[#4]
Re: Konfiguracja Indi Mk2 - problem
@Bociek78,
post #2
Każdy amigowy tryb ma oddzielną konfigurację (a nawet dwie – jedna jest do trybu bez przeplotu, druga do trybu z przeplotem). Więc pierwsze co robisz po uruchomieniu prefsów Indivision, to wybierasz z listy po lewej tryb PAL. Wtedy wszystko co dalej będziesz robił, będzie miało zastosowanie do trybu PAL bez przeplotu (nieważne czy LowRes, czy HighRes).
Drugi krok to decyzja co robimy z liniami obrazu. Albo może ich być tyle co w oryginale, albo każda może być podwojona. Czyli w PAL albo możemy mieć ich nadal 256, albo 512 (jeżeli obraz jest z overscanem, to będzie ich odpowiednio więcej). Do zwykłego PAL zazwyczaj linie się podwaja. Nawet z dużym overscanem nie powinno ich być więcej niż 576.
Kolejna sprawa to powielanie pikseli (w pozomie). Nie wdając się w detale - Indi sama odróżnia czy jest LowRes (320), HighRes(640) czy SuperHighRes (1280). Możemy tylko ustawiać czy wszystkie te trzy tryby mają być przetwarzane do 640 pikseli, czy 1280. Ponieważ celujesz w tryb monitora 800×600, to ustawiasz przetwarzanie w poziomie na HighRes.
W efekcie wiemy już, że standardowy PAL zostanie zawsze przetworzony do obrazu 640×512. Następnie wybieramy w jaki tryb wyjściowy (DVI) ma być ten obraz wstawiony. Wybierasz 800×600 i nasze "okno" będzie wycentrowane, z czarnym po bokach. Położenie okna można wyregulować offsetami.
Jeżeli chciałbyś przy standardowym PAL mieć obraz "od brzegu do brzegu" to musiałbyś stworzyć tryb DVI o rozdziałce 640×512, bo w standardowych takiego nie ma. To da się zrobić, z tym, że ponieważ większość gier i dem używa overscanu, to wtedy zostanie obcięty, więc lepiej mieć pewien zapas tego czarnego dookoła. Jak wejdzie obraz z overscanem, czarnego będzie mniej.