kategorie: A1200, A2000/A3000, A4000, A500, A600, CD32, CDTV, Karty CF, Mediator, Minimig, NatAmi, Programy, Prometeusz, Sklepy, Sprzęt
[#121] Re: Porównanie AGA vs ECS

@Daclaw, post #119

i gdyby każda karta przejmowała wyświetlanie podstawowych trybów Amigi. Z wielkim trudem jakąś namiastkę oferuje tylko CV/BVPPC...

Nie tylko - znam kilka kart, ktore to umozliwialy. Najlepsza ze znanych mi kart to PicassoIV - ma ona zintegrowany scandoubler.
CyberVision64/3D miala opcjonalny modul scandoublera a CyberVision64 miala passthrough, wiec mozna bylo przekierowac obraz z dodatkowego scandoublera do CV64, a z niej na monitor. CyberVision PPC, z tego co pamietam, to nie miala scandoublera i nie przejmowala natywnych trybow graficznych amigi.
Byly tez karty video, ktore oferowaly zintegrowany scandoubler jak np ImpactVision24.
Pare innych kart graficznych mialo tez opcje video passthrough, ktora rozwiazywala kwestie wielu monitorow, ale wymagalo to albo dodatkowego scandoublera albo monitora multisync.
Wszystko zalezalo od tego, jakie bylo przeznaczenie systemu - do profesjonalnych zastosowan np w telewizji najlepszy sygnal dawala ImpactVision24 z modulem Component Transcoder. Do pracy z grafika czy renderingiem - CyberVision64 lub PicassoIV - te dwie karty byly najszybsze, przynajmniej tak do 1998, kiedy w tym siedzialem.
[#122] Re: Porównanie AGA vs ECS

@docent, post #121

Co ciekawe, BVision/CVisionPPC potrafiły wyświetlić obraz np z bootmenu, okno z screenem Cli (boot without s-s), screen Workbencha (jeśli nie był wywoływany IPrefs o ile dobrze pamiętam)- nie było to bardzo szybkie, raczej był odczuwalny lekki lag ok, racja
[#123] Re: Porównanie AGA vs ECS

@BULI, post #122

Gadałem o tym z Frankiem Mariakiem i działało to w tym stylu, że w romie BlizzardaPPC jest umieszczony bardzo okrojny CGX.
[#124] Re: Porównanie AGA vs ECS

@BULI, post #122

To jest właśnie krok w kierunku, który uważam za właściwy.

Może to co powiem zawieje ignorancją, ale pisząc alternatywną wersję dziejów, widziałbym wyjęcie grafiki i dźwięku z płyty, od modelu A4000. Powinien być system RTG w OS-ie, jego odpowiednik dla dźwięku, grafika i dźwięk na kartach. Otwarta pozostaje kwestia, jak zapewnić kompatybilność z podstawowymi trybami OSC/ECS kartom firm trzecich?
[#125] Re: Porównanie AGA vs ECS

@Daclaw, post #124

No tak działa Draco i Pegasosy/Amigi one
[#126] Re: Porównanie AGA vs ECS

@michal_zukowski, post #125

Draco to porządna maszyna była.
Szkoda, że to się nie upowszechniło i nie rozwinęło.
[#127] Re: Porównanie AGA vs ECS

@Daclaw, post #126

Rodzina MC680x0 się skończyła, to Draco też się skończył.
[#128] Re: Porównanie AGA vs ECS

@tom256, post #127

Ale Casablanca istnieje do dziś (co prawda na Intelu, nie na 68k...).
[#129] Re: Porównanie AGA vs ECS

@Daclaw, post #126

Ciekawe jak to działa.
Nie ma chipsetu, ma 68k i jakoś chodzi?
Spatchowali kickstart?
[#130] Re: Porównanie AGA vs ECS

@swinkamor12, post #129

spatchowali, najtrudniej mieli z grafiką bo chip jest nadal nieodgadnięty, amigaos chodzi na tym o tyle, ze nic nie wyswietli normalnego, mozesz przekierowac output z shella na port szeregowy, podobnie mieli z draco z tym ze draco ma normalnie cgxa a tu cgxa brak

Ostatnia aktualizacja: 17.09.2020 16:05:17 przez michal_zukowski
[#131] Re: Porównanie AGA vs ECS

@recedent, post #128

Tylko jesli chodzi cechy wspolne, to oprócz nazwy wiele tam nie zostało.
[#132] Re: Porównanie AGA vs ECS

@michal_zukowski, post #2

Nawet nie wiedziałem, że na ECS gry wyglądały jak biegunka w porównaniu do wersji Aga.


No, według mnie to wyglądają prawie tak samo.



Ostatnia aktualizacja: 13.12.2022 10:25:55 przez mmarcin2741
[#133] Re: Porównanie AGA vs ECS

@mmarcin2741, post #132

No pokazałeś jakiś losowy film z porówaniem, ja się odnosiłem do PDFa z pierwszego posta gdzie jest porównanie większości gier w wersjach AGA-ECS.
[#134] Re: Porównanie AGA vs ECS

@mmarcin2741, post #132

praktycznie bez znaczącej różnicy. Rozumiem, że ten efekt paralaksy w wersjach AGA wynika z większej mocy obliczeniowej 020 a nie zalet samego chipsetu?

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2022 10:41:20 przez charliefrown
[#135] Re: Porównanie AGA vs ECS

@charliefrown, post #134

Chyba aga miał dołożony dodatkowy playfield, więc bardziej chipset niż cpu 020
tutaj odpowiada za efekt paralaksy.

Jest jeszcze nastepna porcja gier:
[#136] Re: Porównanie AGA vs ECS

@mmarcin2741, post #135

Te porównania pokazują co zrobiono, ale niestety rzadko co faktycznie dałoby się zrobić w wersjach AGA.
To trochę tak jak z grami na CD32, udawano, że coś robiono pod ten sprzęt, ale jak najmniejszym wysiłkiem. Co niestety było zrozumiałe w sytuacji Amigi oraz w większości podstawowych konfiguracji, które gościły w domach (w większości bez HDD czy Fast).
A takie Chaos Engine czy Pinball Fantasies zostały paskudnie skrzywdzone w wersjach AGA: strata klimatu w pierwszym lub przypadkowe popaćkanie stołów kolorami w tym ostatnim.
Za to Slam Tilt... OK

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2022 10:56:38 przez Jacques
[#137] Re: Porównanie AGA vs ECS

@mmarcin2741, post #135

AGA jednak ma paletę 24-bit (16 000 000 kolorów) kontra OCS/ECS 12-bit (4 096 kolorów).

Kiedy używam programu malarskiego Deluxe Paint V, jest to bardzo widoczne. Można uzyskać więcej odcieni i pośrednich barw.

Co do gier, to może zróbmy porównanie z grą Worms: The Director's Cut albo All New World of Lemmings.

Co do systemu, to AGA może wyświetlić 256 kolorów na Workbenchu w Hires.

To są fakty odnośnie tego Chipsetu, których nie można pominąć.

Wraz z pojawieniem się Amigi 4000, 1200 i CD32 rola Coppera zeszła na dalszy plan ze względu na kierunek rozwoju grafiki. Coraz bardziej grafika polegała na przetwarzaniu pojedynczych pikseli na ekranie.

Blitter jednak nadal jest bardzo pożyteczny. Używam go chętnie w kopiowaniu dużych obszarów.

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2022 11:28:00 przez Hexmage960
[#138] Re: Porównanie AGA vs ECS

@Hexmage960, post #137

Zrobi ktoś reup tego pdfa z pierwszego postu?

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2022 11:52:53 przez waldiamiga
[#139] Re: Porównanie AGA vs ECS

@waldiamiga, post #138

Proszę bardzo: link
3
[#140] Re: Porównanie AGA vs ECS

@AmiClassic, post #139

Fajne. Niektóre przypadki dosyć ciekawe, np. Biing na ocs ma 256 kolorów.
Albo Teenagent ocs 178.
[#141] Re: Porównanie AGA vs ECS

@mmarcin2741, post #140

statyczne ekrany na ecs latwo podbic zmianą palety kolorów co linie albo co ileśtam linii. dla dynamicznych podbija się gradientami coppera oraz dzieleniem ekranu na dwa lub trzy.
[#142] Re: Porównanie AGA vs ECS

@michal_zukowski, post #141

Ciekawy przypadek Trolls. Ocs/ecs 114 kolorów, aga 86. Może na ocs
użyli coppera a na aga nie.
Ososbiście nie zamieniłbym efektów, jakie oferuje copper na więcej
kolorów aga. Gry wyglądają nieco jak na nintendo snes w wersji
aga. Ale może to rzecz gustu.

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2022 14:50:59 przez mmarcin2741
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem