[#2]
Re: System kompresji dyskietek w locie
@pong777,
post #1
Chciałbym wrzucić sobie do 3 plików slave na jedną dyskietkę HD i zrobić ją bootowalą. Jak wiadomo każdy z nich ma 880 K
Widać że mało działasz na WHDLoad
Po pierwsze niektóre obrazy zajmują tyle, ile zajmowały dane na dyskietce. Polega to na tym że wszystkie puste sektory są całkowicie pomijane. Są więc gry, których obraz zajmuje mniej, czasami znacznie. Kiedyś np udało mi się komuś bez HD nagrać na dyskietkę OFS wersję R-Type II pod WHDLoad (łącznie z wymaganymi plikami). Posprawdzaj więc może ile zajmują te obrazy bo może nie trzeba będzie nic kompresować.
Po drugie niektóre slave obsługują nie obrazy, ale pliki. Nie dotyczy to jedynie gier DOS, bo np Street Fighter II został całkowicie przerzucony na pliki. Nie tylko zajmuje mniej, bo niektóre pliki się powtarzały na dyskietkach, ale pozwala też na prostą podmianę plików postaci, co umożliwia zagranie Sagatem, Bisonem, Balrogiem i Vegą.
Dzięki temu z Goteka z obsługą HD moglibyśmy odpalać gry WHDLoad nie posiadając dysku twardego z systemem.
W dzisiejszych czasach dysk twardy lub CF/SD z przelotką kosztuje mniej, niż Gotek. Pozatym nie wiem czy dodatkowe pakowanie przy i tak wolnym transferze (w porównaniu do dysku twardego) spowoduje że gra będzie się wczytywać jeszcze wolniej. Zakładam też iż uwzględniasz same wymagania konkretnych slave, bo bez PRELOAD będziesz miał "wieczne ciemności".
Edit: Tak mi coś zaświtało... czy aby WHDLoad nie ma sam w sobie funkcji obsługi spakowanych plików. Wystarczyło spojrzeć do
dokumentów i...
automatyczne rozpakowywanie plików i obrazów dyskietek przy użyciu XPK
Ostatnia aktualizacja: 28.10.2017 12:07:51 przez Solo Kazuki