[#1] Doświadczenia z modemami
Czy ktoś z szanownych forumowiczów używał kiedyś modemów z Amigą (lub innym komputerem)? Jeśli tak to jakie są jego doświadczenia? Mam parę pytań:

• Czy dziś istnieją jakieś sieci poza internetem, które obsłużą takiego typu modemy (np. typu BBS).
  • A może da się łączyć z internetem używając tego typu modemów (wszak internet jest dostępny przez łącze telefoniczne)? Szybkość łącza może być i 56kbps, dla mnie nie ma problemu. Na warunki amigowe to w zupełności wystarczy.
  • Czy istnieją jakieś protokoły i programy sieciowe, które bez problemu uciągnie Amiga z procesorem 68030?
  • Czy TCP/IP to jedyny protokół obecnie używany? Czy istnieją inne, prostsze?

Jestem zupełny laik w tym temacie, a chciałbym podłączyć do sieci moją Amigę używając złącza szeregowego i preferencji Serial. Wszak tylko w ten sposób robię to zgodnie z architekturą Amigi.

Dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam!
[#2] Re: Doświadczenia z modemami

@Hexmage960, post #1

Chcesz internet wdzwaniany? Taki na impulsy? Dziś?
Chyba już nie ma takich opcji...

Ostatnia aktualizacja: 19.01.2016 07:47:35 przez Vato
[wyróżniony] [#3] Re: Doświadczenia z modemami

@Hexmage960, post #1

Zgodnie z architekturą Amigi to podłącz kartę PCMCIA LAN i normalnie skrętkę, a nie kombinacje z modemem.
Czysto teoretycznie - numer 0202122 powinien działać jeszcze, można spróbować. Na 030 bez problemu obsłużysz mejla, IRCa i jakieś GG, WWW już ze sporą dozą samozaparcia.
[#4] Re: Doświadczenia z modemami

@Vato, post #2

Łącza telefoniczne TP SA nadal istnieją :) Ja dosłownie kilka lat temu jak miałem wyłączony na miesiąc internet podczas zmiany operatora to włożyłem modem do PC i korzystałem z internetu przez łącze telefoniczne i znanego numeru 0 20 21 22.

Inna kwestia czy jest to opłacalne.
[#5] Re: Doświadczenia z modemami

@madman15, post #3

Dzięki za informację. Po prostu ja chcę skorzystać z portu Serial. Mam dwie karty sieciowe (WiFi i normalna), ale miewałem z nimi kłopoty.