[#31] Re: SongPlayer 1.62, AHI i SB128/CT4810, komuś to działa?

@elbox, post #28

Dziękuję za informację oraz za pracę włożoną w udoskonalanie sterowników. Jak tylko dostanę przełącznik kickstartów to je również sprawdzę przy okazji.
[#32] Re: SongPlayer 1.62, AHI i SB128/CT4810, komuś to działa?

@elbox, post #28

Znów założyłem Mediatora. Z kartami graficznymi już wszystko działa. Została kosmetyka z ustawieniem poszczególnych trybów graficznych.
Z SB128 niestety nadal to samo. Przegrałem sterowniki z MM_UP 2.5 i żadnej różnicy. Może to problem z samym AHI.device? Jest jakaś nowsza wersja na 030 niż 5.6? A może u kogoś działa na jakiejś innej wersji? Mam jeszcze kilka ale starszych.
[#33] Re: SongPlayer 1.62, AHI i SB128/CT4810, komuś to działa?

@Rafał A-3000, post #32

Raz (dzięki pomocy kolegi Norberta - wielkie dzięki za pomoc!) udało mi się usłyszeć mp3 przez AHI na SB128. Widać jest to możliwe także z Radeonem 9250. Wystarczy tylko znaleźć jakiś kruczek, jak to się ,prawidłowo' włącza.
Jeśli jeszcze do czegoś dojdę to dam znać.
[#34] Re: SongPlayer 1.62, AHI i SB128/CT4810, komuś to działa?

@Rafał A-3000, post #33

Może i to oczywiste ale lepiej się upewnić - czy program "mixer" masz uruchomiony np. poprzez wpis w user-startup?
Bez tego ustawienie w AHI nic nie da.
[#35] Re: SongPlayer 1.62, AHI i SB128/CT4810, komuś to działa?

@lekarz_med, post #34

Sprawdziłem to. Podałeś dobry trop. Mixer w user-startup był ale wyłączony. Włączaliśmy go dopiero z poziomu AmigaOS. Włączyłem go więc w user ale spowodował guru. Pewnie dlatego był po znaczku ,;'. Znów go wyłączyłem i sprawdziłem, że w systemie program działa bez żadnych błędów. Przeanalizowałem user-startup i przeniosłem mixer po zainstalowaniu MUI. Teraz wszystko śmiga jak trzeba. Niby mixer przy opcji nogui quiet powinien działać nawet bez mui ale widać coś mu przeszkadzało.

Dziękuję wszystkim za pomoc w uruchomieniu SB128!
[#36] Re: SongPlayer 1.62, AHI i SB128/CT4810, komuś to działa?

@Rafał A-3000, post #1

Odkopuję stary temat (użyłem wyszukiwarki, brawo ja )
Przez weekend walczę z w/w programem. Mój problem polega na tym że mimo poprawnego kodowania muzyki (128-256kb/s i częstotliwości 44.1 kHz) Songplayer z uporem maniaka odtwarza mi to wszystko w 22kHz (przy czym bitrate się zgadza i ma odczuwalny wpływ na jakość utworu)
W opcjach zaznaczyłem force maximum frequency (czy jakoś tak) na 44.1kHz jednak nie przyniosło to żadnego efektu i każda mp3-jka leci w 22050 Hz
[#37] Re: SongPlayer 1.62, AHI i SB128/CT4810, komuś to działa?

@szczupi26, post #36

Z tego co sie orietuje bez karty graficznej czyli na AGA 22050 kHz to maks co sie da wyciagnac. Tez tak mam.
[#38] Re: SongPlayer 1.62, AHI i SB128/CT4810, komuś to działa?

@szczupi26, post #36

Ale rozdzielczości VGA (np. dblpal) masz włączone na Amidze?
Z opisu sprzętu w profilu wynika że nie używasz SB/CT tylko PAULE
Zagladnij do tabelki link

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2022 09:37:15 przez Norbert
[#39] Re: SongPlayer 1.62, AHI i SB128/CT4810, komuś to działa?

@Norbert, post #38

[#40] Re: SongPlayer 1.62, AHI i SB128/CT4810, komuś to działa?

@Norbert, post #39

Magia, czarna magia rzekłem, jestem całkowitym amatorem/noobem jeśli chodzi o audio w naszej cudownej przyjaciółce....
Patrząc obiektywnie i mierząc chęci na realne możliwości, zostawiam wszystko jak jest. Mogłoby być lepiej ale i tak jest fajnie OK
[#41] Re: SongPlayer 1.62, AHI i SB128/CT4810, komuś to działa?

@Elvis, post #37

Z tego co sie orietuje bez karty graficznej czyli na AGA 22050 kHz to maks co sie da wyciagnac.
Maksymalna osiągalna częstotliwość próbkowania audio w Pauli zależy od wybranego trybu graficznego. Przy trybach PAL i NTSC jest to około 29 kHz, więc pliki MP3 będą odtwarzane na 22,05 kHz. Żeby uzyskać 44,1 kHz trzeba używać trybu DblPAL, DblNTSC albo Multiscan.
[#42] Re: SongPlayer 1.62, AHI i SB128/CT4810, komuś to działa?

@Krashan, post #41

A byłby do zrealizowania algorytm, ktory 16 bit 44khz puszczalby na pelnych 14bit 56khz zeby jakosc byla wyższa niż 14bit 44khz?
1
[#43] Re: SongPlayer 1.62, AHI i SB128/CT4810, komuś to działa?

@michal_zukowski, post #42

A byłby do zrealizowania algorytm, ktory 16 bit 44khz puszczalby na pelnych 14bit 56khz zeby jakosc byla wyższa niż 14bit 44khz?
Nie. Z jednej strony wiadomo, że można zwiększyć realną ilość bitów oversamplingiem, czego skrajnym przykładem są przetworniki C/A typu sigma-delta. Z drugiej jednak, żeby uzyskać jeden dodatkowy bit, oversampling musi być razy dwa. Podnosząc próbkowanie z 44,1 do 56 kHz uzyskasz polepszenie dynamiki o 0,344 bita (logarytm przy podstawie 2 ze stosunku częstotliwości), czyli o 2 dB. Niestety, żeby to uzyskać, musisz zrobić resampling, który z definicji zawsze jest operacją stratną i wprowadza dodatkowe zakłócenia. Algorytmy, które są w stanie wykonać się w czasie rzeczywistym na M68k, "zjedzą" Ci te 2 decybele i tyle z całej zabawy.

Ostatnia aktualizacja: 15.11.2022 08:46:20 przez Krashan
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem