• Rycerze mroku - poradnik gracza

25.08.2007 10:32, autor artykułu: Benedykt Dziubałtowski
odsłon: 8440, powiększ obrazki, wersja do wydruku,

Rycerze mroku

Chciałbym się z Wami podzielić moimi spostrzeżeniami na temat gry "Rycerze mroku". Chodzi o taktykę, jaką moim zdaniem należy stosować na konkretnym przeciwniku.

Porady ogólne

  • pamiętaj fire+kierunek zadajesz cios, sam kierunek bez fire to blok,
  • sztuką sukcesu jest blokowanie. Jeśli będziesz walił na oślep, to daleko nie zajdziesz. Na dole ekranu widoczne są oczy. Obserwuj je bacznie. Na chwilę przed planowanym atakiem pokażą Ci one jego kierunek. Jeśli nabierzesz odpowiedniej wprawy i precyzji, będziesz w stanie zablokować każdy cios przeciwnika.
  • jest osiem różnych kombinacji ataku (góra, dół, lewo, prawo i po skosach) oraz 4 bloku.
  • niektórzy przeciwnicy z opóźnieniem blokują niektóre zadane przez Ciebie kombinacje ciosów. Dotyczy to zwłaszcza ciosów po skosie.
  • im dłużej walczysz, tym bardziej jesteś zmęczony. Informuje o tym wskaźnik, który znajduje się obok wskaźnika stanu Twojej energii. Maleje po każdym zadanym ciosie i rośnie po każdym udanym bloku. Im jesteś bardziej zmęczony, tym wolniejsze są Twoje ruchy. To samo dotyczy Twojego przeciwnika.
  • zmęczonego wroga dużo łatwiej pokonać!

Porady szczegółowe

Rycerze mroku Kalim

W jego postać wcielił się autor muzyki do gry - Mobby (Artur Pietrzak).

Jest to koleś z toporem i maską kata. Tutaj nie powinno być żadnych problemów. Wal ile wlezie lewo+fire i prawo+fire, a jak zacznie uparcie blokować, to przywal mu parę razy po głowie (góra+fire). Raczej dosyć skutecznie blokuje dolne ciosy (o ile nie jest bardzo zmęczony). Prosty przeciwnik, właściwie nie trzeba za dużo blokować jego ciosów, o ile wpadnie się w odpowiedni rytm.

Rycerze mroku

Osa

Tutaj są już problemy. Osa ma to do siebie, że lata, a gdy lata, to ma włączony blok na wszystkie kierunki przez co nie da się w nią trafić. Ale i z tym można sobie poradzić. Gdy Osa odfruwa w głąb ekranu, trzeba obserwować oczy, aby wiedzieć z której strony zaatakuje. Po udanym bloku jak najszybciej przeprowadź kontratak. Pamiętaj,że gdy wróg atakuje, a Ty dobrze blokujesz, to on się męczy, a Ty "odpoczywasz". Osa nie jest zbyt szybka, niemniej ta walka jest na początku irytująca.

Rycerze mroku

Rycerze mroku Mustafa

W jego postać wcielił się grafik - Caro (Karol Włodarczyk).

Szybki i silny przeciwnik. Uderza celnie i mocno. Na początku należy blokować aż osłabnie i jego ruchy staną się wolniejsze. Gdy tego dokonasz, trzeba szybko atakować do momentu, aż się zmęczysz. Wtedy trzeba cała procedurę powtórzyć od nowa.

Rycerze mroku

Rycerze mroku Robal

Nie jest zbyt wymagającym przeciwnikiem. Jest bardzo wolny. Działa na niego technika, którą opisywałem przy Kalimie z tą jednak różnicą, że częściej trzeba uderzać w głowę (góra+fire) i blokować. Niemniej przy tej walce nie powinieneś rwać włosów z głowy.

Rycerze mroku

Rycerze mroku Harada

W jego postać wcielił się drugi grafik - ASL.

Szybszy niż Mustafa, ale technika, którą możesz na niego stosować jest podobna. Blokuj aż się zmęczy. W przeciwieństwie do Mustafy dużo trudniej jest go trafić. W miarę dobrze wychodzą kombinacje po skosie.

