do możliwości renderingu 3D. Może to być wykorzystywane przez klientów, takich jak OpenGL, OpenVG lub (w przyszłości) OpenCL,
- oprogramowanie sterownika 3D - rendering za pomocą emulacji procesora. Działa na każdym systemie, w którym sprzęt 3D nie jest dostępny,
- rendering sprzętowy 3D dla kart NVIDIA - GeForce 5xxx i nowszych.
Programista podziękował wszystkim, którzy dokonali wpłat na bounty oraz członkom społeczności AROS-a, którzy pomogli w testowaniu sterowników w systemie. Osoby zainteresowane szczegółami wykonanej pracy mogą się z nią zapoznać tutaj.