kategoria: Programy
[#1] Anim Compressor+Player
Napisałem 2 programy do tworzenia i odgrywania iff-anim.
Po co? Dla sportu.

Pierwszy to Anim Advanced Compressor. Ma GUI (Gadtoolsbox3) i tworzy z obrazków iff-anim lub iff list/cat. Ma sporo opcji i potrafi obsłużyć sporo typów: 2, 3, 4, 5, 7, 8, Scala. Wbrew pozorom, każdy typ jest obsługiwany przez jakiś program, więc nie są to formaty abstrakcyjne. Przykładowo: anim4 obsługuje showanim, videotitler i animagic. Listy obsługuje elan performer, zaś cat iffar. Słówko o opcji NWTK. Jest to zestaw dla VideoToastera, który odtwarza swoje animacje i to nawet z 10-krotnym bufferingiem. Problem w tym, że używa opcode 7 i 8 z całkiem swoim algorytmem, więc nie używaj tego jeśli nie wiesz co robisz (czytaj crash). Ostatnia opcja to xfa. Jest to mój pomysł i rozwija algorytm zastosowany w xfa-anim używany w x-dve. Jego zaletą jest kompresja horyzontalnie, której skuteczność próbuje gonić anim5. Wiadomo, że zmiana orientacji na vertykalną polepsza kompresję nawet dwukrotnie, nie wiem czemu, ale tak jest. Dałem opcode 9 i odczytuje ją mój odwarzacz:

AnimCX. Jest oparty na źródłach cyberanim, ale na tyle pozmieniałem rzeczy, że nazwa stała się nieadekwatna. Cyberanim nie obsługiwał wszystkich animacji (anim8 crash), zmiany kolorów były niepoprawne, więc całe to cyber praktycznie nie działało, bo większość animacji ma zmienną paletę kolorów, a druga jest w ham.
Objaśnienie kilku opcji:
NOSECURE - dotyczy anim 8 long z szerokością niepodzielną przez 32. Standard mówi, że ostatnia kolumna o szerokości 16 jest kodowana jako 8 word i wszystkie programy tak robią oprócz MainActora. Wtedy nastąpi crash. Co ciekawe różne playery w ogóle ignorują ostatnią kolumnę i wtedy widać zakłócenia. Domyślnie jest secure, jak są zakłócenia to dajemy nosecure.
INDIRECT - tryb pośredni używany w trybach kart graficznych, ale można wymusić na chipsecie. Czasami może być lepiej, bo tylko anim 5, 7, 8 są odporne na tzw. modulo czyli dodatkowa szerokość ekranu, bo niektóre tryby wymagają szerokości podzielnej przez 64.
MODEREQ - tutaj wyskakuje requester, ale filtrowany, więc może być pusty, gdy system nie spełni wymagań. Można też z cli podać sm=def/acs/rtg. Jest to moja implementacja bestmodeid. Def zawęża wybór do def monitor czyli (double)pal/ntsc. Acs zawęża do monitorów opartych na chipsecie, zaś rtg tylko karty graficzne.

Odnośnie kart graficznych. Jako, że cyberanim w większość nie radził sobie na kartach graficznych (migotanie kolorów, brak ham, ignorowanie aspect ratio) i nikt nie pomógł w naprawieniu problemu zrobiłem to po swojemu. Animcx obsługuje tylko changescreenbuffer, ale i tak używa waitbovp (waittof nie nie daje rady) na chipsecie. Na rtg używa tylko trybów 24/32-bit, więc nie trzeba zmieniać palety, ale trzeba konwertować obraz. Plus taki, że działa aspect ratio i ham. Minus taki, że liczba danych wzrasta conajmniej 3-krotnie, dodatkowo p2c i ewentualnie hamto24, no i jeszcze trzeba by oprogramować każdy rodzaj pixela kart graficznych i ich liczba jest spora. Działa, ale jest bardzo wolno, no i póki co tylko bgra32.

Wymagania: cpu020+, kick 3.0, regtools.library

Pobierz
[#2] Re: Anim Compressor+Player

@cholok, post #1

Brzmi ciekawie- ale nie można ściągnąć paczki- brak uprawnień
[#3] Re: Anim Compressor+Player

@cholok, post #1

Jak powyżej, a bym chętnie protestował bo się bawię ostatnio VistaPro
[#4] Re: Anim Compressor+Player

@BULI, post #2

Już powinno działać.
[#5] Re: Anim Compressor+Player

@cholok, post #4

Działa- dzięki OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem