Oglądając ostatnio postępy nad grą Wilcza Buda zastanawiałem się ile można jeszcze wycisnąć z poczciwej pięćsetki i chipsetu OCS. Gra tworzona jest w 320x256 i trybie Ham6. Co gdyby autorzy przeszli na 320x512 Ham6 to ilu graczy narzekałoby na dokuczliwe miganie obrazu? Z drugiej strony wielu graczy obecnie używa scandoublerów czy dobiera odpowiedni telewizor który znacząco eliminuje migotanie ekranu.
Pytam tak z ciekawości ponieważ jest spora różnica w jakości grafiki pomiędzy 320x256 a 320x512. Dla zainteresowanych zamieszczam
archiwum z obrazkami które sam przygotowałem. Skróty w nazwach plików: PP-PPaint, DP-DPaint, FS-Floyd-Steinberg.
Chciałbym wiedzieć jaki model TV używacie z amigą i czy podczas oglądania powyższych obrazków IFF widać dokuczliwe migotanie oraz czy chcielibyście grę w takiej rozdzielczości na Amigę.
Poniżej obrazek Stallone 320x512Ham6 z algorytmem Floyd-Steinberg. Obrazki w tej rozdziałce zazwyczaj zajmują 110-125KB.
Kolejna sprawa to czy istnieje format danych (konwerter+odtwarzarka) pozwalający wyświetlić więcej niż 16 kolorów w rozdzielczości 640x512 na A500? Jak wiadomo Amiga dzięki Intuition umożliwia ściąganie ekranów. Co gdyby obrazek 640x512 podzielić na 16 pasków 640x32 tak aby każdy korzystał z własnej palety 16 kolorów i potem je wyświetlić jeden pod drugim jak na
tym przykładzie. Jak wiadomo im więcej pasków tym więcej będzie miał kolorów końcowy obrazek. Dałoby się coś takiego napisać? Fajnie gdyby każda linia miała własną 16 kolorową paletę wtedy obrazek w 640x512 mógłby mieć ich aż 4096 na A500.