• Dune 2 - Battle For Arrakis - poradnik gracza

03.08.2006 18:05, autor artykułu: Sebastian Rosa
odsłon: 13839, powiększ obrazki, wersja do wydruku,

Dune 2

Na dysku czwartym znajdują się pliki SCEN* od 001 do 022.INI, gdzie * to: A - Atrydzi, O - Ordosi, H - Harkonnenowie. Dla pierwszego etapu jest to SCEN*001.INI. Od drugiej do siódmej włącznie od 002 do 019, po trzy na każdą. Dla ósmej 020 i 021, a dla ostatniej 022. Znajdujemy ciąg znaków C...BHM. Zaraz po C wpisujemy 75h i 30h. Możemy również wpisać DAh i 60h. Mamy wtedy 9600 kredytów, ale pieniędzy zamiast ubywać, przyrasta. Niestety tylko do 32000.

Gdy już gramy i zapiszemy stan gry, a zabrakło nam pieniążków i niezbyt nam idzie, możemy troszkę pogrzebać. I tak:

Kredyty zajmują dwa bajty. W pierwszych dwóch misjach:
- dla Atrydów w bajty 314 i 400 wpisujemy 3075h
- dla Ordosów w bajty 312 i 480 wpisujemy 3075h
- dla Harkonnenów w bajty 316 i 402 wpisujemy 3075h.
W następnych misjach będzie już ważne przeciw komu walczymy:

RÓD PRZECIW BAJTY
Atreides Ordos 314 i 400
Atreides Harkonnen 314 i 482
Atreides Ordos & Harkonnen 314 i 482
Atreides Emperor 314 i 482
Ordos Atreides 312 i 480
Ordos Harkonnen 312 i 480
Ordos Atreides & Harkonnen 314 i 530
Ordos Emperor 312 i 530

We wszystkie bajty wpisujemy 3075h. Dla Harkonnenów bez zmian.

Gdy chcemy podkręcić troszkę nasze jednostki lub zamienić jednostki wroga na nasze musimy:

  • odszukać ciąg UNIT.
  • od pierwszej litery wyrazu (nie wliczając jej) przesuwamy się w prawo o 10 bajtów. Tutaj zaczyna się charakterystyka jednostek. Każda jednostka scharakteryzowana jest 128 bajtami. Pierwszy bajt to rodzaj jednostki:

    00h - Carryall
    01h - Ornitopter
    02h - Infantry Squad
    03h - Trooper Squad
    04h - Infantry
    05h - Trooper
    07h - Rocket Launcher
    08h - Deviator
    09h - Combat Tank
    0Ah - Siege Tank
    0Bh - Devastator
    0Ch - Sonic Tank
    0Dh - Trike
    0Eh - Ordos Rider
    0Fh - Quad
    10h - Harvester
    11h - MCV
    19h - Shaii Hullud

    Siódmy bajt to ród, do którego należy jednostka:

    00h - Harkonnen
    01h - Atreides
    0 02h - Ordos
    03h - Fremen
    04h - Emperor

    Trzynasty i czternasty bajt to wytrzymałość jednostki.

Gdy chcemy podkręcić troszkę nasze budynki lub zamienić budynki wroga na nasze musimy:

  • odszukać ciąg BLDG.
  • od pierwszej litery wyrazu (nie wliczając jej) przesuwamy się w prawo o 10 bajtów. Tutaj zaczyna się charakterystyka budynków. Każdy budynek scharakteryzowany jest 88 bajtami. Pierwszy bajt to rodzaj budynku:

    02h - Pallace
    03h - Small Vehicle Factory
    04h - Heavy Vehicle Factory
    05h - Hi-Tech
    06h - House of IX
    07h - W.O.R.
    08h - Construction Yard
    09h - Wind Trap
    0Ah - Barracks
    0Bh - Star Port
    0Ch - Rafinery
    0Dh - Repair Facility
    0Fh - Cannon Turret
    10h - Rocket Turret
    11h - Spice Silo
    12h - Radar

    Siódmy bajt to ród, do którego należy budynek:

    00h - Harkonnen
    01h - Atreides
    02h - Ordos
    03h - Fremen
    04h - Emperor

    Trzynasty i czternasty bajt to wytrzymałość budynku.

    Dla ułatwienia mogę podać, że rodzaj budynku zazwyczaj jest przed bajtem z wartością FF, a ród do którego należy pod pierwszym FF z bajtu FFFF, np.
          00 23 00 34 00 32 00 00 FF FF
          05 02 10 FF 00 00 00 00 01 03
                ^^                ^^
           rodzaj jednostki      ród
    

Inny sposób na zwiększenie ilości gotówki jest następujący. Musimy wybudować 10 silosów i zapisać stan gry nadając jej trzyliterową nazwę. Teraz należy wpisać w bajt 454 wartość 27h, a w bajt 455 wartość 0Fh.

PORADNIK GRACZA

Gdy zdobędziesz fabrykę ciężkich pojazdów wroga (Heavy Vehicle Factory), a będzie w niej rozpoczęta produkcja jakiejś jednostki, to tą jednostką możesz zniszczyć budowle wroga bez najmniejszego szwanku. Nie strzelaj jednak do jednostek wroga, gdyż zostaniesz rozpoznany i otworzą ogień.

Jeżeli grając Ordosami uda ci się zamrozić Deviatorem jakąś jednostkę, to musisz nauczyć się nią dowodzić. Jest to dość trudne, gdyż jeden strzał w nią od razu ją "odmienia". Wydaj jednostce (przemienionej) komendę Attack i wybierz jakiś cel. Następnie raz jeszcze wybierz Attack, ale nie wskazuj celu. Kiedy jednostka powróci do poprzedniego koloru wskaż szybko kursorem co ma atakować. Od teraz jednostka przeciwnika będzie niszczyła własne budynki.

W pierwszym etapie musisz zarobić okrągłego tysiaka. Nie przejmuj się wrogiem i rób swoje. W etapie drugim masz uzbierać przyprawy za 2700. Postaw dwie rafinerie, a w razie ataków ostudź zapał wroga produkując i umiejętnie wykorzystując pojazdy Trike. Od etapu trzeciego rozpoczyna się bezpardonowa walka.

  • Uważaj na czerwie. Jak tylko się pojawią, to ostrzeliwuj je z kamiennego lądu.
  • Staraj się, aby z tyłu bazy i po bokach zawsze stało kilka jednostek. Wróg lubi zrobić desant i uderzyć właśnie tam.
  • Nie atakuj pojedynczymi jednostkami. Uzbieraj silną grupę i dopiero wybierz się na polowanie.
  • Ważniejsze budynki odgradzaj murem, lecz uważaj abyś nie zamurował Heavy Vehicle Factory lub Warsztatu.
  • Jak już masz mur to gdzieniegdzie poustawiaj wieżyczki. Najlepiej rakietowe.
  • Postaraj się, aby latało nad twoim terytorium kilka maszyn zwanych Carry All. Nie tylko przenoszą Harvestery do rafinerii, lecz również zniszczone jednostki do warsztatu.
  • Atakuj budując linie. W pierwszej jednostki najsilniejsze (Devastator, Sonic Tank, Deviator, Siege Tank), dalej ustaw zwykłe czołgi, jednostki Quad, Trike oraz piechotę. W ostatniej Launcher (są mało odporne, lecz mają ogromną siłę).
  • Przyprawa kiedyś się może skończyć, więc wydobywaj ją stale i jak najwięcej. Jak już złoża się wyczerpią szukaj kulek podobnych do kamieni. Strzelając w nie kilka ton przyprawy na pewno się wysypie.
  • Nie atakuj jednostek, które ciebie nie atakują. Niech sobie spokojnie stoją.

Autor poradnika nie jest znany. Kącik łamacza stworzony na bazie jakiegoś artykułu, lecz nie pamiętam źródła. Pomyślnie jednak przetestowany - przyp. mailman.


 Dune 2 - Battle For Arrakis - Westwood Studios/Virgin 1992-93 
95 5 Dune 2 - Battle For Arrakis  -  Westwood Studios/Virgin'92-93
85
100
Po prostu klasyka. Prekursor w dziedzinie RTS.

komentarzy: 2ostatni: 14.08.2008 13:21
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem