[#4]
Re: 2x Dysk w A1200 raz jeszcze i optymalna szybkość
@stachu100,
post #3
A tak... mam 16 MB i jak na razie mi nie brakuje bo Amiga stoi już na stałe przy zakupionym 20' monitorze TV LCD , ale nadal w woreczku - znaczy czeka na finalne poprawki na stanowisku, by zostać podpiętą. Tu w Szczecinie ktoś z PPA podpowiedział mi aukcję lokalnej firmy Polcom, gdzie są parami sprzedawane simmy 32MB - ponoć na Apollo chodzące dobrze. Wybiorę się kiedyś tam osobiście i spróbuję kupić 1 szt. Na razie jednak chcę rozwiązać problem z HD. Mój stary HD z systemem jeszcze jest z A4000 (hmm... Stachu mówiłeś w podcascie , że nabyłeś swoją od kogoś w Warszawie w okolicach 2000 r. - kto wie czy to nie ta moja stara A4000 bo właśnie wtedy sprezentowałem ją jednemu nowo upieczonemu warszawiakowi... kto wie ... :) kaszle... Twardy leżał długo i po prostu słychać jak mu coś strzela przy rozruchu. Udało się po popukaniu weń o szafkę ruszyć, ale czy tak będzie za każdym razem nie wiem... Poza tym mój dysk leży teraz na zewnątrz. Ja chcę ta Amigę uczynić totalnie kompaktową, a więc o wystawaniu czegoś co może być w środku nie ma mowy. Z CDROMu zrezygnowałem, planuję w PCMCIA kartę na RJ45 więc jakieś softy będę z netu ściągał bezpośrednio. Ale skoro kontroler w Amidze ma 2 kanały to czemu nie kupić 2xCF - zawsze będzie 8 GB a nie 4.... mój obecny dysk ma 2,3 GB cennych archiwów więc cały trafi na pierwsza kartę, a druga byłaby całkiem wolna. A , że kiedyś na A4000 w której miałem wstępnie 4, potem 16 , a na koniec 48 MB FAST podczas renderowania z zapałem używałem całego HD (jednego z czterech wówczas) - z tym , ze już nie pamiętam, czy podpiętego do kontrolera na płycie , czy do Octogon IDE pod ZORROII - bo taki kontrolerek miałem - chodził ten twardziel zacnie. To był dość leciwy już wtedy Segate bodaj 120MB i VMM miał go ustawionego jako "cały dysk jako pamięć wirtualna". System pokazywał łącznie coś z 150MB, a Imagine i LW szczególnie ten drugi się cieszył , ze ma więcej przestrzeni do renderu.... pruł tym dyskiem , aż miło , ale renderował to czego nie dało się na scalakowych 50MB solo. Stad mój pomysł wykorzystania drugiego kanału w całości na pamięć wirtualną, bo 32MB może być mało jak mnie najdzie na retro 3D...