kategoria: Prometeusz
[#1] Framerate tester ;)
Siedziałem dziś i robiłem różne testy wydajnościowe Javascriptu i pomyślałem, że możnaby ten kod do czegoś wykorzystać. Na forum często odbywają się dyskusje na temat tego, ile to taka a taka gra doomopodobna wyciąga na [tu wpisz amigowy procesor]. Dla jednych coś, co ma 10 kl/s wygląda na 25 a dla innych znowu ultrapłynny obraz to zaledwie ledwo grywala gra. Z braku odpowiedniego softu na Amidze i żeby nie było więcej niedomówień napisałem małe demo, by każdy mógł sam sprawdzić jak "chodzi" gra przy danej ilości klatek na sekundę

Klik!
[#2] Re: Framerate tester ;)

@_arti, post #1

Fajny pomysł, obadałem to i wychodzi na to, że już 9 FPS w czasach amigowych uznałbym za super wypaśny, grywalny framerate w grach doomopodobnych. Zapewne nikt wtedy nawet nie marzył o 60 fps.
[#3] Re: Framerate tester ;)

@jubi, post #2

Zgadza się, 9-12 FPS to już przyzwoity wynik jak na Amigowe standardy.
[#4] Re: Framerate tester ;)

@_arti, post #3

Dobre, chociaż ja powiedziałbym że dopiero od 12 klatek zaczyna się sensownie "grać"
[#5] Re: Framerate tester ;)

@_arti, post #3

fajne ale nie oddaje w pelni rzeczywistosci. tutaj animacja jest tylko spowolniona (wszystkie klatki sa wyswietlane) a przez to plynna. w rzeczywistosci przy niskim framerate wiele klatek jest pomijanych a to powoduje ze animacja "rwie" duzo bardziej bo kolejne klatki bardzo sie od siebie roznia.
1
[#6] Re: Framerate tester ;)

@jarek72, post #5

W sumie mogę to dość łatwo uwzględnić. Pobawie się później.
[#7] Re: Framerate tester ;)

@jarek72, post #5

Dokladnie. Akcja trwa dana chwile, powiedzmy , 10 sekund - w przypadku gdy mamy 23 fps, to klatek wyswietlanych jest 230, gdy np tylko 9 fps, to w trakcie tych 10 sekund wyswietlanych jest jedynie 90 klatek animacji.....Akcja nie jest jednak w zaden sposob spowolniona -jako , ze klatek jest odpowiednio mniej ruch jest znacznie bardziej "poszarpany", skaczacy, nieplynny......choc sama akcja jest wykonywana niezaleznie od ilosci wyswietlanych kadrow....Mniej wiecej tak dziala "frameskipping" w przypadku , np emulatorow, gdy masyzna nie ma tyle mocy by poprawnie, w 100% zgodnie wyswietlac klatki animacji.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem