kategoria: A1200
[#1] Przepalony kondensator w A1200
Cześć,
Na wstępie chciałem się przywitać, bo to mój pierwszy wpis na forum PPA :)

Mam problem i może ktoś z Was będzie w stanie coś doradzić. Od razu też chcialem zaznaczyć, ze jestem laikiem.

Jakiś czas temu zakupiłem A1200(rev 2B). Od razu napiszę, że wszystko działa, stacja, gry, kontrolki, zasilacz i trochę pograłem.
W kolejnym etapie zakupiłem rzeczy do wybielania i czyszczenia + paczkę kondensatorów.
Po rozebraniu Amisi okazało się, że w dolnej części płyty jest przepalony kondensator C30D Wydaje się(na pierwszy rzut oka),że nie uszkodził płyty. To co udało mi się ustalić na tę chwilę to, że(patrząc na schemat)ma coś wspólnego z Video Decouplingiem i, że to kondensator 0,47uF i to w zasadzie tyle co wiem...
Chciałbym oczywiście ten kondensator wymienić. Znalazłem gdzieś podobny wątek i ktoś sugerował zakup 0,47uF 0805(2012)i tak się składa, że po przyłożeniu go okazało się, że jest za mały. Wydaje mi się, że powinien być 1206(3,2mmx1,6mm),ale to trochę wróżenie z fusów. Do tego dochodzi jeszcze kwestia czy ma to byc 16V czy może być więcej.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi dotyczące naprawy. Załączam zdjęcia.

A na koniec życzę Wesołych Świąt!





[#2] Re: Przepalony kondensator w A1200

@Cygi, post #1

Napięcie może być wyższe, byle się zmieścił. Z reguły im większe napięcie pracy, tym większy kondensator.
[#3] Re: Przepalony kondensator w A1200

@Krashan, post #2

Dzięki za odpowiedź. Czytałem różne informacje na temat większych napięć na kondensatorach(często sprzeczne).

Zmierzyłem ten uszkodzony kondensator i ma ok.3mmx1,5mm. Pasuje do wielkości 2106(3,2mmx1,6mm).
Czyli Twoim zdaniem założenie tam czegoś takiego powinno zrobić robotę? link
Kondensator wydaje się mieć identyczne wymiary i 25V. Obrazek jest tylko poglądowy(ma wysokość 0,9mm co też wydaje się zgodne z oryginałem).

Ostatnia aktualizacja: 24.12.2019 23:42:35 przez Cygi
[#4] Re: Przepalony kondensator w A1200

@Cygi, post #3