Zamieścił: mailman, nadesłał: _arti
Lukas F. Hartmann, poirytowany faktem, że karty graficzne do Amigi są drogie i praktycznie niedostępne, postanowił, że dowie się, jak działają karty graficzne w ogóle, jak się je implementuje w FPGA... i zaprojektuje sobie własną. Kompletnie od zera! I udało mu się. Po kilku miesiącach prac i eksperymentów jego dzieło ujrzało światło dzienne. Projekt jest otwarty (open-source) i każdy, jeśli chce, może zgłaszać swoje pomysły lub dorzucić cegiełkę. Główne parametry karty, to:
  • chipset zaprojektowany całkowicie w FPGA,
  • 32 MB pamięci graficznej, z czego aktualnie 4 MB zmapowane dla przestrzeni Zorro 2, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by w przyszłości cała pamięć była dostępna w przestrzeni Zorro 3,
  • maksymalna rozdzielczość, to aktualnie 1280x720 w 32 bitach,
  • wyjście HDMI,
  • sprzętowy blitter i sprite'y,
  • sterownik Picasso96.
Trwają prace nad sterownikiem CyberGFX, lecz autor póki co niczego nie obiecuje. Planowany jest też scan-doubler lub port pass-through dla istniejących rozwiązań i prosta akceleracja 3D - wszystko zależy od odzewu i wsparcia ze strony społeczności.

Po pierwszej, testowej partii, która rozeszła się w ciągu niemalże jednego dnia (50 sztuk), kolejna planowana jest na najbliższy tydzień. Kartę można zamówić pisząc na adres lukas@mntmn.com. Cena urządzenia to około 190 euro.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem