kategoria: CDTV
[#1] CDTV Problem
Witam. Po długiej przerwie uruchomiłem swoją Czarnulkę i przez 7 m-cy używałem dość często do gier. Niestety dzisiaj po uruchomieniu po wstępnej planszy Celtic Legends pojawił się Guru (nie zapisałem jaki). Po wyłączeniu i ponownym włączeniu pojawił się biały ekran w TV (stabilny bez szumów) po minucie na moment ciemniał i znów bielał itd. nie pojawiał się obraz łapki ani CDTV . Nie reagował na wyłączanie, zmianę CDTV/500 i kombinacje klawiszy, pilota oraz długotrwałe rozłączania, włączania. Zauważyłem tylko częste co 3-4 sekundy miganie zielonej diody pomiędzy stacją CD a włącznikiem. Niestety jestem kompletnym laikiem w elektronice i nawet nie próbuję sprawdzać wewnątrz komputera. Może ktoś z forumowiczy (o co bardzo proszę) może mi określić ewentualną przyczynę problemów a najbardziej byłbym wdzięczny za podanie adresu fachowca zajmującego się naprawą Amig w Krakowie.
morian
[#2] Re: CDTV Problem

@morian, post #1

Problem rozwiązany (prawie). Czarnulka dostała klapsa - zrozumiała że nie może stroić fochów i znów działa idealnie. Nie lubię takich sposobów ale to porada starego (75) elektronika, jak będzie miał nastrój to ją odmłodzi (luty?).
morian
[wyróżniony] [#3] Re: CDTV Problem

@morian, post #1

biały ekran zwykle chyba oznacza procesor, a w profilu masz, że posiadasz 2MB. Jeżeli naprawdę masz rozszerzenie pamięci, np Elbox to musisz wiedzieć, że posiadało ono baterię, która to lubi sobie wylać, szczególnie po 20 latach i wyżreć ścieżki, laminat i narobić bałaganu. Procesor siedzi w tym rozszerzeniu. Więc radziłbym ruszyć tyłek i odkręcić obudowę i zobaczyć jak się sprawy mają. Chyba że przykoloryzowałeś z tymi 2MB pamięci, bo sama CDTV w sobie nie posiada baterii, choć rzucić okiem na kondensatory, które to też potrafią puścić soczki by wypadało.
[#4] Re: CDTV Problem

@zmiennik, post #3