[#1] Max FPS w Anim5/8 na A600 - ile , co i czym
Ciekawi mnie pewna sprawa: czy da się na Amidze 600 odtworzyć materiał wideo w formacie anim 5/8 (lub innym - jakim?) w Lores Ham6 low overscan (powiedzmy panorami 352x180 pix) z trędkością 25 kl/sek? Amiga 1200 radziła sobie z Ham8 nawet Hires no lace low overscan 720x180 25 fps przy anim8 , a w formacie Clarissa nawet 640x512 50 fts...

Jak sądzicie przy ham6 A600 da radę?

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2015 01:31:29 przez xtro
[#2] Re: Max FPS w Anim5/8 na A600 - ile , co i czym

@xtro, post #1

Da, ale... Zapomnij o formatach anim. Jedyną rolą CPU będzie jak najszybsze wgranie obrazu do pamięci. Każda kompresja, skomplikowane nagłówki spowalnia CPU. Rozdzielczość 352x180x6 to niecałe 50 KB na ramkę bez dźwięku. Łatwo policzyć ile to fps przy znajomości transferu nośnika, raczej 25 to nie będzie. Jest taki wątek odtwarzanie ham na a600. Poszukaj.

Clarissa nie odtwarza 50 fps w interlejsie, bo to niemożliwe (przynajmniej w PAL/NTSC). Odtwarza 25 fps, ale zawsze w interlajsie, czyli 50 pól na sec.
[#3] Re: Max FPS w Anim5/8 na A600 - ile , co i czym

@cholok, post #2

Nie wyraziłem się precyzyjnie... nie chodzi o to czy da się odtwarzać z HD strumienia, ale odtwarzać gdy cały plik jest załadowany do pamięci! Zresztą będę to ćwiczył niedługo tylko muszę coś skonwertować...
[#4] Re: Max FPS w Anim5/8 na A600 - ile , co i czym

@cholok, post #2

Co do Clarissy, testowałem i renderowałem specjalnie pod ten format animację 640x512 w 50 fps. Wprawdzie animacja była przygotowana specjalnie pod proc 040/060 na A4000, ale program ten używa tu specjalnego triku. Tworzy klatki z każdej ramki 640x512 50fps tak , że jak masz sąsiednie klatki powiedzmy nr 3 i 4 to z klatki 3 bierze 640x256 z linii parzystych interlacu , a z klatki 4 nieparzyste. Animacja jest odtwarzana faktycznie 25fps ale w każdej ramce jest przeskok o klatkę przy użyciu interlace. I w ten sposób powstaje 50i... Sprawdzałem to dokładnie specjalnie renderując w LW 50fps anim... Faktycznie format clarissy skonwertowany dla odtwarzania z pamięci, a nie hd i dla 040/060 dawał rewelacyjną płynność 50 fps i...
[#5] Re: Max FPS w Anim5/8 na A600 - ile , co i czym

@xtro, post #3

25 fps po 50 KB to jest ponad 1 MB na 1 sekundę filmu. Ile masz tej pamięci?
Tutaj też zapomnij o anim5. Jest zbyt wolny.
[#6] Re: Max FPS w Anim5/8 na A600 - ile , co i czym

@cholok, post #5

Wtedy miałem A4000 50 MB
[#7] Re: Max FPS w Anim5/8 na A600 - ile , co i czym

@xtro, post #6

dodam, że czołówka robiona w panoramie 640x180 lub 200 odtwarzana była z pamięci w Hires 640x180 HAM8 anim8 płynnie! 25fps
[#8] Re: Max FPS w Anim5/8 na A600 - ile , co i czym

@xtro, post #4

Chodziło mi o to, że w Clarissie mając pełne 50 fps w rozdzielczości 512, to po konwersji do ssa masz 50 fps, ale w rozdzielczości 256. Technika wyświetlania jest żywcem skopiowana z TV. Podobna technika jest używana w AnimLab ze Scali, w Adorage, w X-DVE. W Clarissie były nowsze formaty specjalnie pod HD.
[#9] Re: Max FPS w Anim5/8 na A600 - ile , co i czym

@xtro, post #6

Rozmawiamy o A600.
Dobra, widzę w profilu.

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2015 15:22:50 przez cholok
[#10] Re: Max FPS w Anim5/8 na A600 - ile , co i czym

@cholok, post #8

Tak o to chodzi... :)

A co do anim8 to wprawdzie całość się nie mieściła w pamięci 50MB i kleiłem na VHS , ale samo fps wyrabiało w dokładnie 724x200: ham8 25 fps

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2015 15:13:34 przez xtro
[#11] Re: Max FPS w Anim5/8 na A600 - ile , co i czym

@xtro, post #10

Przepraszam, że się wtrącę, ale ANIM najlepiej kompresuje zwykłą animację (statyczne tło i poruszające się obiekty). Do filmów na Amidze - najlepiej CDXL z tego co się orientuję.
[#12] Re: Max FPS w Anim5/8 na A600 - ile , co i czym

@Hexmage960, post #11

Właśnie wczoraj badałem (ponownie po latach) kwestię CDXL. To był dobry format, ale stworzony raczej dla wolnych 150kb/s CDTV i 300 kb/s CD32 CDRomów.... pierwsze wersje , a potem ich rozwinięcie dla HAM8 posiadały jeszcze tę przypadłość , że aby uzyskać tryb pełnoekranowy filmiki były mapowane do pełnej ramki z użyciem techniki 2x2 piksele... Widać to np. w intrze do gry Microcosm gdzie wybierało się na wstępie intro w okienku (piksele 1x1) lub full screen 2x2... Do zabawy na scenie w produkcje wideo najlepiej spisywał się Anim8 choć plik jest wyraźnie większy niż np. Anim5 , ale odtwarzając z pamięci fps był naprawdę wysoki... oczywiście czynię tu założenie, że produkcja była finalnie zgrywana i udźwiękowiana na kasecie.

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2015 15:25:09 przez xtro
[#13] Re: Max FPS w Anim5/8 na A600 - ile , co i czym

@xtro, post #12

Odnośnie CDXL. Zdecydowanie stworzony pod wolne CD-ROMY i wykorzystanie DMA. Jednak dziś przy szybszych nośnikach można uzyskać full screen. Nie wszystkie gry, które mają filmiki używają formatu CDXL. Akurat Microcosm używa własnego rozwiązania.
[#14] Re: Max FPS w Anim5/8 na A600 - ile , co i czym

@cholok, post #13

A możliwe, pamiętam , że na płytce Alien Breed Tower Assault intro i outro były w osobnych plikach cdxl właśnie i chyba jeszcze w grze Pray link tak było. Za to na CDTV w grze Town with no name link była użyta chyba jakaś odmiana anim5

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2015 16:53:56 przez xtro
[#15] Re: Max FPS w Anim5/8 na A600 - ile , co i czym

@cholok, post #13

Odnośnie CDXL. Zdecydowanie stworzony pod wolne CD-ROMY i wykorzystanie DMA. Jednak dziś przy szybszych nośnikach można uzyskać full screen. Nie wszystkie gry, które mają filmiki używają formatu CDXL. Akurat Microcosm używa własnego rozwiązania.


Dokładnie, a jakość filmików Microcosmos jest świetna nawet dzisiaj (goła A1200/ CD32)!
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem