Zamieścił: mailman
Nadesłał: Piotr Pawłowski

Jak wspomniano podczas dyskusji na łamach forum Amiga.org, wszystkie karty Cyberstorm, które zostały wysłane w okresie obowiązywania gwarancji, zostały wymienione na nowe. Ich produkcja została zakończona, dostępne są płyty drukowane (PCB) i inne tanie części. Jest natomiast obecnie problem z odpowiednimi gniazdami 68k. Wykorzystywane wcześniej przez Phase 5, a potem i DCE gniazda przygotowano specjalnie dla Phase 5 i nie są one już produkowane. Trwają poszukiwania u innych dostawców - ich celem jest dopasowanie istniejącego obecnie (i dostępnego) łącza, by wykorzystać je z kartami Cyberstorm. Gdy tylko uda się rozwiązać ten problem, produkcja zostanie ukończona a nowe karty Cyberstorm wysłane do osób uprawnionych do świadczeń gwarancyjnych.

Naprawy poza gwarancją

Osoby nie mające uprawnień do naprawy gwarancyjnej powinny otrzymać ode mnie ofertę cenową. Naprawy, które można było przeprowadzić, zostały wykonane i karty zostały już wysłane lub stanie się to w następnym (czyli bieżącym - przyp. mailman) tygodniu. Na naprawę nadal czekają karty, które potrzebują nowego gniazda (CPU-Sockel) - patrz wyżej.

Karty, których naprawić się nie da

Karty, których naprawić się nie da są odsyłane do właścicieli (lub zostaną wysłane w następnym tygodniu). Wiele kart DCE wysyła, inne w następnym tygodniu zostaną zwrócone z Rotterdamu.

Inne czynniki

Podczas nadzorowania całego procesu napraw napotkałem wiele nieuregulowanych spraw, na które zwracam uwagę. Są przypadki, gdy naprawy nie wykonano, ponieważ kartę nadesłał sprzedawca, który nie zapłacił jeszcze rachunków sprzed 3 lat, są też przypadki, gdy dokonano naprawy, a sprzedawca oferował kartę jako nową. Nie będę ujawniał tu szczegółowych informacji, chciałbym jednak stanąć w obronie firmy DCE, nie zawsze są oni tą stroną, którą trzeba popędzać...

Gest Genesi

Firma Genesis poinformowała, że będzie dostępna za darmo specjalna wersja MorphOS dla komputerów 'classic Amiga' z kartami PowerPC - planowana jest na koniec roku.

DCE i Genesi

Niektórzy z użytkowników podczas wspomnianej dyskusji na łamach Amiga.org pisali o możliwości przyszłych napraw sprzętu Genesi przez firmę DCE. Zwróćcie, proszę, uwagę, że naprawy Amig są szczególnym przypadkiem - dla zwykłych napraw sprzętu nie jest typowy tak długi czas naprawy, również w DCE. A umowę nabywca Pegasosa II zawiera z Genesi, a nie z DCE. Gdyby zdarzył się przypadek, w którym produkt Genesi wymagałby wymiany lub naprawy, Genesi dołoży starań, by zostało to wykonane w należyty sposób i w odpowiednim czasie. Jako referencje służyć może wymiana płyt z układami April i April2-Fix. Przeprowadzała je właśnie firma DCE.

Co dalej?

Poza przypadkami oczekującymi na 68k-Sockel, wszystkie pozostałe zostały już załatwione lub będą w następnym (czyli bieżącym - przyp. mailman) tygodniu. DCE ma jednak jeszcze karty, do których nie można przypisać właściciela. Jeżeli ktoś uważa, że ma jeszcze zaległą naprawę w DCE i nie jest z nami w kontakcie, proszę niech zrobi to TERAZ, ponieważ pracujemy nad wyjaśnieniem wszystkich przypadków, później nie będą już podejmowane kolejne akcje wyjaśniające. Jeżeli swoją kartę wysyłaliście za pośrednictwem sprzedawcy, upewnijcie się, że wiecie, jak się nazywa.

Kontakt: rvanherk@nl.genesi.lu

Pozdrawiam
Ron van Herk
Genesi
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem