Lukas F. Hartmann, poirytowany faktem, że karty graficzne do Amigi są drogie i praktycznie niedostępne, postanowił, że dowie się, jak działają karty graficzne w ogóle, jak się je implementuje w FPGA... i zaprojektuje sobie własną. Kompletnie od zera! I udało mu się. Po kilku miesiącach prac i eksperymentów jego dzieło ujrzało światło dzienne. Projekt jest otwarty (open-source) i każdy, jeśli chce, może zgłaszać swoje pomysły lub dorzucić cegiełkę. Główne parametry karty, to:
Po pierwszej, testowej partii, która rozeszła się w ciągu niemalże jednego dnia (50 sztuk), kolejna planowana jest na najbliższy tydzień. Kartę można zamówić pisząc na adres lukas@mntmn.com. Cena urządzenia to około 190 euro.
- chipset zaprojektowany całkowicie w FPGA,
- 32 MB pamięci graficznej, z czego aktualnie 4 MB zmapowane dla przestrzeni Zorro 2, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by w przyszłości cała pamięć była dostępna w przestrzeni Zorro 3,
- maksymalna rozdzielczość, to aktualnie 1280x720 w 32 bitach,
- wyjście HDMI,
- sprzętowy blitter i sprite'y,
- sterownik Picasso96.
Po pierwszej, testowej partii, która rozeszła się w ciągu niemalże jednego dnia (50 sztuk), kolejna planowana jest na najbliższy tydzień. Kartę można zamówić pisząc na adres lukas@mntmn.com. Cena urządzenia to około 190 euro.