Rycerze mroku

Nietoperz

Zachowuje się tak samo jak osa. Kiedy odlatuje w głąb ekranu, nie można go trafić. Jest jednak sporo większy od osy i wolniej się rusza. Kiedy odlatuje w głąb ekranu, blokuj, a kiedy podlatuje uderzaj. Nietoperz czasami lubi sobie postać w miejscu między kolejnymi atakami. Uderzaj wtedy ile tylko wejdzie.

Rycerze mroku

Rycerze mroku Zoombie

W jego postać wcielł się Caro (Karol Włodarczyk).

Jest strasznie szybki, momentami za bardzo. Nie ma rady: blokuj, blokuj, blokuj. Gdy przestanie na chwilę atakować, atakuj w głowę. Gdy go trochę zmęczysz, jest już Twój. Pamiętaj aby nie dać za mocno mu odpocząć, bo wtedy wraca do swojej szybkości ataku.

Rycerze mroku

Moc Złego

Po walce z Zoombie musisz zmierzyć sie z ciemną Mocą Złego. Jest to wielka ciemna kula, która strzela piorunami. Tutaj nie przelewki. Walka jest naprawdę bardzo trudna i może przyprawić o frustrację połączoną z wybuchem dzikiej nienawiści do kodera. W tej walce występuje ciekawa rzecz. Owa moc uderza w nas piorunami, a my je blokujemy za pomocą drewnianej laski. Co do samej taktyki, to na pewno standard, czyli bardzo szybkie bloki, a potem atak. Tutaj naprawdę trzeba wykazać się refleksem. Pomiędzy "oczkami" a atakiem jest naprawdę niewiele czasu na reakcję.

Rycerze mroku

Rycerze mroku Phanter

Jego rolę odgrywa Caro (Karol Włodarczyk).

Koleś ma ostre kolce, więc uważaj na nie. 80% jego ataków zatrzyma Twój dolny blok. Nie uderzaj za dużo w głowę, gdyż za dobrze blokuje. Skuteczniejsze są ataki po skosie od dołu. No i oczywiście dużo blokuj. Phanter nie jest tak szybki jak Zoombie, ale i tak musisz uważać!

Rycerze mroku

Rycerze mroku Duchy

Przed finałową walką czeka Cię pojedynek z duchami przeciwników, których zabiłeś. Nie są oni trudniejszą wersją ich żywych poprzedników. Walczy się z nimi tak samo. Jeśli dałeś radę ich żywym wcieleniom, to z umarlakami nie będziesz miał problemów. Nieco komicznie prezentuje się ich wygląd. Część z nich jest niebieska (Kalim) i krwawią na niebiesko, a część ma odcień pomarańczowy i także krwawią w tym kolorze.

Zły

Jest to ostatni przeciwnik, którego musisz pokonać. Wbrew pozorom nie jest aż tak bardzo trudny, łatwiejszy niż Zoombie czy Moc Złego. Zły "wisi" w miejscu i uderza piorunami. Moja taktyka jest prosta: blok na 2-3 jego strzały i kontratak.

Rycerze mroku

Zakończenie

Gdy już się uporamy ze Złym, możemy obejrzeć ekran końcowy z nastrojową muzyką. Czytając napisy końcowe dowiemy się kilku ciekawostek takich jak na przykład to, że przy tworzeniu gry zużyto 10 par butów i zjedzono 500 bochenków chleba oraz zdemolowano 9 metrów ściany! Resztę poczytajcie sobie sami...

Tips'n'Tricks

Do gry są także pewne ułatwienia. Co ciekawe nigdy i nigdzie nie były one wcześniej publikowane. Można powiedzieć, że to niejako "premiera", którą publikujemy w równo rok po publikacji gry na PPA oraz w 10. rocznicę wydania gry.

Wciskając kombinację klawiszy DEL+W zabijamy przeciwnika. Wciskając DEL+G zabijamy siebie. Zabezpieczanie kodowe ma furtkę, którą sobie zostawili autorzy. Wystarczy wpisać pierwsze litery ich imion (MAKA - Mariusz, Andrzej, Karol, Artur), aby je ominąć.


 Rycerze mroku - L.K. Avalon'97 
70 5 Rycerze mroku - L.K. Avalon'97
90
30

    
dodaj komentarz
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem