• Zeewolf 2: Wild Justice

25.03.2008 09:58, autor artykułu: Piotr "PopoCop" Szymański
odsłon: 5103, powiększ obrazki, wersja do wydruku,

Zeewolf 2: Wild Justice

Od czasu wydarzeń ukazanych w pierwszej części gry minął rok. Ziemia wypalona ogniem walki porosła roślinnością, a pokryty nowym lakierem Zeewolf stał sobie spokojnie w hangarze. Sielankę przerwało pojawienie się organizacji Ecliptico, która swymi niecnymi działaniami zaczęła zagrażać światu. Rozpoczyna się nowa wojna. Wojna, w której ponownie musisz wziąć udział.

Zeewolf 2: Wild Justice Czego zwykle spodziewamy się po sequelach? Zazwyczaj tego, że zachowają najlepsze elementy pierwszej części gry, nie będą miały jej wad i oczywiście dodania większej lub mniejszej (zwykle większej) dawki nowości. "Zeewolf 2" spełnia te wymagania. Sposób ukazania akcji i sterowanie śmigłowcem pozostały bez zmian, weterani pierwszej części będą więc czuli się jak na starych śmieciach. Engine gry został poprawiony, już na pierwszy rzut oka widać, że animacja jest płynniejsza. Usunięto błąd polegający na pokazywaniu na radarze zniszczonych obiektów. Urozmaicono scenerie, w których toczą się działania wojenne - zamiast jednej jest ich teraz kilka. Dodano nowe pojazdy wroga oraz nowe budowle (ruiny, domki, wieżowce, szklarnie, platformy wiertnicze). W niektórych misjach, dzięki opcji "Remote", umożliwiono kierowanie innymi pojazdami - czołgami, odrzutowcami, łodziami, a nawet przechwyconymi śmigłowcami wroga. Zupełnie inna jest muzyka - bardziej "chropowata" i dynamiczna. Dodano jeden nowy dźwięk skwierczenia palących się obiektów, ale, pewnie dla równowagi, jeden dźwięk został za to usunięty (szum silników łodzi wroga).

Zeewolf 2: Wild Justice Zadania, które trzeba wykonywać w nowych 32 misjach, zasadniczo nie zmieniły się. Nadal jest to rozwałka, eskorta, ratowanie ludzi i transport. Warto jednak zwrócić uwagę na fabułę gry, która została tym razem bardziej dopracowana. W opisach misji pojawiają się nazwy geograficzne, lotniskowce mają swoje nazwy, padają nazwiska kluczowych postaci. Z biegiem czasu opisy misji podawane na odprawach stają się coraz bardziej dramatyczne - polecam lekturę odprawy przed misją nr 31, naprawdę robi wrażenie. Podczas gry pojawiają się różnego rodzaju komunikaty od innych jednostek. Mogą to być na przykład podziękowania za ratunek, ale może to też być ochrzan za spóźnienie. To wszystko powoduje, że gracz bardziej wczuwa się w wydarzenia na ekranie.

Po sporej dawce pochwał czas na parę słów o wadach. Nadal szwankuje inteligencja czołgistów, a misje nie są przerywane, gdy nie ma sensu ich kontynuować. Brakuje też opcji sterowania joypadem od CD32 lub chociaż dwuprzyciskowym joystickiem.

Zmiany dokonane w grze nie wpłynęły na zmianę wymagań sprzętowych i liczbę zajmowanych dyskietek. Tak jak w pierwszym "Zeewolfie" gra zajmuje jedną dyskietkę, a do jej uruchomienia wystarcza dowolna Amiga z 1 MB RAM. Instalacja na twardym dysku jest możliwa wyłącznie przy użyciu pakietu WHDLoad.

Zeewolf 2: Wild Justice Zeewolf 2: Wild Justice

Zachęcam wszystkich do zagrania w "Zeewolfa 2", wciąga bardziej niż część pierwsza. Szkoda, że nie powstał "Zeewolf 3".

Na koniec podpowiedzi do dwóch misji.

  • w misji nr 12 masz za zadanie zniszczyć swoje pojazdy, aby nie wpadły w ręce wroga. Czas goni, a pojazdy są bardzo wytrzymałe na trafienia. Nie dasz rady zniszczyć ich przy pomocy broni. Cóż więc robić? Powrzucaj je do morza i po kłopocie.
  • w misji nr 32 nie ma odprawy, a dane w komputerze pokładowym nie do końca tłumaczą co robić. Dla mniej ambitnych podaję sposób przejścia misji:
    • zniszcz samoloty kręcące się w pobliżu bazy wroga i znajdujące się w tej bazie obiekty,
    • po oczyszczeniu terenu wróć do swojej bazy, wystartuj zdalnie sterowanym śmigłowcem wroga, chwyć bombę na linę, leć do bazy wroga i zrzuć ją obok kopii Zeewolfa; bomba niestety zawiedzie, więc rozbij śmigłowiec, żeby ponownie przełączyć się na kierowanie Zeewolfem,
    • wystartuj Zeewolfem i razem z odrzutowcem leć do bazy wroga, we dwóch zniszczcie kopię Zeewolfa.

Zeewolf 2: Wild Justice

Hasła do poziomów

2 - requin
3 - wolfram
4 - fullmoon
6 - ouragan
8 - jargus
9 - stag
11 - kraken
14 - station
16 - gbull
18 - statipause
20 - doitnow
23 - shipdeck
25 - globoff
26 - behave
28 - shadow
29 - maxfuel
30 - pelpay
31 - domino
32 - steerdart


 Zeewolf 2: Wild Justice - Binary Asylum 1995 
80 1 Zeewolf 2: Wild Justice - Binary Asylum 1995
75 ECS 1 MB
90

dodaj komentarz
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem